Indiaantje89 wrote:
Denk dat het gedeeltelijk ook onwetendheid is. Ik heb hier pas voor het eerst gelezen dat de Ziggo Dome dik hebben uitverkocht blijkbaar (dat is totaal langs me heen gegaan). En ik ken uit mijn eigen omgeving echt geen persoon die luistert naar Twenty One Pilots. Is volgens ook een beetje gericht op de “jongeren” ook, al ken ik veel meer nummers van ze dan van te voren gedacht.
Maar ik vind ze lastig te plaatsen in het rijtje headliners van de laatste jaren: Gorillaz, Kendrick Lamar, N.E.R.D., Mumford & Sons, Editors, The XX, Muse.
En zeker in combinatie met Tame Impala (waar ik dat idee ook een beetje bij heb). Eric van Eerdenburg heeft vorig jaar in een interview aangegeven dat ze ook proberen voor de grote headliners te gaan, omdat die nodig zijn om kaarten te verkopen.
En de combinatie Tame Impala + Twenty One Pilots zie ik best wat kaarten verkopen. Maar er moeten wel 70.000 op af komen, terwijl die 2 ook op BKS/DTRH zouden kunnen staan als headliner naar mijn idee.
Als ik naar de headliners van vorig jaar bekijk en even gauw de spotify plays erbij haal, zijn Twenty one pilots het kaliber Kendrick. Ver boven Gorillaz en helemaal ver boven N.E.R.D. . Nou weet ik dat spotify plays niet alles zeggen, maar het geeft wel enigszins een indicatie van de grote van een act op het moment. Tame impala zit rond de Gorillaz aan aantal plays. Ik denk dat ze best goed wegkomen met Twenty one pilots + Tame impala als twee van de headliners. En het klopt inderdaad dat (vooral) Twenty one pilots onder de jongeren heel groot is. Maar dat is precies waar Lowlands voor wilt gaan. Ik denk dat er momenteel in dit festival seizoen geen naam is die beter past binnen het “nieuwe” Lowlands plaatje dan Twenty one pilots. En dat vinden we misschien kut, omdat het misschien te commercieel is.. Maar het is in ieder geval wel het alternatieve in het commerciele :’)