Gisteren naar Korn geweest in de Afas. Voorprogramma Fever 333 zou volgens Mojo heel wat zijn, maar viel vies tegen. Op de beste momenten klinken ze heel even als een derderangs RATM, maar het grootste deel van de tijd sta je naar een tweederangs Linkin Park te kijken. Ook een ontzettende Milli Vanilli-act want vrijwel alles stond op tape, op de drums na. Op een gegeven moment knalde de zanglijn van een refrein er al weer in terwijl de zanger nog iets naar het publiek aan het brullen was, dan val je wel door de mand. Wel tussen de nummers door goedbedoelde inspirerende praatjes over gelijkheid, maar als de stukjes tussen de nummers door de beste momenten van een show zijn dan weet je het wel.
Korn zelf begon fan-tas-tisch met Falling Away From Me, Got The Life en Here To Stay, en de sfeer zat er meteen helemaal in. Dit torenhoge niveau wisten ze echter niet de rest van de set vast te houden. Sommige nieuwe nummers haalden wat vaart uit de show, en lukrake stukjes One van Metallica en We Will Rock you van Queen waren onnodig, daarvoor kun je ook naar de Dirty Daddies en die zijn een stuk goedkoper dan 67 euro per ticket. Toegift was ook wat minder; eerst een medley van drie nummers, vervolgens Twist, daarna A.D.I.D.A.S. waarvan alleen het refrein voorbij kwam, en een drumsolo in de toegift wat natuurlijk onzin is. Wel goede afsluiter met Blind. Ook al hadden de opbouw en de setlist wat scherper gekund, toch heb ik me uitstekend vermaakt. Jammer dat Fieldy er niet bij was op bas, maar die bolle Chileen van Suicidal Tendencies die ze als invaller hebben gaat er wel helemaal voor.