Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

thomasjongsma

Playlistbediener
23 feb 2018
10
0
Ik vind het affiche er nu toch behoorlijk fijn uitzien hoor. Ben altijd wat meer van de kleinere bands. Daar beleef je toch vaak de mooiste shows.
Wat me opvalt aan de affiche op de site zijn de open plekken in het programma (de blokjes met animatie). Als dat plekken zijn die nog ingevuld worden zouden we nog één headliner kunnen verwachten en twee subtoppers (en een boel kleinere namen).

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik vind het affiche er nu toch behoorlijk fijn uitzien hoor. Ben altijd wat meer van de kleinere bands. Daar beleef je toch vaak de mooiste shows.
Wat me opvalt aan de affiche op de site zijn de open plekken in het programma (de blokjes met animatie). Als dat plekken zijn die nog ingevuld worden zouden we nog één headliner kunnen verwachten en twee subtoppers (en een boel kleinere namen).
Is volgens mij gewoon de grafische stijl van de website. Heeft niet echt iets met komende aankondigingen te maken.

Ik baal er gewoon van dat ze wel een De Jeugd van Tegenwoordig, De Staat, en een Bazart wel weten te boeken. Maar dat Mojo een Incubus naar Tivoli laat gaan, of een Liam Gallagher naar de ZiggoDome.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
De namen die je noemt trekken veel meer namen. Maar het is inderdaad jammer.
 

thomasjongsma

Playlistbediener
23 feb 2018
10
0
We zullen het zien... Ik zou dat een beetje suggestieve vormgeving vinden.
Ik verwacht (net als wat anderen) nog wel een paar namen van enige omvang.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Maar van de andere kant.. wie koopt er nu een kaartje voor De Jeugd of De Staat? voor Incubus mogelijk wel.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Vervelen zal ik nooit snel doen op een festival. Maar op een of ander manier voel ik toch de line-up niet echt dit jaar. Er staan echt wel leuke dingen, maar heb bij te weinig dingen de “wow” factor. Maar goed Lowlands blijft het leukste festival wat er is, en ik hoop dat er stiekem nog wat leuke dingen bij komen.

Welke acts die tijdens Lowlands in de buurt zijn zouden het affiche voor jouw gevoel afmaken?

Voor mij zou dat overigens Bjork zijn geweest.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.849
1.762
Welke acts die tijdens Lowlands in de buurt zijn zouden het affiche voor jouw gevoel afmaken?

Voor mij had Liam dat wel geweest. Oh en de Goo Goo Dolls had ik eigenlijk ook wel op Lowlands willen hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Indiaantje89 wrote:
Vervelen zal ik nooit snel doen op een festival. Maar op een of ander manier voel ik toch de line-up niet echt dit jaar. Er staan echt wel leuke dingen, maar heb bij te weinig dingen de “wow” factor. Maar goed Lowlands blijft het leukste festival wat er is, en ik hoop dat er stiekem nog wat leuke dingen bij komen.

Welke acts die tijdens Lowlands in de buurt zijn zouden het affiche voor jouw gevoel afmaken?
Ik zou nog graag een wat lompere dance act willen zoals Justice, Pendulum, 2 Many Dj's Live, Goose, Simian Mobile Disco (Live), Atari Teenage Riot etc.. Een indie rock/britpop achtige act als Kasabian als Bravo afsluiter. Incubus had tof geweest als wat grotere rock naam. dEUS is wat mij betreft altijd welkom en tourt rond die periode. Klassieke Lowlands act, maar 2011 is al even geleden, en gewoon een steengoede band. Ministry of The Living End had nog wel mogen komen rocken. Ook is het niet helemaal mijn ding, Fall Out Boy of Panic! At The Disco zou de Alpha ook wel wat opleuken. Massive Attack en Fleet Foxes uiteraard (waarom moeten die heel geheel NL overslaan?) . Kamasi Washington had ook niet mistaan.

Verder zou dingen als Joan As Police Woman, Amenra, The Black Angels, Benjamin Celemntine, Shellac, The Sore Losers, Skindred, The Joy Formidable, Little Dragon, Lianne La Havas, Fresku, Blaudzun, The Hives, Maximo Park, The Vaccines, Charlotte Gainsbourg, Sleaford Mods, Sigrid, Kevin Morby, Beak>, The Brian Jonestown Massacre, Fever Ray (had best mogen dubbelen met DTRH) ook allemaal niet mistaan, Dan had een Pussy Riot vast nog wel stof doen opwaaien.

Ik weet dat het geen "vetpot" is dit jaar. Maar er waren echt wel andere opties dan James Bay, Gavin James, Rag'N' Bone Man, Tom Odell, De Jeugd van Tegenwoordig, De Staat, Bazart etc.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik moet overigens wel zeggen dat het dance affiche dik in orde is. Maar dat is voor mij persoonlijk een beetje "bijzaak".
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.614
Dat ze dingen als The Hives, Fall Out Boy, Pendulum, Maximo Park en Goo Goo Dolls (lol) maar op de lokale festivalletjes blijven zetten. Die hebben hun moment de gloire al mogen meemaken op Lowlands in het verleden, maar zie niet echt een reden om die vandaag nog op een festival met het profiel van LL te zetten. Lowlands toch niet echt een nostalgie festival? Tenzij het echt een classic act is die hun strepen lang en breed verdiend heeft (denk Iggy, DLS en Patti) vind ik het niet echt passen.

Verder wel een mooi lijstje hoor, Indiaantje.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Zeker mooie dingen (in je tweede rijtje met name) Indiaan. Zelf had ik ook Kelly Lee Owens en Perfume Genius nog wel mooie toevoegingen gevonden.

Lowlands is zeker geen nostalgiefestival Mattman, dat klopt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.614
Misschien moeten we ook blij zijn om wat er NIET staat. :) Dat ze acts als Imagine Dragons, Oscar & The Wolf, Sum 41, Macklemore, Kygo, Fall Out Boy, Die Antwoord, Casper, Pennywise, Bastille op herhaling en Mike Shinoda hebben 'ontweken' vind ik op zich ook benoemenswaardig. Die zouden het geheel nog een pak minder scherp gemaakt hebben.

Als je ziet wat voor een gedrochten van lineups er staan op oa. Frequency, Rock En Seine en Reading/Leeds, dan vind ik het dat Lowlands het nog oké doet. Niet zo goed als voorgaande jaren, maar al bij al zo slecht nog niet. Al spreek ik nu even vanuit mijn smaak.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Misschien moeten we ook blij zijn om wat er NIET staat.
1f642.svg
Dat ze acts als Imagine Dragons, Oscar & The Wolf, Sum 41, Macklemore, Kygo, Fall Out Boy, Die Antwoord, Casper, Pennywise, Bastille op herhaling en Mike Shinoda hebben ‘ontweken’ vind ik op zich ook benoemenswaardig. Die zouden het geheel nog een pak minder scherp gemaakt hebben.

Als je ziet wat voor een gedrochten van lineups er staan op oa. Frequency, Rock En Seine en Reading/Leeds, dan vind ik het dat Lowlands het nog oké doet. Niet zo goed als voorgaande jaren, maar al bij al zo slecht nog niet. Al spreek ik nu even vanuit mijn smaak.

Hier kan ik het niet meer mee eens zijn.

Al heeft Lowlands altijd wel een pak echt hele commerciële namen. Maar goed, die kun je makkelijk vermijden.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Blij met de nieuwe kleine namen! Geen 'wow' namen maar genoeg om te ontdekken. Yonaka, Cabbage, DMA'S, DeWolff, Death From Above: fijne gitaren. Eefje de Visser ook leuk. De Staat stiekem toch ook wel blij mee.

Maar van de andere kant.. wie koopt er nu een kaartje voor De Jeugd of De Staat? voor Incubus mogelijk wel.

Eens. Incubus zou (samen met andere acts natuurlijk) iets kunnen zijn dat me over de streep trekt wanneer ik twijfel. Van de Jeugd word ik niet warm of koud, die kom je sowieso binnen afzienbare tijd wel weer tegen op welk festival dan ook...

Leuke namen verder Indiaantje. The Sore Losers, Shellac, Kasabian helemaal mee eens.
Ik hoop zelf heel erg op MCC [Magna Carta Cartel]. Is de band van twee Nameless Ghouls die in 2016 uit Ghost stapten na onenigheid met de zanger. Het metal-randje van Ghost is er vanaf, desondanks(/daardoor?) erg fijne band.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Zo even wat tips gecheckt en wat dingen geluisterd. Zitten leuke acts tussen wat meer in mijn straatje ligt:

Employed to serve
The Fever 333 (dank voor de tip) (ex Letlive las ik net....)
Death from above 1979

Blij mee ????
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Dat ze dingen als The Hives, Fall Out Boy, Pendulum, Maximo Park en Goo Goo Dolls (lol) maar op de lokale festivalletjes blijven zetten. Die hebben hun moment de gloire al mogen meemaken op Lowlands in het verleden, maar zie niet echt een reden om die vandaag nog op een festival met het profiel van LL te zetten. Lowlands toch niet echt een nostalgie festival? Tenzij het echt een classic act is die hun strepen lang en breed verdiend heeft (denk Iggy, DLS en Patti) vind ik het niet echt passen.

Verder wel een mooi lijstje hoor, Indiaantje.
Pendulum en Maximo Park noem ik ook een beetje omdat ik ze zelf niet live heb gezien. En Pendulum live lijkt me nog steeds een prima "lompe beuk" act zoals The Bloody Beetroots vorig jaar (wat ik toch ook erg tof vond). Het heeft ook beetje met balans te maken. Daarom mag een The Hives voor mij nog wel een keer in de Alpha puur overdag om hun hitjes te komen spelen, is ook al weer een poos geleden toen ze voor laatst op Lowlands stonden. Ik denk persoonlijk dat het werkt. En het valt ook niet echt in het hedendaagse 3FM straatje. Dus ja, soms mag je best eens "nostalgisch" neerzetten voor het evenwicht van het affiche. Zeker als iets in tijden niet meer op het festival heeft gestaan (heel veel nieuwe Lowlanders hebben misschien The Hives nog nooit live gezien). Beter dan de Jeugd van Tegenwoordig die er letterlijk ieder jaar staan (in welke vorm dan ook).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken