Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Ditmaal staat er op de Tivoli website niet bij dat het gaat om een exclusief optreden in Nederland, betreffende Incubus. En ze zijn nog vrij op de LL-zondag.. Wie weet ?

Ik vind het wel bijzonder dat Naaz nog niet door Lowlands bevestigd is, terwijl dit de eerste zelf-bevestiging was. Misschien toch niet?

Ditmaal staat er op de Tivoli website niet bij dat het gaat om een exclusief optreden in Nederland, betreffende Incubus. En ze zijn nog vrij op de LL-zondag.. Wie weet
1f60a.svg

Ik vind het wel bijzonder dat Naaz nog niet door Lowlands bevestigd is, terwijl dit de eerste zelf-bevestiging was. Misschien toch niet?

Een echte zelfbevestiging was het niet. Het was de presentatrice die zei: ''Volgend jaar op Lowlands, vandaag hier'' Zoiets. Vanaf dat moment twijfelde ik echter al, omdat niet goed te verstaan was of ze 'volgend jaar' of 'vorig jaar' jaar zei. Naaz stond afgelopen jaar namelijk ook al op Lowlands. Dat ze dit jaar al voor BKS bevestigd is helpt ook niet mee. Ik hou het op: we hebben het verkeerd verstaan met z'n allen.

En dan Damien Rice ook al 10 augustus in de buurt....
Hadden er samen met Incubus wel bij mogen zijn ?

Opnieuw een tegenvallende rij namen voor mij en de vrienden waar ik altijd mee ga. Het verschil met BKS en DTRH wordt nu toch wel helder. Minder alternative. Minder indie. Met deze line up zullen weer wat meer ‘oude diehards’ kiezen voor zusje DTRH of BKS. Een natuurlijk verloop zou je kunnen zeggen. Had echt m’n hoop gezet op deze lichting, maar afgezien van Kamaal, Ezra Furman en Death from Above zit er weinig interessants bij. Doorgaans post ik niet bij festivals waar ik niet veel op heb met de line up want telkens af kraken waar een ander enthousiast voor is vind ik arrogant. Maar goed, Lowlands waar ik sinds ‘ 97 een keer of 15 geweest ben, daar klopt m’n hart nog voor en vandaar de teleurstelling.

Misschien moeten we ook blij zijn om wat er NIET staat.
1f642.svg
Dat ze acts als Imagine Dragons, Oscar & The Wolf, Sum 41, Macklemore, Kygo, Fall Out Boy, Die Antwoord, Casper, Pennywise, Bastille op herhaling en Mike Shinoda hebben ‘ontweken’ vind ik op zich ook benoemenswaardig. Die zouden het geheel nog een pak minder scherp gemaakt hebben.

Als je ziet wat voor een gedrochten van lineups er staan op oa. Frequency, Rock En Seine en Reading/Leeds, dan vind ik het dat Lowlands het nog oké doet. Niet zo goed als voorgaande jaren, maar al bij al zo slecht nog niet. Al spreek ik nu even vanuit mijn smaak.

Eens. Goed dat je dit ook eventjes aan het licht brengt. Enorm balen dat het festival in Japan zoveel leuke namen wegkaapt. Daar zitten toch wel echt een aantal parels bij die Lowlands nét even de juiste kant op doet vallen bij de twijfelaars. Denk aan St Vincent, Thundercat, Tame Impala en Beck.

Imagine Dragons had overigens niet echt mistaan op dit affiche hoor, al is het niet helemaal mijn persoonlijk ding. Maar had daar wel begrip voor gehad als ze die neer hadden gezet ipv een N.E.R.D. ofzo. Ik zie persoonlijk liever die laatste, maar als je ziet dat ze op Pukkelpop een stuk kleiner op het affiche staan en ook North Sea Jazz als afsluiter staan dan had Imagine Dragons misschien iets beter gepast. Arcade Fire was natuurlijk helemaal ideaal geweest, maar geen flauw idee waarom ze daarvoor niet zijn gegaan.

Ik had nog nooit van Agar Agar gehoord, maar zo dat klinkt lekker. Helemaal mijn smaak. Jaren 80 sound, afstandelijke zang. Heerlijk.

Dit soort ontdekkingen, daarvoor ga ik naar Lowlands.

Inderdaad geen lijstje waar namen tussen zitten waar ik naar uit keek vooraf. Maar nu het meeste gehoord te hebben klinkt het allemaal verdomd goed. Ik ben er blij mee.

Ferocious Dog is zeker een aanrader. Vooral voor de Dropkick Murphys liefhebber. Verwacht net zo 'n groot feestje, maar dan nog gezelliger (in de lima).

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe namen, zelf nog niet de tijd gehad om er goed naar te luisteren.
Nog vier maanden.. Ik kan nu al niet meer wachten!

Heerlijk dit. Eerste instantie vrij teleurgesteld maar na het luisteren van de namen toch stiekem wel een beetje excited.

Wat zit een mens toch mooi in elkaar he. :-)

Heerlijk dit. Eerste instantie vrij teleurgesteld maar na het luisteren van de namen toch stiekem wel een beetje excited.

Wat zit een mens toch mooi in elkaar he.
1f642.svg
Ik blijf teleurgesteld in deze lichting hoor, daar doen enkele leuke (en vooral kleine) namen geen verandering in brengen.

mdekens wrote:

Wat zit een mens toch mooi in elkaar he.
1f642.svg

Ik blijf teleurgesteld in deze lichting hoor, daar doen enkele leuke (en vooral kleine) namen geen verandering in brengen.

We proberen het beste eruit te halen, alleen maar mooi. Maargoed, ik ben al vrij snel tevreden op een festival als Lowlands. R. Kelly zou ik ook eigenlijk best tegek vinden.

Oja hoor, Lowlands blijft voor mij het leukste festival van NL, al zetten ze 24 uur Kensington weg in de Alpha. Maar het kan altijd beter ;)

Agar agar vind ik ook een fantastische naam. Een beetje tussen Lana del rey en Björk in. The fever 333 vind ik heel tof. Borns en dma’s zou ik ook zeker gaan kijken als ik er tijd voor heb. Death from above is helemaal mijn ding! En vanaf phlake moet ik nog luisteren.

Ik heb het al eens eerder gezegd. De headliners zijn op lowlands voor mij niet zo belangrijk maar zelfs die wil ik dit jaar heel graag zien.

Het enige waar ik dit jaar een beetje moeite mee heb is de enorme rij singer songwriters relatief hoog op de poster.

Ik heb het al eens eerder gezegd. De headliners zijn op lowlands voor mij niet zo belangrijk maar zelfs die wil ik dit jaar heel graag zien.

Het enige waar ik dit jaar een beetje moeite mee heb is de enorme rij singer songwriters relatief hoog op de poster.

^ Echt precies dit; onder singer songwriters dus de top 40 mensen met een james bay, rag n bone man, tom odell.

Ach ja er zijn ieder jaar talloze bands waar ik veel moeite mee heb. Ik kan helemaal niets met dingen als Parkway Drive, Fall Out Boy, Volbeat en Hollywood Undead. De meeste singer-songwriters sla ik ook met liefde over. En commerciële boekingen als Bastille, Imagine Dragons en Disclosure vind ik persoonlijk zonde van het geld. Toch is er gewoon veel belangstelling voor, dus logisch dat het geboekt wordt.

Desondanks blijft er voor mij persoonlijk ieder jaar vooral veel moois over, als je kijkt naar de fraaie boekingen in plaats van de tegenvallers. Die sla je toch over; genoeg te kiezen.

Jep en ze hebben ook 2 peper dure headliners denk ik met Gorillaz en Kendrick Lamar. Heeft EvE ook beetje aangegeven in dat interview dat ze iets meer voor de grote headliners nu gaan. Maar goed we zijn ook niet klaar met het affiche. Vorig jaar was ik ook vrij pessimistisch, en toen kregen we een bekendmaking waar opeens Solange, Bloody Beetroots, The Shins, Feist, Car Seat Headrest, Tash Sultana etc. bijzaten. En toen was ik opeens stuk enthousiaster.

Ik vanaf 2011 ieder jaar naar Lowlands, maar dit jaar is voor mij een van de mindere edities, terwijl ik over de headliners weer wel erg enthousiast ben. Maar goed muzikaal is het ook nog een vrij karig jaar, daar kan LL niets aan doen.

Even een kleine poll over de indeling van de topics op dit forum, voor geïnteresseerden. De vraag is of we meer festival topics op de homepage willen. Meer info en argumenten voor en tegen hier, de poll hier. Thanks!

Jep en ze hebben ook 2 peper dure headliners denk ik met Gorillaz en Kendrick Lamar. Heeft EvE ook beetje aangegeven in dat interview dat ze iets meer voor de grote headliners nu gaan. Maar goed we zijn ook niet klaar met het affiche. Vorig jaar was ik ook vrij pessimistisch, en toen kregen we een bekendmaking waar opeens Solange, Bloody Beetroots, The Shins, Feist, Car Seat Headrest, Tash Sultana etc. bijzaten. En toen was ik opeens stuk enthousiaster.

Ik vanaf 2011 ieder jaar naar Lowlands, maar dit jaar is voor mij een van de mindere edities, terwijl ik over de headliners weer wel erg enthousiast ben. Maar goed muzikaal is het ook nog een vrij karig jaar, daar kan LL niets aan doen.

Ik denk dat ze inderdaad dit jaar er wel last van hebben dat er rond augustus niet heel veel leuks op toer is in de buurt. Verder valt het wel op dat Mojo ook nog veel wegzet in de zalen. Ik heb het idee dat dit vroeger 20 jaar terug veel minder het geval was. Dan kwamen de acts nog eens terug voor een zaal toer als ze het goed gedaan hadden op de festivals.... ach ja, toen werden cd’s ook nog goed verkocht ???

Users who are viewing this thread