Le Guess Who? 2025

Bus 8 is nog iets sneller, lopen moet je wel heel flink doortrappen om er 20 minuten over te doen. Maar extreem veel langer is lopen niet dan ov.

Fiets is veruit het snelste, een huren zonder OV kaart kan ook bij andere aanbieders dan de NS.

Update voor de ticketverkoop.
  • Vier dagen: uitverkocht
  • Donderdag: nog verkrijgbaar.
  • Vrijdag: uitverkocht.
  • Zaterdag: 89% verkocht.
  • Zondag: uitverkocht.
Ticket update: Thursday and Saturday Passes for #LGW25 are currently still available via leguesswho.com/tickets.

We’re also offering separate Venues Passes at a reduced price for: BATEKOO x Los Angles at @dehelling (Friday, 7 November) and Curated by gyrofield at @was.utrecht (Saturday, 8 November).

4-Day Passes + Friday and Sunday Passes are now sold out.

Please note that @cmdotcom is the only official ticket provider of LGW. The only secure way to buy tickets from someone else is via @ticketswap, a platform that enables safe and secure reselling of tickets.

• Leuk
Waarderingen: Processierups
En nog een wijziging... Tijdschema hier. Ziet er naar uit in ieder geval dat ze geen vervanger hebben voor Unwound? Annuleringen van Qawwali en Lamisi zijn ook best pijnlijk.
Added to the Le Guess Who? 2025 program are singer, composer and flutist Nai Barghouti, who will open the festival together with Amsterdam Sinfonietta; iconic yet enigmatic three-piece band Moin; the latest being of multidisciplinary artist Ibelisse Guardia Ferragutti, AWICHAS; Roda de Santo, a group that expands the ancestral songs of Afro-Brazilian religions; Ensemble Nist-Nah, eight eclectic musicians, contributing deep experience and expertise to explore a fusion of gamelan and experimental percussion; Egyptian zār ensemble Mazaher; Motherfuckers JMB & Co., featuring members of Animal Collective, GWAR and Third Eye Lounge; R&B singer-songwriter, vocalist and producer Niecy Blues; and Gnawa artist & Grand Maalem Omar Hayat.

The COSMOS Foyer program features performances by a.o. Amirtha Kidambi, Edgar Nevermoo, Fatboi Sharif, LnHD, Mas Aya, Mutamassik, oceanfloor.group, Nikolaienko and Titi Bakorta.

Unfortunately, Rizwan Muazzam Qawwali, Maria Alice, Unwound and Lamisi have to cancel their performances at the festival.

En nog een wijziging... Tijdschema hier. Ziet er naar uit in ieder geval dat ze geen vervanger hebben voor Unwound? Annuleringen van Qawwali en Lamisi zijn ook best pijnlijk.
Vind Moin toch een mooie nieuwe naam op die plek. Niet even bijzonder, maar voor mij wel een kwalitatieve vervanger.

Vind Moin toch een mooie nieuwe naam op die plek. Niet even bijzonder, maar voor mij wel een kwalitatieve vervanger.
Zeker, maar ik baal wel dat ik die ook al eens op LGW zag. Terwijl ik daar toch niet elk jaar alle dagen te vinden ben.

Zoiets gaat het dan worden, met mogelijk een eetpauze tijdens Mazaher / Caxtrinho. Afhankelijk van of het vraagteken de moeite waard is zijn we op tijd bij Goblin Daycare, want dat lijkt me wel leuk. Verder is er denk ik vrij weinig twijfel, aangezien het programma niet mega stacked is.

Tiago Caetano - ? - Goblin Daycare - Hania Rani - Mazaher / Caxtrinho - Ata Kak - The Zawose Queens - Ali Sethi & Nicolas Jaar - Tomoki Sanders

Zeker, maar ik baal wel dat ik die ook al eens op LGW zag. Terwijl ik daar toch niet elk jaar alle dagen te vinden ben.

Zoiets gaat het dan worden, met mogelijk een eetpauze tijdens Mazaher / Caxtrinho. Afhankelijk van of het vraagteken de moeite waard is zijn we op tijd bij Goblin Daycare, want dat lijkt me wel leuk. Verder is er denk ik vrij weinig twijfel, aangezien het programma niet mega stacked is.

Tiago Caetano - ? - Goblin Daycare - Hania Rani - Mazaher / Caxtrinho - Ata Kak - The Zawose Queens - Ali Sethi & Nicolas Jaar - Tomoki Sanders
Die zaal lijkt me wel uit te gaan peilen bij Tomoki Sanders. Tuurlijk, één van de laatste acts van het festival, maar staat in principe niks tegenover.
Heb je niks met Big Brave of heb je die onderhand ook al zo vaak gezien dat je voor The Zawose Queens gaat? Vond dat ook een lastige. Zelfde vraag voor Divide and Dissolve, Gary Bartz en Valentina Goncharova trouwens.

Die zaal lijkt me wel uit te gaan peilen bij Tomoki Sanders. Tuurlijk, één van de laatste acts van het festival, maar staat in principe niks tegenover.
Heb je niks met Big Brave of heb je die onderhand ook al zo vaak gezien dat je voor The Zawose Queens gaat? Vond dat ook een lastige. Zelfde vraag voor Divide and Dissolve, Gary Bartz en Valentina Goncharova trouwens.
Big Brave onderhand wel te vaak gezien inderdaad. Uit mijn hoofd nu 3 keer en dan is het wel een keer klaar. Divide and Dissolve ook 2 keer gezien. De tweede keer Divide and Dissolve was met mijn vader die nu ook meegaat naar LGW en hij vond het helemaal niks. Ik vond het overigens ook matig, terwijl ik het de eerste keer nog wel aardig vond. Ik verwacht dat hij ook niet super veel met Big Brave heeft.

Gary Bartz vind ik prima, maar geen must-see, terwijl ik Ata Kak wel erg leuk vind (hopelijk ook live). Daarmee valt ook Valentina Goncharova af, waar ik minder mee heb dan met Gary Bartz.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Opvallend: enkel TivoliVredenburg op donderdag. Vorig jaar gingen de jacobikerk en EKKO die dag wel open.

Er is wel een nieuwe locatie op de andere dagen: Tigers Gym.

Ik merk ook dat de verrassingsoptredens (gemarkeerd als ?) op heel prominente plaatsen staan: Do 23:30 Grote Zaal, Vr 23:00 Ronda, Za 23:30 Ronda, Zo 14:30 Ronda (opener).

Onlangs zag ik ook deze affiche, waar de onderste reeks namen alfabetisch staat met de vraagtekens ertussen. Lijkt me dus een duidelijke hint wat de beginletters zijn van die artiesten…

Bekijk bijlage 16398

Wie denken jullie dat er staat? En welke graad van bekendheid zouden ze hebben? Zouden ze een verrassingsoptreden doen omdat ze totaal onbekend zijn, of juist omdat ze bekender zijn? Of iets daartussen?
Wilde gedachte, maar beeld je in dat Boards of Canada een van de vraagtekens is.

Heb wat gekeken bij festivals en zalen (Bimhuis, Bird, Rockit o.a.) voor artiesten die mogelijk op de ? kunnen spelen en het zou mij niet verbazen als het Dave Holland Trio zondagmiddag het vraagteken is.

Er zijn op de zondag wat verschuivingen (al wel op de website, maar ik ze ze nog niet in de app). Mazaher komt niet vanwege visumproblemen. Smerz heeft een upgrade gekregen van Pandora naar Ronda. Daardoor is er nu geen clash meer tussen Ali Sethi & Nicolas Jaar en Smerz.

Zal dit weekend eens mijn voorlopige schemaatje maken!

Er zijn op de zondag wat verschuivingen (al wel op de website, maar ik ze ze nog niet in de app). Mazaher komt niet vanwege visumproblemen. Smerz heeft een upgrade gekregen van Pandora naar Ronda. Daardoor is er nu geen clash meer tussen Ali Sethi & Nicolas Jaar en Smerz.

Zal dit weekend eens mijn voorlopige schemaatje maken!
Die zondag heeft wel echt flinke klappen gekregen, zeg.

Heb wat gekeken bij festivals en zalen (Bimhuis, Bird, Rockit o.a.) voor artiesten die mogelijk op de ? kunnen spelen en het zou mij niet verbazen als het Dave Holland Trio zondagmiddag het vraagteken is.
Hmmm ik dacht misschien Destroyer Vrijdag, die zou dan ook redelijk in de buurt zijn. Of de zondag in de middag voordat ze bij Paradiso spelen

Hmmm ik dacht misschien Destroyer Vrijdag, die zou dan ook redelijk in de buurt zijn. Of de zondag in de middag voordat ze bij Paradiso spelen
Die vrijdag is het ?-slot in de Ronda van 23 tot 24. Dat zou kunnen. Maar verwachten we echt dit soort namen op die ?-slots?

Die vrijdag is het ?-slot in de Ronda van 23 tot 24. Dat zou kunnen. Maar verwachten we echt dit soort namen op die ?-slots?
Geen idee, denk dat het een optie kan zijn aangezien hij al vaker op Leguesswho heeft gespeeld maar na vorig jaar met die kubussen weet ik het niet

Klopt het dat de clubnachten flink zijn uitgekleed t.o.v.vorige jaren? 1 avondje Was op zaterdag (wel heel vette lineup!), verder niets op vrijdag? Helemaal geen Kabul a Go Go of Basis, of mis ik iets?

Klopt het dat de clubnachten flink zijn uitgekleed t.o.v.vorige jaren? 1 avondje Was op zaterdag (wel heel vette lineup!), verder niets op vrijdag? Helemaal geen Kabul a Go Go of Basis, of mis ik iets?
Kabul doet mee met U? maar waren vorig jaar tijdens lgw al bezig met hun 'nieuwe golf' wat vooral betekend veel extern verhuur en Basis heeft er nooit echt super bij gepast de keren dat ik er was bij LGW vanuit mijn persoonlijke mening kwa sfeer. Er is vrijdag wel nog een hele club programmering in de helling en iets als djrum speelt tot 2. Het is wat krapper maar vergeleken met vorig jaar niet eens heel verschillend waar alles ook klaar was om 3 op de zaterdag behalve Kabul. Er waren wat meer club artiesten maar ook niet zo bizar veel en ze lijken ook wat eerder naar de avond gehaald te zijn.

Die avond in de Helling had ik gemist, ziet er leuk uit. Djrum ga ik sowieso niet missen! Ik vind alleen de sfeer in een "echte" club vaak beter vind dan in de Ronda in de nacht.

Donderdag:
Omar Hayat > upsammy & Valentina Magaletti > Lido Pimienta > SUNN O))) > [Ahmed] > Mclusky

Vrijdag:
Sawt El Doumouh/DEAD SYMBOLS/Bhajan Boy > Merope with Shahzad Ismaily > Amirtha Kidambi's Elder Ones > Mohammad Mostafa Heydarian > Kuunatic/Daniela Pes x IOSONOUNICANE > Lonnie Holley & Friends > Earth Ball > Fatboi Sharif > Djrum > Helling?

Zaterdag:
Katokye > Gina Birch > ZAÄAR > Saul Williams meets Carlos Niño & Friends > The Dwars of East Agouza/Juliana Barwick > Ziúr & Sandi - Home - Live A/V > Mark Ernestus' Ndagga Rhythm Force > Prostitute > ? > Motherfuckers JMB & Co > Objekt > Calibre > Gyrofield

Zondag:
? > Hania Rani/Divide and Dissolve > BIG|BRAVE > Ata Kak > Smerz > Ali Sethi & Nicolas Jaar > Moin

Zeg 't maar; maak ik nog onvergeeflijke missers?

• Leuk
Waarderingen: Processierups en gesp

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread