Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Dat Zijn toch geen grote namen?
Sean Paul was 3FM stage afsluiter op Pinkpop. Die Antwoord headlinde Melt Festival.

Geen idee wat je dan wel onder grote namen verstaat. Maar dat zijn gewoon grote namen hoor.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Het is in ieder geval niet van de grote waar we nog op hoopte. Maar als ze echt iets moois hadden gehad hadden ze er nu wel mee gekomen.

Na een beginnetje luisteren vind ik de dma’s Heel tof. Die heb ik 2 jaar geleden gemist. En death from above lijkt inderdaad een beetje op royal blood maar kende ik nog niet. Dus dat zijn al twee namen die ik graag wil zien.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Een groot pak opvulling lijkt deze lichting. Jammer dat de wat grotere namen in deze lichting niet erg origineel zijn. Het rijtje gitaaracts is nu wel prompt aardig uitgebreid met De Staat, DMA's, Death From Above, Dewolff onder andere. Persoonlijk niet extreem boeiend, hooguit aardig. Geen bands die ik koste wat kost wil zien in deze worp.

Wel veel onbekende namen, daar zitten bij Lowlands vaak kleine pareltjes tussen. Dus eerst maar eens goed inluisteren.

Bazart zal wel laat ergens in de alpha staan, want trekt veel volk. Net als bijvoorbeeld de DJVT.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Wederom tegenvallend. Voor mij de bevestiging waarom ik dit jaar niet ga. Wel jammer natuurlijk.
Toch wil ik er 1 naam uit halen die zeker de moeite waard is, Trixie Whitley. Echt heel goed en live zeer sterk. Voor iedereen die wel gaan een zekere aanrader.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Het is in ieder geval niet van de grote waar we nog op hoopte. Maar als ze echt iets moois hadden gehad hadden ze er nu wel mee gekomen.

Na een beginnetje luisteren vind ik de dma’s Heel tof. Die heb ik 2 jaar geleden gemist. En death from above lijkt inderdaad een beetje op royal blood maar kende ik nog niet. Dus dat zijn al twee namen die ik graag wil zien.
Nja een Royal Blood kan kwa formaat nog steeds denk ik. Maar een acts als Incubus of zoiets zou toch makkelijk moeten kunnen, maar dat zet Mojo weer in Tivoli weg.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.784
Even een beetje sneel door de nieuwe namen heen geklikt, het lijkt er op dat er een hoop Lima bandjes tussen staan, ik vond dit nog wel grappig klinken: [video]https://www.youtube.com/watch?v=e0aPuIpOAoc[/video]
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Royal Blood kan echt nog wel hoor. Headliners hoeven we denk ik niet meer te verwachten.

Al met al toch een mooie rij mustsees: Gorillaz, Kendrick, War On Drugs, Nils Frahm, Patti Smith, Bicep, Brockhampton en Protomartyr met name.

En een flinke rij acts die ik gewoon tof vind: Bonobo, Grizzly Bear, Stormzy, Fatima Yamaha, Max Cooper, MaribounState, Rolling Coastal Black-out Fever, Richie Hawtin, Suïcide Boys, HO99o9, David August, Luwten, Dewolff.

En leuk maar meer voor de opvulling onder andere DMA's, De La Soul, Protoje, NERD, Warhaus, Wombats, Efhe de Visser, Kamaal, King Gizzard.

Ik vind het altijd lastig om jaren met elkaar te vergelijken en doe dat daarom dus ook maar niet. Maar heb niet de indruk dat het minder is dan andere jaren wat ik graag wil zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Ik wil Trixie Whitley hier toch even aanraden. Is live echt de moeite. Voor mij zou dit misschien de beste toevoeging zijn uit het nieuwe namenlijstje.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Lijkt erop dat de onderkant aardig aangevuld is. Ik ben zelf erg blij met Death from above, de la soul , Trixie Whitley & Tshegue. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik nooit te beroerd ben om De staat ook te gaan kijken.

Wat me verder opvalt is dat er veel om gitaren gevraagd werd, nou daar heb je nu toch wel een heel aantal van gekregen in verschillende Subgenres.
Namen zoals. : Chase Atlantic , DMA’s , Lemon Twigs , Death From Above, Cabbage , Dewolff & The fever 333

Verder natuurlijk wat Lima namen: 47Soul , Kumbia Boruka , La inedita & The mauskovic dance band.

Ik vind het redelijk oké :) Op naar de volgende drop.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Jammer, doet me weinig met deze namen. De bekende namen geven wel een “oh ja” gevoel, maar staan niet hoog op mijn lijstje..... maar eens goed luisteren ?
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Veel onbekends voor mij. Leuk !! Lekker luisteren wat er komt. Nieuwe dingen ontdekken. Wel blij met de la soul... brings back memories :wink:
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Niet de meest spannende namen maar Death From Above, The Lemon Twigs en Eefje de Visser ga ik toch zeker wel kijken. De Staat is altijd leuk, maar die heb ik al een keer of tien gezien. Genoeg onbekends om te ontdekken! Ik zie een hoop mensen teleurgesteld zijn maar ik vrees toch nu al voor het blokkenschema!

Mijn lijstje tot nu toe:

Must see:
BROCKHAMPTON - Patti Smith - Kendrick Lamar - Gorillaz - King Gizzard & The Lizard Wizard - Spinvis - Ho99o9 - Death From Above - Warhaus - Eefje de Visser

Ook leuk:
Gogol Bordello - Cabbage - The War on Drugs - De Staat - $uicideboy$ - Charlotte de Witte - De La Soul - The Lemon Twigs - The Wombats - Confidence Man - Joost

Mijden als de pest:
Gavin James - De Jeugd van Tegenwoordig
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Net ff Fever 333 geluisterd lijkt erg de nieuwe rage against the machine te worden. Altijd ff lekker om los te gaan. :mrgreen:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Death from Above is natuurlijk top. Daarnaast bestempel ik dit lijstje toch als 'Moet dit nou?'.

Ik wilde zo graag nog Post Malone, The Vaccines, Tusky of Young Fathers.
Denk dat we met deze lichting toch de laatste interessante namen hebben...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
De La Soul wel echt blij mee. Ze zullen dan ook wel weer op het podium komen met Gorillaz denk ik zo. Verder niet heel veel interessants voor mij. Eigenlijk moet ik zeggen, ik ken 75% niet dus moet eventjes wat luisteren als ik daar eens zin in heb.

Ik heb me toch een zin in dat weekend, de tering. Ik hoop eigenlijk alleen nog op Benjamin Clementine, Justice en Kraftwerk 3D maar ik ben bang dat deze niet meer gaan komen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
911
760
Meh, geen "JAAA WAT VET" voor mij. Maar er is tevens veel nieuws te ontdekken, wat ik ook altijd leuk vind :D
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Cristeene heeft wel hele toffe namen voor haar tracks! Fix my Dick, aktion toilet, african mayonaise. Verder vind ik er Geen reet aan
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
911
760
Maaaaar, gelukkig zijn er al een groot aantal namen die ik wil zien. Ik ga me zeker niet vervelen! :D
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Vervelen zal ik nooit snel doen op een festival. Maar op een of ander manier voel ik toch de line-up niet echt dit jaar. Er staan echt wel leuke dingen, maar heb bij te weinig dingen de "wow" factor. Maar goed Lowlands blijft het leukste festival wat er is, en ik hoop dat er stiekem nog wat leuke dingen bij komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken