Ik ben naar … geweest en het was …

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.920
1.863
2 avonden Ronda achter elkaar, gisteren: Spinvis. Blijkbaar werd het concert opgenomen voor de televisie aankomende week. Groot deel van de nieuwe nummers werken goed en speelde ook wat nummers die de afgelopen jaren niet in de optredens zaten. Al met al een prima concert, maar heb 'm wel eens beter gezien. De productie was overigens wel goed! Paspoppen op het podium en dan met een beamer visuals daar omheen bedacht.
Vandaag the Haunted Youth. Vond het op Lowlands een beetje tegenvallen. Het podium was te groot, te veel licht en ik was volgensmij een beetje moe. Vandaag was dat heel erg anders. Wel jammer dat het in de Ronda was ipv Pandora, maar leuk voor de ruim 1000 man die extra kon komen. Maar ik werd steeds verder in het concert gezogen. De bekendere nummers aan de eerste helft van het concert werkte in dit geval juist goed. Concert mag wel wat langer duren, maar aangezien ze nu de studio in gaan voor een tweede album lijkt dat me wel goed komen.
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37
Daan in De Roma woensdag, met zowel nieuw als oud werk en een geweldige Isolde Lasoen als drumster/trompettiste/zangeres.

Heel mooi concert, alleen jammer dat het achteraan de zaal vooral een praatcafé was.
 
Laatst bewerkt:

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Daan in De Roma woensdag, met zowel nieuw als oud werk en een geweldige Isolde Lasoen als drumster/trompettiste/zangeres.

Heel mooi concert, alleen jammer dat het achteraan de zaal vooral een praatcafé was.
Een paar weken geleden gaan kijken in De Zwerver, Leffinge.
Zeer strak gespeeld. Zeer goed geluid en een enthousiast publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: ouweknar

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Niet een concert, maar de comedyvoorstelling van Xander De Rycke in de Lotto Arena gisteren was top.
Op de valreep dé comedy voorstelling van het jaar gezien.
Ook altijd leuk dat voor eveneens de 'kwantiteit' in orde was, met een voorstelling van meer dan 2,5 uur.
Bij andere comedians maar al te vaak teleurgesteld geweest door de veel te korte sets.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Nu heb ik doorgaans een wat minder uitgebreide concertagenda dan velen hier, maar op 2 januari toch al het eerste optreden van 2024 meegepakt. Spinvis in Paradiso.

Was heel tof, ben al jaren fan, maar eigenlijk de eerste keer dat ik hem live zag buiten een festival. Wat een fantastische muzikant(en), en wat een fijne verhalenverteller is hij zeg! Eén van de hoogtepunten, en een nummer dat ik vooraf eigenlijk niet echt kende, was de zevende nacht; tip!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.549
De nieuwjaarsborrel in Paradiso. Beide zalen stonden volgens mij vooral vol met bandleden van meerdere NLse bands (Moss, Personal Trainer, Indian Askin, etc).

Meerdere bands gezien. Bij Steve French vond ik de zang niet al te best, dus vrij snel weg gegaan. Cloud Cafe had ik al een keer eerder gezien als voorprogramma van Wolf Alice. Dezelfde indruk bleef achter, wel aardig maar nergens spetterend. Library Card is een soort spoken word wat meer geschreeuwd dan gesproken wordt. Niet mijn ding. Loupe was ook al aardig maar kon de strijd tegen de moeheid en de gedachte aan de lange terugrit niet winnen. Dus toch eerder weggegaan. Welke wel heel positief opvielen waren:

Liam Peck. Folky, grappig, jezelf niet te serieus nemen, maar ondertussen wel leuke nummers maken. Dit werkt wel op de kleine festivals in een tentje gok ik zo.

Moos Bored. Geen idee of die al heel erg bekend waren, maar meerdere mensen konden van alles meezingen. Speelden strak, met veel plezier en de songs zitten prima in elkaar.

Hiqpy. Hier het meest door verrast. De soundcheck was werkelijk waar helemaal niks en alleen maar herrie, maar het optreden zelf hartstikke goed. Gelaagde muziek, die opbouwde en je soms bij de strot greep. De vergelijking met Wolf Alice is hier niet ver weg, In deze band zie ik echt wel potentie!
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
707
645
Niet een concert, maar de comedyvoorstelling van Xander De Rycke in de Lotto Arena gisteren was top.
Op de valreep dé comedy voorstelling van het jaar gezien.
Ook altijd leuk dat voor eveneens de 'kwantiteit' in orde was, met een voorstelling van meer dan 2,5 uur.
Bij andere comedians maar al te vaak teleurgesteld geweest door de veel te korte sets.
Ik was er de eerste dag, ik heb hem al veel shows zien opvoeren maar deze was wel next level.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ploegendienst 13-1 Doornroosje in de kleine zaal. Voorprogramma van Kleine Crack + Slagter overgeslagen i.v.m. een verjaardag. Het hoofdprogramma was oké. Ouderwetse punk met een hoop taal die ik hier op het forum niet ga herhalen, wat het wel gelijk 13 in een dozijnbandje maakt. Dat is jammer, want frontzanger Ray Fuego heeft in zijn solowerk al aangetoond een prima tekstschrijver te zijn. Zelf pretenderen ze ook niet meer te zijn dan "Nederpunk" en dat maakt het al met al wel een sympathiek groepje. Muzikaal kun je het echter prima aan je voorbij laten gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer..

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
612
451
Ploegendienst 13-1 Doornroosje in de kleine zaal. Voorprogramma van Kleine Crack + Slagter overgeslagen i.v.m. een verjaardag. Het hoofdprogramma was oké. Ouderwetse punk met een hoop taal die ik hier op het forum niet ga herhalen, wat het wel gelijk 13 in een dozijnbandje maakt. Dat is jammer, want frontzanger Ray Fuego heeft in zijn solowerk al aangetoond een prima tekstschrijver te zijn. Zelf pretenderen ze ook niet meer te zijn dan "Nederpunk" en dat maakt het al met al wel een sympathiek groepje. Muzikaal kun je het echter prima aan je voorbij laten gaan.
Heb dezelfde ervaring. Gwn een tof bandje om te zien voor pakweg 15 euro als je die avond toevallig niks te doen hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.392
5.087
Vanmiddag een guilty pleasuretje gedaan en gaan kijken bij Abel in de Mezz (ja die van die ene hit). Maar helaas was de band erg saai en matigjes. Zelfs onderweg (welke oprecht een goed NL popnummer vindt), werd zonder al te veel beleving gebracht. En dat voor een thuiswedstrijd voor de band.

Maar goed verwachtingen lagen ook niet super hoog.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
490
846
Vanmiddag een guilty pleasuretje gedaan en gaan kijken bij Abel in de Mezz (ja die van die ene hit). Maar helaas was de band erg saai en matigjes. Zelfs onderweg (welke oprecht een goed NL popnummer vindt), werd zonder al te veel beleving gebracht. En dat voor een thuiswedstrijd voor de band.

Maar goed verwachtingen lagen ook niet super hoog.
Oei, zonde om te horen , Onderweg een nummer die ik graag ooit live had meegemaakt...En nummers als de stilte voorbij, wat ik persoonlijk een fijn NL talig nummer vind kwamen ook niet goed over?
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
612
451
Vanmiddag een guilty pleasuretje gedaan en gaan kijken bij Abel in de Mezz (ja die van die ene hit). Maar helaas was de band erg saai en matigjes. Zelfs onderweg (welke oprecht een goed NL popnummer vindt), werd zonder al te veel beleving gebracht. En dat voor een thuiswedstrijd voor de band.

Maar goed verwachtingen lagen ook niet super hoog.
Leuk dat er in ieder geval weer eens iets in de Mezz wordt georganiseerd 😇
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.392
5.087
Oei, zonde om te horen , Onderweg een nummer die ik graag ooit live had meegemaakt...En nummers als de stilte voorbij, wat ik persoonlijk een fijn NL talig nummer vind kwamen ook niet goed over?
Het was niet superslecht, maar het miste toch bepaalde emotie die ik iets meer verwacht had.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.392
5.087
Leuk dat er in ieder geval weer eens iets in de Mezz wordt georganiseerd 😇
Zijn langzaam een beetje de goede kant aan het op gaan.

Deze week stond Spinvis er ook, en binnenkort Elephant. De Black Hole avond vind ik persoonlijk tof, maar ook een Batmobile Fest en Eek-A-Mouse zijn klein beetje interessant. Het blijft Mezz natuurlijk waar je gewoon niks internationaals meer hoeft te verwachten.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.920
1.863
Soulwax in Paradiso: Eerste show sinds 2018 voor Soulwax en het was heel erg goed. Opzet is hetzelfde als in 2018 (dus weer met 3 drummers), maar zit qua licht/geluid heel erg goed in elkaar. Tot aan de toegift eigenlijk in een ruk doorgegaan en alles door elkaar gemixt. Volume was ook lekker, tja, hard.
Wel matig dat ondanks het harde geluid vrijwel iedereen om mij heen het toch presteerde om irritant hard te lullen, zichzelf te filmen of andere capriolen uit te halen, maar dat kan ik de band niet aanrekenen. Laat die maar een rondje festivals doen deze zomer, want dat wordt zegetocht.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Vanmiddag een guilty pleasuretje gedaan en gaan kijken bij Abel in de Mezz (ja die van die ene hit). Maar helaas was de band erg saai en matigjes. Zelfs onderweg (welke oprecht een goed NL popnummer vindt), werd zonder al te veel beleving gebracht. En dat voor een thuiswedstrijd voor de band.

Maar goed verwachtingen lagen ook niet super hoog.
Hoef je je niet voor te schamen. Zelfs deze snob vindt Onderweg één van de beste Nederlandstalige nummers ooit.

Jammer dat het wat tegenviel.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.549
Avondje Paganmetal gehad in Metropool Enschede. En het viel wat tegen allemaal om eerlijk te zijn. Eerst was er Jonne, het zijproject van de frontman van Korpiklaani. Daar kwam helaas meer van tape dan wat er op het podium gebeurde. Jammer. Zang was goed, maar het was te gezapig en er gebeurde gewoonweg niet genoeg om echt boeiend te zijn.

Nytt Land was mysterieus, maar ook te weinig variatie. Daardoor de eerste 15 min wel leuk en intrigerend. Maar als de muziek te lang hetzelfde blijft en er gebeurt verder ook niks, dan zakt de aandacht weg. Ook hierbij kwam bijv de percusie weer van een bandje.

Heidevolk dan, de Wederkeer. Ooit gezien op Fortarock en daar was het wel vet. Nu.... bleef ik op mijn honger zitten. De nieuwe songs spetteren niet echt, de band was teveel met het publiek bezig en het bleef wat tammetjes. Aan het eind, met de oude nummers, kwam het enigszins los. Tja, beetje teleurstellende avond afgelopen zondag. Ook hier weer violen en meer van een bandje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken