wenteldave wrote:
HunterRule wrote:
Morgenavond naar Walk The Line: Indie in TivoliVredenburg. Korte concerten van la loye, Torii, Equal Idiots en YĪN YĪN. Erg benieuwd naar na bijna half jaar geen optredens.
Laat vooral even hoe het was! Ik heb zojuist tickets gekocht voor WTL Heavy en WTL Medieval, maar ben benieuwd hoe het in z’n werk gaat.
Mijn verslagje maar even in dit topic. Het was er leuk om weer eens live muziek te zien en ik vond WTL in Tivoli een geslaagd concept.
Na een ruim inloop halfuur (kom niet te vroeg, je kan prima een kwartier na je tickettijd binnenkomen en bij de groep aansluiten), brachten onze twee ´tourguides´ ons na het eerste optreden in de Hertz, waarbij we telkens prima afstand konden bewaren. Cedric (normaal bedrijfsleider) praatte de boel nog een beetje ongemakkelijk aan elkaar voor dat zangeres la loye ons 3 liedjes toezong waaronder een geslaagde cover van Nick Drake. Ze zong zuiver maar heel bijzonder vond ik het niet. Daarna ging onze tocht verder via een geheime personeelsdoorgang direct naar Cloud Nine. Hier kregen we een vrolijk optreden van Torii voorgeschoteld waarbij het moeilijk was om stil te blijven zitten. De excentrieke zanger stond zelf in ieder geval lekker te swingen in zijn tuinbroek. Daarna een korte pauze op Plein 6 waar een waar we onder het genot van een drankje en de plaatjes van een dj tonden genieten van het uitzicht over de stad. Ook was er een kleine fototentoonstelling van de recente BLM demonstraties. De volgende stop was voor de Equal Idiots in Pandora, dit energieke indie garagebandje uit België was ik het meest bekend voor de concerten van gisteren.
Ze stelden niet teleur maar paste wat mij betreft van alle bands van de dag wel het slechtste bij het corona zit optreden concept, hierbij moet je gewoon een beetje kunnen moshen. De dag sloot af in de Ronda met Tori Tori, voor mij het hoogtepunt van de dag. De muziekstijl doet denken aan de Thaise funk van Khruangbin maar dan wat rauwer doordat ze iets meer buiten de lijntjes durven te kleuren. Het sterke optreden was voor mij reden op ter plekke hun plaat te kopen.
Kortom een leuke avond en ik kan het concept zeker aanbevelen voor eenieder die de concerten ook zo mist. Omdat interactie met andere bezoekers door corona nog wat moeilijker en ongemakkelijk is als gebruikelijk is het denk ik wel het leukst om hier met twee heen te gaan.