9 juni - Elton John - GelreDome
Ik heb nog nooit een concert meegemaakt in een voetbalstadion en ik weet eigenlijk direct waarom. Het geluid stond zo enorm hard en het galmde verschrikkelijk. Zelfs de rustige nummers klonken daardoor nogal schreeuwerig. Qua drank was het helaas ook erg slecht geregeld. Slechts 1 bar voor het hele veld, dat is echt te weinig en resulteerde in enorme rijen.
In het begin had ik moeite om erin te komen, maar vanaf het middenstuk kwam de ene na de andere hit voorbij. Zeker richting het einde, met het prachtige Your Song, was het wel echt genieten. We hadden mooie zitplaatsen (dit werden eigenlijk staanplaatsen gedurende de show) op het veld. Met ruim 2u20min kreeg je ook waar voor je geld. De lichtshow en foto’s van een jonge Elton tijdens het concert waren een leuke toevoeging. Mooi om dit afscheid bijgewoond te hebben.
Elton John heeft uiteraard zoveel goede nummers dat hij niet alles kan spelen, maar mijn persoonlijke favorieten Daniel, Nikita en Sacrifice kwamen jammer genoeg niet voorbij.
Volgende week weer naar het GelreDome, dan voor de Eagles!