Ik ben naar … geweest en het was …

Lion

Support act
7 mrt 2017
774
1.605
Parquet Courts in Doornroosje

Iedereen die ik daar gesproken heb dacht er eigenlijk hetzelfde over. Grote verdeeldheid qua hoogte en dieptepunten . De nummers van de nieuwe LP vind ik persoonlijk best goed, maar halen helaas alle energie uit de liveshow met lange spacy jams. Iedereen was daar voor de punky Wide Awake nummers maar daar kwamen, in vergelijking met de Symphaty For Live jams, iets te weinig van langs. Ging weg met het gevoel dat er meer in had gezeten, want als Parquet Courts los ging ging iedereen los.

Complimenten aan het publiek overigens. Die waren muisstil tijdens openingsact English Teacher. Beetje aan het eind van de set deden ze een spoken word nummer waarin veel stiltes vallen maar hoorde niemand praten en dat terwijl ik achterin stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en theblackmadness

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Beach House was waanzinnig goed in de Roma. Wat een prachtige zaal bovendien.
Nu even een iets meer uitgebreide reactie. Voor mij was dit optreden echt een hoogtepunt. Benieuwd of een ander optreden hier overheen gaat dit jaar. Komt mogelijk zelfs in mijn top 10 van altijd.
Heerlijke sfeer in de Roma. Alleen maar liefhebbers om me heen gezien. Mensen die ieder nummer mee aan het zingen waren. Zelfs met tranen erbij. Absoluut kippenvel.
Band zelf was in topvorm. Geluid overigens ook dik in orde. Al had het volume iets harder gemogen.
Goede mix van, voor mij, de beste nummers van OTM, waaronder favoriet Only You Know. Daarnaast de bekende nummers. Publieksreactie was iedere keer euforisch.

Ben er sterk over aan 't denken om toch een dagticket voor BKS te kopen. Dit is zo' n band die je meerdere keren wilt zien als ze op tour zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Parquet Courts in Doornroosje

Iedereen die ik daar gesproken heb dacht er eigenlijk hetzelfde over. Grote verdeeldheid qua hoogte en dieptepunten . De nummers van de nieuwe LP vind ik persoonlijk best goed, maar halen helaas alle energie uit de liveshow met lange spacy jams. Iedereen was daar voor de punky Wide Awake nummers maar daar kwamen, in vergelijking met de Symphaty For Live jams, iets te weinig van langs. Ging weg met het gevoel dat er meer in had gezeten, want als Parquet Courts los ging ging iedereen los.

Complimenten aan het publiek overigens. Die waren muisstil tijdens openingsact English Teacher. Beetje aan het eind van de set deden ze een spoken word nummer waarin veel stiltes vallen maar hoorde niemand praten en dat terwijl ik achterin stond.

Ik ben absoluut geen fan van Sympathy for Life en live waren dat ook inderdaad de nummer waar de energie wat terugviel. Aan de andere kant vond ik het interessant wat ze met de nummers van dat album gedaan hebben en zorgde het voor wat goede afwisseling. Alles bij elkaar zijn ze sterk gegroeid als band en hebben ze hier een ontzettend volwassen show neergezet.

Naast complimenten aan het publiek, ook complimenten aan het voorprogramma English Teacher. Ik vond ze op Left of the Dial al goed maar die zijn weer een stapje beter geworden in de afgelopen maanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Beachdog Amsterdam bovenzaal Melkweg

Heerlijk avondje herrie. Leuke sympathieke band. Hadden er veel lol in. Nemen zichzelf niet te serieus. Veel leuke nummers nu al. Hoogtepunten: openingsnummer Crawl in Pieces, Good Morning (mooie opbouw en echt sterk gezongen), Swords up in the air (heerlijk refrein) en natuurlijk Milk (muzikale einde knalt lekker door). David is een ervaren frontman. Leuke interactie, maar de band blijft wel strak spelen. Alle nummers gespeeld en toen lekker klaar. Niet eindeloos rekken of allerlei covers (nummer van Title Fight was verrassend. Leuk intro op de bas). En hoe DIY is het, dat je binnen 5 minuten je eigen merchandise staat te verkopen. Blij met hun album en de 7 inch op vinyl. Benieuwd wat het gaat worden met deze band. Ik vind Beachdog een mooie aanwinst in het Nederlandse muzikale landschap tussen alle rapperts en de zangeressen met leuke meisjesnamen. ??
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
Parquet Courts in Doornroosje

Iedereen die ik daar gesproken heb dacht er eigenlijk hetzelfde over. Grote verdeeldheid qua hoogte en dieptepunten . De nummers van de nieuwe LP vind ik persoonlijk best goed, maar halen helaas alle energie uit de liveshow met lange spacy jams. Iedereen was daar voor de punky Wide Awake nummers maar daar kwamen, in vergelijking met de Symphaty For Live jams, iets te weinig van langs. Ging weg met het gevoel dat er meer in had gezeten, want als Parquet Courts los ging ging iedereen los.

Complimenten aan het publiek overigens. Die waren muisstil tijdens openingsact English Teacher. Beetje aan het eind van de set deden ze een spoken word nummer waarin veel stiltes vallen maar hoorde niemand praten en dat terwijl ik achterin stond.
Vond ze wel goed. Wel mee eens dat de oudere nummers veel meer energie los maakte. Deze show was wat mij betreft ook wel iets sterker dan vorige show. Iets ruwer en losser dan vorige keer.
Vooral blij dat ik eindelijk Stoned & Starving live heb mogen meemaken. Toch wel een persoonlijk favorietje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Beach House ****1/2

Dat met de trein op en neer naar Antwerpen makkelijker verloopt dan zo'n beetje elke treinrit in NL die ik wekelijks maak is een verademing. Op Antwerpen Centraal aangekomen even de tijd voor wat Vlaamse patatten genomen en daarna naar De Roma gegaan. Daar nadat de deuren opengingen een plekje helemaal vooraan uitgezocht. Wat een prachtige zaal en heel vriendelijk personeel.

Als voorprogramma kregen we een tijdmachine voorgeschoteld: White Flowers. De soort muziek, de opzet, hoe ze eruitzagen, zelfs de instrumenten die ze gebruikten. Álles was identiek aan Beach House.. toen ze 15 waren. Geld voor een drummer was er niet, de songwriting was nog niet je van het, het volume was wel heel erg zacht en ze hadden de stage presence van een zak aardappelen. Maarrrr, zoals ik al zei, ik stel me voor dat dit is hoe Beach House er 18 jaar terug uitzag en we weten inmiddels wat daarvan is geworden. Dus als ze over 18 jaar ook maar de helft van Beach House hebben bereikt, hoor je mij dan van de daken schreeuwen 'dat ik er toen al bij was'.

Ik was van tevoren gewaarschuwd voor het publiek dat De Roma aantrekt. Dat in combinatie met de TikTok-hype die Beach House heeft (gehad) was ik toch enigszins huiverig voordat het begon. Maar met mijn plaats vooraan had ik er zelf tenminste alles aan gedaan om de praters te ontwijken. Net voor Beach House begon draaiden ze het ellenlange nummer The End van The Doors. En preciés op het moment van "de schreeuw" na 'Mother... I want to...' kwam Beach House op. Geen idee of ze dat elke avond zo doen, maar het was (als je het nummer kent) in ieder geval briljant.

Mijn angst voor het publiek bleek (op mijn plaats in ieder geval) totaal misplaatst. Ja, veel jonge meiden maar netjes stil tijdens het optreden. Af en toe wel filmen, maar zeker niet opvallend meer dan bij andere shows met ouder publiek, integendeel.. En ze zongen veel mee en herkenden nummers vanaf de eerste noot. Een aantal wist zelfs dat het de verjaardag van de zangeres was en riepen 'Happy Birthday Victoria', Chapeau. Het eerste nummer dat ze speelden was 'Once Twice Melody' van de nieuwe plaat en het publiek stond meteen aan. Het eerste hoogtepunt was voor mij Lazuli, wat een nummer is dat. Live heel speciaal met mooie visuals.

Kleine traan gelaten bij Superstar. Die eerste helft van het laatste album is sowieso speciaal voor me, associeer ik toch wel met een vervelende tijd persoonlijk en heb ik toen echt dagelijks aan gehad. Nummer werd ook groots onthaald door publiek, echt al een classic geworden in korte tijd. Wat een nummers verder Take Care, PPP, Drunk in LA, New Romance (nog zo'n beladen nummer), dé hit Space Song en dan Myth. Die laatste is na Elegy to the Void (maar die speelden ze niet, die setlist generator op hun site heeft ook weinig invloed) toch m'n favoriet. En dan als encore nog Over and Over.

Band was ijzersterk, visuals zeker een toevoeging. Had niet verwacht dat Legrand live teweeg kon brengen wat ze op plaat doet, maar dat lukte haar prima. Toch knap wat voor een sound simpele gitaar motiefjes en een synthesizer kunnen produceren. Kortom weer een prachtige concertavond. Jaloers dat ik ze niet op Primavera Sound Weekend 1 of Best Kept Secret nog een keer kan zien.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Beach House ****1/2

Dat met de trein op en neer naar Antwerpen makkelijker verloopt dan zo'n beetje elke treinrit in NL die ik wekelijks maak is een verademing. Op Antwerpen Centraal aangekomen even de tijd voor wat Vlaamse patatten genomen en daarna naar De Roma gegaan. Daar nadat de deuren opengingen een plekje helemaal vooraan uitgezocht. Wat een prachtige zaal en heel vriendelijk personeel.

Als voorprogramma kregen we een tijdmachine voorgeschoteld: White Flowers. De soort muziek, de opzet, hoe ze eruitzagen, zelfs de instrumenten die ze gebruikten. Álles was identiek aan Beach House.. toen ze 15 waren. Geld voor een drummer was er niet, de songwriting was nog niet je van het, het volume was wel heel erg zacht en ze hadden de stage presence van een zak aardappelen. Maarrrr, zoals ik al zei, ik stel me voor dat dit is hoe Beach House er 18 jaar terug uitzag en we weten inmiddels wat daarvan is geworden. Dus als ze over 18 jaar ook maar de helft van Beach House hebben bereikt, hoor je mij dan van de daken schreeuwen 'dat ik er toen al bij was'.

Ik was van tevoren gewaarschuwd voor het publiek dat De Roma aantrekt. Dat in combinatie met de TikTok-hype die Beach House heeft (gehad) was ik toch enigszins huiverig voordat het begon. Maar met mijn plaats vooraan had ik er zelf tenminste alles aan gedaan om de praters te ontwijken. Net voor Beach House begon draaiden ze het ellenlange nummer The End van The Doors. En preciés op het moment van "de schreeuw" na 'Mother... I want to...' kwam Beach House op. Geen idee of ze dat elke avond zo doen, maar het was (als je het nummer kent) in ieder geval briljant.

Mijn angst voor het publiek bleek (op mijn plaats in ieder geval) totaal misplaatst. Ja, veel jonge meiden maar netjes stil tijdens het optreden. Af en toe wel filmen, maar zeker niet opvallend meer dan bij andere shows met ouder publiek, integendeel.. En ze zongen veel mee en herkenden nummers vanaf de eerste noot. Een aantal wist zelfs dat het de verjaardag van de zangeres was en riepen 'Happy Birthday Victoria', Chapeau. Het eerste nummer dat ze speelden was 'Once Twice Melody' van de nieuwe plaat en het publiek stond meteen aan. Het eerste hoogtepunt was voor mij Lazuli, wat een nummer is dat. Live heel speciaal met mooie visuals.

Kleine traan gelaten bij Superstar. Die eerste helft van het laatste album is sowieso speciaal voor me, associeer ik toch wel met een vervelende tijd persoonlijk en heb ik toen echt dagelijks aan gehad. Nummer werd ook groots onthaald door publiek, echt al een classic geworden in korte tijd. Wat een nummers verder Take Care, PPP, Drunk in LA, New Romance (nog zo'n beladen nummer), dé hit Space Song en dan Myth. Die laatste is na Elegy to the Void (maar die speelden ze niet, die setlist generator op hun site heeft ook weinig invloed) toch m'n favoriet. En dan als encore nog Over and Over.

Band was ijzersterk, visuals zeker een toevoeging. Had niet verwacht dat Legrand live teweeg kon brengen wat ze op plaat doet, maar dat lukte haar prima. Toch knap wat voor een sound simpele gitaar motiefjes en een synthesizer kunnen produceren. Kortom weer een prachtige concertavond. Jaloers dat ik ze niet op Primavera Sound Weekend 1 of Best Kept Secret nog een keer kan zien.
Mooi beschreven. Precies ook mijn ervaring. Ik had bij een paar nummers de tranen in mijn ogen staan. Heel veel plezier voor iedereen die ze nog gaat zien binnenkort.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
687
625
Vond ze wel goed. Wel mee eens dat de oudere nummers veel meer energie los maakte. Deze show was wat mij betreft ook wel iets sterker dan vorige show. Iets ruwer en losser dan vorige keer.
Vooral blij dat ik eindelijk Stoned & Starving live heb mogen meemaken. Toch wel een persoonlijk favorietje.

Net in Paradiso naar Parquet Courts geweest, ik vond het heel vet, maar dit was dan ook de eerste keer dat ik ze zag.
Snap dat mensen misschien vonden dat het tempo er soms wat uit werd gehaald met de lange (ook wat psychedelische) jamnummers. Ik vond het persoonlijk wel een lekkere afwisseling en het toont de veelzijdigheid van de band. Van de zomer weer zien op Lowlands :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Pauwke99

Playlistbediener
17 jun 2021
30
40
Net ook terug van Beach House in de AB. Wat een waanzinnig optreden! Van de eerste tot de laatste nood namen ze mee in hun prachtige droomwereld! Tot nu toe het optreden van het jaar!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Had tickets voor Beach House in Roma en AB. Roma verkocht omdat ik op Core moest zijn.
Maar wow. Heb ze al veel live gezien, nu viel voor mij precies alles perfect. Vorige keer AB was het geluid ietsje minder Bvb. Perfect geluid, geweldige setlist, een perfect aangenaam publiek. Geweldige band.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
My Chemical Romance in Ahoy en was leuker dan verwacht. Een zaal vol fanatiek aanhang en de band was bij vlagen best goed, maar als het op automatisch piloot ging was dat wel erg merkbaar.

maar toch al die hits was gewoon een feest der herkenning. En misschien erg flauw om over kleding te beginnen. Maar een shirt en een truckspetje op vond ik nogal misplaatst. In dit geval had het van mij wat theatraler gemogen, want dat is ook wel een beetje waar deze band voor staat imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
311
406
Wat anders dan de meeste concerten hier, maar gisteren naar Armin van Buuren in de Ziggo Dome geweest. Af en toe een optreden meepakken, die mijn wederhelft ook leuk vindt.

Leuke avond gehad, echter ik vond de show minder goed in elkaar zitten dan vorige keren. Een intro van ruim 20min is wel te. Zang van de verschillende gasten was matig, behalve Davina Michelle, die samenwerking was wel het hoogtepunt van de avond.

Voor mij een plus is dat Armin niet koos voor de makkelijke weg met enkel de bekende hits, zeker in de eerste helft van de set.

Het blijft knap dat hij 4 avonden (en 1 middagvoorstelling) vol krijgt!
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
752
1.266
Ik ben gisteravond naar de show van S10 geweest in de 013 en het was geweldig! Ze weet echt alles ontzettend goed over te brengen en ze is live gewoon ontzettend goed. Ook is ze heel goed in het bespelen van het publiek door iedereen echt in de ogen aan te kijken. Ook kun je echt aan haar zien hoe ontzettend tof en trots ze is dat ze nu dit soort dingen kan doen. Voor mij was het een hele toffe avond!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Timmetje

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.560
4.478
Punk In Drublic, had nog tickets doordat het meermaals was uitgesteld door corona. Vooral voor Pennywise gekocht, maar ze kwamen niet mee dit jaar. Daardoor kende ik enkel NOFX en een paar anderen van naam. Ik ging dus zonder echte verwachtingen, maar zeker een geslaagd dagje.
Days ´N´Daze: zeer toffe band met aparte instrumenten voor een punkband. Vond echter de zangeres met haar roos haar een beetje tegenvallen, waardoor ik het geen topoptreden vond, maar wel verdienstelijk.
The Bombpops: vond ik al een tikkeltje beter, maar iets te soft, waardoor het na een tijdje ging vervelen.
Get Dead!: lekker hard, maar niet gedenkwaardig speciaal.
De frieten: om te kotsen
Talco: wat een feestje! Die Italianen hadden er zelf plezier in en brachten dat ook over op het publiek. Vooral de trompet en sax (denk ik) waren echt een pluspunt.
Ignite: potentieel kwam er niet door. Begon goed, maar stond te zacht, wat al spijtig was. Daarna geluid in orde en was het best goed. Toen gingen ze Sunday Bloody Sunday coveren wat ruk was en speelden ze ook een ballad. Daarna terug harder, maar ze waren mijn aandacht kwijt.
Me First and the Gimme Gimmes: toffe band, leuke covers, grave stem, goed gespeeld. Maar stel de volgende keer uw band niet zo uitgebreid voor, nam echt 10 minuten in ofzo.
NOFX: Ik moet eerlijk bekennen, dat ik ze niet goed kende. Nooit echt op plaat naar geluisterd. Ik heb al vaak gelezen dat ze live sucken, dus had geen verwachtingen. Ze gaven toch een zeer goede show weg hoor. Strak gespeeld, goede sfeer. Iets te veel praten tussen de nummers voor mij, maar ja dat is bij hen ook wel te verwachten en minder storend dan bij vele andere bands.
Mijn eerste echte festival sinds Crammerock. Man toch gemist hoor... op naar Couleur en Werchter
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
@theblackmadness blackmadness ik was er ook en kan me echt in je verslag vinden. Mijn vrienden zijn heel erg NOFX fan, en dan ga ik altijd wel mee. Maar dit was voor mij ook een van de eerste keren dat ze enorm goed speelde. Want meestal kloten ze maar wat aan. Leek ook wel dat Fat Mike er enorm zin in had.

Het was wel lekker lowbudget georganiseerd kwa organisatie.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Was je ook nog bij die dj set van de melvinator? Dat was ook wel lachen een dikke drum & bass dub set na een punk dagje.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.560
4.478
@theblackmadness blackmadness ik was er ook en kan me echt in je verslag vinden. Mijn vrienden zijn heel erg NOFX fan, en dan ga ik altijd wel mee. Maar dit was voor mij ook een van de eerste keren dat ze enorm goed speelde. Want meestal kloten ze maar wat aan. Leek ook wel dat Fat Mike er enorm zin in had.

Het was wel lekker lowbudget georganiseerd kwa organisatie.
Ja zowel een oudleerkracht van me als mijn vader hun ticket konden ze niet scannen en lieten ze dan maar gwn binnen. Ook iemand die het via ticketswap had gekocht deze ochtend en waarbij het scannen niet lukte en ze dus maar gwn binnen lieten.
Was je ook nog bij die dj set van de melvinator? Dat was ook wel lachen een dikke drum & bass dub set na een punk dagje.
Ben na NOFX doorgegaan. Vrijdag examen dus was al niet verantwoord om te gaan hahaha. Toch nog een beetje slim geweest om iets van slaap mee te pakken
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ja zowel een oudleerkracht van me als mijn vader hun ticket konden ze niet scannen en lieten ze dan maar gwn binnen. Ook iemand die het via ticketswap had gekocht deze ochtend en waarbij het scannen niet lukte en ze dus maar gwn binnen lieten.

Ben na NOFX doorgegaan. Vrijdag examen dus was al niet verantwoord om te gaan hahaha. Toch nog een beetje slim geweest om iets van slaap mee te pakken
Onze kaarten werden niet eens gescand, ook de parkeertickets niet. En idd slim, als is het wel geinig om mee te pikken. Je zal niet iedere dag die dude zien draaien ;).

wij konden ook nergens onze bekers savonds meer inleveren voor cash. Eerlijk gezegd ook erg slecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken