Ik ben naar … geweest en het was …

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.525
4.400
Onze kaarten werden niet eens gescand, ook de parkeertickets niet. En idd slim, als is het wel geinig om mee te pikken. Je zal niet iedere dag die dude zien draaien ;).

wij konden ook nergens onze bekers savonds meer inleveren voor cash. Eerlijk gezegd ook erg slecht.
Ja die waren non refundable, mooi mee naar huis genomen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Trouwens leuk voor de Brakrock liefhebbers (ga ik ook heen). Lagwagon is tweede headliner. Hingen posters van de line-up op het festivalterrein.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
691
629
Blijkbaar was het geluid op sommige plekken niet goed? Ignite ging razend hard aan mijn kant.

Die low budget (eco friendly) setting vond ik dan weer schitterend.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Afgelopen zondag naar Armin van Buuren in de Ziggo Dome. Ondanks dat wij als vriendengroep ver onder de gemiddelde leeftijd zaten (24 t.o.v. 40+) echt een hele gave show gezien. 3,5 uur was precies goed, net zoals alle andere zaken, van gasten tot muziek en verhalen tussendoor tot de lichtshow. Was het geld dubbel en dwars waard!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Afgelopen zondag naar Armin van Buuren in de Ziggo Dome. Ondanks dat wij als vriendengroep ver onder de gemiddelde leeftijd zaten (24 t.o.v. 40+) echt een hele gave show gezien. 3,5 uur was precies goed, net zoals alle andere zaken, van gasten tot muziek en verhalen tussendoor tot de lichtshow. Was het geld dubbel en dwars waard!
Armin Only shows zijn altijd de moeite. Dit jaar helaas geen tijd want andere keuzes gemaakt. Maar het is altijd genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Vannacht naar RHCP geweest in het Olympisch Stadion in Barcelona. Een hele indrukwekkende locatie (iets minder indrukwekkend dan het OS in Berlijn maar dat heeft voornamelijk te maken met een stukje (zwarte)) historie.

Voorprogramma was 1. Thundercat die erg leuk speelde en 2. Nas die ik vooraf niet kon en achteraf had ik dat graag zou gehouden.

Daarna RHCP. Wat blijven die gasten toch goed in vorm. Energiek optreden met redelijk wat nieuw werk en een enorm blik met klassiekers. De sound was goed en het publiek was geweldig.

De show was wel een beetje aan de korte kant (1h45 met toegift en het gebruikelijke gekut tussendoor).

Volgens mij was dit mijn vierde keer RHCP en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een anekdote van Flea verstaan heb.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Even die setlist gecheckt, maar tering die was goed. Geluk heb je gehad man!
Zelf net terug van Eric Clapton, ik typ hier ergens deze dagen tijdens Primavera Sound misschien nog wel een verslagje daarvan. Maar kan ook kort blijven want in de jaren 60 wisten ze het al en beter kan je het niet zeggen: Clapton is God.

Clapton was fenomenaal ?.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ik ben iets minder enthousiast. Sure hij kan nog steeds prima spelen. Maar ik vond hem vocaal bij vlagen niet al te best en de show miste wel wat dynamiek voor mij waardoor de show soms best langdradig was. Het was solo naar solo naar solo, het zal vast aan mij gelegen hebben maar op een gegeven moment "wist ik het wel". Ook steeds dezelfde camera shots. Het was een leuke show maar ook niet meer dan dat.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Om hoe laat begon Clapton, stipt om 20 uur?? Ik ga zelf zondag naar Antwerpen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
Voorprogramma laat ik meestal aan me voorbij gaan...
Waarom dan?
Ik ben iets minder enthousiast. Sure hij kan nog steeds prima spelen. Maar ik vond hem vocaal bij vlagen niet al te best en de show miste wel wat dynamiek voor mij waardoor de show soms best langdradig was. Het was solo naar solo naar solo, het zal vast aan mij gelegen hebben maar op een gegeven moment "wist ik het wel". Ook steeds dezelfde camera shots. Het was een leuke show maar ook niet meer dan dat.
Snap ik enigszins wel, maar dat weet je natuurlijk als je naar zo'n gitaargod gaat. Moet toch even z'n kwaliteiten laten zien. Vocaal niet best vind ik best onbegrijpelijk. Hebben we naar een andere show zitten kijken (voelt voor mij nu als een omgekeerde versie van Kaleo, waar ik hetzelfde had als jij)?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Waarom dan?

Snap ik enigszins wel, maar dat weet je natuurlijk als je naar zo'n gitaargod gaat. Moet toch even z'n kwaliteiten laten zien. Vocaal niet best vind ik best onbegrijpelijk. Hebben we naar een andere show zitten kijken (voelt voor mij nu als een omgekeerde versie van Kaleo, waar ik hetzelfde had als jij)?
Nu heb ik oprecht geen bal verstand van gitaar spelen, maar ik geloof best dat het ontzettend goed was, en dat was het ook gewoon. Maar de akkoorden wisten mij niet te raken ofzo, als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een Neil Young hoor ik een verhaal in het gitaarspel. En bij Clapton hoor ik eigenlijk alleen maar "kijk mij eens goed gitaar kunnen spelen" als je snapt wat ik bedoel.

Vocaal vond ik hem soms best naast zitten. Maar soms ook niet goed achter de microfoon zitten dat het niet goed klonk. Een prachtige bijvoorbeeld Tears In Heaven vond ik live een beetje tegenvallen omdat hij soms er vocaal er gewoon naast zat.

Don't get me wrong, het was gewoon een prima set en ik klink wat kritisch. Maar goed, als we over een god gaan praten met dit soort ticketprijzen heb ik er ook bepaalde verwachtingen van. En als ik dat afzet tegenover andere "goden" die ik eerder heb gezien vond ik het niet denderend, maar gewoon "goed".
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en MarkD

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
Ik heb er meestal weinig mee en heel vaak valt het tegen. The Bluesanovas zijn support in Antwerpen en eerlijk gezegd ken ik dat eigenlijk bijna niet..
Ik vind het juist altijd wel interessant om zulke bandjes te zien. Luister altijd wel in, en als het tegenvalt, ga ik alsnog aangezien het live wel goed kan zijn.

Juist het niet kennen van bands kan voor een verrassing zorgen. Maar da's mijn mening :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Ik vind het juist altijd wel interessant om zulke bandjes te zien. Luister altijd wel in, en als het tegenvalt, ga ik alsnog aangezien het live wel goed kan zijn.

Juist het niet kennen van bands kan voor een verrassing zorgen. Maar da's mijn mening :)
Na bijna 30 jaar concerten te hebben bezocht heb ik iets te vaak meegemaakt dat het voorprogramma tegenvalt. Heel veel artiesten doen dat ook niet meer. Vroeger zag je veel vaker dat er een voorprogramma was. Dat is toch minder geworden in de loop der jaren is mijn mening. Maar je hebt gelijk. Vaak is het een podium voor opkomende bands en kan in sommige gevallen verrassend leuk en goed zijn...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Voorprogramma's vallen ook vaak tegen omdat ze niet de volledige beschikking krijgen op geluid/lichtinstallaties. Daardoor is in mijn ervaring ook dat het voorprogramma vaak snel tegenvalt. Uitzonderingen zijn er uiteraard wel, helemaal als een voorprogramma direct met het hoofdprogramma wordt geboekt etc.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.885
6.097
Of mensen lullen er doorheen omdat ze geen bal geven om de support band/artiest, ookal is die meegeboekt met de mainact.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
Of mensen lullen er doorheen omdat ze geen bal geven om de support band/artiest, ookal is die meegeboekt met de mainact.
Dat gebeurde bij het voorprogramma gisteren helaas zeker, maar zelfs ook tijdens Clapton. Echt bizar dat mensen dat niet afleren...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken