Ik ben naar … geweest en het was …

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
584
371
Soulwax in Paradiso: Eerste show sinds 2018 voor Soulwax en het was heel erg goed. Opzet is hetzelfde als in 2018 (dus weer met 3 drummers), maar zit qua licht/geluid heel erg goed in elkaar. Tot aan de toegift eigenlijk in een ruk doorgegaan en alles door elkaar gemixt. Volume was ook lekker, tja, hard.
Wel matig dat ondanks het harde geluid vrijwel iedereen om mij heen het toch presteerde om irritant hard te lullen, zichzelf te filmen of andere capriolen uit te halen, maar dat kan ik de band niet aanrekenen. Laat die maar een rondje festivals doen deze zomer, want dat wordt zegetocht.
Klopt het dat er niks werd gespeeld van “Much Against Everyone’s Advice”…?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.849
1.762
Klopt het dat er niks werd gespeeld van “Much Against Everyone’s Advice”…?
Yep, ze spelen vrijwel geen gitaargeörienteerde muziek meer. Als ik setlist.fm bekijk spelen ze al sinds 2005 geen nummers meer van dat album ;)
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
584
371
Yep, ze spelen vrijwel geen gitaargeörienteerde muziek meer. Als ik setlist.fm bekijk spelen ze al sinds 2005 geen nummers meer van dat album ;)
Daar doen ze zichzelf echt tekort mee.. Wat een fantastische nummers heeft dat album! Too Many Dj’s, My Cruel Joke, Saturday!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.849
1.762
Daar doen ze zichzelf echt tekort mee.. Wat een fantastische nummers heeft dat album! Too Many Dj’s, My Cruel Joke, Saturday!
Denk dat als ze dat wel doen je qua optreden een beetje een rommeltje krijgt, terwijl het nu juist super goed staat. Wel zonde dat de nummers niet meer live gespeeld worden inderdaad.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
767
1.593
Ik ben naar Slowdive in Paradiso geweest (met dank aan @Lion) en het was prachtig. Vooral dat laatste stukje voor de encore
Graag gedaan! Ik heb ook genoten. Vlak voor de encore was inderdaad het beste deel met als absolute hoogtepunt When The Sun Hits.

Edit: en zo hee, wat een rij van tevoren. Heb dat nooit meegemaakt daar. Als je dat zag zou je verwachten dat ze nog drie Paradiso’s hadden kunnen vullen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.744
2.331
Graag gedaan! Ik heb ook genoten. Vlak voor de encore was inderdaad het beste deel met als absolute hoogtepunt When The Sun Hits.

Edit: en zo hee, wat een rij van tevoren. Heb dat nooit meegemaakt daar. Als je dat zag zou je verwachten dat ze nog drie Paradiso’s hadden kunnen vullen.
Inderdaad! We waren er rond 18.50 en toen kronkelde de rij al alle kanten op. De re-sale op Ticketswap was volgens mij ook pittig, als ik keek naar het aantal kaartzoekers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en Processierups

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
204
178
Hier ook heel erg genoten! Ik dacht mooi om 19:28 aan te komen bij Paradiso en het voorprogramma nog even mee te pakken, beetje naïef misschien. :p Nog nooit zo'n lange rij gezien bij Paradiso, de rij zelf ging gelukkig nog relatief snel. Uiteindelijk nog een nummer van de opener mee kunnen pakken.

Ik luister pas een 3 jaar naar ze, dus ben heel blij dat ik ze al zo snel een keer heb kunnen zien. En in juni misschien weer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
352
275
Ik ben net bij Froukje geweest in Carré. Erg leuke show! Wel een beetje een vreemde opbouw met dansnummers en die nieuwe rustige nummers van haar album, maar het was erg goed. S10 als special guest deed ook nog 2 nummers mee en kwam wat gouden (of platina?) platen overhandigen. Het grootste applaus ging naar haar ouders, die ook in de zaal zaten, bij het nummer "23 Mei", omdat ze dat nummer ook voor hun heeft geschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Slowdive in Paradiso, en het was prachtig! Inderdaad zeker het tweede deel van de set. Bij de eerste nummers klopte het geluid nog niet helemaal; vooral de zang was van Rachel Goswell was niet goed te horen. Opvallende veel nummers van Souvlaki op de setlist. En Golden Hair was toch wel weer hoogtepunt van de set.

Voorprogramma Pale Blue Eyes zit ergens een beetje richting DIIV of Haunted Youth, maar met een erg matige zanger.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
568
167
Slowdive was echt betoverend. Er zijn maar weinig acts waar ik bewust even m'n ogen dicht doe tijdens een liveshow om helemaal in de muziek op te gaan maar slowdive is er zeker een van. Sugar for the pill als hoogtepunt voor mij, al was de hele setlist gewoon ijzersterk. Fraaie lichtshow ook.
Voorprogramma helaas gemist door de bizar lange rij.

En dan toch, zelfs bij een band als slowdive, komt er dan weer een bezopen groepje 40ers voor je gewurmd die denken dat ze bij tros muziekfeest op het plein staan. Gewoon niet met de muziek bezig zijn en zelfs mensen (inclusief mijzelf) uitlokken/uitdagen als ze zagen dat hun gedrag je niet beviel. Hoorde ze ook nog lacherig doen over het feit dat zij de "dutsj desies" waren. Echt. Wat doen die mensen bij zo'n concert?!
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
204
178
En dan toch, zelfs bij een band als slowdive, komt er dan weer een bezopen groepje 40ers voor je gewurmd die denken dat ze bij tros muziekfeest op het plein staan. Gewoon niet met de muziek bezig zijn en zelfs mensen (inclusief mijzelf) uitlokken/uitdagen als ze zagen dat hun gedrag je niet beviel. Hoorde ze ook nog lacherig doen over het feit dat zij de "dutsj desies" waren. Echt. Wat doen die mensen bij zo'n concert?!
Hier ook last gehad van een dergelijk groepje dat naast mij stond. Vooral op het begin waren ze super luid aan het praten, ik denk dat iedereen rechtsachter wel mee kon genieten van één gast zijn verhalen. Op een gegeven moment nam het gelukkig wel af en heb ik me er eigenlijk nauwelijks meer aan gestoord. Zo ver als jouw verhaal ging het gelukkig ook weer niet. Prima dat je even een opmerking heen en weer maakt hoor, maar hele gesprekken terwijl de band aan het spelen is en terwijl je gewoon weet dat iedereen in je omgeving mee kan luisteren vind ik zo onbeschoft.

Er was ook nog een klein opstootje direct voor me. Er was een stel en iemand zou de plek van zijn vriend hebben ingenomen, terwijl de 'innemer' daar gewoon al de hele tijd stond volgens mij. Dus die vriend werd naar voren gepushed en toen gingen ze precies op een manier staan dat mijn zicht weer blokkeerde natuurlijk. :') Maar gelukkig bleven beide partijen daarna stil en na een tijdje kon ik ook weer een groot deel van het podium zien.

Verder wel heel leuk gehad hoor. :)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.744
2.331
Hier ook last gehad van een dergelijk groepje dat naast mij stond. Vooral op het begin waren ze super luid aan het praten, ik denk dat iedereen rechtsachter wel mee kon genieten van één gast zijn verhalen. Op een gegeven moment nam het gelukkig wel af en heb ik me er eigenlijk nauwelijks meer aan gestoord. Zo ver als jouw verhaal ging het gelukkig ook weer niet. Prima dat je even een opmerking heen en weer maakt hoor, maar hele gesprekken terwijl de band aan het spelen is en terwijl je gewoon weet dat iedereen in je omgeving mee kan luisteren vind ik zo onbeschoft.

Er was ook nog een klein opstootje direct voor me. Er was een stel en iemand zou de plek van zijn vriend hebben ingenomen, terwijl de 'innemer' daar gewoon al de hele tijd stond volgens mij. Dus die vriend werd naar voren gepushed en toen gingen ze precies op een manier staan dat mijn zicht weer blokkeerde natuurlijk. :') Maar gelukkig bleven beide partijen daarna stil en na een tijdje kon ik ook weer een groot deel van het podium zien.

Verder wel heel leuk gehad hoor. :)
Ik heb het idee dat dit ook steeds vaker voorkomt. Kan zo uit het blote hoofd een aantal concerten opnoemen die tot op zekere hoogte verpest werden door dit soort praktijken (Ben Howard in Carré, King Gizzard in 013).

Gisteren stonden twee meiden die zichzelf heel komisch en alternatief vonden achter ons door het hele voorprogramma heen te tetteren, met daarbij overdreven lachbuien en gegil dat boven alle muziek uitkwam. Gelukkig waren ze tijdens Slowdive redelijk stil en had ik er vrijwel geen last van. Maar het blijft vervelend als bezoekers daar meer staan omdat ze zichzelf heel grappig en bijzonder vinden, dan om van de muziek te genieten.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Fluxion

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.849
1.762
Pfoeh. Ik dacht maandag bij Soulwax nog dat het bij Slowdive wel beter zou zijn omdat het publiek minder feestminded zou zijn, maar zo te lezen valt dat toch behoorlijk tegen.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
568
167
Hier ook last gehad van een dergelijk groepje dat naast mij stond. Vooral op het begin waren ze super luid aan het praten, ik denk dat iedereen rechtsachter wel mee kon genieten van één gast zijn verhalen. Op een gegeven moment nam het gelukkig wel af en heb ik me er eigenlijk nauwelijks meer aan gestoord. Zo ver als jouw verhaal ging het gelukkig ook weer niet. Prima dat je even een opmerking heen en weer maakt hoor, maar hele gesprekken terwijl de band aan het spelen is en terwijl je gewoon weet dat iedereen in je omgeving mee kan luisteren vind ik zo onbeschoft.
Grote kans dat we het over het zelfde groepje hebben hahaha. Ik stond ook rechts achter/midden.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
204
178
Grote kans dat we het over het zelfde groepje hebben hahaha. Ik stond ook rechts achter/midden.
Oh echt haha. Degene waar ik het over had was volgens mij een groep van drie? Misschien dat er nog meer bij hoorden, maar dat die iets verder van mij stonden. Maar het uitlokken/uitdagen/uitlachen etc. heb ik dan (gelukkig) niet meegekregen, wel heel triest zeg. Ik stond rechtsachter op de ophoging. Ik denk als ik rechtstreeks naar de bar zou lopen, dat ik dan in het midden van de bar zou uitkomen.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
568
167
Oh echt haha. Degene waar ik het over had was volgens mij een groep van drie? Misschien dat er nog meer bij hoorden, maar dat die iets verder van mij stonden. Maar het uitlokken/uitdagen/uitlachen etc. heb ik dan (gelukkig) niet meegekregen, wel heel triest zeg. Ik stond rechtsachter op de ophoging. Ik denk als ik rechtstreeks naar de bar zou lopen, dat ik dan in het midden van de bar zou uitkomen.
Oh nee het was niet op de ophoging. Was ook wel een grote groep. Gelukkig zorgde de muziek ervoor dat ik de oplossing in de deescalatie zocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.973
548
Bijzonder, ik vond het publiek juist erg stil tijdens het hele concert. Maar ik stond dan ook op het balkon.
En ook de recensie van OOR spreekt van een serene sfeer zonder dat er door de muziek heen werd gepraat. Balen voor jullie dat je dan precies bij die enkeling hebt gestaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en superginger

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.744
2.331
Bijzonder, ik vond het publiek juist erg stil tijdens het hele concert. Maar ik stond dan ook op het balkon.
En ook de recensie van OOR spreekt van een serene sfeer zonder dat er door de muziek heen werd gepraat. Balen voor jullie dat je dan precies bij die enkeling hebt gestaan...
Verder was het ook wel bizar stil hoor. Wellicht dat daarom de enkelingen juist zo opvallen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken