Beach House was waanzinnig goed in de Roma. Wat een prachtige zaal bovendien.
Nu even een iets meer uitgebreide reactie. Voor mij was dit optreden echt een hoogtepunt. Benieuwd of een ander optreden hier overheen gaat dit jaar. Komt mogelijk zelfs in mijn top 10 van altijd.Beach House was waanzinnig goed in de Roma. Wat een prachtige zaal bovendien.
Parquet Courts in Doornroosje
Iedereen die ik daar gesproken heb dacht er eigenlijk hetzelfde over. Grote verdeeldheid qua hoogte en dieptepunten . De nummers van de nieuwe LP vind ik persoonlijk best goed, maar halen helaas alle energie uit de liveshow met lange spacy jams. Iedereen was daar voor de punky Wide Awake nummers maar daar kwamen, in vergelijking met de Symphaty For Live jams, iets te weinig van langs. Ging weg met het gevoel dat er meer in had gezeten, want als Parquet Courts los ging ging iedereen los.
Complimenten aan het publiek overigens. Die waren muisstil tijdens openingsact English Teacher. Beetje aan het eind van de set deden ze een spoken word nummer waarin veel stiltes vallen maar hoorde niemand praten en dat terwijl ik achterin stond.
Vond ze wel goed. Wel mee eens dat de oudere nummers veel meer energie los maakte. Deze show was wat mij betreft ook wel iets sterker dan vorige show. Iets ruwer en losser dan vorige keer.Parquet Courts in Doornroosje
Iedereen die ik daar gesproken heb dacht er eigenlijk hetzelfde over. Grote verdeeldheid qua hoogte en dieptepunten . De nummers van de nieuwe LP vind ik persoonlijk best goed, maar halen helaas alle energie uit de liveshow met lange spacy jams. Iedereen was daar voor de punky Wide Awake nummers maar daar kwamen, in vergelijking met de Symphaty For Live jams, iets te weinig van langs. Ging weg met het gevoel dat er meer in had gezeten, want als Parquet Courts los ging ging iedereen los.
Complimenten aan het publiek overigens. Die waren muisstil tijdens openingsact English Teacher. Beetje aan het eind van de set deden ze een spoken word nummer waarin veel stiltes vallen maar hoorde niemand praten en dat terwijl ik achterin stond.
Mooi beschreven. Precies ook mijn ervaring. Ik had bij een paar nummers de tranen in mijn ogen staan. Heel veel plezier voor iedereen die ze nog gaat zien binnenkort.Beach House ****1/2
Dat met de trein op en neer naar Antwerpen makkelijker verloopt dan zo'n beetje elke treinrit in NL die ik wekelijks maak is een verademing. Op Antwerpen Centraal aangekomen even de tijd voor wat Vlaamse patatten genomen en daarna naar De Roma gegaan. Daar nadat de deuren opengingen een plekje helemaal vooraan uitgezocht. Wat een prachtige zaal en heel vriendelijk personeel.
Als voorprogramma kregen we een tijdmachine voorgeschoteld: White Flowers. De soort muziek, de opzet, hoe ze eruitzagen, zelfs de instrumenten die ze gebruikten. Álles was identiek aan Beach House.. toen ze 15 waren. Geld voor een drummer was er niet, de songwriting was nog niet je van het, het volume was wel heel erg zacht en ze hadden de stage presence van een zak aardappelen. Maarrrr, zoals ik al zei, ik stel me voor dat dit is hoe Beach House er 18 jaar terug uitzag en we weten inmiddels wat daarvan is geworden. Dus als ze over 18 jaar ook maar de helft van Beach House hebben bereikt, hoor je mij dan van de daken schreeuwen 'dat ik er toen al bij was'.
Ik was van tevoren gewaarschuwd voor het publiek dat De Roma aantrekt. Dat in combinatie met de TikTok-hype die Beach House heeft (gehad) was ik toch enigszins huiverig voordat het begon. Maar met mijn plaats vooraan had ik er zelf tenminste alles aan gedaan om de praters te ontwijken. Net voor Beach House begon draaiden ze het ellenlange nummer The End van The Doors. En preciés op het moment van "de schreeuw" na 'Mother... I want to...' kwam Beach House op. Geen idee of ze dat elke avond zo doen, maar het was (als je het nummer kent) in ieder geval briljant.
Mijn angst voor het publiek bleek (op mijn plaats in ieder geval) totaal misplaatst. Ja, veel jonge meiden maar netjes stil tijdens het optreden. Af en toe wel filmen, maar zeker niet opvallend meer dan bij andere shows met ouder publiek, integendeel.. En ze zongen veel mee en herkenden nummers vanaf de eerste noot. Een aantal wist zelfs dat het de verjaardag van de zangeres was en riepen 'Happy Birthday Victoria', Chapeau. Het eerste nummer dat ze speelden was 'Once Twice Melody' van de nieuwe plaat en het publiek stond meteen aan. Het eerste hoogtepunt was voor mij Lazuli, wat een nummer is dat. Live heel speciaal met mooie visuals.
Kleine traan gelaten bij Superstar. Die eerste helft van het laatste album is sowieso speciaal voor me, associeer ik toch wel met een vervelende tijd persoonlijk en heb ik toen echt dagelijks aan gehad. Nummer werd ook groots onthaald door publiek, echt al een classic geworden in korte tijd. Wat een nummers verder Take Care, PPP, Drunk in LA, New Romance (nog zo'n beladen nummer), dé hit Space Song en dan Myth. Die laatste is na Elegy to the Void (maar die speelden ze niet, die setlist generator op hun site heeft ook weinig invloed) toch m'n favoriet. En dan als encore nog Over and Over.
Band was ijzersterk, visuals zeker een toevoeging. Had niet verwacht dat Legrand live teweeg kon brengen wat ze op plaat doet, maar dat lukte haar prima. Toch knap wat voor een sound simpele gitaar motiefjes en een synthesizer kunnen produceren. Kortom weer een prachtige concertavond. Jaloers dat ik ze niet op Primavera Sound Weekend 1 of Best Kept Secret nog een keer kan zien.
Vond ze wel goed. Wel mee eens dat de oudere nummers veel meer energie los maakte. Deze show was wat mij betreft ook wel iets sterker dan vorige show. Iets ruwer en losser dan vorige keer.
Vooral blij dat ik eindelijk Stoned & Starving live heb mogen meemaken. Toch wel een persoonlijk favorietje.
Ja zowel een oudleerkracht van me als mijn vader hun ticket konden ze niet scannen en lieten ze dan maar gwn binnen. Ook iemand die het via ticketswap had gekocht deze ochtend en waarbij het scannen niet lukte en ze dus maar gwn binnen lieten.@theblackmadness blackmadness ik was er ook en kan me echt in je verslag vinden. Mijn vrienden zijn heel erg NOFX fan, en dan ga ik altijd wel mee. Maar dit was voor mij ook een van de eerste keren dat ze enorm goed speelde. Want meestal kloten ze maar wat aan. Leek ook wel dat Fat Mike er enorm zin in had.
Het was wel lekker lowbudget georganiseerd kwa organisatie.
Ben na NOFX doorgegaan. Vrijdag examen dus was al niet verantwoord om te gaan hahaha. Toch nog een beetje slim geweest om iets van slaap mee te pakkenWas je ook nog bij die dj set van de melvinator? Dat was ook wel lachen een dikke drum & bass dub set na een punk dagje.
Onze kaarten werden niet eens gescand, ook de parkeertickets niet. En idd slim, als is het wel geinig om mee te pikken. Je zal niet iedere dag die dude zien draaien .Ja zowel een oudleerkracht van me als mijn vader hun ticket konden ze niet scannen en lieten ze dan maar gwn binnen. Ook iemand die het via ticketswap had gekocht deze ochtend en waarbij het scannen niet lukte en ze dus maar gwn binnen lieten.
Ben na NOFX doorgegaan. Vrijdag examen dus was al niet verantwoord om te gaan hahaha. Toch nog een beetje slim geweest om iets van slaap mee te pakken