Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Dadi Freyr begon strak optijd. Zijn grote hoofd op het podium was al de hele tijd te zijn en in het begin werden we erdoor aangesproken om er een fijne show voor jezelf en de rest van de mensen te maken. Wel op een manier die bij Dadi past natuurlijk. Met vage humor. Het moet je smaak zijn, de mijne is het. Ik heb het hele optreden dubbel gelegen. Van momenten dat hij teleurgesteld was dat de rest van zijn band een vriendschapsarmbandje kreeg van een bezoeker en hij eentje met Shut Up erop tot het moment dat we met het hele publiek met een boze vinger gingen wijzen naar een aandachtzoeker op verzoek van Dadi. Naast dat deze vent een echte rasentertainer is, is het ook spontaan. Tuurlijk zijn er een paar vaste dingen waar hij elke show op terug komt, maar vaak zegt en doet hij ook gewoon wat in hem opkomt. Hij speelt erg op de situatie in. Muzikaal gezien was het ook weer een top show. Er worden meerdere instrumenten bespeeld, de zang is top en de muziek vrolijk. Gedurende het hele optreden werd er gedanst en volop meegedaan. De toegift was een blokje covers. Boom Boom Boom Boom en Whole Again.

Fijne sympathieke gast met leuke, vrolijke maar ook zeker goede muziek die gestaag aan het door groeien is naar een serieus te nemen artiest na zijn Songfestival avontuur. Ik gun hem het beste!
Speelt hij nog steeds de vogeltjesdans? ;)

• Haha
Waarderingen: Yannick
Ik kreeg tijdens het lezen gewoon plaatsvervangende schaamte
Het leest echt als een parodie van de Speld ofzo waarin ze is gevraagd een recensie over een "choquerend" maar vooral tenenkrommend nepconcert te plaatsen. Niet best dit, terwijl die solomuziek van Lindemann sterk genoeg staat voor een avond puur liedjes spelen zonder onnozele ongein.

• Haha
Waarderingen: Raoul
Het leest echt als een parodie van de Speld ofzo waarin ze is gevraagd een recensie over een "choquerend" maar vooral tenenkrommend nepconcert te plaatsen. Niet best dit, terwijl die solomuziek van Lindemann sterk genoeg staat voor een avond puur liedjes spelen zonder onnozele ongein.
Mja. Een mens koopt een ticket voor Lindemann net omdat je zulke dingen verwacht toch?
Ik heb bewust geen ticket gekocht omdat het gewoon belachelijk duur was voor een solo concert en een half circus. En omdat ik geen liefhebber ben van rauwe vis.

Mja. Een mens koopt een ticket voor Lindemann net omdat je zulke dingen verwacht toch?
Ik heb bewust geen ticket gekocht omdat het gewoon belachelijk duur was voor een solo concert en een half circus. En omdat ik geen liefhebber ben van rauwe vis.
Het was belachelijk duur en ik verwachte de nodige over de top dingen maar dit ging nergens meer over.

Onze grote IJslandse vriend in Paradiso.

Het begon met het voorprogramma Blusher. Er werd weinig live gespeeld. Veel over backing track meegezongen. Sporadisch instrumenten aangeraakt. Maar man, wat was dit vrolijk. Drie meiden die enthousiast waren, het publiek mee kregen en grappige choreografie hadden. Vrolijke powerpop tunes en het halfuur vloog voorbij. Ja, als voorprogramma zeker geslaagd (en als ze door willen groeien moeten ze de muziekkritische punten natuurlijk gaan aanpakken).

Dadi Freyr begon strak optijd. Zijn grote hoofd op het podium was al de hele tijd te zijn en in het begin werden we erdoor aangesproken om er een fijne show voor jezelf en de rest van de mensen te maken. Wel op een manier die bij Dadi past natuurlijk. Met vage humor. Het moet je smaak zijn, de mijne is het. Ik heb het hele optreden dubbel gelegen. Van momenten dat hij teleurgesteld was dat de rest van zijn band een vriendschapsarmbandje kreeg van een bezoeker en hij eentje met Shut Up erop tot het moment dat we met het hele publiek met een boze vinger gingen wijzen naar een aandachtzoeker op verzoek van Dadi. Naast dat deze vent een echte rasentertainer is, is het ook spontaan. Tuurlijk zijn er een paar vaste dingen waar hij elke show op terug komt, maar vaak zegt en doet hij ook gewoon wat in hem opkomt. Hij speelt erg op de situatie in. Muzikaal gezien was het ook weer een top show. Er worden meerdere instrumenten bespeeld, de zang is top en de muziek vrolijk. Gedurende het hele optreden werd er gedanst en volop meegedaan. De toegift was een blokje covers. Boom Boom Boom Boom en Whole Again.

Fijne sympathieke gast met leuke, vrolijke maar ook zeker goede muziek die gestaag aan het door groeien is naar een serieus te nemen artiest na zijn Songfestival avontuur. Ik gun hem het beste!
Met dit in het achterhoofd ben ik er toch ook heel last minute bij vanavond in de AB. Keer wat anders.

• Geweldig
Waarderingen: Brian
Top, ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt!!!!!!
Nog even hier zeggen, tof showtje hoor. Het moet soms niet te moeilijk zijn en meneer Dadi is de laatste die zichzelf te serieus neemt. Sterker: ik heb zelden zo gelachen tijdens een show en dat is een compliment. Heel spontane kerel en grappig op een niet zo storende manier. Een beetje zoals Mac DeMarco tijdens zijn concertjes, maar dan met veel meer Scandinavisch aandoende bubblegumpop die ook nog eens gevarieerder was dan verwacht. Die Atomic Kitten cover was trouwens, heel, heel maar dan ook heel slecht. En net daarom zo leuk.

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Brian
Blackwave. in de kleine zaal van Doornroosje. Waarom wordt hier nauwelijks over gesproken? Of spring ik gewoon erg laat op de trein...het was in ieder geval gewoon zoals hiphop hoort te zijn. Een vocaal sterk duo, twee fantastische blazers en een prima live-band. Rustige nummers met duidelijke invloeden van Soul en Jazz wisselen zich af met snelle hiphopbeats. En het verveelde geen moment.

Mijn laatste concert van 2023, maar kan toch zo maar eens in de top 10 eindigen...

Blackwave. in de kleine zaal van Doornroosje. Waarom wordt hier nauwelijks over gesproken? Of spring ik gewoon erg laat op de trein...het was in ieder geval gewoon zoals hiphop hoort te zijn. Een vocaal sterk duo, twee fantastische blazers en een prima live-band. Rustige nummers met duidelijke invloeden van Soul en Jazz wisselen zich af met snelle hiphopbeats. En het verveelde geen moment.

Mijn laatste concert van 2023, maar kan toch zo maar eens in de top 10 eindigen...
Laat op de trein ;)
Heel fijne band idd

• Leuk
Waarderingen: Bob105
Gisteren nog naar de Botanique geweest om Tramhaus te gaan zien. Live toch veel harder dan op plaat en laat ik dat nu net beter vinden. Zeer sterk optreden en ook de nieuwe nummers die ze speelden, klinken alvast goed. Penus in het voorprogramma was ook zeker niet slecht.

• Leuk
Waarderingen: Lion
Gisteren naar De Unie geweest in 013. Meedt djs draaide sets van 2 uur maar heb van de meeste 1 uur gezien om meer acts mee te kunnen pakken.

Aangekomen rond 16:00 en begonnen met Bella. Voor zo vroeg op de dag best ok, beetje housey set. Beetje opwarmen maar ook niet echt spetterend.

Daarna Headless Horseman (Live) gezien. Best een interessante act met lichte industrial invloeden. Niet een show die los gaat, meer een set die bouwt en bouwt terwijl je niet echt weet waar get heen gaat.

Toen was het de beurt aan Sofia Kourtesis een set die mij beviel. Een beetje deep house set met hier en daad een trancey vibe ala In Search Of Sunrise. Niet dom weg dansen maar wegdromen bij nummers als een Madras. Fijne set.

Nu was het de beurt aan good old Dave Clarke. Altijd goed en nu ook weer. Een van de meest dansbare sets van de avond en dat was ook wel even nodig. Prima set en een van de betere ontvang set denk van de avond bij het publiek. Maar ook wel de meest makkelijke.

En weer terug naar de Next stage voor Gheist (Live). Echt een toffe live act die misschien wel klaar is voor grotere podia. Soms ook met zang erbij waarbij mij het deed denken aan Rufus Du Sol. Leuk om meegepikt te hebben.

Op de main stond Blawan inmiddels weer te draaien. Wel de headliner van dit affiche. Sterk zoals altijd maar niet zo tof als zijn set met Skrillex op Draaimolen. Soms iets wat teveel op de automatische piloot, maar ook hier werkte het wel gemakkelijk bij het publiek.

Nu was het tijd voor Italiaanse deeptech set van Olympe. Na Blawan was dit weer uit een ander vaatje tappen. Was ok maar wist me op dat moment niet te grijpen. Dus heel even uitgerust en wat gegeten na een halfuurtje.

Na een goede maaltijd even gaan kijken bij Daria Kolosova uit de Oekraïne. Naar mijn inziens maar een erg gemakkelijk en matige set met een aantal cliché crowdpleasers in de set, maar wat ook net steeds niet goed getiked was kwa mixing waardoor dat niet tot zijn recht kwam.

Vervolgens was het de beurt aan Chaos In The CBD. Een lowhouse set die best fijn was met enkele Jazz invloeden. Klonk best tof, maar het publiek was hier niet echt aan toe op dit tijdstip.

De avond afgesloten bij Clara Cuvé die het publiek wel een beetje meekreeg en vooral de hardere trance songs werkte het beste (zoals bijna altijd bij dit soort djs). Blijft een grappig fenomeen. Enfin het werkte wel maar ik vond het een ook niet echt uitdagend.

Al bij al bedt een leuk dag gehad. Maar na Blawan kakte het wel een beetje in. De timetable indeling was een beetje raar war dat betreft. Maar wederom ook niet uitverkocht, vorig jaar ook al niet. Ik hoop dat ze er wel mee doorgaan, komen soms best leuke acts op af.

• Leuk
Waarderingen: mees
Gisteren op een plaatselijk festival in Veghel (vriend moest hier optreden) iets gezien wat nog slechter is dan Limp Bizkit.
Een Limp Bizkit coverband😂😂

Na dagen vol gêne had ik de moed verzameld om hier open en bloot mede te delen dat het Limp Bizkit optreden in 013 in mijn top 10 jaarlijstje staat. En dat kom jij in 2 zinnen de grond in trappen? Schaamt u!

Limp Business is echt een hilarisch slechte coverband inderdaad :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss
Na dagen vol gêne had ik de moed verzameld om hier open en bloot mede te delen dat het Limp Bizkit optreden in 013 in mijn top 10 jaarlijstje staat. En dat kom jij in 2 zinnen te grond in trappen? Schaamt u!

Limp Business is echt een hilarisch slechte coverband inderdaad :)
Limp Bizkit 013 heeft in mijn lijst ook plek nr. 10 gehaald hahahah heb ze dit jaar ook 3 keer gezien. Het is gewoon puur vermaak!

• Leuk
Waarderingen: Bob105

Users who are viewing this thread