Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Basenadriaan

Playlistbediener
17 jun 2013
12
0
Lowlanders,

Ik heb jullie hulp nodig!
Al een heel aantal jaren is er zondagavond/ nacht een partytent die langs de campinglaan staat richting het festival.
Hierbij is een soort silent disco waar mensen hun eigen oortjes kunnen inpluggen bij iets en waarbij een iemand de muziek regelt via telefoon??
Weet iemand hoe dit systeem werkt of wie hier verantwoordelijk voor is?

Mijn dank is groot!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ik denk dat dit blok gewoon een design dingetje is, en niet zo zeer een suggestie voor een open plek. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben
1f609.svg
Lijkt me ook... al kijk ik liever niet al te veel naar die website. Persoonlijk vond ik de oude stijl "frisser".
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Vorig jaar waren er namen op:
29-5 Comedy
8-6 de volgende namen:
Sean Paul, A Blaze of Feather, Chronixx, The Veils, Tycho, X Ambassadors, Hurray For The Riff Raff, Janka Nabay & The Bubu Gang, Klyne, Mykki Blanco, Otzeki, Raye, Tank and The Bangas, The Talks en Tommy Cash
14 en 21-6 theater en dans
25-7 de laatste namen:
Nicolas Jaar, DOOL, Killbox (Ed Rush + Audio), A.A.N., Bruxas, Clap! Clap!, David Keenan, Dazion, De Linkse Kerk door St. Paul, Kimbala, Mydy Rabycad, Signal, Stefflon Don, You’re a Melody DJ’s (Red Greg en Mafalda), Abstract, WaxFiend, SIROJ en Drivah

Zitten toch best wat grote namen tussen, toch?

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
8-6 de volgende namen:
Sean Paul, A Blaze of Feather, Chronixx, The Veils, Tycho, X Ambassadors, Hurray For The Riff Raff, Janka Nabay & The Bubu Gang, Klyne, Mykki Blanco, Otzeki, Raye, Tank and The Bangas, The Talks en Tommy Cash

Ik sta er echt van te kijken als we nog namen van deze categorie zouden krijgen. Zeker kijkend naar de drama situatie van Pukkelpop.
Nicolaas jaar mogen ze in Juli wel weer aankondigen met zijn A.A.L. project.

Ik duim nog voor Tusky de rest zien we wel.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
We hebben nog circa 35 namen te gaan. Dat komt overeen met het aantal namen dat Marc noemde dat vorig jaar in dit stadium nog bekend gemaakt moest worden. Zal voornamelijk kleiner grut zijn, maar te verwachten valt dat er toch nog wel een paar namen bij zullen zitten die de kaartverkoop indien nodig een stimulans kunnen geven.

Van Pukkelpop hoop ik nog op Metz, Cigarettes After Sex, Amenra, Madensuyu, Khruangbin bijvoorbeeld. Justice en Travis Scott zou ook tof zijn, maar al aan de grote kant denk ik. Er staan daar best nog wat namen die ik de moeite zou vinden voor Lowlands. Ook op andere Europese festivals staan in die periode nog dingen als Lykke Li, Charlotte Gainsbourg en Neneh Cherry. Zou ik stuk voor stuk mooie toevoegingen vinden. Ook staan er veel dingen die wel heel interessant zijn, maar niet meer te verwachten omdat ze al op DTRH staan.

Maar als ik kijk naar de ruim honderd namen die nu al bekend zijn, dan kom ik al behoorlijk aan mijn trekken. Sowieso wil ik Gorillaz, War On Drugs, Grizzly Bear, Patti Smith, Stormzy, Suicide Boys, Bicep, Brockhampton, Fatima Yamaha, Maribou State, Warhaus, Agar Agar, Kamaal Williams, Rolling Blackouts Coastal Fever zien, want die heb ik nog nooit live gezien. Kendrick wil uiteraard weer zien, dat geldt ook voor Bonobo, Nils Frahm, Spinvis, DeWolff, DMA's, De La Soul (eventueel), Ho99o9, Max Cooper, Protomartyr, Eefje de Visser, Lemon Twigs en Luwten. En dan zijn er nog genoeg dingen te ontdekken verwacht ik. Trixie Whitley moet ik bijvoorbeeld nog eens goed gaan beluisteren.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Sowieso wil ik Gorillaz, War On Drugs, Grizzly Bear, Patti Smith, Stormzy, Suicide Boys, Bicep, Brockhampton, Fatima Yamaha, Maribou State, Warhaus, Agar Agar, Kamaal Williams, Rolling Blackouts Coastal Fever zien, want die heb ik nog nooit live gezien. Kendrick wil uiteraard weer zien, dat geldt ook voor Bonobo, Nils Frahm, Spinvis, DeWolff, DMA’s, De La Soul (eventueel), Ho99o9, Max Cooper, Protomartyr, Eefje de Visser, Lemon Twigs en Luwten. En dan zijn er nog genoeg dingen te ontdekken verwacht ik. Trixie Whitley moet ik bijvoorbeeld nog eens goed gaan beluisteren.

Met een mooi blokkenschema hebben ze het gewoon weer goed voor mekaar!
Het is echter nooit verkeerd als er a couple of big names in je blokkenschema voorkomen. Maakt het kaartje toch extra het geld waard :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
In ieder geval al weer een nieuw naampje erbij. Zhu dus.

Ik heb juist het idee dat we toch nog echt 1 of 2 redelijke midgrote namen bij moeten krijgen hoor. Maar misschien komt omdat ik Dua Lipa en James Bay niet als voorwardige subs door de keel krijg.

En ik las hier al dingen als Bonobo en Nils Frahm met erg hoge spots.. en hoewel het toffe acts zijn, zou iuk dat voor LL begrippen niet al te grote namen vinden voor die spots. Maar als naar de andere festivals kijkt dan zie ik ook weinig opties meer in dat gebied.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Bonobo sluit 100% zeker een tent af. Die zijn ondertussen enorm gegroeid. Nils zal denk ik ook wel een nachtspot krijgen; in Spanje staat hij ook ergens om 01:00 uur.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bonobo sluit 100% zeker een tent af. Die zijn ondertussen enorm gegroeid. Nils zal denk ik ook wel een nachtspot krijgen; in Spanje staat hij ook ergens om 01:00 uur.

Komt Nils niet met een ambient/piano setje dan?

Ik verwacht hem eigenlijk vroeg op de dag in de Bravo.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
mdekens wrote:
Bonobo sluit 100% zeker een tent af. Die zijn ondertussen enorm gegroeid. Nils zal denk ik ook wel een nachtspot krijgen; in Spanje staat hij ook ergens om 01:00 uur.

Komt Nils niet met een ambient/piano setje dan?

Ik verwacht hem eigenlijk vroeg op de dag in de Bravo.

Als hij (ongeveer) hetzelfde gaat doen als in Doornroosje in januari, verwacht ik hem ook vroeg in de middag.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Wessel wrote:

mdekens wrote:
Bonobo sluit 100% zeker een tent af. Die zijn ondertussen enorm gegroeid. Nils zal denk ik ook wel een nachtspot krijgen; in Spanje staat hij ook ergens om 01:00 uur.


Komt Nils niet met een ambient/piano setje dan?

Ik verwacht hem eigenlijk vroeg op de dag in de Bravo.

Als hij (ongeveer) hetzelfde gaat doen als in Doornroosje in januari, verwacht ik hem ook vroeg in de middag.

Primavera Barcalona staat hij geprogrammeerd van 1:45 - 2:45, maar op DTRH staat hij weer aan het eind van de middag. Ik denk dat we hem meer elektronisch kunnen verwachten, dan een piano setje. Ook gezien zijn iets meer elektronische invloeden op zijn nieuwste plaat.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat is de beste Nils?

Wordt voor mij de eerste keer tijdens DTRH of Lowlands.
Als ie vroeg op de dag staat ga ik het waarschijnlijk toch missen.... dan maar diep in de nacht ^^
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Ben wel benieuwd wat Brockhampton/Lowlands gaat doen met de sexual abuse accusations omtrent Ameer Vann, een lid van de groep.
Sinds ik dat heb gelezen heeft het luisteren van Brockhampton toch een beetje een naar smaakje gekregen. Zeker omdat Brockhampton zelf nog niet met een statement erover is gekomen, alleen Ameer zelf. Brockhampton is vanaf dat moment radio silent gegaan, en dat terwijl de teksten over dit soort onderwerpen gaan.. Beetje hypocriet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ben wel benieuwd wat Brockhampton/Lowlands gaat doen met de sexual abuse accusations omtrent Ameer Vann, een lid van de groep.
Sinds ik dat heb gelezen heeft het luisteren van Brockhampton toch een beetje een naar smaakje gekregen. Zeker omdat Brockhampton zelf nog niet met een statement erover is gekomen, alleen Ameer zelf. Brockhampton is vanaf dat moment radio silent gegaan, en dat terwijl de teksten over dit soort onderwerpen gaan.. Beetje hypocriet.
Misschien bezig met een rechtszaak, dan moet je idd niets zeggen. Kijk maar naar The Gaslamp Killer deze week, die heeft een jaar moeten wachten terwijl de halve wereld hem beschuldigde als verkrachter.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben wel benieuwd wat Brockhampton/Lowlands gaat doen met de sexual abuse accusations omtrent Ameer Vann, een lid van de groep.
Sinds ik dat heb gelezen heeft het luisteren van Brockhampton toch een beetje een naar smaakje gekregen. Zeker omdat Brockhampton zelf nog niet met een statement erover is gekomen, alleen Ameer zelf. Brockhampton is vanaf dat moment radio silent gegaan, en dat terwijl de teksten over dit soort onderwerpen gaan.. Beetje hypocriet.

De manier waarop ik alles lees komt het er op neer dat Ameer gewoon een ontzettende lul is geweest tegenover zijn exen. Hopelijk zit er niks strafbaars tussen. Ik bekijk het natuurlijk van de positieve kant want BROCKHAMPTON is voor mij gewoon de live act van 2018.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
nitotheno wrote:
Ben wel benieuwd wat Brockhampton/Lowlands gaat doen met de sexual abuse accusations omtrent Ameer Vann, een lid van de groep.
Sinds ik dat heb gelezen heeft het luisteren van Brockhampton toch een beetje een naar smaakje gekregen. Zeker omdat Brockhampton zelf nog niet met een statement erover is gekomen, alleen Ameer zelf. Brockhampton is vanaf dat moment radio silent gegaan, en dat terwijl de teksten over dit soort onderwerpen gaan.. Beetje hypocriet.

De manier waarop ik alles lees komt het er op neer dat Ameer gewoon een ontzettende lul is geweest tegenover zijn exen. Hopelijk zit er niks strafbaars tussen. Ik bekijk het natuurlijk van de positieve kant want BROCKHAMPTON is voor mij gewoon de live act van 2018.

Ja, niet om die meiden te min te doen of iets, maar ik heb nog nergens volle proof gezien. Een van die meiden kreeg van meerdere mensen als reactie "Hey can you add a picture as evidence" en dat ze dan daarop reageerde "Yeah it's somewhere on my laptop, let me check, come back to you later" en dat ze vervolgens niks meer reageerde.

Het is allemaal nog zo vaag, maar daarom hoop ik dat Brockhampton zelf met een statement komt en niet alleen Ameer.

Maar vooralsnog; kijk nog steeds het meest uit naar Brockhampton :D
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Inderdaad, puur wat er nu al wordt geroepen zonder hard bewijs. Ook dat gezever van hij heeft het met een minderjarige gedaan. Die guy was 18/19 en zijn chick 17 come on....
Als je zoiets er al bij moet roepen klopt er iets niet. Daarnaast zijn er momenteel wel erg veel gekke dames die zoiets roepen. Niks om de dames in kwestie in twijfel te trekken maar het is wel een beetje een hype momenteel.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Wat is “het” nummer van Brockhampton nu om mij te overtuigen van deze act.

Het feit dat deze groep drie fantastische albums heeft uitgebracht in één jaar.. Dat is gewoon insane.
Eigenlijk zou je elke saturation een luisterbeurt moeten geven, de diversiteit op elk album is ook fantastisch. Van keiharde hiphop naar boyband-achtige ballads.

Maar mocht je losse nummers willen, nummers die ik écht te gek vind zijn; Bleach, Junky, Face en Jesus. Op deze manier heb je ook aardig de diversiteit in de nummers te pakken :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken