Ik vind dit jaar een van de mindere line-ups tot nu in de breedte. Maar ongeacht dat boeken ze nog steeds vrijwel wat ze "moeten" boeken wat beschikbaar is (en ja los van een enkeling zoals Arcade Fire of Justice, maar dat blijf je toch houden).Dit uitverkopen is gewoon het gevolg van een goede programmering in de breedte. In bijna alle genres goede, grote en originele namen, aangevuld met namen die weliswaar heel veilig en misschien zelfs weinig origineel, maar heel veel publiek trekken. Plus natuurlijk zoals altijd de ontdekjuweeltjes, waar Lowlands bekend om staat.
Dat geldt uiteraard niet voor iedereen even sterk. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat wanneer je het zoekt in het hardere genre, dat Lowlands de laatste jaren steeds minder in de smaak valt.
En even wat anders, ik mis wel de oude huisstijl hoor. Ook dat waren nooit de mooiste websites. Maar vond die vaak wel "fris" overkomen, gaf me wel vaak het "Lowlands" gevoel. De huisstijl van de afgelopen 2 jaar vind ik persoonlijk stukken minder (website is 2 jaar achter elkaar het zelfde, maar dan met andere kleurtjes).