Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Dit uitverkopen is gewoon het gevolg van een goede programmering in de breedte. In bijna alle genres goede, grote en originele namen, aangevuld met namen die weliswaar heel veilig en misschien zelfs weinig origineel, maar heel veel publiek trekken. Plus natuurlijk zoals altijd de ontdekjuweeltjes, waar Lowlands bekend om staat.

Dat geldt uiteraard niet voor iedereen even sterk. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat wanneer je het zoekt in het hardere genre, dat Lowlands de laatste jaren steeds minder in de smaak valt.
Ik vind dit jaar een van de mindere line-ups tot nu in de breedte. Maar ongeacht dat boeken ze nog steeds vrijwel wat ze "moeten" boeken wat beschikbaar is (en ja los van een enkeling zoals Arcade Fire of Justice, maar dat blijf je toch houden).

En even wat anders, ik mis wel de oude huisstijl hoor. Ook dat waren nooit de mooiste websites. Maar vond die vaak wel "fris" overkomen, gaf me wel vaak het "Lowlands" gevoel. De huisstijl van de afgelopen 2 jaar vind ik persoonlijk stukken minder (website is 2 jaar achter elkaar het zelfde, maar dan met andere kleurtjes).

En even wat anders, ik mis wel de oude huisstijl hoor. Ook dat waren nooit de mooiste websites. Maar vond die vaak wel “fris” overkomen, gaf me wel vaak het “Lowlands” gevoel. De huisstijl van de afgelopen 2 jaar vind ik persoonlijk stukken minder (website is 2 jaar achter elkaar het zelfde, maar dan met andere kleurtjes).

Is het niet zo dat Peter te Bos de laatste twee jaren de vormgeving niet meer deed?

Indiaantje89 wrote:
En even wat anders, ik mis wel de oude huisstijl hoor. Ook dat waren nooit de mooiste websites. Maar vond die vaak wel “fris” overkomen, gaf me wel vaak het “Lowlands” gevoel. De huisstijl van de afgelopen 2 jaar vind ik persoonlijk stukken minder (website is 2 jaar achter elkaar het zelfde, maar dan met andere kleurtjes).

Is het niet zo dat Peter te Bos de laatste twee jaren de vormgeving niet meer deed?
Klopt, nu doet Hansje van Halem het. Misschien ben ik er niet kunstzinnig genoeg voor, maar ik kan niet met een fijn gevoel naar kijken. En het geeft mij niet dat "Lowlands" gevoel. Lijkt eerder op een psy-trance festival als je het mij vraagt.

Vond het programmaboekje vorig jaar ook niet echt prettig.

Dit uitverkopen is gewoon het gevolg van een goede programmering in de breedte. In bijna alle genres goede, grote en originele namen, aangevuld met namen die weliswaar heel veilig en misschien zelfs weinig origineel, maar heel veel publiek trekken. Plus natuurlijk zoals altijd de ontdekjuweeltjes, waar Lowlands bekend om staat.

Dat geldt uiteraard niet voor iedereen even sterk. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat wanneer je het zoekt in het hardere genre, dat Lowlands de laatste jaren steeds minder in de smaak valt.

Ja, en als je het zoekt in de indie (rock) hoek is het allemaal ook zeer magertjes natuurlijk. Wij waren van plan om de kijken of een nieuwe worp ons over de streep kon trekken maar die tijd krijgen we niet meer gezien die 87%. Snel de knoop doorhakken dan maar.

Raskolnikov wrote:

Indiaantje89 wrote:

Klopt, nu doet Hansje van Halem het. Misschien ben ik er niet kunstzinnig genoeg voor, maar ik kan niet met een fijn gevoel naar kijken. En het geeft mij niet dat “Lowlands” gevoel. Lijkt eerder op een psy-trance festival als je het mij vraagt.

Dat programma"boekje" was ronduit RUK. Ik heb de ouderwetsche printout gebruikt van Clashfinder, veel prettiger.

Ja, en als je het zoekt in de indie (rock) hoek is het allemaal ook zeer magertjes natuurlijk.

Klopt. Indierock en metal zijn genres die steeds minder aan bod komen op Lowlands. Arcade Fire had wat dat betreft een gat kunnen vullen.

Maar de overige genres zijn wel gewoon dik in orde. Zeker als je weet wat er beschikbaar is. En nog belangrijker, wat niet.

Raskolnikov wrote:

Indiaantje89 wrote:

Klopt, nu doet Hansje van Halem het. Misschien ben ik er niet kunstzinnig genoeg voor, maar ik kan niet met een fijn gevoel naar kijken. En het geeft mij niet dat “Lowlands” gevoel. Lijkt eerder op een psy-trance festival als je het mij vraagt.

Dat programma"boekje" was ronduit RUK. Ik heb de ouderwetsche printout van Clashfinder gebruikt... veel prettiger.

Raskolnikov wrote:

Indiaantje89 wrote:

Dat programma"boekje" was ronduit RUK. Ik heb de ouderwetsche printout van Clashfinder gebruikt.... veel prettiger.

Raskolnikov wrote:

Indiaantje89 wrote:

Van die website zou je een epileptische aanval krijgen inderdaad ;-) en dat programma"boekje" van vorig jaar was ronduit RUK. Heb het niet gebruikt. Ouderwetsche printout gemaakt!

Raskolnikov wrote:

Indiaantje89 wrote:

Van die website zou je een epileptische aanval krijgen inderdaad... ben er blijkkbaar ook niet kunstzinnig genoeg voor. En het programma"boekje" van vorig jaar was ronduit RUK. Heb het niet gebruikt. Ouderwetsche printout gemaakt ;-)

Ik ben ook zeker voor een trance-act. Vorig jaar natuurlijk wel gezien met Nina Kraviz, die geregeld een trance-klassieker erin gooide. Man, dat was toch wel echt één van de fijnste sets die ik ooit heb gezien.

Tsja veel nieuws komt er ook niet echt door in dat soort genres, en wat er doorbreekt komen tegenwoordig naar de Juni/Juli festivals ipv de Augustus festivals. Een Greta van Fleet bijvoorbeeld had altijd op Lowlands moeten staan. Dan heb je ook nog een Superorganism ofzo wat ze "kunnen hebben" maar dat gaat dan weer net naar BKS. Maar verder zie ik ook heel weinig doorkomen in dat gebied.

Verder mogen ze van mij wel af en toe eens een cult act gewoon boeken. Op een Boomtown Fair staat bijvoorbeeld een Soufly, dat lijkt me gewoon best een toffe act om in de middag in de Heineken te zetten. Niet echt een relevante act, maar hoeft ook niet altijd. Incubus had ik persoonlijk daarom ook altijd gehaald. Maar verder als ik naar andere festivals rond die tijd kijk dan vind ik dat ze het best goed gedaan hebben. En ik mis nog wel een groote Alpha dance act.. ala Pendulum, Justice of Deadmau5. En ze zouden mij heel veel plezier doen door dEUS te halen.

Maar ik verwacht eigenlijk geen enkele van deze genoemde namen meer ondertussen.

Ik verwacht vooral door de komst van Kendrick Lamar dat ze wel echt een groep te pakken hebben die voor het eerst op Lowlands zullen zijn. Helemaal naar de lovende berichten van zijn optreden in Ziggo Dome.

Maar geen handige actie van dhr. Lamar om een meisje zo te kakken te zetten. Hij zal wel denken, negatieve publiciteit is ook publiciteit ?

Dillinger wrote:
Ja, en als je het zoekt in de indie (rock) hoek is het allemaal ook zeer magertjes natuurlijk.

Klopt. Indierock en metal zijn genres die steeds minder aan bod komen op Lowlands. Arcade Fire had wat dat betreft een gat kunnen vullen.

Maar de overige genres zijn wel gewoon dik in orde. Zeker als je weet wat er beschikbaar is. En nog belangrijker, wat niet.

Ach ja, hoeveel wil je daarvan hebben. Ik ben er echt wel een liefhebber van, maar ik vind The Fever, Zeal & Ardor, Dropkick, Ho99o9, Death from Above 1979 en Employed to Serve toch allemaal best wel herrie ??

mdekens wrote:
Ik verwacht vooral door de komst van Kendrick Lamar dat ze wel echt een groep te pakken hebben die voor het eerst op Lowlands zullen zijn. Helemaal naar de lovende berichten van zijn optreden in Ziggo Dome.

Maar geen handige actie van dhr. Lamar om een meisje zo te kakken te zetten. Hij zal wel denken, negatieve publiciteit is ook publiciteit
1f604.svg
What happend?

https://www.telegraaf.nl/entertainment/2067929/kendrick-lamar-vernedert-fan-op-podium-na-n-woord

Users who are viewing this thread