Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Scars on Broadway een optie voor LL aangezien hij net met nieuw materiaal is gekomen en SOAD toch even rustig aan doet. Hoewel meneer Malakian geen fan van touren is......

Ghost heeft een nieuw nummer uitgebracht “Dance Macabre” en komen begin Juni met een nieuw album. Ondanks dat ze op Dynamo staan in Eindhoven toch kleine kans hebber voor Lowlands? Ze wilde tenslotte artiesten die met nieuwe muziek komen dit jaar
1f642.svg

Verwacht ik niet, wat je zelf al aangeeft, ze staan al op Dynamo. Maar goed hopen mag altijd ?

Koen wrote:
Ghost heeft een nieuw nummer uitgebracht “Dance Macabre” en komen begin Juni met een nieuw album. Ondanks dat ze op Dynamo staan in Eindhoven toch kleine kans hebber voor Lowlands? Ze wilde tenslotte artiesten die met nieuwe muziek komen dit jaar
1f642.svg

Verwacht ik niet, wat je zelf al aangeeft, ze staan al op Dynamo. Maar goed hopen mag altijd
1f604.svg

Hebben nog wel een afzegging goed te maken.... zou t wel tof vinden hoor :)

Oh shit, ik dacht het wordt TWOD - Gorillaz - Kendrick.

Ben wel benieuwd hoe die festivalshows van NERD er uit gaan zien.

Ik heb wel een beetje trek in nieuwe namen wel weer.. 3FM heeft ook een "festival" weekje.. zou leuk bij elkaar aansluiten lijkt me.

The War on Drugs, Gorillaz, Patti Smith, Nils Frahm en Bicep(live) als potentiële teantafsluiters voor de vrijdag. Hier gaan hoe dan ook pijnlijke clashes vallen.

Ik verwacht Patti Smith wel als afsluiter van de Grolsch en Gorillaz dus in de Alpha. Ik verwacht dan The War on Drugs vóór Gorillaz speelt in de Alpha. Bicep of Nils Frahm als afsluiter van de Bravo. The Wombats zal op zijn beurt voor The War On Drugs staan.

Ik zet m'n geld hierop in. :-)

Ik hoop maar dat TWOD voor Gorrilaz in de Alpha staat. Zijn mijn top 2 acts van het weekend en zou zonde zijn als TWOD tegelijk de Bravo af sluit.

En zouden The Wombats nog in de Alpha staan? Stonden opvallend laag op de poster.

Die vrijdag zouden dan toch wel de pijnlijkste clashes opleveren sinds Foo Fighters / Wilco / Moderat / The Xx (als ik het me goed herinner) een fiks aantal jaar geleden.

Waarbij ik Gorillaz, Bicep, War On Drugs en Patti Smith als must see heb staan...

Nils Frahm heb ik gelukkig recent gezien. Daarbij verwacht ik die ook gewoon eerder op de dag al. Patti Smith hopelijk ook.

Die vrijdag zouden dan toch wel de pijnlijkste clashes opleveren sinds Foo Fighters / Wilco / Moderat / The Xx (als ik het me goed herinner) een fiks aantal jaar geleden.

Waarbij ik Gorillaz, Bicep, War On Drugs en Patti Smith als must see heb staan…

Nils Frahm heb ik gelukkig recent gezien. Daarbij verwacht ik die ook gewoon eerder op de dag al. Patti Smith hopelijk ook.

Poeh, die was heel pijnlijk ja en tegelijk ook het vervelendste moment Lowlands ooit.

Dus wanneer gaan ze het uitverkocht bordje ophangen? Over een maandje of sneller al?

Dus wanneer gaan ze het uitverkocht bordje ophangen? Over een maandje of sneller al?

Gaat nu heel snel denk ik. Als ze er volgende week een rijtje namen uitgooien met nog een paar interessante acts, dan is het snel uitverkocht. Duurt geen maand meer hoor.

Bovendien gaan alle twijfelaars nu ook knoop doorhakken. Sluit niet uit dat het uitverkoopt voor er nieuwe namen zijn.

Ik verwacht vooral door de komst van Kendrick Lamar dat ze wel echt een groep te pakken hebben die voor het eerst op Lowlands zullen zijn. Helemaal naar de lovende berichten van zijn optreden in Ziggo Dome.

En de dj namen denk ik ook wel. Benieuwd wel wat Gorillaz doen kwa kaartverkoop. Had het idee dat veel mensen zaten te wachten op hun comeback, maar nu ze eenmaal terug zijn (en een toffe Ziggo Dome show hebben weggeven) lijkt het allemaal toch wat minder te zijn dan ik van te voren had gedacht.

En de dj namen denk ik ook wel. Benieuwd wel wat Gorillaz doen kwa kaartverkoop. Had het idee dat veel mensen zaten te wachten op hun comeback, maar nu ze eenmaal terug zijn (en een toffe Ziggo Dome show hebben weggeven) lijkt het allemaal toch wat minder te zijn dan ik van te voren had gedacht.

Welke DJ's dan? Het nachtprogramma is altijd wel wat gefocust op techno, toch?

Indiaantje89 wrote:

Welke DJ’s dan? Het nachtprogramma is altijd wel wat gefocust op techno, toch?
Richie Hawtin, BICEP, Floating Points, Âmé II Âmé, Charlotte de Witte, Max Cooper, Surgeon, BEN UFO, Fatima Yamaha, Daniel Avery, Kiasmos, George FitzGerald, Motor City Drum Ensemble , San Holo, Tom Trago... niets mis met die dance namen in ieder geval. Ben het er wel mee eens dat het iets te veel in die techno hoek zit ja.

Maar mijn trance campagne heeft nooit wat opgeleverd helaas, al hoewel Johan Gielen er wel was vorig jaar (maar dan wel in een matige tent).

Raskolnikov wrote:

Waarbij ik Gorillaz, Bicep, War On Drugs en Patti Smith als must see heb staan…

Poeh, die was heel pijnlijk ja en tegelijk ook het vervelendste moment Lowlands ooit.

Ja inderdaad.... dat was in 2012 (met Modeselektor). De ergste clash ooit!! Ik hoop (BID!! als dat helpt) dat Patti Smith en Gorillaz niet tegenover elkaar staan. Hoewel ik Patti Smith volgende week al zie, maar die staat al sinds 1980 op mijn must-see lijstje, dus die wil ik best tweemaal zien ;)

Dit uitverkopen is gewoon het gevolg van een goede programmering in de breedte. In bijna alle genres goede, grote en originele namen, aangevuld met namen die weliswaar heel veilig en misschien zelfs weinig origineel, maar heel veel publiek trekken. Plus natuurlijk zoals altijd de ontdekjuweeltjes, waar Lowlands bekend om staat.

Dat geldt uiteraard niet voor iedereen even sterk. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat wanneer je het zoekt in het hardere genre, dat Lowlands de laatste jaren steeds minder in de smaak valt.

Users who are viewing this thread