Stefan wrote:
Bart wrote:
Stefan wrote:
Bart wrote:
CHVRCHES zijn trouwens aangekondigd voor Summer Sonic, dus ik ben bang dat we die door kunnen strepen. Zullen dan helaas wel op Pinkpop staan.
Geen gelukkig huwelijk Chvrches en LL
Hoezo niet?
Zowel het eerste optreden in de India als het tweede in de Heineken waren slechts bezocht. Nu stond de laatste wel tegenover Muse.
De meeste groeiende acts, waar ik ze onder schaar, krijgen vaak een package deal met LL, DTRH, Pitch/Catch (bij dance) en/of Pinkpop.
Dat is bij hen niet gebeurd, terwijl ze wel international grote festivals spelen. Nu kan PP nog komen maar daar passen ze naar mijn mening niet goed.
Of de act ziet LL niet meer zitten, of andersom…
Wat bedoel je met package deal? Dat ze op al die festivals staan in dezelfde tour?
Dat ze in 2016 tijdens Muse speelden was inderdaad wel jammer, toen heb ik ze dus ook moeten overslaan. Dat die show slecht bezocht was was natuurlijk gewoon de schuld van Lowlands, want waarschijnlijk hadden een hoop mensen die bij Muse stonden ze op zich wel willen zien (waaronder ik dus). Misschien dat ze daarom geen zin meer hebben in Lowlands, maar aan de andere kant is het wel het enige festival in Nederland waar ze met hun eerste én tweede album gestaan hebben. Op Pinkpop hebben ze inderdaad nog nooit gestaan (en ik hoop ook niet dat ze daar staan), maar ik zie eigenlijk niet in waarom ze daar niet zouden passen?
Met package deal bedoel ik dat ze, bij wederzijds bevallen (met clausules), na het ene festival met de volgende (of soms dezelfde) tour op en ander festival van Mojo komen. Bijvoorbeeld Flume die stond 2014 op LL , in 2015 op Pitch , in 2016 op DTRH en in 2017 weer op LL . Puur omdat 2014 LL echt magisch was en zijn populariteit daarna doorgroeide. Het gebeurt ook met grote populaire bands zoals de Editors nu 2017 LL en 2019 DTRH.
Het feit dat Chvrches tegenover Muse stond kan een inschattingsfout van LL zijn of een onvermijdelijke samenloop van toourschema en blokkenschema.
Het optreden in India was wel prima maar ook daar was het niet druk. Kan zijn dat Mojo het niet meer ziet zitten of Chvrches niet, of beide
Pinkpop is naar mijn mening te mainstream festival, in NL is de fanbase van Chvrches behoorlijk smal heb ik de indruk..Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk....