Lowlands 2023

Bob105

Support act
18 jun 2021
783
942
Herken dat wel hoor, niet iedere rapper kan een goede live performance geven helaas. Is niet uniek aan rappers of artiesten zonder live band overigens. Maar het komt wel regelmatig voor dat ik live beelden van een rapper zie en denk, da's toch vooral een hoop geschreeuw. Vaak vooral de kleinere artiesten naar mijn indruk, maar ik ken het genre te slecht om er veel met zekerheid over te zeggen. Zie alleen wel in dat je wat anders probeert te zeggen dan we in het Pinkpop topic bespraken in ieder geval.
Absoluut eens. Het optreden van Juice WRLD was daar wel het ultieme voorbeeld van. Die had meer baat gehad bij een studio-opname dan die gitarist (die iets deed wat op gitaar spelen moest lijken?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Herken dat wel hoor, niet iedere rapper kan een goede live performance geven helaas. Is niet uniek aan rappers of artiesten zonder live band overigens. Maar het komt wel regelmatig voor dat ik live beelden van een rapper zie en denk, da's toch vooral een hoop geschreeuw. Vaak vooral de kleinere artiesten naar mijn indruk, maar ik ken het genre te slecht om er veel met zekerheid over te zeggen. Zie alleen wel in dat je wat anders probeert te zeggen dan we in het Pinkpop topic bespraken in ieder geval.
Ik denk meteen aan het tenenkrommende optreden van Polo G vorig jaar op Werchter. Humo heeft daarover een briljante recensie geschreven. Helaas niet meer terug te lezen zonder abonnement.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Dan vat je het goed samen. Slowthai en Juice WRLD passen ook in dat laatste rijtje. En dan hebben we het nog geen eens over de Nederlandse middelmaat.
Ik zie in al je posts over deze discussie een behoorlijk gebrek aan kennis van hiphop, en vrij aan de oppervlakte zit van wat er in de wereld om gaat met het genre.

Er hoeft niet elk jaar een Kendrick op te staan op hiphop levend te houden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Maar een naam kan ook gewoon een keer mislukken toch? Zo was ik idd blij dat ik toch een Juice Wrld heb gezien.

Zou ik zelf naar een Migos of een Jack Harlow concert gaan? Vast niet. Maar ik vind het juist tof dat je het wel kan "proeven" als je op Lowlands bent. Het zijn immers wel grote en invloedrijke artiesten hoe je het ook wendt of keert.

En een Anderson Paak en Loyle Carner slaan dan wel weer aan in dat kader.

Ik heb dit jaar ook bij een Rema (niet echt Hip Hop, maar wel een grote hit). Benieuwd wat die er van bakt, zoals ik vorig jaar ook even heb gespiekt bij Burna Boy (nu gewoon een GelreDome naam).
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
783
942
Ik zie in al je posts over deze discussie een behoorlijk gebrek aan kennis van hiphop, en vrij aan de oppervlakte zit van wat er in de wereld om gaat met het genre.

Er hoeft niet elk jaar een Kendrick op te staan op hiphop levend te houden.
Interessante constatering zonder verder op de inhoud in te gaan? Mag hoor....
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Ik luister nooit hip hop of metal thuis maar heb in het verleden wel enorm genoten van live optredens van Tool, kendrick, Metallica en Paak.

Oftewel deze acts voegen live absoluut iets toe naar mijn idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Ik hoop nog echt op The Walkmen. Zou het vreemd vinden dat die alle NL festivals zou overslaan.

Even gekeken bij de buren in Haselt. Daarvan mag wel wat overkomen:
Brutus, High Vis en Osees.

Benieuwd wat er nog in het vat zit.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
665
595
Ik hoop nog echt op The Walkmen. Zou het vreemd vinden dat die alle NL festivals zou overslaan.

Even gekeken bij de buren in Haselt. Daarvan mag wel wat overkomen:
Brutus, High Vis en Osees.

Benieuwd wat er nog in het vat zit.

Osees staat exclusief in Rotterdam de woensdag voor Lowlands. Brutus en High Vis mogen absoluut langskomen!
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
319
319
Vorig jaar werden de elektronische acts bekend gemaakt in mei. Wat kunnen we nu naast John Coffey verwachten? Comedy- en wetenschapsprogramma? Laatste opvulling van het nachtprogramma in de X-ray en India? Missen we nog namen Lima namen?
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
665
595
De Jeugd staat in het najaar met grote shows in oa Ahoy en de AFAS. Ik denk dat ze in 2024 dus pas op Lowlands zullen staan
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
306
404
Comedyprogramma dus:

Arjen Lubach | Badum Oneliners Live | Bob Koomen | Céline Schrama | Comedy Club Haug | Comedytrain | Daan van der Hoeven | Finn Visser | De Gouden Armadillows | Jeroen Leenders | Jorn van Dam | Marie Koet | Martijn Koning | n00b | René van Meurs | Rundfunk | Sezgin Güleç | Stefan Pop | Tim Hartog | Valentina Tóth | Yunus Aktas
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken