Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.235
Wessel wrote:
Kans is kleiner geworden door Paradiso show.

Zou 1 Paradiso-optreden uitsluiten voor de Nederlandse festivalzomer? Zal toch wel niet?

Vind dit een beetje hetzelfde als de Last Shadow Puppets, die deden ook een Paradiso optreden en kwamen toen naar Lowlands, goed mogelijk dus :)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Waarom zouden we Twenty one pilots niet als headliner willen though? Zijn relevanter dan ooit, verkopen met gemak de ziggo dome uit en zetten een show neer die op z'n minst voor het oog heel gaaf is. Het kan dan je muziek niet zijn, maar dan valt er wel te genieten van de energie die ze neerzetten. Daarnaast denk ik dat de mensen die zeggen dat ze twenty one pilots hun muziek niks vinden, niet verder zijn gekomen dan stressed out. Ja dan snap ik dat je het kut vindt. Misschien ben ik biased omdat ik ze juist heel dope vind, maarja denk dat het een top (ha) act is.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Mijn bet voor de headliners zijn nog steeds:

Twenty one pilots & Tame impala als grootste kanshebbers.

Daarnaast wilt Lowlands denk ik een hiphop naam, dus zie ik Post Malone of Childish Gambino daarna als grootste kanshebbers.

Met The Cure, Foo fighters, The 1975, The National en Florence & the machine als wildcards.

Grootste droom is dat Lowlands weer eens een exclusive strikt met Pukkelpop (zoals bijv. Migos twee jaar terug) en dat ze gewoon Frank Ocean neerzetten. Ik wil gewoon heel graag ergens ooit Frank Ocean zien plz lowlands help me out here ok thx
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Waarom zouden we Twenty one pilots niet als headliner willen though? Zijn relevanter dan ooit, verkopen met gemak de ziggo dome uit en zetten een show neer die op z’n minst voor het oog heel gaaf is. Het kan dan je muziek niet zijn, maar dan valt er wel te genieten van de energie die ze neerzetten. Daarnaast denk ik dat de mensen die zeggen dat ze twenty one pilots hun muziek niks vinden, niet verder zijn gekomen dan stressed out. Ja dan snap ik dat je het kut vindt. Misschien ben ik biased omdat ik ze juist heel dope vind, maarja denk dat het een top (ha) act is.
Denk dat het gedeeltelijk ook onwetendheid is. Ik heb hier pas voor het eerst gelezen dat de Ziggo Dome dik hebben uitverkocht blijkbaar (dat is totaal langs me heen gegaan). En ik ken uit mijn eigen omgeving echt geen persoon die luistert naar Twenty One Pilots. Is volgens ook een beetje gericht op de "jongeren" ook, al ken ik veel meer nummers van ze dan van te voren gedacht.

Maar ik vind ze lastig te plaatsen in het rijtje headliners van de laatste jaren: Gorillaz, Kendrick Lamar, N.E.R.D., Mumford & Sons, Editors, The XX, Muse.

En zeker in combinatie met Tame Impala (waar ik dat idee ook een beetje bij heb). Eric van Eerdenburg heeft vorig jaar in een interview aangegeven dat ze ook proberen voor de grote headliners te gaan, omdat die nodig zijn om kaarten te verkopen.

En de combinatie Tame Impala + Twenty One Pilots zie ik best wat kaarten verkopen. Maar er moeten wel 70.000 op af komen, terwijl die 2 ook op BKS/DTRH zouden kunnen staan als headliner naar mijn idee.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Waarom zouden we Twenty one pilots niet als headliner willen though? Zijn relevanter dan ooit, verkopen met gemak de ziggo dome uit en zetten een show neer die op z’n minst voor het oog heel gaaf is. Het kan dan je muziek niet zijn, maar dan valt er wel te genieten van de energie die ze neerzetten. Daarnaast denk ik dat de mensen die zeggen dat ze twenty one pilots hun muziek niks vinden, niet verder zijn gekomen dan stressed out. Ja dan snap ik dat je het kut vindt. Misschien ben ik biased omdat ik ze juist heel dope vind, maarja denk dat het een top (ha) act is.

Ik vond hun album Vessel nog wel kicken, in 2014 op Werchter vond ik de trucjes die ze deden vooral afleiden van de show (Kijk ik doe een backflip, are you not entertained?!) en er kwam een hoop, echt een hoop van de backingtrack. Het was vorm boven inhoud, en het daaropvolgende album vond ik magistraal kut. Nieuwe album schijnt wel oké te zijn, maar ik ga toch liever naar naar een interessantere act.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waarom zouden we Twenty one pilots niet als headliner willen though? Zijn relevanter dan ooit, verkopen met gemak de ziggo dome uit en zetten een show neer die op z’n minst voor het oog heel gaaf is. Het kan dan je muziek niet zijn, maar dan valt er wel te genieten van de energie die ze neerzetten. Daarnaast denk ik dat de mensen die zeggen dat ze twenty one pilots hun muziek niks vinden, niet verder zijn gekomen dan stressed out. Ja dan snap ik dat je het kut vindt. Misschien ben ik biased omdat ik ze juist heel dope vind, maarja denk dat het een top (ha) act is.

Ik denk er exact hetzelfde over als jou. In het begin van hun loopbaan klikte het voor mij wel met liedjes als House of Gold, Car Radio en Holding on to You. Toen kwamen die draken als Stressed Out en Heathens. Ik ben me er van bewust dat die niet plaat best aardig is maar ik kom er gewoon niet in... Die zangstem blijk ik onder die luchtige productie van oude nummers goed te trekken maar die nieuwe sound kom ik gewoon niet in. Maar voor een energie liveshow haak ik tijdens Lowlands misschien wel eventjes aan.

Wat je zegt over Migos klopt inderdaad. Die hadden een best prima spot en ik geloof dat er aardig wat geld in die act is gepompt om ze te boeken terwijl dat nou niet exact de hiphop is die we vaak op Lowlands zien. Die kans op Post Malone is inderdaad wel ruim aanwezig mede doordat ze echt wel een mooie, grote hiphop naam willen boeken. Posty kan echt wel een showtje neerzetten die de tent leuk gaat vinden. Maar als je kijkt naar hoe groot hij is dan is ie headliner. Zouden ze dan toch een naam als Tame Impala erna zetten?

Helaas gaan ze echt niet met Frank Ocean komen als we die verder bij nog geen een toonaangevend festival zien staan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
En de combinatie Tame Impala + Twenty One Pilots zie ik best wat kaarten verkopen. Maar er moeten wel 70.000 op af komen, terwijl die 2 ook op BKS/DTRH zouden kunnen staan als headliner naar mijn idee.

Ik vind het ook helemaal niets, maar het zou wellicht best kunnen werken op Lowlands. Er moeten inderdaad 60.000 kaarten verkocht worden.

Twenty One Pilots op DTRH zie ik echt niet gebeuren, dat past niet echt bij het publiek daar. Toch wat oudere doelgroep.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Helaas gaan ze echt niet met Frank Ocean komen als we die verder bij nog geen een toonaangevend festival zien staan.

Die kans lijkt me inderdaad en helaas nul. Man, wat zou ik die graag eens willen zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:
En de combinatie Tame Impala + Twenty One Pilots zie ik best wat kaarten verkopen. Maar er moeten wel 70.000 op af komen, terwijl die 2 ook op BKS/DTRH zouden kunnen staan als headliner naar mijn idee.

Ik vind het ook helemaal niets, maar het zou wellicht best kunnen werken op Lowlands. Er moeten inderdaad 60.000 kaarten verkocht worden.

Twenty One Pilots op DTRH zie ik echt niet gebeuren, dat past niet echt bij het publiek daar. Toch wat oudere doelgroep.
OK op BKS ook niet helemaal, maar vind ze een goede sub. Kan er gewoon niet helemaal een headliner in zien. Maar mogelijk komt dat meer door mij dan door de Twenty One Pilots. .
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Denk dat het gedeeltelijk ook onwetendheid is. Ik heb hier pas voor het eerst gelezen dat de Ziggo Dome dik hebben uitverkocht blijkbaar (dat is totaal langs me heen gegaan). En ik ken uit mijn eigen omgeving echt geen persoon die luistert naar Twenty One Pilots. Is volgens ook een beetje gericht op de “jongeren” ook, al ken ik veel meer nummers van ze dan van te voren gedacht.

Maar ik vind ze lastig te plaatsen in het rijtje headliners van de laatste jaren: Gorillaz, Kendrick Lamar, N.E.R.D., Mumford & Sons, Editors, The XX, Muse.

En zeker in combinatie met Tame Impala (waar ik dat idee ook een beetje bij heb). Eric van Eerdenburg heeft vorig jaar in een interview aangegeven dat ze ook proberen voor de grote headliners te gaan, omdat die nodig zijn om kaarten te verkopen.

En de combinatie Tame Impala + Twenty One Pilots zie ik best wat kaarten verkopen. Maar er moeten wel 70.000 op af komen, terwijl die 2 ook op BKS/DTRH zouden kunnen staan als headliner naar mijn idee.

Als ik naar de headliners van vorig jaar bekijk en even gauw de spotify plays erbij haal, zijn Twenty one pilots het kaliber Kendrick. Ver boven Gorillaz en helemaal ver boven N.E.R.D. . Nou weet ik dat spotify plays niet alles zeggen, maar het geeft wel enigszins een indicatie van de grote van een act op het moment. Tame impala zit rond de Gorillaz aan aantal plays. Ik denk dat ze best goed wegkomen met Twenty one pilots + Tame impala als twee van de headliners. En het klopt inderdaad dat (vooral) Twenty one pilots onder de jongeren heel groot is. Maar dat is precies waar Lowlands voor wilt gaan. Ik denk dat er momenteel in dit festival seizoen geen naam is die beter past binnen het "nieuwe" Lowlands plaatje dan Twenty one pilots. En dat vinden we misschien kut, omdat het misschien te commercieel is.. Maar het is in ieder geval wel het alternatieve in het commerciele :')
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Wessel wrote:
Helaas gaan ze echt niet met Frank Ocean komen als we die verder bij nog geen een toonaangevend festival zien staan.

Die kans lijkt me inderdaad en helaas nul. Man, wat zou ik die graag eens willen zien.

Nee ja het is een van m'n stoutste dromen die nooit waar gaat worden. Maar ik blijf hopen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Ik denk er exact hetzelfde over als jou.
Dat idee had ik sowieso al wat vaker haha!

Ja ik kan Blurryface ook best wel waarderen. Vessel is beter, dat weet ik ook, maar er zitten nog steeds nummers op Blurryface die ik heel dope vind.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Wessel wrote:
Ik denk er exact hetzelfde over als jou.


Dat idee had ik sowieso al wat vaker haha!

Ja ik kan Blurryface ook best wel waarderen. Vessel is beter, dat weet ik ook, maar er zitten nog steeds nummers op Blurryface die ik heel dope vind.

Toch heb ik het gevoel dat ze een stuk minder populair zijn op dit moment, dan destijds met Blurryface.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:
Denk dat het gedeeltelijk ook onwetendheid is. Ik heb hier pas voor het eerst gelezen dat de Ziggo Dome dik hebben uitverkocht blijkbaar (dat is totaal langs me heen gegaan). En ik ken uit mijn eigen omgeving echt geen persoon die luistert naar Twenty One Pilots. Is volgens ook een beetje gericht op de “jongeren” ook, al ken ik veel meer nummers van ze dan van te voren gedacht.

Maar ik vind ze lastig te plaatsen in het rijtje headliners van de laatste jaren: Gorillaz, Kendrick Lamar, N.E.R.D., Mumford & Sons, Editors, The XX, Muse.

En zeker in combinatie met Tame Impala (waar ik dat idee ook een beetje bij heb). Eric van Eerdenburg heeft vorig jaar in een interview aangegeven dat ze ook proberen voor de grote headliners te gaan, omdat die nodig zijn om kaarten te verkopen.

En de combinatie Tame Impala + Twenty One Pilots zie ik best wat kaarten verkopen. Maar er moeten wel 70.000 op af komen, terwijl die 2 ook op BKS/DTRH zouden kunnen staan als headliner naar mijn idee.

Als ik naar de headliners van vorig jaar bekijk en even gauw de spotify plays erbij haal, zijn Twenty one pilots het kaliber Kendrick. Ver boven Gorillaz en helemaal ver boven N.E.R.D. . Nou weet ik dat spotify plays niet alles zeggen, maar het geeft wel enigszins een indicatie van de grote van een act op het moment. Tame impala zit rond de Gorillaz aan aantal plays. Ik denk dat ze best goed wegkomen met Twenty one pilots + Tame impala als twee van de headliners. En het klopt inderdaad dat (vooral) Twenty one pilots onder de jongeren heel groot is. Maar dat is precies waar Lowlands voor wilt gaan. Ik denk dat er momenteel in dit festival seizoen geen naam is die beter past binnen het “nieuwe” Lowlands plaatje dan Twenty one pilots. En dat vinden we misschien kut, omdat het misschien te commercieel is.. Maar het is in ieder geval wel het alternatieve in het commerciele :’)
Toch denk ik wel dat ze met 1 "klapper" moet komen voor de jongeren ouderen zoals ik (29) voor de kaartverkoop. Over 2 weken zullen we meer weten gok ik.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tja, met Stressed Out, Ride en Heathens hadden ze de populairste liedjes van die tijd te pakken. Dan is het niet gek dat ze een stapje terug doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Wat betreft Migos, hebben die nog steed een DJ die de eerste kwartier van hun set staat te draaien?

Ik was vorige keer op Lowlands bijna weggelopen voordat ze uberhaupt het podium op waren gekomen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Misschien niet volledig subjectief als fan maar ik vind dat Twenty One Pilots in 2018 een zeer prettige evolutie hebben doorgaan en naar buiten zijn gekomen met hun beste en vooral meest volwassen werk tot nu toe, dat 'cringy depri muziek voor tienermeisjes'-imago zijn ze volgens mij toch zeker deels kwijtgeraakt.

Wat ik wil zeggen: steek deze jongens niet meteen in hetzelfde hokje als een Imagine Dragons of Bastille door hun hits van enkele jaren geleden. TOP is dit jaar een terechte headliner en hebben bovendien een uitstekende livereputatie. Als je geen must-sees er tegenover hebt staan, nodig ik iedereen uit om ze een kans te geven en ik denk dat er veel mensen positief verrast zullen zijn.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Intussen is de Wu Tang Clan aangekondigd voor een show in Londen in mei. Wat zou ik die graag op LL zien!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken