Lowlands 2023

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
334
335
nou probeer dan maar eens 15 typische alpha namen te vinden?
5 per dag
In de clashfinder wordt een poging gedaan.

Verdere kanshebbers:
Foals
King Gizzard & The Lizzard Wizzard

Maar de verschillen tussen headliner in de Heineken en Bravo en een acts in de Alpha is lastig.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
nou probeer dan maar eens 15 typische alpha namen te vinden?
5 per dag
Vind ik dus oprecht een lastige opgave met deze line-up, maar ik gok op zoiets:
Billie Eilish
Florance & the machine
Nothing but thieves
Charlotte de witte
Underworld
Foals
De jeugd van tegenwoordig
Noord nederlands orkest
S10
Son Mieux
Yungblud
First Aid Kit
Bombay bicycle club
Loyle Carner
ADF Family
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en koekebakker

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
691
633
Vind ik dus oprecht een lastige opgave met deze line-up, maar ik gok op zoiets:
Billie Eilish
Florance & the machine
Nothing but thieves
Charlotte de witte
Underworld
Foals
De jeugd van tegenwoordig
Noord nederlands orkest
S10
Son Mieux
Yungblud
First Aid Kit
Bombay bicycle club
Loyle Carner
ADF Family

Moderat, girl in red en Joost zouden ook nog wel kunnen. Steve Lacy staat ook in de Alpha, dat was in de podcast gezegd. Vergeet ook Tiktok hypes als Rema niet, blijkbaar is dat ook mega populair (ik word oud haha)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
In de clashfinder wordt een poging gedaan.

Verdere kanshebbers:
Foals
King Gizzard & The Lizzard Wizzard

Maar de verschillen tussen headliner in de Heineken en Bravo en een acts in de Alpha is lastig.
maar de beleving kan wel degelijk heel anders zijn.
ik heb de afgelopen 15 jaar al vaker bands zien tegenvallen in de alpha, die in de bravo of heineken een geweldig optreden hadden kunnen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
Vind ik dus oprecht een lastige opgave met deze line-up, maar ik gok op zoiets:
Billie Eilish
Florance & the machine
Nothing but thieves
Charlotte de witte
Underworld
Foals
De jeugd van tegenwoordig
Noord nederlands orkest
S10
Son Mieux
Yungblud
First Aid Kit
Bombay bicycle club
Loyle Carner
ADF Family
denk dat je heel erg in de buurt komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke en Davidd

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Moderat, girl in red en Joost zouden ook nog wel kunnen. Steve Lacy staat ook in de Alpha, dat was in de podcast gezegd. Vergeet ook Tiktok hypes als Rema niet, blijkbaar is dat ook mega populair (ik word oud haha)
Ik hoop zelf heel erg dat Moderat en Girl in Red niet in de Alpha staan, omdat ik daar de sfeer vaak toch iets minder vind, zie die liever ergens in de Bravo staan.

Ik word dus ook oud merk ik want heb zelf nog nooit van Steve Lacy en Rema gehoord.. Twijfel ook erg in het rijtje over First aid kit en Bombay Bicycle club. Zie die twee bands liever op een kleiner podium staan. Denk dat die verdrinken in de Alpha.
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke en davadude

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
249
314
En merol als Alpha opener? Vrijdagochtend. Twijfel hoor.

Verder denk ik wel steve lacey op de Alpha. Rela durf ik ook wel een biertje op in te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Son Mieux, De Jeugd, Underworld, NBT, Billie, Florence, yungblud, Girl in Red, Charlotte. Dan ben ik er wel inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Moderat, girl in red en Joost zouden ook nog wel kunnen. Steve Lacy staat ook in de Alpha, dat was in de podcast gezegd. Vergeet ook Tiktok hypes als Rema niet, blijkbaar is dat ook mega populair (ik word oud haha)
Joost in de Alpha is al bekend. Girl in red zal gezien haar populariteit alpha zijn of afsluiter Bravo/Heineken.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Hoop niet dat boygenius deels gaat overlappen met Florence + Machine, zijn twee van drie namen waar ik het meest naar uitkijk.

Persoonlijk zou boygenius als sub voor Florence prima zijn, bovendien een mooie combi - ook al programmeert Lowlands niet echt op die manier.

Op Pukkelpop staan ze voor de afsluiter van het tweede podium, maar pukkelpop heeft wat meer grote namen dit jaar.

Hoe gaat het trouwens met het tijdschema nu er vrijdag en zaterdag Alpha-afsluiters na de headliner zijn? Spelen die dan iets vroeger?
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Hoop niet dat boygenius deels gaat overlappen met Florence + Machine, zijn twee van drie namen waar ik het meest naar uitkijk.

Persoonlijk zou boygenius als sub voor Florence prima zijn, bovendien een mooie combi - ook al programmeert Lowlands niet echt op die manier.

Op Pukkelpop staan ze voor de afsluiter van het tweede podium, maar pukkelpop heeft wat meer grote namen dit jaar.

Hoe gaat het trouwens met het tijdschema nu er vrijdag en zaterdag Alpha-afsluiters na de headliner zijn? Spelen die dan iets vroeger?
De vergunning is nu tot 01h, dus in principe is er met een dance-afsluiter geen reden om eerder te beginnen voor de headliner, maar er zal vast wat omgebouwd worden. Denk zelf dat het om een halfuur eerder max. gaat. Underworld en Charlotte de Witte nemen niet zoveel mee en het zal allemaal klaar staan.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
De vergunning is nu tot 01h, dus in principe is er met een dance-afsluiter geen reden om eerder te beginnen voor de headliner, maar er zal vast wat omgebouwd worden. Denk zelf dat het om een halfuur eerder max. gaat. Underworld en Charlotte de Witte nemen niet zoveel mee en het zal allemaal klaar staan.
Vorig jaar hadden zo ook al die vergunning tot 1:00 uur als ik het goed heb.
Die hebben ze toen alleen gebruikt voor Hang Youth in de Heineken. Want de programmering in de Alpha was tot 12 uur. Maar vorig jaar hadden ze geen dans afsluiters voor de Alpha.
Ik zou wel echt voorstander zijn voor programma in de Alpha tot 1 uur!
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Vorig jaar hadden zo ook al die vergunning tot 1:00 uur als ik het goed heb.
Die hebben ze toen alleen gebruikt voor Hang Youth in de Heineken. Want de programmering in de Alpha was tot 12 uur. Maar vorig jaar hadden ze geen dans afsluiters voor de Alpha.
Ik zou wel echt voorstander zijn voor programma in de Alpha tot 1 uur!
Ja dat gaat nu wel gebeuren hoor.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
228
Moderat, girl in red en Joost zouden ook nog wel kunnen. Steve Lacy staat ook in de Alpha, dat was in de podcast gezegd. Vergeet ook Tiktok hypes als Rema niet, blijkbaar is dat ook mega populair (ik word oud haha)
Volgens mij stond Joost vorige keer in de Heineken en daarvoor in de X-Ray. Logische opstap zou zijn dat ie nu de Bravo pakt. Of herinner ik me dit verkeerd?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken