Lowlands 2016

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Muse is natuurlijk een hele grote naam, zeker voor Lowlands. Ik ga er donderdag heen en zie ze dan dus weer. Ik vraag me alleen af of het niet wat te 'massaal' is voor dit festival.

Ow en dan nog iets. Als je op de site op 'programma' klikt, staat Hans Teeuwen nog voor Muse.. Zullen ze gedacht hebben: met Hans Teeuwen als goedkope headliner kunnen we wel een dure band als Muse permitteren om te compenseren? Want eerlijk, leuk dat Hans Teeuwen komt, maar toch niet als headliner? Dan zou ik best wel balen..
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
hoop dat dit niet ten koste gaat van DTRH/dagprogramma
Ze hadden bijna Tame Impala geboekt voor DTRH, maar toen bleek dat ze Muse konden krijgen op Lowlands, hebben ze ANOHNI doorgeschoven naar de headline-spot. ;)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
hoop dat dit niet ten koste gaat van DTRH/dagprogramma

Ze hadden bijna Tame Impala geboekt voor DTRH, maar toen bleek dat ze Muse konden krijgen op Lowlands, hebben ze ANOHNI doorgeschoven naar de headline-spot.
1f609.png
Nou daar heb ik geen probleem mee tbh.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Het is maar de vraag of er nog 120 namen bij gaan komen.. als we maar 1 naam per week krijgen dan schiet het niet heel erg op.. Begin ongeduldig te worden:p
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Het is maar de vraag of er nog 120 namen bij gaan komen.. als we maar 1 naam per week krijgen dan schiet het niet heel erg op.. Begin ongeduldig te worden:p

Het wordt zeker weleens tijd dat ze met meer namen komen. Muse is zeker een mooie headliner, maar ik ben benieuwd naar de rest van de invulling van het festival.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.124
603
Blijf het raar vinden dat ze dit de grootste headliner ooit noemen.
Foo fighters in 2012 was te vergelijken, denk ik.
Het is gewoon erg subjectief, wel leuk voor de bezoekers natuurlijk.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Vaarwel Kendrick. Hallo Paul.

Ik heb je lieeeffff!! vier jaargetijden lang!

wel knap van Lowlands. toch wel echt een publiekstrekker. Ook het vaste LL publiek zal wel bij zijn, maar iets minder dat het een grote publiekstrekker is ;)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Als ik de status van Foo Fighters van 2012 vergelijk met die van Muse van nu, dan schat ik de populariteit van het huidige Muse hoger in.

Vind het een uitstekende headliner voor een festival als Lowlands. Niet bijzonder exclusief, maar meer dan de moeite waard natuurlijk.

Ben ook erg benieuwd naar de verdere line-up. Er staan nu genoeg namen op het affiche die de aandacht (algemeen gezien, niet zo zeer persoonlijk) trekken (Muse, LCD Soundsystem, TLSP, EODM, Disclosure), maar ben benieuwd naar de de echt onderscheidende namen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kid wrote:
MRMantel wrote:
hoop dat dit niet ten koste gaat van DTRH/dagprogramma


Ze hadden bijna Tame Impala geboekt voor DTRH, maar toen bleek dat ze Muse konden krijgen op Lowlands, hebben ze ANOHNI doorgeschoven naar de headline-spot.
1f609.png



Nou daar heb ik geen probleem mee tbh.

More time to build our raft!
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Naast Philip Glass en Sigur Ros staan er nog amper interessante of relevante acts, ik mis toch een beetje een Sufjan Stevens, Grimes of Run the Jewels. Desalniettemin staat er toch een behoorlijk netjes rijtje van grote namen. Het heeft alleen mijn aandacht niet helemaal.
1f61b.png

Haha wauw, dit zijn 5 zulk compleet verschillende namen (ook qua 'relevantie') dat er los van de voorbeelden geen peil op te trekken is welke kant het dan op zou moeten :)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Tja ... Muse zal ongetwijfeld de kaartverkoop stimuleren maar Lowlands valt wel van zijn eigen geloof af al zal EvE ongetwijfeld recht praten wat krom is. Tenminste... uitentreuren hebben we in de succesjaren moeten horen dat Lowlands het festival moest zijn waar je naar toe ging voor het totaalpakket en de 'beleving' en niet voor die enkele megalomane headliner. Het kan verkeren..zeker als je pas na een paar weken 25.000 kaartjes tegen dumpprijzen verkocht hebt.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.043
3.391
Tja … Muse zal ongetwijfeld de kaartverkoop stimuleren maar Lowlands valt wel van zijn eigen geloof af al zal EvE ongetwijfeld recht praten wat krom is. Tenminste… uitentreuren hebben we in de succesjaren moeten horen dat Lowlands het festival moest zijn waar je naar toe ging voor het totaalpakket en de ‘beleving’ en niet voor die enkele megalomane headliner. Het kan verkeren..zeker als je pas na een paar weken 25.000 kaartjes tegen dumpprijzen verkocht hebt.

Werd dit ook gezegd toen Foo Fighters naar Lowlands kwamen in 2012? Ik denk dat Lowlands gewoon de kans kreeg om Muse te laten spelen en dat ze deze hebben gepakt. Tuurlijk is het een beetje anders dan de visie van Lowlands, gelukkig doen ze dit jaar maar 1 'grote' headliner en worden ze niet full Pinkpop door op elke dag een RHCP, Muse of Paul McCartney neer te zetten. Als mensen Muse niks vinden is er op dat tijdstip nog genoeg te zien denk ik.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Ik vind het juist een fijne combi, 1 a 2 grote headliners en dat aanvullen met kleinere bandjes. Ik denk juist dat op deze manier lowlands tussen een pinkpop/rock werchter en bks/dtrh gaat zitten. Ik zou me juist wat bekocht voelen als ik 200 euro betaal voor een festival wat alleen maar kleine bandjes boekt en de rest van het geld in hun eigen zak steekt. Op deze manier kan je overdag genieten van kleine bandjes, 's avonds een groot headlinerconcert en dan het nachtprogramma. Zo hoort lowlands toch te zijn?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik herhaal alleen maar wat Lowlands zelf altijd riep toen het binnen een dag uitverkocht was. En ze riepen dat vaak als er in die jaren kritiek was op het uitblijven van de grotere namen.Blijkbaar is hun filosofie aan verandering onderhevig nu ze hun kaartjes moeizamer aan de man weten te brengen
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
521
71
Precies.!
Muse kwam voorbij en pakken ze.!
Zal de ticket verkoop een zet geven.!
Mooie naam voor lowlands.! Zal vast een super optreden zijn in de tent.!
Vind muse niet echt groter dan foo fighters..
Maar goed.! Grote naam voor lowlands zeker weten.!
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Het zal eerder te maken hebben met de niet Nederlandse bezoekers. Volgens mij probeert lowlands meer aandacht ook in het buitenland te krijgen. Met Muse lukt dat wel denk ik.

Ik sluit me aan bij Stan the man! Zo hoort lowlands een beetje te zijn!

Miss wel een hoop commotie om 1 zo'n naam maargoed vanuit bovenstaand idee lijkt het me best een slimme zet.

Dit jaar staan er wel al genoeg leuke namen dus kan het alleen maar mooier worden geloof ik! Blij met m'n kaartje ;)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
FYI: Hans Teeuwen is van bovenaan de grote namen verhuist naar onderaan. Het is dus duidelijk dat hij niet een 'headlinespot' of iets in de buurt zal innemen. Verwacht hem dus rond 6 uur of 8 uur.

Ik herhaal alleen maar wat Lowlands zelf altijd riep toen het binnen een dag uitverkocht was. En ze riepen dat vaak als er in die jaren kritiek was op het uitblijven van de grotere namen.Blijkbaar is hun filosofie aan verandering onderhevig nu ze hun kaartjes moeizamer aan de man weten te brengen
Mwoah, ik zou Muse eerder zien als uitzondering dan een 'verandering van de festivalfilosofie'. Elk festival doet wel eens water bij de wijn. Als ik naar de rest van de line-up kijk lijkt er niet veel te zijn veranderd verder aan het karakter van het festival.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.045
Het zal eerder te maken hebben met de niet Nederlandse bezoekers. Volgens mij probeert lowlands meer aandacht ook in het buitenland te krijgen. Met Muse lukt dat wel denk ik.

Ik sluit me aan bij Stan the man! Zo hoort lowlands een beetje te zijn!

Miss wel een hoop commotie om 1 zo’n naam maargoed vanuit bovenstaand idee lijkt het me best een slimme zet.

Dit jaar staan er wel al genoeg leuke namen dus kan het alleen maar mooier worden geloof ik! Blij met m’n kaartje
1f609.png

Waarschijnlijk is de beschikbaarheid van Muse de belangrijkste reden (met in het achterhoofd uiteraard dat er nog genoeg kaarten verkocht moeten worden). Maar toen de Foo Fighters in 2012 werden geboekt, was het festival al lang en breed uitverkocht. Toen waren de FF beschikbaar en hebben ze die toch neergezet, ondanks dat het gezien de uitverkochte status niet nodig was. Maar blijkbaar vonden ze het een mooie toevoeging aan het programma. Er is toch ook niets mis mee om af en toe een flinke naam neer te zetten. Hopelijk volgend jaar weer zo'n uitzondering voor Radiohead of Arcade Fire.

Het doet inderdaad niets af aan het karakter van het festival. De breedte van de programmering blijft intact. Afgaande op de eerste namen wordt het festival ook niet topzwaar door Muse, want in de categorie daaronder zijn ook hele mooie (en grotere namen) geboekt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken