Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Ik kan oprecht niet meer wachten. Ben zo benieuwd waarmee ze komen. Ik denk dat Twenty one pilots een zekerheidje is, als ik zo de namen rondom Lowlands zie. Andere grotere acts die kunnen komen zijn The 1975, Foo fighters, Post Malone, Tame Impala, Florence & the machine of the Cure.
Op de undercard namen als; Prophets of rage, Billie Eilish, Charlie XCX, Alison Wonderland, Juice wrld, Catfish & the Bottlemen, Jungle, Kodaline, Idles, Superorganism, Maribou state en Tamino.

(Festivals FM4 Frequency, Sziget, Reading/leeds en Flow als meetstaaf genomen)

IK BEN ZO BENIEUWD.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Twenty One Pilots lijkt me ook een zekerheidje, al durf ik hun positie niet goed in te schatten. Ik denk ook dat Childish Gambino gaat komen dit jaar. Tame Impala lijkt me ook vrij groot kanshebber om te headlinen. The Cure zou mooi zijn, maar ergens klopt het plaatje niet.

Verder denk ik dat de Heideroosjes gaan komen. Modeselektor is ook weer in de buurt en staan regelmatig in Biddinghuizen. The 1975 kan ook zomaar, maar dan pakken ze 2 festivals mee (want die staan ook op Pinkpop).

Verder verwacht ik IDLES wel. En Balthazar is ook een grote kanshebber denk ik.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Ik hoor zoveel mensen over Tame Impala. Ik probeer er een beetje doorheen te komen. Maar ik kan er weinig rock aan ontdekken (aangezien aangegeven wordt dat ze één van de grootste aankomende rockbands zullen gaan zijn de komende periode). Meer mensen hier last van?
quote]

Zelf snap ik de "hype" rond deze band niet zo erg. Toen ze jaren geleden op Lowlands stonden, ben ik wezen kijken omdat het toen al werd getipt als een grote belofte. Even staan kijken en toen zijn we weggelopen. Ik vond het allemaal te soft. Het pakte me gewoon niet. Ook de singles die ik heb gehoord, boeien we niet echt. Maar ik sta hier vrij alleen in, denk ik zo.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Nee hoor, ze hebben enkele leuke nummers. Maar live zijn ze tergend saai.
Waar en wanneer heb jij ze live gezien? Want op NOS Alive 2016 vond ik ze alles behalve saai en hetzelfde hoor ik over hun shows dat jaar op RW en in de HMH.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:
Nee hoor, ze hebben enkele leuke nummers. Maar live zijn ze tergend saai.

Waar en wanneer heb jij ze live gezien? Want op NOS Alive 2016 vond ik ze alles behalve saai en hetzelfde hoor ik over hun shows dat jaar op RW en in de HMH.
Lowlands 2x eerder. 2012 en 2015 geloof ik.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Twenty One Pilots lijkt me ook een zekerheidje, al durf ik hun positie niet goed in te schatten. Ik denk ook dat Childish Gambino gaat komen dit jaar. Tame Impala lijkt me ook vrij groot kanshebber om te headlinen. The Cure zou mooi zijn, maar ergens klopt het plaatje niet.

Ik denk zelf dat Twenty one pilots een headliner is op Lowlands. Als sub vind ik ze te groot. Denk ik..
Childish Gambino zie ik eerder naar Woo-hah gaan, maar op Lowlands is hij ook meer dan welkom (ga naar beide festivals).
Tame Impala zou ook nice zijn, maar kan ook nog naar BKS of DTRH gaan. The Cure hoop ik zelf niet op, zeker in het "vernieuwde plaatje" van EvE, zou ik het niet vinden passen. Zelfde geldt voor Foo fighters, maar die zou ik wel willen zien.

The 1975 kan ook zomaar, maar dan pakken ze 2 festivals mee (want die staan ook op Pinkpop).

Hoe kom je erbij dat ze op Pinkpop staan? Dit heeft Pinkpop zelf nog niet bevestigd namelijk. Zou ze graag op Lowlands hebben, heel tof album gemaakt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:
Twenty One Pilots lijkt me ook een zekerheidje, al durf ik hun positie niet goed in te schatten. Ik denk ook dat Childish Gambino gaat komen dit jaar. Tame Impala lijkt me ook vrij groot kanshebber om te headlinen. The Cure zou mooi zijn, maar ergens klopt het plaatje niet.

Ik denk zelf dat Twenty one pilots een headliner is op Lowlands. Als sub vind ik ze te groot. Denk ik..
Childish Gambino zie ik eerder naar Woo-hah gaan, maar op Lowlands is hij ook meer dan welkom (ga naar beide festivals).
Tame Impala zou ook nice zijn, maar kan ook nog naar BKS of DTRH gaan. The Cure hoop ik zelf niet op, zeker in het “vernieuwde plaatje” van EvE, zou ik het niet vinden passen. Zelfde geldt voor Foo fighters, maar die zou ik wel willen zien.

The 1975 kan ook zomaar, maar dan pakken ze 2 festivals mee (want die staan ook op Pinkpop).

Hoe kom je erbij dat ze op Pinkpop staan? Dit heeft Pinkpop zelf nog niet bevestigd namelijk. Zou ze graag op Lowlands hebben, heel tof album gemaakt.
A birdy told me...

Maar goed gezien hun idiote tour dit jaar kan het zomaar zijn dat ze beide doen. Denk dat Chidlidsh Gambino voor Woo Hah te vroeg valt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
visdave34 wrote:

Indiaantje89 wrote:
Nee hoor, ze hebben enkele leuke nummers. Maar live zijn ze tergend saai.


Waar en wanneer heb jij ze live gezien? Want op NOS Alive 2016 vond ik ze alles behalve saai en hetzelfde hoor ik over hun shows dat jaar op RW en in de HMH.

Lowlands 2x eerder. 2012 en 2015 geloof ik.
2013. Toen zag ik ze ook op Lowlands en dat viel inderdaad tegen. Kan me herinneren dat het geluid in de Alpha dat jaar ook vaak dramatisch was, o.a. bij TI. En bij Alabama Shakes was het helemaal niet aan te horen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
A birdy??? Birdy op Pinkpop comfirmed? :p :wink:

Ik heb ze er graag bij op Lowlands. Maar van hun zou ik ook de positie niet goed kunnen inschatten.
En wat Childish betreft, staat 25/27 maart in Europa en 12-14 & 19-21 april op Coachella.

Dan kan hij 13 juli best wel de zaterdag van Woo-hah afsluiten right?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik hoor zoveel mensen over Tame Impala. Ik probeer er een beetje doorheen te komen. Maar ik kan er weinig rock aan ontdekken (aangezien aangegeven wordt dat ze één van de grootste aankomende rockbands zullen gaan zijn de komende periode). Meer mensen hier last van?

Probeer eens het nummer 'Half Full Glass Of Wine' van de allereerste EP ;)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Indiaantje89 wrote:

visdave34 wrote:

Indiaantje89 wrote:
Nee hoor, ze hebben enkele leuke nummers. Maar live zijn ze tergend saai.


Waar en wanneer heb jij ze live gezien? Want op NOS Alive 2016 vond ik ze alles behalve saai en hetzelfde hoor ik over hun shows dat jaar op RW en in de HMH.


Lowlands 2x eerder. 2012 en 2015 geloof ik.

2013. Toen zag ik ze ook op Lowlands en dat viel inderdaad tegen. Kan me herinneren dat het geluid in de Alpha dat jaar ook vaak dramatisch was, o.a. bij TI. En bij Alabama Shakes was het helemaal niet aan te horen.

Tame Impala live saai?
Wat?

Een eigen mening is mooi, maar hier kom ik oprecht niet door heen, hele gevarieerde setlist altijd en een publiek wat er vrijwel altijd volledig in zit en dus ook helemaal los gaat wat altijd voor een top sfeer zorgt bij hun concerten, de muziek kan niet je smaak zijn, maar als je concerten van muziek die je niet zo ligt bij voorbaat al niet leuk vindt kan je dat niet bij een band als 'saai' neerleggen.

Wat vind je er dan zo 'tergend saai' aan Indiaan?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Die keren dat ik ze zag zat er echt 0,0 beleving in. Beetje nummers afwerken en weer wegwezen. Ik vind hun muziek juist ook helemaal niet echt gevarieerd, en ook veel in de zelfde lijn. Het publiek zat er toen ook niet gigantisch in zoals je dat omschrijft. Ik vind ze persoonlijk een beetje overschat, en na een uurtje heb ik het ook wel gehad met Tame Impala.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Ik kan het wel begrijpen. Heb zelf nog nooit Tame Impala live gezien, maar wat ik van youtube zie is het enig sinds wel statisch. En als de muziek je dan ook al niet ligt, De visuals daarentegen zijn wel sick imo.

Beetje hetzelfde met hoe erg mensen The war on drugs loven. Daar kan ik dan weer precies niks mee en dat vind ik ook echt tergend saai om te zien. Maar kan het wel begrijpen dat mensen het tof vinden.

Maaaaaar ik zie Tame Impala graag terug op Lowlands :')
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Ik kan mij ook echt niet vinden hierin. In 2016(meende ik) Tame Impala gezien in de AFAS, toen nog HMH. Dat was voor mij in ieder geval het hoogtepunt van het jaar wat ik live heb mogen zien. Dat concert staat zelfs in mijn top3.

Tame Impala is geweldig live, ze spelen de muziek naar mijn mening wel met volle passie en met de juiste zweverige energie. Het is inderdaad geen Frank Turner, om maar iets te noemen. Daarnaast zijn de visuals ook absoluut een toegevoegde waarde.

Maargoed, meningen verschillen en dat is iedereen zijn goed recht, mits je maar een goede toelichting geeft.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Ieder zijn ding, ik ga er vast kijken als ze er staan hoor. Maar ik ga gewoon iets minder hoog dan de meeste van hier springen als ze komen ;).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
The Cure hoop ik zelf niet op, zeker in het “vernieuwde plaatje” van EvE.

Zou het nochtans wel een boeking met ballen vinden, net omdat het een redelijk onverwachte naam is. Qua frisse kijk op lineups vind in dat ze in Scandinavië aan de top staan qua 'niet hokjesdenken'. Daar staat op een Roskilde The Cure naast namen als Travis Scott, Christine, Parquet Courts, Brockhampton en Tears For Fears. Op Flow Festival staat een Cure naast Tame Impala, Mitski, Robyn en Father John Misty. Naar zon vrijheid in het samenstellen van de lineup moet LL toch ook kunnen streven?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Wat betreft Tame Impala, ben ik blijkbaar niet de enige.... heb nog wat getipte nummers geluisterd. Het is gewoon niet mijn ding denk ik. Iemand noemde ook als voorbeeld TWOD. Heb ik ook hetzelfde mee.
Wat betreft live optredens van Tame Impala, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik hou niet zo van statische bands. Heb ik me ook altijd mateloos aan lopen irriteren bij Opeth.

Maar goed je zal het zien, eerste headliner...... ?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Iemand noemde ook als voorbeeld TWOD. Heb ik ook hetzelfde mee.

Die hebben inderdaad wel wat dingen gemeen. Snap dat ze je beide misschien niet zoveel doen.

Tame Impala een statische band noemen is misschien wat overdreven. Er zijn genoeg bands die geen stuiterende en volmondige frontman hebben waar genoeg gebeurt. Met die prachtige visuals in hun volle sound blijft hun show zonder twijfel overeind. Als ze er staan gewoon even lekker een stukje proberen mee te pakken van een afstand. Dat kan nooit kwaad als je er toch bent ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken