Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Zaterdag 30 september Alcest in Castus Brugge met Devils Trade in het voorprogramma.

Devils Trade was een leuke verrassing als voorprogramma en mag van mij doorkomen naar Roadburn volgend jaar en voor degene die naar Soulcrusher gaan en een gaatje hebben een aanrader om te gaan kijken.

Alcest kwamen wij natuurlijk voor en hadden gekozen voor een eigen show in plaats van het op Soulcrusher mee te pakken. Zelf had ik de Écailles de Lune set al integraal gezien op Roadburn 2022 en het stelde wederom niet teleur. Het blijft een geweldig album en het werd geweldig gespeeld. Al kwam het beter tot zijn recht met het Roadburn publiek dan nu in Brugge maar dat lag niet aan de band. Na het integrale stuk kwamen voor het grootste deel van het publiek de bekendere nummers voorbij en dat was te merken. Waar het publiek nogal lauw was bij de integrale uitvoering van Écailles de Lune, het deel waarvoor ik persoonlijk ging en wat voor mij het hoogtepunt was, ging het helemaal los bij het 2e deel van de set.

Groot pluspunt van deze zaal vind ik dat de bar zich buiten de zaal bevindt en je daardoor geen overlast van bargeluiden hebt tijdens het optreden.

Donderdag 5 oktober Zola Jesus in de Stevenskerk in Nijmegen.

Allereerst een shoutout naar @wenteldave voor de concertaankondigingen want anders was ik hier niet uitgekomen afgelopen donderdag.
Vooraf slecht voorbereid, ken wel de het werk van Zola Jesus en ook reeds live gezien, en ik wist dus niet dat ze solo zou zingen waarbij ze zichzelf op piano begeleidde. Ik kan hier kort over zijn. Het was in 1 woord overweldigend. De combinatie van haar stem, de piano en de Stevenskerk paste totaal. Waar ze tijdens Roadburn heel erg aanwezig was tijdens het optreden was ze nu juist heel breekbaar en dat paste perfect in deze setting.
Het zal gek moeten lopen wil dit optreden niet in mijn top 3 van dit jaar gaan komen.

PJ Harvey in Paradiso

Hoewel ik van tevoren er weinig zin in had omdat Paradiso kut bereikbaar is met het OV ben ik heel erg bij dat ik ben gegaan en op tijd was.
Misschien wel het concert van het jaar dit, jezus wat goed. Muisstil tijdens maar na de nummers een uitzinnig publiek. Eerst de hele nieuwe plaat integraal, daarna nummers uit haar hele carrière. En dan deed de eerste helft niet onder voor de tweede helft van het concert. Knap hoe zij en haar band zonder echt hard te hoeven spelen/uithalen alsnog een sterke dynamiek in de nummers hebben. 'To Bring You My Love', raap me maar op.

Elk festival mag blij zijn mochten ze haar weten te strikken indien er een festivalleg volgt. Als je nog geen kaartjes had, voor morgen of voor België hebt. Zorg dat je ze weet te bemachtigen.
Helemaal mee eens. PJ was fenomenaal vanavond. Hopelijk zien we haar volgend jaar terug op de festivalweide. Geef haar maar een hoge spot in the Barn of een headlinerspot op BKS 🙏.

Ik zou gister naar WAS. x Uncloud met o.a. Bambounou, Djrum en Mama Snake gaan. Uur in de auto gezeten en afgesproken met een groepje om 11 uur, die uiteindelijk na een uur nog niet komen opdagen. Van ellende maar weer terug naar huis gereden.

Gisteren aanwezig geweest bij Blink-182. Ik had dus bij de presale per ongeluk front pit tickets gekocht, iets waar ik normaal gesproken geen fan van ben. Maar goed, aangekomen en toen was The Story So Far net begonnen. We hadden een mooi plekje gevonden links van het podium en ver vooraan. Story So Far speelde ok, een band die zichzelf niet veel grotere willen maken dan dat ze zijn volgens mij.
Wel leuk om eens een keer gezien te hebben.

Toen Blink-182. Van oudsher toch een beetje fan geweest en gebleven van deze band. Maar ik had ze nog niet eerder live gezien, en ook met name omdat ze niet altijd de juiste bezetting hadden. Dit keer echt wel, en ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt. Alle hitjes vlogen in hoog tempo in je orde, en dan sta je er van te kijken hoeveel bekende tracks deze gasten hebben geproduceerd. Kwa sound vond ik het vooraan ook prima klinken, de stemmen waren goed, de gitaren klonk zoals je van een Blink set verwacht, en Travis Barker is gewoon een waanzinnig goede drummer.

Moet ook zeggen dat de nieuwe nummers goed overkwamen en prima paste in hun set. Ook speelde de band stevig door zonder al te veel flauw gelul wat je misschien wel van Blink zou verwachten, maar dat was gelukkig niet het geval.
Zo nu en dan wat pyro erbij en dat maakte het gewoon een erg leuk optreden met veel nostalgie en waar de band prima mee om wist te gaan naar mijn mening.

Ook nog een prachtige Adam's Song trouwens waarbij Mark Hoppus eerlijk en oprecht vertelde dat dit nummer hem heeft geholpen bij het verwerken van zijn depressies na zijn heftige strijd tegen kanker.

En uiteraard was het laatste gedeelte van de show waarbij ze What's My Again, First Date, All The Small Things en Dammit in een paar minuten door de zaal heen knalde. Uiteraard zeer goed ontvangen door het publiek.

Conclusie: Blink lijkt eindelijk volwassen te zijn geworden binnen de lijnen dat zij dat met hun muziek kunnen. Ik ben er nog niet helemaal aan uit of Blink DE headliner is voor de Major's op dit moment. Maar met een mooie sub spot moeten ze zeker op de major festivals prima uit de voeten kunnen.

Gisteren aanwezig geweest bij Blink-182. Ik had dus bij de presale per ongeluk front pit tickets gekocht, iets waar ik normaal gesproken geen fan van ben. Maar goed, aangekomen en toen was The Story So Far net begonnen. We hadden een mooi plekje gevonden links van het podium en ver vooraan. Story So Far speelde ok, een band die zichzelf niet veel grotere willen maken dan dat ze zijn volgens mij.
Wel leuk om eens een keer gezien te hebben.

Toen Blink-182. Van oudsher toch een beetje fan geweest en gebleven van deze band. Maar ik had ze nog niet eerder live gezien, en ook met name omdat ze niet altijd de juiste bezetting hadden. Dit keer echt wel, en ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt. Alle hitjes vlogen in hoog tempo in je orde, en dan sta je er van te kijken hoeveel bekende tracks deze gasten hebben geproduceerd. Kwa sound vond ik het vooraan ook prima klinken, de stemmen waren goed, de gitaren klonk zoals je van een Blink set verwacht, en Travis Barker is gewoon een waanzinnig goede drummer.

Moet ook zeggen dat de nieuwe nummers goed overkwamen en prima paste in hun set. Ook speelde de band stevig door zonder al te veel flauw gelul wat je misschien wel van Blink zou verwachten, maar dat was gelukkig niet het geval.
Zo nu en dan wat pyro erbij en dat maakte het gewoon een erg leuk optreden met veel nostalgie en waar de band prima mee om wist te gaan naar mijn mening.

Ook nog een prachtige Adam's Song trouwens waarbij Mark Hoppus eerlijk en oprecht vertelde dat dit nummer hem heeft geholpen bij het verwerken van zijn depressies na zijn heftige strijd tegen kanker.

En uiteraard was het laatste gedeelte van de show waarbij ze What's My Again, First Date, All The Small Things en Dammit in een paar minuten door de zaal heen knalde. Uiteraard zeer goed ontvangen door het publiek.

Conclusie: Blink lijkt eindelijk volwassen te zijn geworden binnen de lijnen dat zij dat met hun muziek kunnen. Ik ben er nog niet helemaal aan uit of Blink DE headliner is voor de Major's op dit moment. Maar met een mooie sub spot moeten ze zeker op de major festivals prima uit de voeten kunnen.

Helemaal eens. Vond het ook een toffe productie met die "ruit" als podium. Leuk gedaan.

DEADLETTER was heel goed gisteren
Wij hebben DEADLETTER helaas niet gehaald. Waren al vroeg aanwezig en zonder iets te eten te kunnen krijgen waren we het rond een uurtje of 11 wel zat. Porridge Radio, Marathon en The Big Moon wel enorm van genoten!

Wij hebben DEADLETTER helaas niet gehaald. Waren al vroeg aanwezig en zonder iets te eten te kunnen krijgen waren we het rond een uurtje of 11 wel zat. Porridge Radio, Marathon en The Big Moon wel enorm van genoten!
Is Here's the Thing dan wel voor herhaling vatbaar of niet?

Jawel hoor, al vond ik het geluid lang niet altijd goed helaas. Opzich zou 1 of 2 eetstandjes wel fijn zijn maar van de andere kant: van 18:30 tot 00:45 was prima uit te houden voor ons.
Hadden ze niks daar? Soms doen ze dat wel bij de 013, op de beneden verdieping of zetten ze achter de 013 wat weg.

Wat ik voorbij zag komen zag er wel leuk. Zelf niet gegaan ivm een goede verkoudheid. Anders had ik er ook wel geweest denk ik.

Ik vond het ook zeker ook voor herhaling vatbaar hoor! Maar ik was dus al om 16:30 van huis vertrokken in de hoop dat je bij 013 tussendoor toch wel íets kon krijgen. Volgende keer dus graag één of twee eetstandjes. Hoeft niks bijzonders te zijn, maar even iets eten tussendoor had wel fijn geweest.

Gisteren ook geweest, leuk festival maar met verkoop viel het wellicht beetje tegen(?). Ik hoop dat ze volgend jaar toch door kunnen zetten.

The Murder Capital, marathon en Docile Bodies waren erg goed! Porridge Radio had ik meer van verwacht.

En door jullie viel het me net pas op dat er geen eten aanwezig was, zelf dus niet gemist maar enkele kraampjes zou je wel passen.

Laatst bewerkt:
Gisteren ook geweest, leuk festival maar met verkoop viel het wellicht beetje tegen(?). Ik hoop dat ze volgend jaar toch door kunnen zetten.

The Murder Capital, marathon en Dogle Bodies waren erg goed! Porridge Radio had ik meer van verwacht.

En door jullie viel het me net pas op dat er geen eten aanwezig was, zelf dus niet gemist maar enkele kraampjes zou je wel passen.
Porridge Radio viel inderdaad erg tegen, met name door matig licht en geluid. En, die Main van 013 is eigenlijk gewoon te groot (zelfs zonder balkon) voor dat soort bands. Verkoop is denk ik precies goed zo? Als ze 3000 kaarten zouden verkopen kun je in de kelder en in de Next al helemaal niet meer binnen en dat was nu soms al moeizaam.

• Leuk
Waarderingen: BetterDays en visdave34
Hadden ze niks daar? Soms doen ze dat wel bij de 013, op de beneden verdieping of zetten ze achter de 013 wat weg.

Wat ik voorbij zag komen zag er wel leuk. Zelf niet gegaan ivm een goede verkoudheid. Anders had ik er ook wel geweest denk ik.
Nee, niks te bekennen. Het balkon van de Main was ingenomen door een zeer karig merch standje, de kelder speelden bands (Dorpsstraat 3!) en in de foyer zelf ook niks buiten de gewone bar. Maar echt wel prima dit concept hoor, al is het voor mij wel een meerwaarde om bands gewoon los te zien. Zo'n Murder Capital en Porridge Radio vielen me wat tegen na ze al eerder op andere plekken gezien te hebben.

Nee, niks te bekennen. Het balkon van de Main was ingenomen door een zeer karig merch standje, de kelder speelden bands (Dorpsstraat 3!) en in de foyer zelf ook niks buiten de gewone bar. Maar echt wel prima dit concept hoor, al is het voor mij wel een meerwaarde om bands gewoon los te zien. Zo'n Murder Capital en Porridge Radio vielen me wat tegen na ze al eerder op andere plekken gezien te hebben.

Op zich was die merch stand mooi ingericht maar dan hadden ook alle bands iets neer moeten leggen. Ik wilde bijvoorbeeld iets van Dorpsstraat 3 kopen maar die hadden niks, ook van Porridge Radio was er niks. Uiteindelijk wel een Søwt shirt gehaald voor een tientje. Overigens was het dusdanig slecht aangegeven dat het ook niet echt stormliep daar. Hoorde veel mensen zich afvragen waar de merch was.

En inderdaad stond dat standaard eet tentje in de gang van de Main er niet. Op zich begrijpelijk dat je geen food court inricht als het om 18.30 begint en er in de omliggende straten genoeg te eten is, maar zoiets is wel handig voor een snack. Achter de bar kon je overigens wel chips halen.

Het had inderdaad niet best verkocht. Hoewel zoals eerder gezegd het ook niet fijn was geweest qua drukte in de kelder en Next als er meer mensen waren. Het scheelt ook wel dat er aardig wat gastenlijstplekken uitgedeeld zijn volgens mij.

Qua bands:

1. Porridge Radio (ondanks het matige geluid en het pratende publiek)
2. Docile Bodies
3. Murder Capital
4. Dorpsstraat 3
5. Søwt
6. Yin Yin
7. Wodan Boys
8. Deadletter
9. The Pleasure Dome

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ah daar was de merch dus. Wel even op zoek geweest, maar niet gevonden.

Users who are viewing this thread