Ik ben naar … geweest en het was …

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
490
843
Ik ben net naar the Lathums geweest in Paradiso. Heerlijk bandje en fijne sfeer. Blijft ook 1 van de mooiste locaties van Nederland.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Ik ben net binnen bij de Ice Cube avond inde ZiggoDome. Moet ik in de wachtrij op mijn telefoon lezen dat internationale act The Game niet komt en is vervangen door fucking Josylvio. Waarom de fuck ga ik nog naar dit soort hip hop events…
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Ik ben net binnen bij de Ice Cube avond inde ZiggoDome. Moet ik in de wachtrij op mijn telefoon lezen dat internationale act The Game niet komt en is vervangen door fucking Josylvio. Waarom de fuck ga ik nog naar dit soort hip hop events…
Damn. Fucked up weer. Stond hij wel echt aangegeven als vaste artiest ipv als gast? Want dan zou ik gewoon poging tot restitutie wagen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Ik ben net binnen bij de Ice Cube avond inde ZiggoDome. Moet ik in de wachtrij op mijn telefoon lezen dat internationale act The Game niet komt en is vervangen door fucking Josylvio. Waarom de fuck ga ik nog naar dit soort hip hop events…
Reisbeperkingen ook. Dat kan... maar waarschijnlijk heeft ie het gewoon niet goed voorbereid.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Damn. Fucked up weer. Stond hij wel echt aangegeven als vaste artiest ipv als gast? Want dan zou ik gewoon poging tot restitutie wagen.
Stond op het affche ja. Oa reden dat ik ging was die combi. En weer een halve d12 waarschijnlijk Problemen op het vliegveld lees ik nu. Tsja en daar rij je 1,5 voor naar Amsterdam. Balen dit weer..
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Brian en Timmetje

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
612
451
Zojuist naar The Orb geweest in Tivoli.

Was verrast dat het was uitverkocht, qua publiek ook een leuke mix. Opvallend veel jonge mensen. De enkele boomer pillenslikkers hadden alleen wel thuis mogen blijven van mij.

De act zelf was bijna twee uur heerlijk knallende ambient house/techno zoals we van ze gewend zijn. Af en toe werd er wel wat slordig gemixed, maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk dat ze ook gewoon nog met CDtjes werken en tijdens de set lekker door hun CD-boekjes aan het bladeren waren.

Afsluitend waren de visuals op de achtergrond een kers op de taart. Heerlijke psychedelische AI-generated taferelen alom. Voor herhaling vatbaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.773
7.602
Night Fever - Best of the Bee Gees in Veenendaal (De Basiliek)

Sterk optreden, goed geluid, ruim 2 uur aan nummers en bij vlagen waande ik mij bij een optreden van het echte werk. Super avond. Een aanrader.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
33
62
Verwarrend.. Vanavond bij The Veils geweest, of eigenlijk Finn Andrews solo die The Veils nummers speelt. Eén van mijn meest beluisterde artiesten in mijn hometown, dus lekker op de fiets. Eerst maar de support: Rasha Nahas. Heel bijzonder, muzikaal en vocaal erg origineel en daarnaast ook een persoonlijkheid.
Dan The Veils. Onverwacht een aantal nummers van The Runaway Found en verder ook een erg fijne setlist. Kippenvel door de solo uitvoering, het was echt alleen Andrews, met als begeleiding zichzelf op gitaar of keyboard. Sowieso een dikke 8+ dus een heerlijke avond gehad. En toch denk ik dat zijn muziek met een band nog veel beter tot zijn recht komt. De keren dat ik ze eerder heb gezin (als band) waren al met al toch nog een stuk indrukwekkender. Dus ondanks een kippenvel avond toch ook ergens een beetje teleurgesteld. Gemengde gevoelens dus op een vreemde avond. Heel goede show gezien waar ik stiekem toch meer van had gehoopt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Naar S10 geweest in Doornroosje. Sim-OJ als voorprogramma maar ik vind de remixes niet boeiend, waar 1 van de 2 onder de naam van Sim Fane productioneel wel interessant is. Het hoofdgerecht was alles wat je van een Nederlandstalig indiepopconcert verwacht. Naar mijn mening is De Diepte het enige afgrijselijke nummer van de avond, want haar laatste album bevat meer goeds dan slechts en kwam bijna volledig aan bod. Duik Diep, Eenzame Hoogte en Zondagskind zijn zowel tekstueel als instrumentaal echt prima nummers. Jammer, want ik denk dat veel potentieel publiek door dat songfestivalnummer niet bekend is met haar verdere werk. Met hier en daar een nummer uit eerder uitgebrachte albums (wat meer hiphop-georiënteerd was) was het echt een sterke setlist. En wat een jong publiek...voelde me bejaard!
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
379
302
Naar S10 geweest in Doornroosje. Sim-OJ als voorprogramma maar ik vind de remixes niet boeiend, waar 1 van de 2 onder de naam van Sim Fane productioneel wel interessant is. Het hoofdgerecht was alles wat je van een Nederlandstalig indiepopconcert verwacht. Naar mijn mening is De Diepte het enige afgrijselijke nummer van de avond, want haar laatste album bevat meer goeds dan slechts en kwam bijna volledig aan bod. Duik Diep, Eenzame Hoogte en Zondagskind zijn zowel tekstueel als instrumentaal echt prima nummers. Jammer, want ik denk dat veel potentieel publiek door dat songfestivalnummer niet bekend is met haar verdere werk. Met hier en daar een nummer uit eerder uitgebrachte albums (wat meer hiphop-georiënteerd was) was het echt een sterke setlist. En wat een jong publiek...voelde me bejaard!
Hey, ik was er ook gister! Vond het erg leuk dat ze een mix deed van oudere nummers, featurings en de 2 nieuwe singles. De show had veel meer vorm dan eerdere shows. Ook de band maakt het totaal af voor mij. Erg genoten van de avond en zou haar graag nog eens zien komend jaar!
 
  • Winning
Waarderingen: Bob105

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
Ik ben bij het concert van Till Lindemann geweest in de Lotto Arena (Antwerpen).

Goede nummers, kende niks van hem solo maar was benieuwd naar de show. Het heeft allemaal een hoog "wtf-gehalte". Zoiets obsceens en smerigs heb ik live nog nooit gezien.

- Ik heb met 8000 man allemaal naar dezelfde vagina gekeken .. bij het nummer golden shower, dan weten we allemaal hoe dat eruit zag (op video welteverstaan)
- Er werd dode, rauwe vis het publiek in gesmeten en geschoten
- De toetsenisten was tevens paaldanseres
- De drummer had een clownsmasker op en neptieten
- Er werd taart het publiek ingesmeten
- Mensen vooraan werden ondergespoten met watersproeiers
- Op video werden pillen in een anus gestopt
- Een video waarin Till Lindemann gepijpt wordt
- Een vrouw die oraal bevredigd wordt terwijl ze aan d'r periode zit
- Dikke naakte vrouwen die rondglibberen? Jajoh, tweede nummer al.
- ...

Het was een goede show, erg veel gericht op shock en extreem. Weet niet of ik hier nog eens naartoe zou gaan. Het was tof om zo iets raars eens mee te maken maar het was wel heel erg raar.

Kortom, vijf sterren en advies om in therapie te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper, Joslittel en Joe

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ik ben bij het concert van Till Lindemann geweest in de Lotto Arena (Antwerpen).

Goede nummers, kende niks van hem solo maar was benieuwd naar de show. Het heeft allemaal een hoog "wtf-gehalte". Zoiets obsceens en smerigs heb ik live nog nooit gezien.

- Ik heb met 8000 man allemaal naar dezelfde vagina gekeken .. bij het nummer golden shower, dan weten we allemaal hoe dat eruit zag (op video welteverstaan)
- Er werd dode, rauwe vis het publiek in gesmeten en geschoten
- De toetsenisten was tevens paaldanseres
- De drummer had een clownsmasker op en neptieten
- Er werd taart het publiek ingesmeten
- Mensen vooraan werden ondergespoten met watersproeiers
- Op video werden pillen in een anus gestopt
- Een video waarin Till Lindemann gepijpt wordt
- Een vrouw die oraal bevredigd wordt terwijl ze aan d'r periode zit
- Dikke naakte vrouwen die rondglibberen? Jajoh, tweede nummer al.
- ...

Het was een goede show, erg veel gericht op shock en extreem. Weet niet of ik hier nog eens naartoe zou gaan. Het was tof om zo iets raars eens mee te maken maar het was wel heel erg raar.

Kortom, vijf sterren en advies om in therapie te gaan.
Ik was hier niet bekend mee en ik ben....verward?
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.122
944
Can confirm
Wild
Vulgair
Ver over de top
Goeie songs maar geen 2de keer voor mij.
Dan is rammstein subtiel
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.546
Onze grote IJslandse vriend in Paradiso.

Het begon met het voorprogramma Blusher. Er werd weinig live gespeeld. Veel over backing track meegezongen. Sporadisch instrumenten aangeraakt. Maar man, wat was dit vrolijk. Drie meiden die enthousiast waren, het publiek mee kregen en grappige choreografie hadden. Vrolijke powerpop tunes en het halfuur vloog voorbij. Ja, als voorprogramma zeker geslaagd (en als ze door willen groeien moeten ze de muziekkritische punten natuurlijk gaan aanpakken).

Dadi Freyr begon strak optijd. Zijn grote hoofd op het podium was al de hele tijd te zijn en in het begin werden we erdoor aangesproken om er een fijne show voor jezelf en de rest van de mensen te maken. Wel op een manier die bij Dadi past natuurlijk. Met vage humor. Het moet je smaak zijn, de mijne is het. Ik heb het hele optreden dubbel gelegen. Van momenten dat hij teleurgesteld was dat de rest van zijn band een vriendschapsarmbandje kreeg van een bezoeker en hij eentje met Shut Up erop tot het moment dat we met het hele publiek met een boze vinger gingen wijzen naar een aandachtzoeker op verzoek van Dadi. Naast dat deze vent een echte rasentertainer is, is het ook spontaan. Tuurlijk zijn er een paar vaste dingen waar hij elke show op terug komt, maar vaak zegt en doet hij ook gewoon wat in hem opkomt. Hij speelt erg op de situatie in. Muzikaal gezien was het ook weer een top show. Er worden meerdere instrumenten bespeeld, de zang is top en de muziek vrolijk. Gedurende het hele optreden werd er gedanst en volop meegedaan. De toegift was een blokje covers. Boom Boom Boom Boom en Whole Again.

Fijne sympathieke gast met leuke, vrolijke maar ook zeker goede muziek die gestaag aan het door groeien is naar een serieus te nemen artiest na zijn Songfestival avontuur. Ik gun hem het beste!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken