Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

nitotheno

Support act
29 jan 2018
903
750
nitotheno wrote:
Ik vind de subs van dit jaar echt heel sick. Asap rocky, anderson paak en the national

Ik snap eigenlijk niet dat ze Rocky geboekt hebben als ze die show van hem op WooHah hebben gezien.

Ja dat is wel een beetje gek ja. Laten we hopen dat hij dit keer wel op tijd komt en z'n shit gewoon even op orde heeft, dan kan het namelijk echt een intens dikke show worden. Hij krijgt een herkansing van mij :)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
903
750
In de podcast noemt hij overigens ook over Joji: "de mensen die hem gezien hebben in de melkweg vertelde mij wel dat hij nog wat aan z'n liveshow moet gaan doen". Ik moest hardop lachen want dat is 100% facts haha. Lowlands 2019, het jaar van de herkansingen ?
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Heerlijke lijst met namen. Dit jaar voor het eerst maar naar Lowlands dan.

Links en rechts zijn wel wat namen waar je wat van kan opmerken, maargoed op een lijst met zoveel namen kan dat ook bijna niet anders. En bovenaan de line-up komt nog wat bij, getuige de woorden van EvE: “De eerste drop namen wordt op 30 januari bekendgemaakt, daar zitten ook de meeste headliners al bij. De nummer één en twee van bijna alle dagen worden dan bekendgemaakt''.

''De meeste headliners'' & ''de nummer één en twee van bijna alle dagen''.

Ik ben met name onder de indruk van de sub-headliners. Waar bv. The National op menig festival headliner is, is het hier sub. Uitstekend!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Even bijgekomen van de storm, ik kom nu al op een waanzinnige lijst namen die ik graag wil zien:

Tame Impala - Anderson .Paak - The National - New Order - Billie Eilish - Giorgio Moroder - TGTBATQ - Jon Hopkins - Jorja Smith - Jungle - Paul Kalkbrenner - Denzel Curry - Joji - Parcels - The Streets - Thomas Azier - Weval - The Chats - IDLES - Marc Rebellit - POND - Slaves

Wat ik opvallend is, is Franz Ferdinand, die heeft iedereen intussen toch wel eens gezien? The Prodigy vind ik dan ook weer nergens op slaan. Is live nog wel lachen, maar ik had het de Zwarte Cross eigenlijk wel gegund dat ze daarmee konden pronken. De strafste boeking vind ik wel Marc Rebellit, mooi geboekt nu hij op de top van de hype zit, ik zie hem de X-Ray al op zijn kop zetten! Ik baalde al dat zijn show in BIRD was uitverkocht.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Ik snap de opmerkingen over Franz Ferdinand. Maar zag ze vorig jaar op Werchter en was meteen weer superenthousiast. Paar sterke nummers op laatste album en natuurlijk een setlist met alleen maar kneiters. Niks mis mee als je even wilt bijkomen van al het ontdekken. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.818
Maar waarom vinden we eigenlijk allemaal The Prodigy zo "vergane glorie" en waren we allemaal massaal aan het hopen op The Strokes of The Cure?

The Prodigy laatste 2 albums waren nog van prima kwaliteit? En het album is van dit "festivaljaar" dus daarmee toch ook enigzsins """"""relevant"""""?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat ik in augustus in Thailand zit, hele fijne lijst!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.768
8.332
Maar waarom vinden we eigenlijk allemaal The Prodigy zo “vergane glorie” en waren we allemaal massaal aan het hopen op The Strokes of The Cure?

The Prodigy laatste 2 albums waren nog van prima kwaliteit? En het album is van dit “festivaljaar” dus daarmee toch ook enigzsins “”””””relevant”””””?

Bij mij gaat het om het feit dat Prodigy (en Franz) een beetje -excusez le mot- hoeren van de festivalwereld zijn en eigenlijk beter op de Paaspops van deze wereld thuishoren. Een Paaspop headliner bombarderen tot Lowlands headliner is wat mij beteft toch wel een zwaktebod.

The Cure en The Strokes hebben daar geen last van en zouden unieke boekingen zijn voor een festival als Lowlands. Ik denk dat The Cure op Lowlands een uniekere gebeurtenis zou geweest zijn. Prodigy is meer 'gewoon weer een feestje, zoals al die andere keren dat ze er (en op andere NL fests) stonden'.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Ik neem aan dat Tame Impala en Twenty One Pilots headliners zijn en Prodigy en The National dan subs?

Nou… ik ben weer bij gekomen

De 3 headliners is misschien niet het eerste waar ik hoopte. Hoewel Tame Impala niet mijn ding is gebleken tot nu toe, ben ik toch benieuwd hoe ze zo’n headliner spot aanpakken. Idem geld een beetje voor Twenty One Pilots. De groei van deze acts wekt wel mijn interesse. Over The Prodigy is hier alles al gezegd, en toch zal het gewoon functioneren. En heel veel mensen zullen denk ik tevreden hun show gaan verlaten.

Categorie daaronder.. A$AP en Anderson Paak zijn niet mijn ding, en beide al gezien (op BKS en eerder op Lowlands), dus die denk ik beide over te slaan. Maar dan The National (fanboy), New Order en Royal Blood vind ik 3 sterke boekingen.

In de middel categorie blij met: Franz Ferdinand (een beetje hetzelfde verhaal als The Prodigy, blijft verdomd vermakelijk), Giorgo Moroder, The Good The Bad & The Queen, Jon Hopkins en Jorja Smith. Paul Kalkbrenner & Jungle kan ik mogelijk ook altijd nog meepakken, dat kan ik ook prima hebben maar geen must. Ronnie Flex niet mijn ding.

Daaronder zitten nog dingen als IDLES, Agoria, The Streets, Willem, Parcels, Thomas Azier etc.

Denk dat The Prodigy niet 1 van de 3 headliners is (Alpha-afsluiters).
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Denk dat The Prodigy niet 1 van de 3 headliners is (Alpha-afsluiters).

Dat zou dan betekenen dat we nog een headliner moeten krijgen, zou toch echt machtig mooi zijn.
Prodigy de Heineken laten afsluiten lijkt mij prima :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.285
Anderson Paak, The National en Tame Impala als headliners had mij ook al tevreden gesteld. Ik denk zeker dat Anderson Paak de hele Alpha makkelijk vol krijgt.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
De Heineken afsluiten? Veel te klein. Op zn minst de Bravo. Liefst op vrijdag.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Franz Ferdinand heb ik dus nog nooit gezien. Dus ik vind hetbwel een leuke boeking. Lijkt me een heerlijk feestje.

The prodigy heb ik 1 keer live gezien. Ging helemaal los! Maar ik hoef het niet nog een keer te zien. Zeker niet als er iets moois tegenover staat. De boeking snap ik wel. Is denk ik een relatief goedkope boeking die wel voor een bekende naam boven aan de poster zorgt.

Ik vind deze worp namen zo raak dat ik echt niet snap dat e nu negatieve noten klinken. Maar ze boeken nu dan ook precies wat ik leuk vind! Volgens mij is lowlands het eerste festival dat royal blood bekend maakt, namen als Jorja Smith, the National, tGTBTQ, Billie Eilish Anderson Paak, Tame Impala, en nog een hele rits namen zijn allemaal Midden in de roos. Man nog 1 keer dan, ik ben mega blij!
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Royal Blood heb ik al eens gezien op Werchter geloof ik. Dit jaar nog niet op een poster voorbij zien komen nee.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
En wat vinden we van de prijsverhoging? Toch 15 euro duurder dan vorig jaar als ik het goed heb...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
En wat vinden we van de prijsverhoging? Toch 15 euro duurder dan vorig jaar als ik het goed heb…

210 euro voor drie dagen uit je reet gaan + de preparty op de camping op donderdag (die dit jaar zelfs al om 09:00 open gaat!)? Prima, ik verveel me er niet de aankleding is werkelijk prachtig en er is ook veel aandacht voor randprogrammering. Het enige jammere is dat de munten dit jaar €2,90 kosten. Dat zijn echt fucking dure biertjes.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.818
Indiaantje89 wrote:
Maar waarom vinden we eigenlijk allemaal The Prodigy zo “vergane glorie” en waren we allemaal massaal aan het hopen op The Strokes of The Cure?

The Prodigy laatste 2 albums waren nog van prima kwaliteit? En het album is van dit “festivaljaar” dus daarmee toch ook enigzsins “”””””relevant”””””?

Bij mij gaat het om het feit dat Prodigy (en Franz) een beetje -excusez le mot- hoeren van de festivalwereld zijn en eigenlijk beter op de Paaspops van deze wereld thuishoren. Een Paaspop headliner bombarderen tot Lowlands headliner is wat mij beteft toch wel een zwaktebod.

The Cure en The Strokes hebben daar geen last van en zouden unieke boekingen zijn voor een festival als Lowlands. Ik denk dat The Cure op Lowlands een uniekere gebeurtenis zou geweest zijn. Prodigy is meer ‘gewoon weer een feestje, zoals al die andere keren dat ze er (en op andere NL fests) stonden’.
The Cure heeft hier ook al meerdere malen Ziggo Dom en Pinkpop voor gedaan ;). The Strokes is een ander verhaal, maar als we eerlijk zijn totaal niet relevant. Ik had ze ook beide liever gezien natuurlijk, laat daar geen misverstaand over bestaan. Maar met Tame Impala en Twenty One Pilots hebben 2 "jonge" acts staan. The Prodigy heeft dit jaar nog een nieuw album uitgebracht (die kwalitatief echt niet eens zo slecht is), dus geheel onlogisch vind ik de boeking niet. Had ze ook liever als sub gezien, maar ze zijn gewoon headliner.

Edit: en waarom zeuren over The Prodigy... check die andere namen dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken