Ik ben naar … geweest en het was …

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
TOOL in de Ziggodome was inderdaad heel briljant. Veel beter dan op Werchter voor mij.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Gisteren naar Gustaf geweest. Wat een energie en een pracht van een concert. Zangeres zingt vol met expressies met naast haar een dame die op allerlei "instrumenten" speelt zoals een koekblik en knijpbeestjes. Belangrijker de muziek. Laatste tijd veel postpunk bands gezien, maar dit overtrof alles.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Gisteren naar Warpaint gegaan in Köln. De bandleden leken er echt zin in te hebben en speelden ontzettend goed.

Een mooie setlist met een prima mix tussen het nieuwe en oude werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Timmetje

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Gisteren naar Korn geweest in de Afas. Voorprogramma Fever 333 zou volgens Mojo heel wat zijn, maar viel vies tegen. Op de beste momenten klinken ze heel even als een derderangs RATM, maar het grootste deel van de tijd sta je naar een tweederangs Linkin Park te kijken. Ook een ontzettende Milli Vanilli-act want vrijwel alles stond op tape, op de drums na. Op een gegeven moment knalde de zanglijn van een refrein er al weer in terwijl de zanger nog iets naar het publiek aan het brullen was, dan val je wel door de mand. Wel tussen de nummers door goedbedoelde inspirerende praatjes over gelijkheid, maar als de stukjes tussen de nummers door de beste momenten van een show zijn dan weet je het wel.

Korn zelf begon fan-tas-tisch met Falling Away From Me, Got The Life en Here To Stay, en de sfeer zat er meteen helemaal in. Dit torenhoge niveau wisten ze echter niet de rest van de set vast te houden. Sommige nieuwe nummers haalden wat vaart uit de show, en lukrake stukjes One van Metallica en We Will Rock you van Queen waren onnodig, daarvoor kun je ook naar de Dirty Daddies en die zijn een stuk goedkoper dan 67 euro per ticket. Toegift was ook wat minder; eerst een medley van drie nummers, vervolgens Twist, daarna A.D.I.D.A.S. waarvan alleen het refrein voorbij kwam, en een drumsolo in de toegift wat natuurlijk onzin is. Wel goede afsluiter met Blind. Ook al hadden de opbouw en de setlist wat scherper gekund, toch heb ik me uitstekend vermaakt. Jammer dat Fieldy er niet bij was op bas, maar die bolle Chileen van Suicidal Tendencies die ze als invaller hebben gaat er wel helemaal voor.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Gisteren naar Korn geweest in de Afas. Voorprogramma Fever 333 zou volgens Mojo heel wat zijn, maar viel vies tegen. Op de beste momenten klinken ze heel even als een derderangs RATM, maar het grootste deel van de tijd sta je naar een tweederangs Linkin Park te kijken. Ook een ontzettende Milli Vanilli-act want vrijwel alles stond op tape, op de drums na. Op een gegeven moment knalde de zanglijn van een refrein er al weer in terwijl de zanger nog iets naar het publiek aan het brullen was, dan val je wel door de mand. Wel tussen de nummers door goedbedoelde inspirerende praatjes over gelijkheid, maar als de stukjes tussen de nummers door de beste momenten van een show zijn dan weet je het wel.

Korn zelf begon fan-tas-tisch met Falling Away From Me, Got The Life en Here To Stay, en de sfeer zat er meteen helemaal in. Dit torenhoge niveau wisten ze echter niet de rest van de set vast te houden. Sommige nieuwe nummers haalden wat vaart uit de show, en lukrake stukjes One van Metallica en We Will Rock you van Queen waren onnodig, daarvoor kun je ook naar de Dirty Daddies en die zijn een stuk goedkoper dan 67 euro per ticket. Toegift was ook wat minder; eerst een medley van drie nummers, vervolgens Twist, daarna A.D.I.D.A.S. waarvan alleen het refrein voorbij kwam, en een drumsolo in de toegift wat natuurlijk onzin is. Wel goede afsluiter met Blind. Ook al hadden de opbouw en de setlist wat scherper gekund, toch heb ik me uitstekend vermaakt. Jammer dat Fieldy er niet bij was op bas, maar die bolle Chileen van Suicidal Tendencies die ze als invaller hebben gaat er wel helemaal voor.
Je mag hier absoluut geen kritiek hebben op Fever 333 :( Anders komen @Joslittel en ik (en waarschijnlijk nog wel meer langs), haha.
Achteraf blij dat ik m'n ticket heb verkocht dan. Zag dat Gojira in 2020 nog meekwam, dat was dan misschien wel een betere deal geweest.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Je mag hier absoluut geen kritiek hebben op Fever 333 :( Anders komen @Joslittel en ik (en waarschijnlijk nog wel meer langs), haha.
Achteraf blij dat ik m'n ticket heb verkocht dan. Zag dat Gojira in 2020 nog meekwam, dat was dan misschien wel een betere deal geweest.
Begrijp me niet verkeerd, ik was zeker benieuwd naar Fever 333, en zorgde dan ook dat ik om 20:00u binnen was. Maar dit was echt helemaal niet best. Als je ze zelf ziet, dan zul je zien wat ik bedoel. Ik had véél liever Gojira gehad!!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Begrijp me niet verkeerd, ik was zeker benieuwd naar Fever 333, en zorgde dan ook dat ik om 20:00u binnen was. Maar dit was echt helemaal niet best. Als je ze zelf ziet, dan zul je zien wat ik bedoel. Ik had véél liever Gojira gehad!!

Kan een momentopname zijn, elke act heeft wel eens een offday
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik heb er nog geloof in dat een losse show anders is voor een band dan een voorprogramma optreden. Nu begin juli zal ik hierover een definitief besluit aan kunnen koppelen in deze ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.067
Begrijp me niet verkeerd, ik was zeker benieuwd naar Fever 333, en zorgde dan ook dat ik om 20:00u binnen was. Maar dit was echt helemaal niet best. Als je ze zelf ziet, dan zul je zien wat ik bedoel. Ik had véél liever Gojira gehad!!
Ach ja, Korn kan het niet hebben dat ze weggeblazen worden door het voorprogramma. Vandaar het verschil in productie en mogelijkheden. Blij dat ik geen kaartje heb gekocht. Vond de prijs wat aan de hoge kant voor Fever 333. Korn was leuk geweest als extra maar zijn zowel artistiek als live over hun hoogtepunt heen. Helemaal als ik lees dat nog steeds dezelfde covers / stukjes gebruikt worden. Enne een drumsolo….. mr. Davis wordt blijkbaar oud ?
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Begrijp me niet verkeerd, ik was zeker benieuwd naar Fever 333, en zorgde dan ook dat ik om 20:00u binnen was. Maar dit was echt helemaal niet best. Als je ze zelf ziet, dan zul je zien wat ik bedoel. Ik had véél liever Gojira gehad!!
Zowel op Pukkelpop als op GMM gezien en daar was dit niet het geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gisteren bij Eefje de Visser geweest. Ontzettend leuk en sympathiek voorprogramma. Kids With Buns uit België. Mooi opgebouwde nummers en die stem van de zangeres: waanzinnig mooi.
Daarna Eefje de Visser zelf. Een heel mooi opgetuigd podium, met oranje gordijnen tot het plafond. Zag er fraai uit. En de muziek was erg goed, al waren de teksten erg lastig te verstaan soms. Mooie apotheoses in bepaalde nummers, al vond ik een deel van het optreden een beetje eenvormig. Er was ook heel veel aandacht besteed aan de choreografie, samen met de achtergrond zangeressen. Maar ondanks die zichtbare getoonde aandacht, werkte het soms op de lachspieren. De choreografie was enorm gekunsteld, als ze zong “ik kijk door het raam” tekenden ze alle drie tegelijkertijd met hun handen een raam….. alsof Irma Sluis de choreografie had gedaan.
Maar al met al: prima optreden, zeker een 7,5. De 8 of meer was het mij nog niet waard. Daarvoor was het ook net niet gedenkwaardig genoeg. Maar zeker een aanrader om te zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Breda Jazz.. geinig maar meer ook niet. O.a. Jan Akkerman & (met Phil Bee en My Brainbox), Bosco & Johnny Rosenberg, The Bluesbones gezien. En nog wat acts waarvan ik de naam niet meer weet en waarvan ik het ook niet terug kan vinden.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Gisteravond naar Whispering Sons geweest. Ze moesten (of ik moest) er gisteren wel even inkomen maar na 20 minuten was het een erg leuk optreden. Ook de setting was goed, lekker donker met weinig poespas zoals het hoort bij zo'n band.

Ik vraag me eerlijk gezegd wel af hoe dit tot zijn recht gaat komen op een main stage op TW Classic.

Daarnaast shht als voorprogramma. Waar ik in 2019 liefhebber was van deze band was het dit keer diep triest. Volgens mij zijn er een aantal personele wijzigingen geweest die de muzikaliteit niet ten goede zijn gekomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken