Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Twenty one pilots / Tame Impala / Childish Gambino als headline trio zou ik echt intens fijn vinden. Weet alleen niet of de animo in Nederland voor Gambino zo groot is.
Ik zou dit in ieder geval echt een hele vette top vinden.

Als subs of undercard zie ik graag namen zoals The 1975 (als die niet al te groot zijn voor sub), Tyler, the creator, Tom Misch, Aminé, The Internet, Chance the Rapper, Rex orange county, Jorja smith, Daniel Caesar, Loyle carner. Weet alleen niet hoe realistisch deze zijn qua tourschema of andere festivals die ze mogelijk aandoen.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Wessel wrote:
Heerlijk om in januari al de kleine namen op de poster voor komende augustus te ontdekken. Zit altijd al zoveel diversiteit in die namen.

Precies; daar zat vorig jaar ook Brockhampton tussen. The rest is history.

Wat is dit jaar voor jullie 'de Brockhampton'? Een relatief kleine naam waar toch veel hype voor is?

Zelf denk ik dan aan IDLES of Parquet Courts.

Edits: ik moet wat beter op m'n spelling en typfouten letten ;)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Is er nog een kans dat ben howard op lowlands staat denken jullie?

Zolang er nog geen tourplannen zijn is de kans nihil. Anderzijds is er ook geen uitsluiting door andere data. Maar zou er voorlopig nog niet op rekenen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
In 2007 sloot Tool gewoon af in de Alpha. Dat waren nog eens tijden. Die touren ook eindelijk weer in Europa dit jaar. Ik ben alleen bang dat dit soort acts steeds lastiger aan het Lowlandspubliek te slijten zal zijn. Ik vond die kentering het meest duidelijk in 2013, toen de Alpha half leeg stond bij een topact als Nick Cave. Dit zijn voorbeelden van voor mij gedroomde hoofdacts.

 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
432
204
Franzzz wrote:
Maar in hoeverre is een Childish Gambino op LL headliner waardig? Los van dat Amerika nummer heeft hij toch nooit iets relevants uitgebracht, toch? Hij heeft 5 jaar geleden ooit eens in de Melkweg gestaan, maar ik kan mij niet voorstellen dat het nu ineens een headliner is….

Heb je Redbone gemist maat haha?
Zojuist even opgezocht. Nog nooit eerder gehoord :cry:
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
In 2007 sloot Tool gewoon af in de Alpha. Dat waren nog eens tijden. Die touren ook eindelijk weer in Europa dit jaar. Ik ben alleen bang dat dit soort acts steeds lastiger aan het Lowlandspubliek te slijten zal zijn. Ik vond die kentering het meest duidelijk in 2013, toen de Alpha half leeg stond bij een topact als Nick Cave. Dit zijn voorbeelden van voor mij gedroomde hoofdacts.

I know, maar waarom zou het niet kunnen? Ze hadden ziggo ook 2 x kunnen uitverkopen en ze doen ook festivalshows. Wie had de laatste keer Muse of Foo Fighters op LL verwacht. Dat werd ook weggelachen.
Ik snap je opmerking mbt 2013. En zie nu..... iedereen wil Nick Cave hebben. Soms kan je ook te vroeg gokken. Wie kan zich Lordz of Brooklyn nog herinneren? Sloten in 1995 ook de zaterdag in de Alpha af. De andere headliners waren toen Soundgarden en Beck. Met Foo Fighters als sub voor Beck en Radiohead zelfs nog in de Alpha in de middag. Je zal er toch maar geweest zijn... Toen stond er een hiphop act als afsluiter dus. Nooit meer wat van gehoord. Soms gok je goed als festival of boek je een band te vroeg etc. Is denk ik vaak ook een kwestie van geluk hebben.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zelf denk ik dan aan IDLES of Parquet Courts.

Parquet Courts staat op Down The Rabbit Hole. Dat gaat 'm niet worden.

IDLES zal naast Paaspop inderdaad nog wel een festival aan doen. Als dit niet BKS wordt dan gaan die zeker de top 5 van Lowlands halen inderdaad. Jammer dat het nog te vroeg is voor shame om terug te keren. Zelf hoop ik op een Drenge of Fidlar maar die zullen in de lijstjes niet een van de hoogste spots pakken. Hopelijk staat er nog iets op!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Even serieus, Karel?!?! Het zal vast een vorm van een kunstuiting zijn en de beats en flow zijn best oké. Maar wat hij doet heeft toch niks met muziek te maken? Er is vast een of ander prominent persoon geweest die heeft geroepen dat het heel tof is... maar wtf.

Als je het als kunst of comedie boekt snap ik het en hou ik er niet van. Maar als je het als muziek act boekt kunnen we ook de josti band boeken met een goede dj er achter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Even serieus, Karel?!?! Het zal vast een vorm van een kunstuiting zijn en de beats en flow zijn best oké. Maar wat hij doet heeft toch niks met muziek te maken? Er is vast een of ander prominent persoon geweest die heeft geroepen dat het heel tof is… maar wtf.

Als je het als kunst of comedie boekt snap ik het en hou ik er niet van. Maar als je het als muziek act boekt kunnen we ook de josti band boeken met een goede dj er achter.
Ach vorig jaar hadden we Joost nog staan.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Even serieus, Karel?!?! Het zal vast een vorm van een kunstuiting zijn en de beats en flow zijn best oké. Maar wat hij doet heeft toch niks met muziek te maken? Er is vast een of ander prominent persoon geweest die heeft geroepen dat het heel tof is… maar wtf.

Als je het als kunst of comedie boekt snap ik het en hou ik er niet van. Maar als je het als muziek act boekt kunnen we ook de josti band boeken met een goede dj er achter.

Oei... ik wist niet dat je zo getriggerd zou worden van Karel. Maar even serieus, Karel op DTRH was al een van de meest gehypete optredens, hij maakt enorm euphorische synthpop (zie 'Out'), en alhoewel zijn manier van performen niet de standaard manier is betekent dat niet dat het niks met muziek te maken heeft. Het heeft juist alles met muziek te maken, de man kan niet zingen, maar dat verbergt hij niet. Hij kan echter wel zijn nummers vol overgave en energie brengen. Ik heb hem intussen een keer of vier gezien en zijn optredens zijn altijd energiek en belichamen de muziek die hij produceert perfect. De gekheid die hij los kan maken in het publiek is wat mij betreft uniek. Ik heb liever een act als Karel dan weer een 13 in een dozijn synthpopband.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Tame Impala ook naar Øya festival in Noorwegen een weekje voor Lowlands (8/8).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik heb hem ook live gezien. En ik weet dat alles was hij doet enorm gehyped word. Maar ik word dus juist getriggerd omdat hij echt niet kan zingen. Hoe kan dat dan een muziek hype worden?

Ik sta echt heel erg open voor verschillende muziek vormen. Maar dit is een van de weinige dingen waarvan ik het gewoon echt niet kan snappen dat andere het tof vinden.

Wat ik wil tof vind is dat deze Karel het dus voor elkaar krijgt om mensen zijn “muziek” tof te laten vinden.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Twee festivals ter ere van 50 jaar Woodstock tijdens het Lowlandsweekend.

https://consequenceofsound.net/2019/01/woodstock-2019-festival/
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Ja en POND ook, is ook welkom. Tame kan echt niet meer missen.

Tame Impala lijkt inderdaad logisch voor Lowlands, al is het wel opvallend dat de festivals die TI tot dusverre bevestigd hebben allemaal buiten LiveNation vallen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik heb hem ook live gezien. En ik weet dat alles was hij doet enorm gehyped word. Maar ik word dus juist getriggerd omdat hij echt niet kan zingen. Hoe kan dat dan een muziek hype worden?

Ik sta echt heel erg open voor verschillende muziek vormen. Maar dit is een van de weinige dingen waarvan ik het gewoon echt niet kan snappen dat andere het tof vinden.

Wat ik wil tof vind is dat deze Karel het dus voor elkaar krijgt om mensen zijn “muziek” tof te laten vinden.

Dan snap ik inderdaad dat je er geen reet aan vind. Zoals ik ook al zei, de dude kan niet zingen. Wat ik wel tof vind aan Karel is zijn onophoudelijke energie, het hangt wellicht tegen het bizarre aan maar ik zie bij die gast dat hij de muziek echt voelt en er in z'n eentje helemaal hard op gaat. Dat werkt dan ook weer aanstekelijk op het publiek. Dat Karel niet tot een act van formaat John Maus gaat uitgroeien snap ik en dat het een hype is snap ik ook, maar fuck it: een halfuurtje losgaan met Karel en de hele tent slopen op leipe synthpop is gewoon lachen zolang het nog leuk is.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Tame Impala (En wellicht Pond) Begint nu toch wel een zekerheidje te worden.
Denk dat Impala wel headliner is op LL. Of wellicht voor the Cure, dat zou helemaal top zijn.

Karel vind ik ook echt helemaal niks, maar zal in de X-Ray absoluut wel weer los gaan :) Dus prima.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken