Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Wessel wrote:
Is ie goed live? Altijd moeilijk wanneer je veel gastartiesten op je songs hebt.

Ja hij en zijn band grooven erg lekker live! Vond hem in het begin wel nog wat gesloten naar het publiek, maar daar komt ook steeds meer verandering in. Afgelopen november heeeel erg genoten van z’n show in Paradiso!

Mee eens, ik was er ook en heb ook echt genoten. Ik denk dat die wel op LL staat dit jaar. Ook omdat die vorig jaar nog op DTRH stond :)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Maar met de namen die rond Lowlands touren in het achterhoofd, wat zouden jullie droomheadliners voor Lowlands 2019 zijn? Of uberhaupt de gedroomde headliners voor Lowlands, niet kijkend naar tourschemas?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Maar met de namen die rond Lowlands touren in het achterhoofd, wat zouden jullie droomheadliners voor Lowlands 2019 zijn? Of uberhaupt de gedroomde headliners voor Lowlands, niet kijkend naar tourschemas?
The Strokes - The National - Blur

Pulp en The Stone Roses eigenlijk ook nog wel. Allemaal bucketlist dingetjes (behalve The National, maar daar ben ik fan van).

En Daft Punk ook trouwens.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
The Cure - The Strokes - Tame Impala.

Dat zou mijn natte droom zijn.

Verder Massive Attack. Joey Purp, Denzel Curry, Jon Hopkins, Julia Holter, Kate Tempest, Superorganism, Tool, Weezer, dEUS, Whispering Sons, Umwelt.

Daft Punk uiteraard ook, maar ja.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
nitotheno wrote:
Maar met de namen die rond Lowlands touren in het achterhoofd, wat zouden jullie droomheadliners voor Lowlands 2019 zijn? Of uberhaupt de gedroomde headliners voor Lowlands, niet kijkend naar tourschemas?

The Strokes – The National – Blur

Pulp en The Stone Roses eigenlijk ook nog wel. Allemaal bucketlist dingetjes (behalve The National, maar daar ben ik fan van).

En Daft Punk ook trouwens.

Imagine Lowlands 2019 met The Strokes - Blur - Daft Punk haha. Dat zou eens wat zijn zeg. Die drie zou ik zeker ook nog wel willen zien.

Zelf zou mijn gedroomde (somewhat realistische, maar ook weer totaal niet) lijstje Frank Ocean - The Strokes - Kids see ghosts zijn.. denk ik :') (Vooral omdat het acts zijn die ik nog niet gezien heb en wel graag wil zien)

Een wat realistischer tourschema headlinerdroom voor 2019 zou zijn Twenty one pilots - Tame impala - Childish Gambino. Daar zou ik heel gelukkig van worden.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Oh ja, Frank Ocean mag bij mij ook altijd. Maar daarvoor geldt hetzelfde als voor Daft Punk: geen enkele aanwijzing dat het te verwachten valt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Maar een complete dwaas als een Kanye lijkt me ook gewoon tof.. alleen die is te megalomaan om ooit op Lowlands te staan.

Depeche Mode zou me ook eens tof lijken. Wel vaker gezien, maar lijkt me ook tof staan op een Lowlands. Het liefst wil ik gewoon "nieuwe dingen" zien.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Maar een complete dwaas als een Kanye lijkt me ook gewoon tof.. alleen die is te megalomaan om ooit op Lowlands te staan.

Depeche Mode zou me ook eens tof lijken. Wel vaker gezien, maar lijkt me ook tof staan op een Lowlands. Het liefst wil ik gewoon “nieuwe dingen” zien.

Bij beiden zou ik vooraan staan.

Depeche Mode is live ook gewoon steengoed. Zou ik een fantastische boeking vinden. Maar ze zijn niet op tour en ook als ze dat wel zouden zijn, verwacht ik ze niet zo snel op Lowlands. Net als The Cure trouwens.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:
Maar een complete dwaas als een Kanye lijkt me ook gewoon tof.. alleen die is te megalomaan om ooit op Lowlands te staan.

Depeche Mode zou me ook eens tof lijken. Wel vaker gezien, maar lijkt me ook tof staan op een Lowlands. Het liefst wil ik gewoon “nieuwe dingen” zien.

Bij beiden zou ik vooraan staan.

Depeche Mode is live ook gewoon steengoed. Zou ik een fantastische boeking vinden. Maar ze zijn niet op tour en ook als ze dat wel zouden zijn, verwacht ik ze niet zo snel op Lowlands. Net als The Cure trouwens.
Het was niet de vraag wat "tourt" hé. Gewoon een droom affiche.

Nee denk dat we dit jaar met Tame Impala en Twenty One Pilots 2 mogelijke headliners hebben (al vind ik het wel aan de kleine kant in vergelijking met vorige 2 jaren). Maar mogelijk komt het omdat ik Tame Impala en Twenty One Pilots nog niet vol als headliner aanzie. En ik denk dat Childish Gambino de gewilde derde act van nu is. Al zou ik alle 3 iets te veel van het "nieuwe" vinden. Maar misschien word ik ook wel te oud.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Raskolnikov wrote:

Indiaantje89 wrote:
Maar een complete dwaas als een Kanye lijkt me ook gewoon tof.. alleen die is te megalomaan om ooit op Lowlands te staan.

Depeche Mode zou me ook eens tof lijken. Wel vaker gezien, maar lijkt me ook tof staan op een Lowlands. Het liefst wil ik gewoon “nieuwe dingen” zien.


Bij beiden zou ik vooraan staan.

Depeche Mode is live ook gewoon steengoed. Zou ik een fantastische boeking vinden. Maar ze zijn niet op tour en ook als ze dat wel zouden zijn, verwacht ik ze niet zo snel op Lowlands. Net als The Cure trouwens.

Het was niet de vraag wat “tourt” hé. Gewoon een droom affiche.

Nee denk dat we dit jaar met Tame Impala en Twenty One Pilots 2 mogelijke headliners hebben (al vind ik het wel aan de kleine kant in vergelijking met vorige 2 jaren). Maar mogelijk komt het omdat ik Tame Impala en Twenty One Pilots nog niet vol als headliner aanzie. En ik denk dat Childish Gambino de gewilde derde act van nu is. Al zou ik alle 3 iets te veel van het “nieuwe” vinden. Maar misschien word ik ook wel te oud.

Tame Impala zie wel als onbetwiste headliner. Twenty One Pilots vind ik lastig inschatten. Kan er zelf helemaal niets mee en heb nul zicht op hun fanschare. Maar ik lees hier dat ze grote zalen makkelijk uitverkopen, dus dan zou het prima kunnen als headliner. Ook Childish Gambino kan ik wat dat betreft lastig inschatten.

En uiteindelijk is Lowlands het festival waar de headliners wat minder bepalend zijn. De kwaliteit in de breedte, daar ligt natuurlijk de kracht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Radiohead jongens, da's bij mij voor bijna elk festival een niet te kloppen droomnaam. Zal ook niet snel veranderen. ;-) Dat die ooit nog eens op Lowlands mogen staan... En qua grootte moet het te doen zijn, ze hebben wel vaker zo'n grote vis gehad. Misschien bij het volgende album, in 2021/22 ofzo...

Deze 'toplaag' zou me erg blij maken:
Radiohead - A Tribe Called Quest - Björk - Frank Ocean

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Toch is het ook een moment opname. Als iets tourt, dan hoop je gewoon op bepaalde dingen. Dit jaar zou ik weer blij zijn met een The Good, The Bad & The Queen ofzo, of The Raconteurs. Helemaal niet mijn favoriete bands. Maar zou zoiets graag meepakken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Radiohead jongens, da’s bij mij voor bijna elk festival een niet te kloppen droomnaam. Zal ook niet snel veranderen.
1f609.svg
Dat die ooit nog eens op Lowlands mogen staan… En qua grootte moet het te doen zijn, ze hebben wel vaker zo’n grote vis gehad. Misschien bij het volgende album, in 2021/22 ofzo…

Deze ‘toplaag’ zou me erg blij maken:
Radiohead – A Tribe Called Quest – Björk – Frank Ocean

Radiohead is ook de natte droom van Erik van Eerdenburg. Dus als ze de kans krijgen, zal Lowlands die aangrijpen, lijkt me. Qua grootte moet dat ook zeker kunnen. Zodra die op tour gaan, zijn ze meteen kanshebber voor Lowlands.

Sigur Ros blijft live ook magisch, maar die hebben er recent nog gestaan.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Droom affiche:
Radiohead - Arcade Fire - The XX - Stromae -Snow Patrol - Kraftwerk - Pearl Jam - The specials - Weval - FLume - Editors

HAHAHA..hier stop ik maar even
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Blur - The Strokes - Daft Punk (Alpha headliners)
Pulp - Portishead- Them Crooked Vultures (Alpha Subs)
Moderat - Deadmau5 - Justice (ouderwetse dansbare Bravo afsluiters)

2 speciale nachten: Full On Ferry (Ferry Corsten solo een hele nacht lang in de Bravo) - A Night With The National (een hele avond The National in de Heineken als nachtprogramma)

Verder op het affiche: The Knife - Wu-Tang Clan - Beach House - James Blake - Wilco - Deftones - The Afghan Whigs - Dizzee Rascal - Bloc Party - dEUS - Lamb - Pendulum (Live) - Spinvis - NOFX - Thomas Azier - Simian Mobile Disco - Nada Surf - Patrick Watson - Moby - Orbital - Yeasayer - Kraak & Smaak - Moss - The Whitest Boy Alive - The View - Deerhunter - Dr. Lektroluv - Henry Rollins - IDLES - Echo & The Bunnymen. En vast nog een hoop meer wat ik nu vergeet (wel allemaal classic i know)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Aantal zeer mooie namen noemen jullie mensen! Vorig jaar was wel de eerste keer in vier jaar Lowlands dat ik bij alle drie de headliners stond. Zou leuk zijn als ik dat dit jaar weer heb (dat ik dus alle drie de headliners tof vind).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Blur – The Strokes – Daft Punk (Alpha headliners)
Pulp – Portishead- Them Crooked Vultures (Alpha Subs)
Moderat – Deadmau5 – Justice (ouderwetse dansbare Bravo afsluiters)
2008 belde net dat ze hun line up terug wilden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:
Blur – The Strokes – Daft Punk (Alpha headliners)
Pulp – Portishead- Them Crooked Vultures (Alpha Subs)
Moderat – Deadmau5 – Justice (ouderwetse dansbare Bravo afsluiters)

2008 belde net dat ze hun line up terug wilden.
Klopt, toen ging ik niet naar dit soort concerten... Daarom wil ik die dingen nog graag eens meepakken...
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Dave wrote:
Tame impala – The National – Twenty One Pilots – Florence and the Machine.

Dat is je voorspelling? Of heb je inside info?

Plausibel rijtje overigens.

Sorry for the English but I'm sure your English is better than my Dutch - The names are just an educated prediction - 21 Pilots I think is 99%, The National are in Portugal a few days before so will probably play Lowlands, Pukkelpop and maybe headline Green Man Festival, Florence is not playing any Dutch festivals so I think she will be like Gorillaz last year who played Rock Werchter and Lowlands but not Pukkelpop (I think also the Foo Fighters and maybe Ed Sheeran will play Pukkelpop but not Lowlands). Tame Impala should be around unless they play Woodstock 50 which is on the same weekend. Probably unlikely though with them already headlining Coachella.

The other festival that will take some names out of the running for Lowlands and Pukkelpop is Summer Sonic in Japan which is announcing the first names over 3 days from the 16th January. Could be the Strokes for that I think.

Someone said Idles - they are 99.9% likely for Green Man and most probably will be headliners. I would also say they are very likely for Pukkelpop. Whether they want to play 3 nights in a row in three different countries, who knows?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken