Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Stefan wrote:

Bart wrote:

Stefan wrote:

Bart wrote:
CHVRCHES zijn trouwens aangekondigd voor Summer Sonic, dus ik ben bang dat we die door kunnen strepen. Zullen dan helaas wel op Pinkpop staan.


Geen gelukkig huwelijk Chvrches en LL


Hoezo niet?


Zowel het eerste optreden in de India als het tweede in de Heineken waren slechts bezocht. Nu stond de laatste wel tegenover Muse.
De meeste groeiende acts, waar ik ze onder schaar, krijgen vaak een package deal met LL, DTRH, Pitch/Catch (bij dance) en/of Pinkpop.

Dat is bij hen niet gebeurd, terwijl ze wel international grote festivals spelen. Nu kan PP nog komen maar daar passen ze naar mijn mening niet goed.
Of de act ziet LL niet meer zitten, of andersom…

Wat bedoel je met package deal? Dat ze op al die festivals staan in dezelfde tour?

Dat ze in 2016 tijdens Muse speelden was inderdaad wel jammer, toen heb ik ze dus ook moeten overslaan. Dat die show slecht bezocht was was natuurlijk gewoon de schuld van Lowlands, want waarschijnlijk hadden een hoop mensen die bij Muse stonden ze op zich wel willen zien (waaronder ik dus). Misschien dat ze daarom geen zin meer hebben in Lowlands, maar aan de andere kant is het wel het enige festival in Nederland waar ze met hun eerste én tweede album gestaan hebben. Op Pinkpop hebben ze inderdaad nog nooit gestaan (en ik hoop ook niet dat ze daar staan), maar ik zie eigenlijk niet in waarom ze daar niet zouden passen?

Met package deal bedoel ik dat ze, bij wederzijds bevallen (met clausules), na het ene festival met de volgende (of soms dezelfde) tour op en ander festival van Mojo komen. Bijvoorbeeld Flume die stond 2014 op LL , in 2015 op Pitch , in 2016 op DTRH en in 2017 weer op LL . Puur omdat 2014 LL echt magisch was en zijn populariteit daarna doorgroeide. Het gebeurt ook met grote populaire bands zoals de Editors nu 2017 LL en 2019 DTRH.

Het feit dat Chvrches tegenover Muse stond kan een inschattingsfout van LL zijn of een onvermijdelijke samenloop van toourschema en blokkenschema.
Het optreden in India was wel prima maar ook daar was het niet druk. Kan zijn dat Mojo het niet meer ziet zitten of Chvrches niet, of beide

Pinkpop is naar mijn mening te mainstream festival, in NL is de fanbase van Chvrches behoorlijk smal heb ik de indruk..Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Optreden in de India was toen inderdaad prima. Niet extreem druk, maar ook zeker geen halfvolle tent.

Als hun tourschema het toelaat zie ik Chvrchvs wel op Pinkpopop staan hoor. Behoorlijk toegankelijk.

Maar 80% verkocht al, dat is wel veel hoor. Ik verwacht dat het nu heel vlot uitverkoopt.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Door die 80% hebben er in ons groepje in ieder geval al vier mensen extra (waaronder ik) vandaag toch maar hun kaartje gekocht. Niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Maar hey, ik kan nu in ieder geval zeggen dat ik er dit jaar weer bij ben!
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Optreden in de India was toen inderdaad prima. Niet extreem druk, maar ook zeker geen halfvolle tent.

Als hun tourschema het toelaat zie ik Chvrchvs wel op Pinkpopop staan hoor. Behoorlijk toegankelijk.

Maar 80% verkocht al, dat is wel veel hoor. Ik verwacht dat het nu heel vlot uitverkoopt.
Toegankelijk wel maar vraag me af of het een publiekstrekker is in NL voor zo en groot festival als PP?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Raskolnikov wrote:
Optreden in de India was toen inderdaad prima. Niet extreem druk, maar ook zeker geen halfvolle tent.

Als hun tourschema het toelaat zie ik Chvrchvs wel op Pinkpopop staan hoor. Behoorlijk toegankelijk.

Maar 80% verkocht al, dat is wel veel hoor. Ik verwacht dat het nu heel vlot uitverkoopt.

Toegankelijk wel maar vraag me af of het een publiekstrekker is in NL voor zo en groot festival als PP?

Het hoofdpodium wellicht niet, maar die andere podia kunnen ze prima aan hoor.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Stefan wrote:

Raskolnikov wrote:
Optreden in de India was toen inderdaad prima. Niet extreem druk, maar ook zeker geen halfvolle tent.

Als hun tourschema het toelaat zie ik Chvrchvs wel op Pinkpopop staan hoor. Behoorlijk toegankelijk.

Maar 80% verkocht al, dat is wel veel hoor. Ik verwacht dat het nu heel vlot uitverkoopt.


Toegankelijk wel maar vraag me af of het een publiekstrekker is in NL voor zo en groot festival als PP?

Het hoofdpodium wellicht niet, maar die andere podia kunnen ze prima aan hoor.
Ik zie ze inderdaad best op het noordpodium of in de tent staan. Wel jammer, had ze graag op Lowlands gezien dit jaar.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Moeten tegelijkertijd niet te veel mooie namen meer bij komen. Anders krijg ik een depressie van het feit dat ik zoveel mooie dingen moet missen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
926
809
Luxe paarden zijn we ook he, met de line up van Lowlands. Niet teveel goeds, anders dan krijgen we intense fomo. Heel herkenbaar haha.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.515
Die zagen de Werchter aankondiging en die dachten: Even melden, want dan verkopen we vandaag sowieso uit. :lol:
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
In één dag 7.500 kaarten verkocht, doen ze goed. Dat gaat dit weekend nog uitverkopen, en terecht in mijn ogen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik heb mijn ticket inmiddels ook binnen. Na de teleurstelling van Werchter hoop ik dat er hier in ieder geval nog wat moois bijkomt!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.250
3.170
Uitverkocht! Die hebben goed genoten van hun 'bijna uitverkocht' berichten en de Werchter teleurstelling denk ik
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Sold out. Nou kom dan maar door met The Cure en nog wat namen. Kunnen we weer wat puzzellen. :roll:
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Na de teleurstelling van Werchter is The Cure nu nog meer welkom! Dat zou de afweging om wel of niet naar Werchter te gaan weer wat makkelijker maken :p

(aan de andere kant zal je altijd zien dat zo'n grote act erbij wel weer een vervelende clash gaat opleveren...)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Had toch verwacht dat DTRH eerder zou uitverkopen. De Lowlands hype is helemaal terug. Knap van ze na die paar iets mindere jaren.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Het is niet alleen een hype, er staat gewoon een ijzersterk programma. Als voorbeeld kan je die Billie Eilisch noemen. Er werden op swap 12000 kaarten gezocht. Hoeveel van die 12000 zullen dit jaar hun eerste festival gaan meemaken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken