Lowlands 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.088
2.027
Ik ga dit jaar, als ik ga, in m’n eentje. Toevallig hier ook solo-gangers? Ik vind Lowlands zo massaal dat ik nog wel wat twijfel om er echt alleen heen te gaan (lastiger connecties maken omdat het zo groot terrein is etc), maar kans is zeker aanwezig. Even nieuwsgierig dus.
Mocht het zo ver zijn kun je altijd nog even een alleen naar Lowland onderwerp aanmaken hier. Wordt voor BKS/RW ook wel eens gedaan en (volgensmij) met succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Moi332

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
292
494
Ik ga dit jaar, als ik ga, in m’n eentje. Toevallig hier ook solo-gangers? Ik vind Lowlands zo massaal dat ik nog wel wat twijfel om er echt alleen heen te gaan (lastiger connecties maken omdat het zo groot terrein is etc), maar kans is zeker aanwezig. Even nieuwsgierig dus.

Solo is het prima te doen, is juist fijn dat je zelf het tempo kan bepalen. Anders kan je altijd bij je camping buren polsen of ze samen wat dingen willen doen, je vindt echt wel wat mensen!
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
563
794
Ik ga dit jaar, als ik ga, in m’n eentje. Toevallig hier ook solo-gangers? Ik vind Lowlands zo massaal dat ik nog wel wat twijfel om er echt alleen heen te gaan (lastiger connecties maken omdat het zo groot terrein is etc), maar kans is zeker aanwezig. Even nieuwsgierig dus.
Ik ben ooit alleen geweest (1999). Het was mn tweede Lowlands en ik was 16 jaar. Ik vond het echt geweldig. Zodra ik mn tentje had neergezet aanspraak met de buren en daar de rest van het weekend mee opgetrokken. Andere tijden, I know, maar volgens mij moet dat nog steeds kunnen vandaag de dag. Als ik geen groep zou hebben om mee te gaan zou ik ook alleen gaan. Heerlijk mn eigen plan trekken en niemand om rekening mee te houden. Al doe ik dat eerste nu ook wel van tijd tot tijd moet ik zeggen. Als mijn hele groep dit jaar bij Goldband staat ga ik waarschijnlijk ook ergens anders heen.
 

Moi332

Playlistbediener
24 mei 2023
15
10
Solo is het prima te doen, is juist fijn dat je zelf het tempo kan bepalen. Anders kan je altijd bij je camping buren polsen of ze samen wat dingen willen doen, je vindt echt wel wat mensen!
Jaaa is ook wel zo! Ben er al eens 1,5 dag alleen-geweest maar die viel even wat tegen, dus ben denk ik een beetje gekleurd door die ervaring. Het verschil is dat afspreken lastiger gaat op zo’n groot terrein VS kleiner terrein als BKS, maar gaat denk ik idd wel goedkomen☺️.
 

Moi332

Playlistbediener
24 mei 2023
15
10
Ik ben ooit alleen geweest (1999). Het was mn tweede Lowlands en ik was 16 jaar. Ik vond het echt geweldig. Zodra ik mn tentje had neergezet aanspraak met de buren en daar de rest van het weekend mee opgetrokken. Andere tijden, I know, maar volgens mij moet dat nog steeds kunnen vandaag de dag. Als ik geen groep zou hebben om mee te gaan zou ik ook alleen gaan. Heerlijk mn eigen plan trekken en niemand om rekening mee te houden. Al doe ik dat eerste nu ook wel van tijd tot tijd moet ik zeggen. Als mijn hele groep dit jaar bij Goldband staat ga ik waarschijnlijk ook ergens anders heen.
Klinkt als een topervaring, ben het helemaal met je eens ook 😀. ben zelf idd veel vaker al solo geweest, naar BKS, Dekmantel Selectors (kroatie), Draaimolen etc. Ben er eigenlijk ook heel erg van je eigen ding bepalen en btje overal connecties maken. Ik ben wel bij Lowlands ooit 1,5 dag helemaal alleen geweest en die ervaring beviel iets minder, maar dat was ook een samenloop van omstandigheden. Denk idd dat het sowieso eigenlijk wel goed komt ja☺️
 

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
292
494
Jaaa is ook wel zo! Ben er al eens 1,5 dag alleen-geweest maar die viel even wat tegen, dus ben denk ik een beetje gekleurd door die ervaring. Het verschil is dat afspreken lastiger gaat op zo’n groot terrein VS kleiner terrein als BKS, maar gaat denk ik idd wel goedkomen☺️.

Anders wisselen we gegevens uit via PB, je mag altijd aanhaken bij ons!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante en Moi332

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
164
327
Ik ga dit jaar, als ik ga, in m’n eentje. Toevallig hier ook solo-gangers? Ik vind Lowlands zo massaal dat ik nog wel wat twijfel om er echt alleen heen te gaan (lastiger connecties maken omdat het zo groot terrein is etc), maar kans is zeker aanwezig. Even nieuwsgierig dus.
Ik heb het één keer gedaan, mijn vriendin haakte op laatste moment noodgedwongen af, en het bleek achteraf misschien wel mijn favoriete editie. Toegegeven, ik kwam vrij snel een vriend van een vriend tegen die ik overdag regelmatig zag. Daar voegde zich later iemand bij met wie ik elke avond tot diep in de nacht ben uitgegaan, iemand die ik tot dan toe niet kende.

Je moet natuurlijk wel wat geluk hebben met wie je tegenkomt. En ik vind dat de gemiddelde Lowlandsbezoekers wel iets meer in zichzelf is gekeerd, in het eigen groepje dan toen. Maar het lijkt me nog steeds dat als je regelmatig een praatje maakt met mensen je vanzelf wel wat anderen vindt die het prima vinden dat je met ze optrekt.

Ik snap alleen het lastiger connecties maken omdat het een groot terrein is niet. Je spreekt toch iemand aan die bij je in de buurt staat of naast je aan tafel zit?
 
  • Leuk
Waarderingen: Moi332 en Davidd

Moi332

Playlistbediener
24 mei 2023
15
10
Ik heb het één keer gedaan, mijn vriendin haakte op laatste moment noodgedwongen af, en het bleek achteraf misschien wel mijn favoriete editie. Toegegeven, ik kwam vrij snel een vriend van een vriend tegen die ik overdag regelmatig zag. Daar voegde zich later iemand bij met wie ik elke avond tot diep in de nacht ben uitgegaan, iemand die ik tot dan toe niet kende.

Je moet natuurlijk wel wat geluk hebben met wie je tegenkomt. En ik vind dat de gemiddelde Lowlandsbezoekers wel iets meer in zichzelf is gekeerd, in het eigen groepje dan toen. Maar het lijkt me nog steeds dat als je regelmatig een praatje maakt met mensen je vanzelf wel wat anderen vindt die het prima vinden dat je met ze optrekt.

Ik snap alleen het lastiger connecties maken omdat het een groot terrein is niet. Je spreekt toch iemand aan die bij je in de buurt staat of naast je aan tafel zit?
Jaaa ik maak de meeste solo ervaringen ook precies mee op jouw manier hoor :). Alleen die ene keer op Lowlands net wat anders. Het enige wat ik toen merkte is dat ik zeker connecties maakte, maar omdat die connecties natuurlijk niet heel lang duurden, en op gegeven moment je weer terug naar je tent gaat óf naar een andere stage gaat, de kans dat je daarna met diezelfde mensen weer afsprak vrij klein werd omdat het op zo’n groot terrein veel lastiger afspreken is, en er dus meer moeite gedaan moet worden als het ware. Op een iets intiemer terrein als bks of dtrh speelt dat wel minder een rol..maar goed het hangt idd uiteindelijk precies af wie je tegen het lijf loopt :).
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
581
981
Heeft er iemand ervaring met tijdens Lowlands met je auto weg gaan en dan snachts weer terugkomen? Heb helaas de pech dat ik op vrijdagavond naar een bruiloft moet. Neem aan dat je gewoon de parkeerplaats op en/of kan rijden gedurende het hele festival.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: koekebakker

Athos

Dagopener
13 jul 2023
563
794
Heeft er iemand ervaring met tijdens Lowlands met je auto weg gaan en dan snachts weer terugkomen? Heb helaas de pech dat ik op vrijdagavond naar een bruiloft moet. Neem aan dat je gewoon de parkeerplaats op en/of kan rijden gedurende het hele festival.
Parking is naar mijn weten 24 uur per dag open én je mag inderdaad tijdens het festival meerdere keren in- en uitrijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
373
469
Klopt. Ik heb exact dezelfde situatie gehad (bruiloft op vrijdag).

Tip: onthoud waar je stond, mocht dat dichterbij zijn dan waar ze je naar toe sturen
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
926
89
Heeft er iemand ervaring met tijdens Lowlands met je auto weg gaan en dan snachts weer terugkomen? Heb helaas de pech dat ik op vrijdagavond naar een bruiloft moet. Neem aan dat je gewoon de parkeerplaats op en/of kan rijden gedurende het hele festival.

Ja hoor is geen probleem :) Heb hetzelfde gehad en je kan er gewoon in en uitrijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
434
376
Dan mis je Goldband!!!!
Episode 2 Whatever GIF
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.506
5.348
Die kans is redelijk groot, lijkt me. De nieuwe aanwas weet niet van het bestaan van die lege plek af en zal ook niet die kant op gestuurd worden door de verkeersregelaars.
Staan daar het hele weekend parkeer regelaars? Pff dat lijkt me saai (goed dat ze er zijn hoor, daar niet van).
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
160
302
Staan daar het hele weekend parkeer regelaars? Pff dat lijkt me saai (goed dat ze er zijn hoor, daar niet van).
Yep, het zal je nog verbazen hoeveel beweging er elke dag nog is op de parking (24upd). (daarom altijd weer proberen naar voren rijden als je later in het weekend aankomt!)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken