Ik ben naar … geweest en het was …

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Jammer, maar eigenlijk wel voorspelbaar. Weet nog dat Werchter in 2009 een waanzinnige desillusie was.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
888
Jammer, maar eigenlijk wel voorspelbaar. Weet nog dat Werchter in 2009 een waanzinnige desillusie was.
Ik had die nog nooit gezien (en eigenlijk ook nooit bewust concert footage opgezocht), dus ik wist niet zo goed wat te verwachten.

Een beetje hetzelfde met Janet Jackson; mocht die ooit passeren voor een concert, zou ik waarschijnlijk willen gaan, maar waarschijnlijk is dat een even grote of nog grotere desillusie.
 

Rayakan

Playlistbediener
21 okt 2023
10
9
Eerder deze week naar Stratovarius / Sonata Arctica / Induction geweest.
Voor mij was het de 1e keer dat ik Stratovarius zag, na vele jaren, dus ik was erg blij! Ik vond het een vrij goede show. Ze hadden wat mij betreft minder nieuw en meer oud werk mogen spelen maar ja dat is omdat ik ze nu pas voor het eerst zie haha

Sonata daarentegen was een beetje een tegenvaller, en dat kwam met name door de eerste helft van de setlist. Het nieuwere werk slaat niet echt aan bij het publiek (inclusief ikzelf), en ook de band lijkt er niet al te veel zin in te hebben. De tweede helft van de set was een stuk beter, gelukkig!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Vanavond naar Alamo Race Track geweest, stond in de kleine zaal van de Mezz. Kwam langzaam op gang maar op een gegeven moment was de band lekker los. Nieuwe tracks kwamen ook prima tot hun recht, en had het een leuk kroegenbandje gehalte. Niet groots, maar toch aangenaam. Wel jammer dat ze All I've Got From This Trip Is Another Winter niet speelde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.002
Gisterenavond Maruja in een kelder voor 30 man (moshpit van 5 mensen ayyy) was wel memorabel. Zeer sterk en lekker opgefokt, alhoewel ze van mij tijdens de pieken nog wat vaker van het padje af mogen gaan.

Wegens de clash pikken we BCNR volgende week mee in Tourcoing.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Er zijn nog andere positieve reviews verschenen.
In Denemarken volgen ze eerder mijn standpunt blijkbaar:







Kijk, als ik naar een muziekconcert ga, dan verwacht ik op z'n minst dat er genoeg aandacht besteed is aan de muziek zelf.
Bij Madonna ontbreekt dit volledig.

Het leek wel alsof men elk nummer relevant wou doen klinken anno 2023 door de bas naar omhoog te draaien. Geen remixes, maar gewoon de bestaande opnames gaan vervormen.
Je moet het maar doen... niks live spelen en er als geluidstechnici er toch in slagen om er een grote brei van te maken.
Dit was van minuut één het geval en het bleef het ganse concert door zo het geval. Dit had overigens niks te maken met de akoestiek van het Sportpaleis zelf.

Maar zoals eerder gezegd was de productie echt wel oké, waardoor je wel blijft kijken, maar tegelijkertijd zie je niks baanbrekend.
Ik moet eerlijk zeggen dat bijvoorbeeld Clouseau al met impressionnantere producties destijds in het Sportpaleis heeft gestaan, en dat is dan een lokale band.

Het projecteren op diaschermen van beelden is eenvoudig en tegelijkertijd geniaal.
De schermen rollen zich automatisch op; zijn soms groot, soms subtiel aanwezig, waardoor ze er wel voor zorgen dat iedereen een goed zicht heeft.
Kon ze ook nergens op een foutje betrappen in de productie, dit zat gewoon heel strak.

Maar dat neemt niet weg dat het geheel ergerlijk was, vooral door het gebrek aan een muzikale uitwerking.
Ik lees dat sommigen enthousiast waren over de outfits, de danspasjes en de acrobatie.
Laat mij het zo zeggen dat ik weinig geimpressioneerd kan zijn over hoe mooi het kostuum van de drag queen, die de show opent, al dan niet is.
Kan mij totaal niet bekoren.

En wat het circus betreft heb ik gewoon al véél beter gezien bij anderen, zoals P!nk, Rammstein en Kylie Minogue.
Wat die laatste betreft: ooit ook eens gezien met een volledige productie in het Sportpaleis en het verschil was daar wel dat ze live zong, dat er een live band op het podium stond (met best goede arrangementen) en dat de dansers gewoon beter waren.

Wat het ontbreken van een live band betreft: ik heb het er in principe altijd moeilijk mee, maar er zijn uitzonderingen.
Zo heb ik Rosalia deze zomer gezien: daar stond ook het gros van de muzikale begeleiding op tape (muv enkele nummers aan de piano), maar het verschil was wel dat het geluid loepzuiver was.
Bovendien zingt Rosalia volledig live en brengen ze haar stem heel erg naar voren in de mix, als statement bijna, om iedereen te laten horen wat voor goede zangeres ze wel niet is.
Dat compenseert dan weer het ontbreken van die live band.

Madonna op Glastonbury zou toch wel een aanfluiting zijn, in vergelijking met de echte legendes als McCartney of Elton John die ze eerder hadden.

Oei, ik ben nu wel heel erg aan 't twijfelen of ik m'n kaartje voor 2 dec. Ziggo zal gaan verkopen. €195 voor 'n playbackshow is wel erg veel geld, kan ik dan beter besteden aan bv. 'n bks-ticket...
Maar daarentegen heb ik haar nog nooit gezien, alhoewel je de hele show nu ook wel op YouTube kan vinden, weet niet of het live meemaken dan nog veel extra toevoegt... 🤔
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
888
Janet Jackson is zelfs nog meer poppenkast dan Madonna.
Met dat verschil dat ik de muziek van Janet misschien wel beter vind dan Madonna.
The Velvet Rope is bijvoorbeeld een album dat ik nog regelmatig eens op zet.
Dus mocht die passeren zou ik mij waarschijnlijk ook laten 'vangen' om te gaan kijken...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
888
Oei, ik ben nu wel heel erg aan 't twijfelen of ik m'n kaartje voor 2 dec. Ziggo zal gaan verkopen. €195 voor 'n playbackshow is wel erg veel geld, kan ik dan beter besteden aan bv. 'n bks-ticket...
Het was bij mij ook vooral met de idee 'om ze eens gezien te hebben'.
Jouw ticket is nog een pak duurder dan dat van mij, dus ik zou het verkopen...
Of als je echt wil gaan, kan je misschien uitkijken voor een goedkoper ticket? Waar je ook zit, het lijken mij overal goede plaatsen voor deze productie.
Misschien enkel het middenveld mist (waarschijnlijk?) wel heel wat van de projecties...
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Het was bij mij ook vooral met de idee 'om ze eens gezien te hebben'.
Jouw ticket is nog een pak duurder dan dat van mij, dus ik zou het verkopen...
Of als je echt wil gaan, kan je misschien uitkijken voor een goedkoper ticket? Waar je ook zit, het lijken mij overal goede plaatsen voor deze productie.
Misschien enkel het middenveld mist (waarschijnlijk?) wel heel wat van de projecties...
Ik heb staanplaatsen in vak B (en ben zelf maar 160).
Het is nu volledig uitverkocht, op enkele doorverkooptickets na vanaf €392, dus goedkoper zit er iig niet in 😉
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
Samhain festival in de Muziekgieterij Maastricht. Wat een fantastisch festival, maar vooral ook perfecte match met de Muziekgieterij.
Misschien nog het meest van het publiek genoten. Enorm divers, internationaal en zeer respectvol edoch enthousiast tijdens de optredens. Hoogtepunten; Godflesh, E-L-R, Conan, Regarde Les Hommes Tomber, UNRU, Ggu:ll, Predatory Void, Jesu, Birds In Row en Tiamat. Eigenlijk was de gehele zondag één groot hoogtepunt. Allebei de dagen zo goed als uitverkocht, dus volgend jaar weer een nieuwe editie in de Muziekgieterij.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
773
1.601
Van begin tot eind genoten van Black Country, New Road in Paradiso. Goed publiek ook, werd nauwelijks gepraat. Hoogtepunt was uiteraard Turbines/Pigs, maar ook Dancers was heel mooi en één van hun nieuwe nummers waarvan ik zo de naam even niet weet.
Vorig jaar was hun optreden op het Zeitgeist al een van mijn favoriete shows van dat jaar, maar dit keer overtroffen ze zichzelf echt. Ik was erg onder de indruk van de nieuwe nummers, met name 'Nancy Tries to Take the Night' (volgens setlist.fm). Deze band blijft maar groeien!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.163
Vorig jaar was hun optreden op het Zeitgeist al een van mijn favoriete shows van dat jaar, maar dit keer overtroffen ze zichzelf echt. Ik was erg onder de indruk van de nieuwe nummers, met name 'Nancy Tries to Take the Night' (volgens setlist.fm). Deze band blijft maar groeien!
Maar echt! Weet niet meer of dat het nummer was waar je niet 'mocht' filmen of dat ie daarvoor zat, maar die was ook fantastisch. Fijne eerste keer BCNR en dat nieuwe album belooft dus wat te worden.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Vorig jaar was hun optreden op het Zeitgeist al een van mijn favoriete shows van dat jaar, maar dit keer overtroffen ze zichzelf echt. Ik was erg onder de indruk van de nieuwe nummers, met name 'Nancy Tries to Take the Night' (volgens setlist.fm). Deze band blijft maar groeien!
Nancy Tries to Take the Night is fantastisch ja. Nu een aantal keer live gehoord en nu al een klassieker. Sowieso zijn meerdere van de nummers die nog bovenop het recente live album komen erg sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken