Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Heres the thing: Was jij bij hetzelfde Deadletter optreden in 013 ? deadletter en the pleasure dome waren op hetzelfde tijdstip, dqn kun je niet echt redelijke feedback geven vind ik of je bent er maar 15 minuutjes geweest.... Porridge Radio was verschrikkelijk. Murder Capital was fantastisch.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en elo
Heres the thing: Was jij bij hetzelfde Deadletter optreden in 013 ? deadletter en the pleasure dome waren op hetzelfde tijdstip, dqn kun je niet echt redelijke feedback geven vind ik of je bent er maar 15 minuutjes geweest.... Porridge Radio was verschrikkelijk. Murder Capital was fantastisch.
Deadletter was sterk, zelf niks van Pleasure Dome gezien dus. Porridge Radio is een zeer fijne band, bewezen ze onder andere in Genk deze zomer. Gisteren was een enorme mismatch op diverse vlakken.

High Vis in de AB. Was voor mij sowieso top 3 beste festivalshows afgelopen zomer.
45min knallen. Zeer emotioneel ook op veel momenten. Heel mooi hoe ze zelf aangaven gewoon muziek te spelen omdat ze het graag doen, zonder ambitie en plots op dit punt te zitten.

Jammer dat ik ze niet eerder heb leren kennen.

High Vis in de AB. Was voor mij sowieso top 3 beste festivalshows afgelopen zomer.
45min knallen. Zeer emotioneel ook op veel momenten. Heel mooi hoe ze zelf aangaven gewoon muziek te spelen omdat ze het graag doen, zonder ambitie en plots op dit punt te zitten.

Jammer dat ik ze niet eerder heb leren kennen.
Ik kon er spijtig genoeg niet meer geraken vandaag, maar hoop ze op RW te zien! In ieder geval mooi om te zien dat ze telkens weer op niveau presteren

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jimmywe
Gisteren ook bij Here’s the Thing geweest na gratis kaartjes gewonnen te hebben via Kink.

Wodan Boys leuke act na ze op verschillende festivals deze zomer gemist te hebben. Heb zelfs een sjaal gevangen!

Vervolgens docile bodies proberen te zien in de kelder maar dat was te druk helaas dus met een drankje achter de menigte rustig geluisterd. Terwijl we geïnterviewd werden door een mevrouw die verslag deed van het festival. Docile Bodies klonk erg goed.

Vervolgens Porridge Radio gezien en had ik meer van verwacht. Zijn eerder weg gegaan om een goed plekje bij Marathon te zoeken omdat de Next bij het optreden ervoor overvol zat.

Daarna voor mij de eerste keer dat ik the Murder Capital zag en ga zeker nog eens kijken. Ik vond het zeer goed. Vervolgens naar de merch stand gegaan voor een lp en daar stond James McGovern in levende lijven te signeren. Je zou het maar gemist hebben😉

Uiteindelijk de lp en de sjaal even in de auto gelegd en een frietje gaan eten bij een friettent nadat we erachter kwamen dat je alleen een veel te duur zakje chips kon halen.

Als laatste act DEADLETTER en dit was voor mij toch wel het hoogtepunt. Sfeer zat er goed in en heb de avond nog even lekker moshend afgesloten.

Al met al is Here’s the Thing voor mij goed bevallen. Volgend jaar nieuwe editie met hopelijk Yard Act als headliner en ik ben er weer bij;)

Dit is als reactie op mij? De kelder en de Next zijn binnen een minuut lopen van elkaar. Dus we hebben van allebei ruim 20 minuten meegepakt. Dit was de derde keer dat ik Deadletter zag (de eerste twee keer zag ik ze volledig). Dan kan ik wel een redelijke invulling maken van de 20 minuten die ik gemist heb.

Porridge Radio verschrikkelijk? Zo zie je maar dat smaken kunnen verschillen.

Ultima Ratio Fest - Tivoli 15 oktober

Al sinds de aankondiging hyped voor het pakketje dat gisteravond optrad met Paradise Lost, Primordial, Omnium Gatherum en Harakiri for the Sky. Gister was het eindelijk zover en het stelde geen moment teleur! Wat sowieso al mee zat is dat de show in de fijne Ronda zaal geboekt was, waar ook voor de misses altijd goed zicht te regelen was. Was overigens alles behalve vol dus voldoende ruimte. Daarnaast ook erg gezellig dat @RubenJS en @Dr. Hannibal aanwezig waren.

Maar goed, de bands: Harakiri startte om 18 uur en hoe! De laatste maanden is het kwartje volledig gevallen voor deze band en ze maakten het volledig waar. Samen met de genoemde forumleden hier vooraan intens van genoten. De combinatie van de stuwende en hypnotiserende muziek met de emotionele teksten raakte me/ons flink. Deze band is hard bezig om zich op te werken tot één van de parels in de extreme metal. Volgende keer weer terug voor een eigen show graag en ik ben er bij!

En door naar Omnium Gatherum. Ze speelden prima maar nergens enorm memorabel. Prettig wegluisterende melodeath waarbij het fijn vertoeven is. De zanger is misschien wat te energiek voor de muziek die ze maken maar hij houdt de sfeer erin zal ik maar zeggen. Wat wel memorabel was, was de show van Primordial. Kanonnen zeg. De enige band die ik nog niet eerder live gezien had. De band waarvoor de aanwezige Graspop vrienden zelfs naar Dublin vliegen. Vanaf de start stond de band er en met name de frontman maakt indruk met zijn stemgeluid en performance. Helder geluid waarin de zang perfect stond gemixt. Hierdoor kwamen hun slepende composities goed tot hun recht. Beide nieuwe nummers werkten ook live erg goed. Maar het slotakkoord met No grave Deep Enough (deze tour bijna niet gespeeld, wat een kado!!) en Empire Falls hoort bij de betere 15 minuten muziek die ik live gezien heb. Fantastisch! Als die niet op een festival te aanschouwen zijn deze zomer zou dat dood en doodzonde zijn.

Paradise Lost, toch een van mijn favo bands, had daarna een moeilijke taak om hier nog overheen te komen. Helaas lukte dit ze niet. Het optreden was niet slecht maar miste impact, kracht. Voornamelijk toe te schrijven aan de zang van Nick die na een intense tour het niet meer aankon. Maar hoe dan ook wel lekker staan genieten van toppers als Enchantment, Hallowed Land en No Hope in Sight. Heel tevreden huiswaarts gekeerd.

Al sinds de aankondiging hyped voor het pakketje dat gisteravond optrad met Paradise Lost, Primordial, Omnium Gatherum en Harakiri for the Sky. Gister was het eindelijk zover en het stelde geen moment teleur! Wat sowieso al mee zat is dat de show in de fijne Ronda zaal geboekt was, waar ook voor de misses altijd goed zicht te regelen was. Was overigens alles behalve vol dus voldoende ruimte. Daarnaast ook erg gezellig dat @RubenJS en @Dr. Hannibal aanwezig waren.

Maar goed, de bands: Harakiri startte om 18 uur en hoe! De laatste maanden is het kwartje volledig gevallen voor deze band en ze maakten het volledig waar. Samen met de genoemde forumleden hier vooraan intens van genoten. De combinatie van de stuwende en hypnotiserende muziek met de emotionele teksten raakte me/ons flink. Deze band is hard bezig om zich op te werken tot één van de parels in de extreme metal. Volgende keer weer terug voor een eigen show graag en ik ben er bij!

En door naar Omnium Gatherum. Ze speelden prima maar nergens enorm memorabel. Prettig wegluisterende melodeath waarbij het fijn vertoeven is. De zanger is misschien wat te energiek voor de muziek die ze maken maar hij houdt de sfeer erin zal ik maar zeggen. Wat wel memorabel was, was de show van Primordial. Kanonnen zeg. De enige band die ik nog niet eerder live gezien had. De band waarvoor de aanwezige Graspop vrienden zelfs naar Dublin vliegen. Vanaf de start stond de band er en met name de frontman maakt indruk met zijn stemgeluid en performance. Helder geluid waarin de zang perfect stond gemixt. Hierdoor kwamen hun slepende composities goed tot hun recht. Beide nieuwe nummers werkten ook live erg goed. Maar het slotakkoord met No grave Deep Enough (deze tour bijna niet gespeeld, wat een kado!!) en Empire Falls hoort bij de betere 15 minuten muziek die ik live gezien heb. Fantastisch! Als die niet op een festival te aanschouwen zijn deze zomer zou dat dood en doodzonde zijn.

Paradise Lost, toch een van mijn favo bands, had daarna een moeilijke taak om hier nog overheen te komen. Helaas lukte dit ze niet. Het optreden was niet slecht maar miste impact, kracht. Voornamelijk toe te schrijven aan de zang van Nick die na een intense tour het niet meer aankon. Maar hoe dan ook wel lekker staan genieten van toppers als Enchantment, Hallowed Land en No Hope in Sight. Heel tevreden huiswaarts gekeerd.
Was er ook, met forumlid @mvl1980.

Kan me grotendeels vinden in je recensie.

Ook ik was volledig weggeblazen door Harakiri for the Sky. Ik zag ze voor het eerst, maar had hoge verwachtingen (op basis van hun laatste album) en dat maakten ze helemaal waar. Wat een prachtige zware en emotionele kunstwerken! Ik ga ze zeker weer zien!

OG deed me niet zo veel, maar was zeker niet slecht. De voortdurende grunts van de zanger passen in mijn optiek niet helemaal bij de redelijk toegankelijke metalmuziek, maar dat is een kwestie van smaak. Wel een energiek optreden.

Primordial was gaaf. Theatrale zanger, maar de muziek blijft wel de boventoon voeren. Heel sfeervol en krachtig! En inderdaad vooral dat laatste kwartier!

Alhoewel ik Paradise Lost de vorige keer (GMM22?) nog ietsje beter vond, vond ik het ook nu weer een genot om naar te luisteren. Voor mij echt wel de terechte headliner/afsluiter van dit mini-festival. Sterke setlist en muzikaal echt weinig op aan te merken.

Al met al een mooie avond.

Gaaf man
Had ook wel gewild maarja keuzes.
Primordial nog maar is onder de loep nemen. Ken het wel maar trek de zanger slecht. Vandaag maar is in de herkansing dan.🤟

Was er ook, met forumlid @mvl1980.

Kan me grotendeels vinden in je recensie.

Ook ik was volledig weggeblazen door Harakiri for the Sky. Ik zag ze voor het eerst, maar had hoge verwachtingen (op basis van hun laatste album) en dat maakten ze helemaal waar. Wat een prachtige zware en emotionele kunstwerken! Ik ga ze zeker weer zien!

OG deed me niet zo veel, maar was zeker niet slecht. De voortdurende grunts van de zanger passen in mijn optiek niet helemaal bij de redelijk toegankelijke metalmuziek, maar dat is een kwestie van smaak. Wel een energiek optreden.

Primordial was gaaf. Theatrale zanger, maar de muziek blijft wel de boventoon voeren. Heel sfeervol en krachtig! En inderdaad vooral dat laatste kwartier!

Alhoewel ik Paradise Lost de vorige keer (GMM22?) nog ietsje beter vond, vond ik het ook nu weer een genot om naar te luisteren. Voor mij echt wel de terechte headliner/afsluiter van dit mini-festival. Sterke setlist en muzikaal echt weinig op aan te merken.

Al met al een mooie avond.
Yes, was erbij en heb een mooi metalavondje gehad! Vond Paradise Lost juist wel sterk, gewoon de muziek het werk laten doen zonder al teveel poespas er omheen. Derde keer in anderhalf jaar tijd, maar nog zeker de moeite waard.

Grotendeels eens met wat er over de andere bands is gezegd. Ik vond net als @Nutellica dat de zang(er) van Omnium Gatherum niet lekker aansloot bij de muziek, het mixte niet goed. Vond de muziek dan ook veel beter dan de zang, dit haalde het geheel zelfs omlaag. Meer cleane zang zou m.i. beter aansluiten bij de muziek en sfeer die wordt neergezet.

Op naar The Rock Circus (zondag), de volgende halte!🤘

Mooi om de verslagen hier te lezen. Ik heb hetzelfde pakket begin deze maand in Antwerpen gezien.

Helemaal eens met het gevoel dat de zang en de muziek bij Omnium Gatherum niet bij elkaar passen. Die hadden ze van mij mogen thuis laten en de andere 3 bands meer speeltijd geven.

Ik had Harakiri al gezien op alcatraz en wou om die reden ook op tijd aanwezig zijn, goed vooraan meegenomen en helemaal in de kracht van hun composities laten zuigen. De zanger vind ik zeker niet van het beste wat er is, maar het stoort ook op geen enkel moment en het geluid stond zo afgesteld dat zeker de melodische lijnen heel mooi door kwamen. Puur genieten.

Primordial leverde een prachtige set, muzikaal top en zanger die door zang en performance een heel intense sfeer weet te creëren. Enige minpunt; de set voelde veel te kort nadat ik mezelf door OG had geworsteld.

Paradise Lost kon er voor mij ook niet overheen helaas. Heerlijke setlist maar bij de start wat geluidsproblemen waardoor niet alles even goed doorkwam (en da's zonde als je start met toppers zoals Enchantment en Faith divides us... Doorheen de set werd het geluid wel beter, maar je voelt dat Holmes zich er soms moet doorheen spartelen, de absurde rauwheid die hij vroeger had krijgt hij er toch niet meer ingelegd. Bisnummers Say just words en zelfs het nieuwe Ghost bewijzen nog steeds wel hun uitmuntende status. Al bij al een zeer sterke set en mooie afsluiter voor een prachtige avond.

Iemand gisteren bij King Krule in Paradiso geweest? Ik vond het fenomenaal.

Om bij het begin te beginnen: gekloot met kluisjes. Bij veel mensen gingen ze niet open. Hierdoor het grootste deel van het voorprogramma gemist, maar wat ik hoorde klonk wel aardig.

Toen begon King Krule. De setlist bestond voor het grootste deel uit Space Heavy nummers. Je hoort mij daar niet over klagen, want dat is denk ik nog steeds mijn favoriete album van het jaar. De afwisseling tussen de rustige atmosferische nummers en de heel intense nummers is fantastisch, een van de grootste krachten van King Krule en zijn band. Hoogtepunt was voor mij Stoned Again, veel beter kan het niet.

Iemand gisteren bij King Krule in Paradiso geweest? Ik vond het fenomenaal.

Om bij het begin te beginnen: gekloot met kluisjes. Bij veel mensen gingen ze niet open. Hierdoor het grootste deel van het voorprogramma gemist, maar wat ik hoorde klonk wel aardig.

Toen begon King Krule. De setlist bestond voor het grootste deel uit Space Heavy nummers. Je hoort mij daar niet over klagen, want dat is denk ik nog steeds mijn favoriete album van het jaar. De afwisseling tussen de rustige atmosferische nummers en de heel intense nummers is fantastisch, een van de grootste krachten van King Krule en zijn band. Hoogtepunt was voor mij Stoned Again, veel beter kan het niet.
Heb mijn kaartje met pijn in mijn hart verkocht omdat het niet meer uitkwam. Nu moet ik extra duimen dat hij op BKS komt.

• Verdrietig
Waarderingen: Lion
Nation of Language @ Gebaude 9

Waar ik een aftandse bunker verwacht had bleek Gebaude 9 best opgeknapt te zijn van buiten (lees: geverfd). Van binnen wel echt een heerijke old-school sfeer zoals je die op meerdere plekken in Duitsland hebt, incluis een soort bar/foyer waarin een DJ met Memento Mori tshirt de mooiste nummers uit de speakers liet knallen (via vinyl!), o.a. Beach House, Lebanon Hanover en The Radio Dept kwamen langs.

Voorprogramma was Mood Bored uit Tilburg en dat verveelde allerminst, met de decibels ruim boven de 110 was ik blij met mn doppen. Hard, maar fijn. Goed voorprogramma en een tip als je van Pip Blom en aanverwanten houdt.

Nation of Language gaan zien vanwege jullie lovende recensies op BKS en mán wat is die lof terecht. Het zweet klotste langs de muren en de ene na de andere banger kwam voorbij. Ongelofelijk dat zo'n band in een (weliswaar uitverkochte) zaal voor 400 speelt, nog steeds. Publiek was ook goud waard, met ik gok 60% in bandshirts, van o.a. Beach House, Turnstile, Kraftwerk, The Smiths enz. Al met al een geniale avond en mocht het geen doordeweekse dag zijn geweest was het misschien wel het optreden van het jaar geweest tot nu toe. Toch wel moe aan het einde en morgen weer aan de bak, maar enfin: live muziek zoals live muziek bedoeld is, top avond.

Bekijk bijlage 6447
Voel nogmaals de nood om te reageren. Bizar wat een goeie band dit is, met name de eerste 2 albums en bizar hoe ze altijd onder m'n radar gebleven zijn.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Joris
Zie hem zaterdag. Las in een recensie dat het wat afstandelijk aanvoelde?

Tsja, sommige mensen willen graag dat een artiest tussen nummers door gaat praten tegen het publiek en zo wat interactie heeft. Van mij hoeft dat allemaal niet zo dus totaal niet aan gestoord.
Het is vooral een gozer met een geweldige stem en een puike band achter zich! Veel plezier zaterdag!

• Leuk
Waarderingen: Lion
Haru Nemuri hiernet was echt prachtig. Ze is de meest chaotisch awkward persoon ooit en zoekt de energie van het publiek enorm op. Heel dankbaar ook, nog geen twee minuten na het concert stond ze al aan de merch stand. Goeie performance, alleen spijtig dat ze geen live band mee had.

Deze week ook King Krule in Brussel op de planning. Kijk er enorm naar uit, zeker na het derde album op rij dat mijn AOTY kan worden.

Users who are viewing this thread