Lowlands 2023

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.171
2.971
Volgens mij wel. Vooral in de VS was het echt groot. Dat waaide over naar LL. Stond toch een tijdje terug veel hiphop op LL.
Akkoord met je observeringen hoor, maar ik zou daar gewoon het woord 'hype' niet voor gebruiken. De groeiende populariteit van hiphop is een muzikale trend, net zoals we ooit periodes gehad hebben waarin indierock of housemuziek populairder waren dan nu.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Akkoord met je observeringen hoor, maar ik zou daar gewoon het woord 'hype' niet voor gebruiken. De groeiende populariteit van hiphop is een muzikale trend, net zoals we ooit periodes gehad hebben waarin indierock of housemuziek populairder waren dan nu.
Populariteit mag ook. Volgens mij was hiphop populairder en meer aanwezig op de line up bij LL.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Mwah, een deel van de hiphop op de afgelopen edities op Lowlands had inderdaad niet veel met muziek te maken.
Zoals ? Ik heb juist een paar hele mooie namen gezien in de hiphop de laatste jaren... zoals een Kendrick, Vince staples, Denzel Curry. . little simz , Anderson Paak, Stormzy en ook dit jaar weer Pusha T.
Vond alleen vorig jaar Jack Harlow echt ruk, en in 2017 Migos was ook niet best.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
776
916
Zoals ? Ik heb juist een paar hele mooie namen gezien in de hiphop de laatste jaren... zoals een Kendrick, Vince staples, Denzel Curry. . little simz , Anderson Paak, Stormzy en ook dit jaar weer Pusha T.
Vond alleen vorig jaar Jack Harlow echt ruk, en in 2017 Migos was ook niet best.
Dan vat je het goed samen. Slowthai en Juice WRLD passen ook in dat laatste rijtje. En dan hebben we het nog geen eens over de Nederlandse middelmaat.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.987
3.659
Dan vat je het goed samen. Slowthai en Juice WRLD passen ook in dat laatste rijtje. En dan hebben we het nog geen eens over de Nederlandse middelmaat.
Waar heb je het uberhaupt over. Slowthai, buiten de commotie nu, is gewoon keihard. Laatste plaat was ook geniaal. Slechte/goede muziek is geen kwestie van genres joh.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en @Marc

Bob105

Support act
18 jun 2021
776
916
Waar heb je het uberhaupt over. Slowthai, buiten de commotie nu, is gewoon keihard. Laatste plaat was ook geniaal. Slechte/goede muziek is geen kwestie van genres joh.
Op een plaat ja. Meeschreeuwen met de opname live (waar het over ging, de liveshow op LL) is echter gewoon afgrijselijk. En heeft inderdaad niks met muziek te maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Op een plaat ja. Meeschreeuwen met de opname live (waar het over ging, de liveshow op LL) is echter gewoon afgrijselijk.
Waarom? Dezelfde discussie is nu in het Pinkpop topic gaande. Van mij hoeft er niet perse een band bij te zijn voor een goed optreden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.964
Ik heb het idee dat er weer wat meer `bands` zijn dan vorige keer. Ik vind de verdeling prima dit jaar, alleen het nachtprogramma vond ik wat minder. Heb ook niet het idee dat ze echt

En goedkoop. Ik dat buiten Billie Eilish een Florence + The Machine, Charlotte De Witte, Nothing But Thieves, Foals, Rema, Moderat, Bicep, Underworld, Girl In Red, BoyGenius, Loyle Carner, King Gizzard, Pusha T, Steve Lacey en Heilung ook wel meer kosten dan een krat pils.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en StevieU2

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.775
1.683
Ik heb het idee dat er weer wat meer `bands` zijn dan vorige keer. Ik vind de verdeling prima dit jaar, alleen het nachtprogramma vond ik wat minder. Heb ook niet het idee dat ze echt

En goedkoop. Ik dat buiten Billie Eilish een Florence + The Machine, Charlotte De Witte, Nothing But Thieves, Foals, Rema, Moderat, Bicep, Underworld, Girl In Red, BoyGenius, Loyle Carner, King Gizzard, Pusha T, Steve Lacey en Heilung ook wel meer kosten dan een krat pils.
Ik vind het idee van een headliner boeken voor een krat pils nu een heel grappig idee
 
  • Leuk
Waarderingen: inflatiemunt en liluzi

Bob105

Support act
18 jun 2021
776
916
Waarom? Dezelfde discussie is nu in het Pinkpop topic gaande. Van mij hoeft er niet perse een band bij te zijn voor een goed optreden.
Dat is in mijn ogen niet dezelfde discussie. Dat er niet persé een band hoeft te zijn kan ik mij nog in vinden. Maar het verschil is wel dat een Post Malone live nog redelijk dichtbij de studiosound komt, waar bovengenoemde artiesten dat totaal niet lukt. Daarom noem ik het ook "meeschreeuwen", waar ik inderdaad weinig muzikaliteit in zie.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.280
5.635
Dat is in mijn ogen niet dezelfde discussie. Dat er niet persé een band hoeft te zijn kan ik mij nog in vinden. Maar het verschil is wel dat een Post Malone live nog redelijk dichtbij de studiosound komt, waar bovengenoemde artiesten dat totaal niet lukt. Daarom noem ik het ook "meeschreeuwen", waar ik inderdaad weinig muzikaliteit in zie.
Herken dat wel hoor, niet iedere rapper kan een goede live performance geven helaas. Is niet uniek aan rappers of artiesten zonder live band overigens. Maar het komt wel regelmatig voor dat ik live beelden van een rapper zie en denk, da's toch vooral een hoop geschreeuw. Vaak vooral de kleinere artiesten naar mijn indruk, maar ik ken het genre te slecht om er veel met zekerheid over te zeggen. Zie alleen wel in dat je wat anders probeert te zeggen dan we in het Pinkpop topic bespraken in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Gebruikers die dit onderwerp bekijken