Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Wat betreft Tame Impala, ben ik blijkbaar niet de enige…. heb nog wat getipte nummers geluisterd. Het is gewoon niet mijn ding denk ik. Iemand noemde ook als voorbeeld TWOD. Heb ik ook hetzelfde mee.
Wat betreft live optredens van Tame Impala, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik hou niet zo van statische bands. Heb ik me ook altijd mateloos aan lopen irriteren bij Opeth.

Maar goed je zal het zien, eerste headliner…… ?

Ik snap dat dit soort muziek niet je ding kan zijn. En dat deze bands live wat statisch zijn geef ik je grotendeels ook gelijk in, ware t niet dat de muziek die ze spelen meestal zo strak en meeslepend is (voor mij iig) dat dergelijke showelementen als een rondspringende frontman of vuurwerk voor mij niet nodig zijn om de show nog boeiend te maken. Moet daarbij ook wel zeggen dat deze bands live beter tot hun recht komen bij een los concert dan een festivalshow aangezien het publiek dan wat meer gefocused is en de set langer duurt. Kan je vooral opeth live echt van harte aanraden als concert ipv festivalshow precies om die reden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Hetiswaar (een user op Graz die tot nu toe altijd alles correct voorspelde) beweert dat Tame Impala en 21 Pilots Lowlands aandoen.

Samen met The National de 3 grootste inkoppers, maar nu toch een 'stukje' meer bevestiging.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Lekker hoor, Tame Impala. Prachtige naam.

21 Pilots daarentegen heb ik echt 0,0 mee. Maar goed, ook dat is Lowlands ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Hetiswaar (een user op Graz die tot nu toe altijd alles correct voorspelde) beweert dat Tame Impala en 21 Pilots Lowlands aandoen.

Samen met The National de 3 grootste inkoppers, maar nu toch een ‘stukje’ meer bevestiging.
Denk dat The National niet komen dit jaar...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Hetiswaar (een user op Graz die tot nu toe altijd alles correct voorspelde) beweert dat Tame Impala en 21 Pilots Lowlands aandoen.

Tame Impala is al lang de droom voor mij! Dat TOP erbij komt vind ik niet heel erg, ik ben ervan overtuigt dat er dan elders wat leuks staat :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
mattman wrote:
Hetiswaar (een user op Graz die tot nu toe altijd alles correct voorspelde) beweert dat Tame Impala en 21 Pilots Lowlands aandoen.

Samen met The National de 3 grootste inkoppers, maar nu toch een ‘stukje’ meer bevestiging.

Denk dat The National niet komen dit jaar…

Hoezo? Van alle geruchten misschien wel de headliner waar ik het meest op hoop (voor LL). Ze zijn in de buurt, dus zie niet waarom niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Hetiswaar (een user op Graz die tot nu toe altijd alles correct voorspelde) beweert dat Tame Impala en 21 Pilots Lowlands aandoen.

Samen met The National de 3 grootste inkoppers, maar nu toch een ‘stukje’ meer bevestiging.


Denk dat The National niet komen dit jaar…

Hoezo? Van alle geruchten misschien wel de headliner waar ik het meest op hoop (voor LL). Ze zijn in de buurt, dus zie niet waarom niet.
Gewoon een gevoel. Voor die tijd ook geen nieuw werk, dus echt noodzaak lijkt het me ook niet voor Lowlands. Ik ben fanboy verder hoor, dus ik hoop het graag.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Ik hou ook enorm van The National, maar heb ze de afgelopen jaren al zeker drie keer gezien.
Dus in dat opzicht hoop ik liever op een andere interessante naam. Al is het natuurlijk niet rampzalig als ze wel komen ;-)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.649
1.968
Gewoon Florence hoor voor die derde headline positie, of de nood moet heel hoog zijn voor Pinkpop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Ik verwacht een beetje zoiets: Childish Gambino - Tame Impala - Twenty One Pilots - The 1975 - Propheths Of Rage - Balhtazar - Gesaffelstein - Giorgo Moroder - De Heideroosjes - The Good, The Bad & The Queen - Frank Tuner & The Sleeping Souls - Jungle - Billie Eilish - IDLES - Superorganism.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Gewoon een gevoel. Voor die tijd ook geen nieuw werk.

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Verwacht snel een nieuwe plaat.

Childish Gambino zou ook zeker kunnen inderdaad. Een erg onvoorspelbare act. Verder vind in jouw lijstje erg realistisch, Indiaantje. Maar wel een beetje 'Lowlands-by-Numbers'.

 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
432
204
Maar in hoeverre is een Childish Gambino op LL headliner waardig? Los van dat Amerika nummer heeft hij toch nooit iets relevants uitgebracht, toch? Hij heeft 5 jaar geleden ooit eens in de Melkweg gestaan, maar ik kan mij niet voorstellen dat het nu ineens een headliner is....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Geen idee.. ik vind het lastig te zeggen. In mijn optiek is Twenty One Pilots ook geen typische LL headliner. Tame Impala denk ik ondertussen wel. Maar een spot lager zou ook weer niet vreemd zijn in combi met een andere naam.

Laten we maar gewoon wachten op het de eerste lichting. Dat zal ook geen maanden meer duren ;).
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
@Marc wrote:
Wat betreft Tame Impala, ben ik blijkbaar niet de enige…. heb nog wat getipte nummers geluisterd. Het is gewoon niet mijn ding denk ik. Iemand noemde ook als voorbeeld TWOD. Heb ik ook hetzelfde mee.
Wat betreft live optredens van Tame Impala, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik hou niet zo van statische bands. Heb ik me ook altijd mateloos aan lopen irriteren bij Opeth.

Maar goed je zal het zien, eerste headliner……
1f914.svg


Ik snap dat dit soort muziek niet je ding kan zijn. En dat deze bands live wat statisch zijn geef ik je grotendeels ook gelijk in, ware t niet dat de muziek die ze spelen meestal zo strak en meeslepend is (voor mij iig) dat dergelijke showelementen als een rondspringende frontman of vuurwerk voor mij niet nodig zijn om de show nog boeiend te maken. Moet daarbij ook wel zeggen dat deze bands live beter tot hun recht komen bij een los concert dan een festivalshow aangezien het publiek dan wat meer gefocused is en de set langer duurt. Kan je vooral opeth live echt van harte aanraden als concert ipv festivalshow precies om die reden.

Wat betreft Opeth, dit gebeurde juist tijdens een concert i.p.v. een festivaloptreden. En toen maakten ze nog een stuk steviger materiaal dan tegenwoordig. Ach ik heb hetzelfde met Slayer. Op plaat fantastisch, maar live op de automatische piloot zonder passie en agressie.....
 

Andrew1617899661

Nieuw lid
6 apr 2017
1
0
Maar in hoeverre is een Childish Gambino op LL headliner waardig? Los van dat Amerika nummer heeft hij toch nooit iets relevants uitgebracht, toch? Hij heeft 5 jaar geleden ooit eens in de Melkweg gestaan, maar ik kan mij niet voorstellen dat het nu ineens een headliner is….

Heb je Redbone gemist maat haha?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
TOP is sowieso headliner, snap niet dat daar discussie over is. Verkopen heel makkelijk de ziggo uit en er is nog steeds grote vraag naar kaarten voor dat concert.

Tame Impala kan ik niet zoveel mee. Muzikaal is het best lekker. Vooral een hoop mooie bass loopjes. Maar die stem van die kerel gaan mijn bal haren van kriebelen. Maar het is natuurlijk wel gewoon een hele mooie headliner. Ik denk dat bks en dtrh jaloers zijn.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Zowel Gambino als Impala zijn voor mij echt de gedroomde headliners. 2 fantastische bands met fantastische albums.
Ik probeer me erin te verplaatsen dat er mensen zijn die het minder vinden, maar het lukt me gewoon echt niet.

Ach verschil moet er zijn ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken