Ik ben naar … geweest en het was …

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Dat gebeurde bij het voorprogramma gisteren helaas zeker, maar zelfs ook tijdens Clapton. Echt bizar dat mensen dat niet afleren...
Gisteren stond ik de hele tijd naast een dude die continu foto's aan het maken was met flits. Na een paar boze blikken werd het wel duidelijk geloof ik
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
Gisteren stond ik de hele tijd naast een dude die continu foto's aan het maken was met flits. Na een paar boze blikken werd het wel duidelijk geloof ik
Krijg steeds vaker een hekel aan van die massale concerten, maar goed, 't zijn wel allemaal artiesten die ik graag wil zien.
Was trouwens beneden nog iemand flauwgevallen, dacht ik, of iets anders, maar dat zag er niet best uit.
 

vos

Playlistbediener
2 apr 2022
17
37
Ik was gisteravond bij Tyler, the creator in afas live en dat was geweldig. In 2019 kaartjes gekocht en het was al dat wachten meer dan waard voor mij. Sick decor (soort grasheuvel met daarachter groot scherm met leipe visuals) en heeele sterke setlist. Hij deed veel van zijn laatste album maar ook de favo hits uit zijn eerdere werk.
Publiek ging echt van (milde) moshpits naar chill dansen naar springen en meeschreeuwen. Hele goede sfeer.

Was weer mijn eerste grote concert in een lange tijd en ben echt nog steeds aan het nagenieten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
Gewoon aanspreken. Gisteren ook een koppel aangesproken die op de eerste (!) stonden voor Jorja Smith en hun bek niet hielden. Daarna waren ze wel gewoon stil.
Oh ja, als ik ernaast sta doe ik dat ook zeker, maar dat gaat lastig als ik boven zit, haha. Leuke is altijd als je dan verbaasde mensen krijgt die zich eigenlijk afvragen waarom ze niet hun vakantieplannen mogen bespreken. Leuk volk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Nog erger, ik heb gisteren een beveiliger aangesproken dat hij maar even normaal moest doen. Voor mij liep een mannelijke lilliputter naar binnen (sorry als dit niet de juiste term is). En de beveiliger was echt aan het lachen en aan het nawijzen toen hij voorbij was.

Heb hem daar op aangesproken dat ik dit niet fatsoenlijk vond. Hij deed het af "zo was het niet bedoeld" dus ik heb het gelaten voor wat het was.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
Wat dat betreft was die show van Tool wel ideaal, nog nooit zo fijn kunnen genieten van een concert zonder telefoons voor je hoofd en al die zooi. Iedereen staat netjes voor zijn eigen stoel, en je moet dus ook niet zitten stressen om naar voren te komen of dat er random iemand van 2 meter lang voor je neus komt te staan.

Was wel de beste concertbeleving die ik ooit heb meegemaakt denk ik.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Kom nu net terug van Eric Clapton. Ben het volledig met Indiaantje89 eens. Het was saai, eerste 8 nummers stond het geluid te zacht. Setlist prima maar het raakte mij niet. De Rolling Stones zijn ouder en lieten vorige week in Madrid zien dat daar wel veel meer energie in zit. Clapton treedt 1.40 uur op en Stones 2.15 uur. Gelukkig zie ik ze maandag weer en dan Pinkpop!!!
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Is er gisteren toevallig iemand bij Lorde geweest?
Heb helaas m'n kaartjes moeten verkopen maar ben benieuwd wat ik gemist heb.
 

TimoGoose

Playlistbediener
8 jun 2022
16
3
Kom nu net terug van Eric Clapton. Ben het volledig met Indiaantje89 eens. Het was saai, eerste 8 nummers stond het geluid te zacht. Setlist prima maar het raakte mij niet. De Rolling Stones zijn ouder en lieten vorige week in Madrid zien dat daar wel veel meer energie in zit. Clapton treedt 1.40 uur op en Stones 2.15 uur. Gelukkig zie ik ze maandag weer en dan Pinkpop!!!
Ik had precies hetzelfde! Ook geen enkele interactie met het publiek!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Ik las net een recensie in oor. Muzikaal top maar virtueel laat het te wensen over. Maken ze gebruik van screens naast het podium? Clapton schijnt nogal in de schaduw te vertoeven en de spot is niet echt op hem gericht las ik..
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gisteren naar Hang Youth geweest in Doornroosje. Was wel heel geinig. Muzikaal is het natuurlijk wat dunnetjes, maar de energie en de humor en het plezier van de band doet wel goed. De zaal ging ook echt compleet los, heel fanatiek publiek. Veel crowdsurfers en stagedivers ook. En aan de bar kon je op verzoek van de band geen flessen bier kopen.

Ook het voorprogramma mag worden vermeld: Zeldzame. Leuke opzwepende hiphop; ze slaagden er daadwerkelijk in om het publiek al warm te draaien. Best aardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
Ik weet alleen dat ik in een stampesvolle trein zat na een ander concert zodra ik de Bijlmer was gepasseerd. Maar iedereen klonk best enthousiast (al kan dat ook over Clapton zijn gegaan...).
 

ikheetmark

Playlistbediener
23 jan 2022
8
17
Ik ben gisteravond naar Lorde geweest in AFAS. Wat kan zij er een feestje van maken zeg… Gesprongen op nummers als de explosieve green light en team en een beetje heen en weer deinen op de rustigere en prachtige stoned at the mail salon en liability, dus een prima combinatie van nummers van haar drie albums.
De lange verhalen (wat ze vaak tijdens optredens doet en ze best bekend om staat) over emoties en gevoelens en de plekken waar ze is passen prima tussen de nummers in. Hele toffe set-up op het podium met een mega draaiende zonnewijzer waar de bandleden en Lorde op kunnen lopen met een trap maakte het ook nog eens mooi om naar te kijken. Alle bandenleden stonden in hetzelfde kostuum terwijl zijzelf drie keer van kleding veranderd backstage (één keer zelfs als een soort striptease achter een doorschijnend wit raampje op het podium zelf). Ik heb me dus echt heel erg vermaakt en zelfs een beetje schor van het meeschreeuwen ;)
Jammer dat ze geen nederlands festival aan doet, want ik had haar zo als headliner op een DTRH kunnen zien.

En inderdaad was het druk in de trein na een uitverkocht ziggo dome EN uitverkocht afas, maar volgens mij dat niks nieuws... Er werden zelfs op schiphol geen mensen weer toegelaten in de trein (wat zorgde voor wat frustratie en zelfs bijna tranen bij de mensen die daar stonden te wachten op hun laatste trein).
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
9 juni - Elton John - GelreDome

Ik heb nog nooit een concert meegemaakt in een voetbalstadion en ik weet eigenlijk direct waarom. Het geluid stond zo enorm hard en het galmde verschrikkelijk. Zelfs de rustige nummers klonken daardoor nogal schreeuwerig. Qua drank was het helaas ook erg slecht geregeld. Slechts 1 bar voor het hele veld, dat is echt te weinig en resulteerde in enorme rijen.

In het begin had ik moeite om erin te komen, maar vanaf het middenstuk kwam de ene na de andere hit voorbij. Zeker richting het einde, met het prachtige Your Song, was het wel echt genieten. We hadden mooie zitplaatsen (dit werden eigenlijk staanplaatsen gedurende de show) op het veld. Met ruim 2u20min kreeg je ook waar voor je geld. De lichtshow en foto’s van een jonge Elton tijdens het concert waren een leuke toevoeging. Mooi om dit afscheid bijgewoond te hebben.

Elton John heeft uiteraard zoveel goede nummers dat hij niet alles kan spelen, maar mijn persoonlijke favorieten Daniel, Nikita en Sacrifice kwamen jammer genoeg niet voorbij.

Volgende week weer naar het GelreDome, dan voor de Eagles!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Een van je aller allergrootste hits, Nikita, weglaten op je afscheidstour???? Zou standaard in de setlist moeten zitten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
We hadden mooie zitplaatsen (dit werden eigenlijk staanplaatsen gedurende de show) op het veld.
Dat gebeurt vaker maar is te belachelijk voor woorden. Als je zoiets doet, had je maar staanplaatsen moeten kopen.

Wel goed om te lezen dat ie het nog kon!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken