Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
Blur – The Strokes – Daft Punk (Alpha headliners)
Pulp – Portishead- Them Crooked Vultures (Alpha Subs)
Moderat – Deadmau5 – Justice (ouderwetse dansbare Bravo afsluiters)

2 speciale nachten: Full On Ferry (Ferry Corsten solo een hele nacht lang in de Bravo) – A Night With The National (een hele avond The National in de Heineken als nachtprogramma)



Verder op het affiche: The Knife – Wu-Tang Clan – Beach House – James Blake – Wilco – Deftones – The Afghan Whigs – Dizzee Rascal – Bloc Party – dEUS – Lamb – Pendulum (Live) – Spinvis – NOFX – Thomas Azier – Simian Mobile Disco – Nada Surf – Patrick Watson – Moby – Orbital – Yeasayer – Kraak & Smaak – Moss – The Whitest Boy Alive – The View – Deerhunter – Dr. Lektroluv – Henry Rollins – IDLES – Echo & The Bunnymen. En vast nog een hoop meer wat ik nu vergeet (wel allemaal classic i know)


wat een ellende krijg je dan als het blokkenschema uitkomt!! haha
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Het feit dat iemand hier Pulp noemt, word ik alleen maar enthousiast van. Die band is zo ondergwaardeerd in het vaste land van Europa. In eigen land enorm groot, maar kon hier helaas niet mee met Blur en Oasis. Ik zelf heb veel meer met Pulp, helemaal na het live optreden van Glastonbury een hele poos geleden.

Op moment mijn ideale namen, of ze nu touren of niet:

Volcano Choir,
Pulp,
Smashing Pumpkins,
Belle and Sebastian,
Tame Impala,
A Tribe Called Quest,
Sigur Ros,
James Blake,
Tyler, The Creator,
Frank Ocean,
Madvillian,
Mos Def,
Ol' Dirty Bastard(Huilen)
Der Dritte Raum,
Caribou


Over het nachtprogramma kan er maar één naam voor mij de hele avond wel vullen, en dat is Nina Kraviz. Zij is by far de meeste classy DJ die er is, en draait de tofste 90s trance in combinatie met lekkere acid house.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Hoop dat Super Sonic Japan niet teveel gaat jatten van Lowlands. Staan daar regelmatig hele toffe namen en zelfde weekend als Lowlands hmmmm. Ik wil de eerste namen ???
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Hoop dat Super Sonic Japan niet teveel gaat jatten van Lowlands. Staan daar regelmatig hele toffe namen en zelfde weekend als Lowlands hmmmm. Ik wil de eerste namen
1f62d.svg
1f62d.svg
1f62d.svg

Vorig jaar onder andere Chance The Rapper en Tame Impala inderdaad!
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Er zijn geruchten dat Faith No More weer (stiekum) in een oefenruimte/studio bezig is. Laat die aub een keer de Alpha afsluiten!

Ohman, wat was ik in 2009 eerst heel erg blij en toen lichtelijk teleurgesteld. Zeer blij dat Lowlands ze had geboekt. Na 11 jaar kon je deze weergaloze band weer eens zien. En wat was die tour goed. In Engeland, in Portugal.....op veel Europese festivals waren ze gewoon de dikke headliner. Maar niet op Lowlands...neeehhh, toen moesten ze het onder The Prodigy doen. Op Lowlands hebben ze dan ook hun kortste set gespeeld van die hele tour. Gelukkig was het optreden op LL erg goed, ondanks hun subspot en kortere setlist.

Ik vind dat echt de grootste misser van Lowlands tot op heden qua programmering.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Misschien nu niet meer nee. Maar in 2009 toch zeer zeker wel. Daarom een gemiste kans van LL destijds.

Check het Download festival in 2009:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=j7nFiNk157o[/video]
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
FnM . heel vet, maar dan vooral "angel dust"
en het album ervoor.

easy kan ik daaraantegen niet hebben wat vesrchrikkelijk

maar ik zie ze heeel graag terugkomen.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
voor dit jaar is mijn ultieme headlinertrio: the cure, smashing pumpkins en the prodigy
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Naaah Migos headliner Lowlands zie ik niet gebeuren. Ik denk nog steeds dat iig Twenty one pilots en Tame impala. Daarnaast iets van een Post malone, Childish gambino, iets in de richting van een alternatievere hiphop act.
 

thomasjongsma

Playlistbediener
23 feb 2018
10
0
21 pilots en The National als headliners zou ik echt diep triest vinden, uitgekauwde troep die niks toevoegt aan de LL geschiedenis. Ik hoop toch echt dat we wat frisse headliners krijgen. Florence is er één waar we al jaren op wachten, wellicht dit jaar dan? Tame Impala ook vrij waarschijnlijk, zou leuk zijn al vind ik hun oudere werk leuker. The Cure zou mooi zijn, nooit gezien wel heel speciaal naar horen zeggen. Lana del Rey lijkt me een kanshebber. The 1975 waarschijnlijk niet groot genoeg voor Alpha? Pumpkins zou mooi zijn maar zie ik ook niet echt Alpha vullen. Er zal nog wel een meer rap georiënteerde naam zijn voor de zaterdag, ben ik niet zo in thuis. Misschien Janelle Monae? Cardi B? The Weeknd?

Andere te verwachte namen wat mij betreft ; Parquet Courts, Amen Dunes, Indian Askin, Jett Rebel, My Baby, Japanese Breakfast, Son Mieux, Car Seat Headrest, Mitski, KAmasi Waschington, Young Fathers, Courtney Barnett, Vampire Weekend, Hozier, Altin Gun, Father John Misty
Altijd gehoopt maar nooit gekregen; Opeth, Sufjan Stevens, The Pineapple Thief, Radiohead, Arcade Fire, The Dear Hunter, Dungen, Gojire, Pain Of Salvation, Shearwater

Bovenstaande gaat alleen maar gebeuren als ze als counter voor het meer rap/electro/dance aanbod van vorig jaar er dit jaar voor kiezen iets meer pop/rock muziek te programmeren (tourschema's van artiesten moet wat dat betreft ook beetje meewerken...)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
21 pilots en The National als headliners zou ik echt diep triest vinden, uitgekauwde troep die niks toevoegt aan de LL geschiedenis. Ik hoop toch echt dat we wat frisse headliners krijgen. Florence is er één waar we al jaren op wachten, wellicht dit jaar dan?

Grappig, ik vind Florence juist een act die nu al op haar retour is en Twenty One Pilots is relevanter dan ooit, verdienen hun headlinepositie wel hoor. Neemt niet weg dat ik Twenty One Pilots zou skippen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Grappig, ik vind Florence juist een act die nu al op haar retour is en Twenty One Pilots is relevanter dan ooit, verdienen hun headlinepositie wel hoor. Neemt niet weg dat ik Twenty One Pilots zou skippen.

Klopt. Florence haar vorige albums sloegen naar mijn idee veel beter aan. Met dit nieuwe album zakt ze wat weg. Ook haar zaalshow loopt niet geweldig denk ik.

Dat je fan bent van Florence en Impala en graag The National ziet skippen vind ik wel opvallend. Ik zie dat als geweldige combinaties!

The 1975 is zeker groot genoeg voor de Alpha maar dan eerder als sub. Ik denk dat die veels te groot zijn voor de Bravo.

In je lijstje te verwachte namen staan veel DTRH namen. Daar kun je er hooguit enkele van verwachten maar meestal geen internationale acts. Arcade Fire gaat ook niet gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken