Ik ben naar … geweest en het was …

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Zelfde met Spinvis. Nou heb ik niet zoveel met Spinvis, maar ben wel geweest, omdat dat toch een Nederlandse artiest is die je ooit een keer moet hebben gezien. Was ook mooi intiem, al ben ik daar sowieso altijd voorstander van (daarom zit ik het liefst ? ). Zeker voor herhaling vatbaar, die intieme concerten!

Ik merk ook gewoon dat je zwaar relaxed uit zo'n concert komt. Normaal na een concert ben ik best wel verrot en merk je dat je door de drukte vaak ook niet goed kan concentreren op de muziek (imo). Vind het eigenlijk wel heerlijk zo; hele concert goed kunnen horen, niet afgeleid raken. Je bent er dan echt voor de muziek en de artiest.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
HunterRule wrote:
Morgenavond naar Walk The Line: Indie in TivoliVredenburg. Korte concerten van la loye, Torii, Equal Idiots en YĪN YĪN. Erg benieuwd naar na bijna half jaar geen optredens.

Laat vooral even hoe het was! Ik heb zojuist tickets gekocht voor WTL Heavy en WTL Medieval, maar ben benieuwd hoe het in z’n werk gaat.

Mijn verslagje maar even in dit topic. Het was er leuk om weer eens live muziek te zien en ik vond WTL in Tivoli een geslaagd concept.

Na een ruim inloop halfuur (kom niet te vroeg, je kan prima een kwartier na je tickettijd binnenkomen en bij de groep aansluiten), brachten onze twee ´tourguides´ ons na het eerste optreden in de Hertz, waarbij we telkens prima afstand konden bewaren. Cedric (normaal bedrijfsleider) praatte de boel nog een beetje ongemakkelijk aan elkaar voor dat zangeres la loye ons 3 liedjes toezong waaronder een geslaagde cover van Nick Drake. Ze zong zuiver maar heel bijzonder vond ik het niet. Daarna ging onze tocht verder via een geheime personeelsdoorgang direct naar Cloud Nine. Hier kregen we een vrolijk optreden van Torii voorgeschoteld waarbij het moeilijk was om stil te blijven zitten. De excentrieke zanger stond zelf in ieder geval lekker te swingen in zijn tuinbroek. Daarna een korte pauze op Plein 6 waar een waar we onder het genot van een drankje en de plaatjes van een dj tonden genieten van het uitzicht over de stad. Ook was er een kleine fototentoonstelling van de recente BLM demonstraties. De volgende stop was voor de Equal Idiots in Pandora, dit energieke indie garagebandje uit België was ik het meest bekend voor de concerten van gisteren. Ze stelden niet teleur maar paste wat mij betreft van alle bands van de dag wel het slechtste bij het corona zit optreden concept, hierbij moet je gewoon een beetje kunnen moshen. De dag sloot af in de Ronda met Tori Tori, voor mij het hoogtepunt van de dag. De muziekstijl doet denken aan de Thaise funk van Khruangbin maar dan wat rauwer doordat ze iets meer buiten de lijntjes durven te kleuren. Het sterke optreden was voor mij reden op ter plekke hun plaat te kopen.

Kortom een leuke avond en ik kan het concept zeker aanbevelen voor eenieder die de concerten ook zo mist. Omdat interactie met andere bezoekers door corona nog wat moeilijker en ongemakkelijk is als gebruikelijk is het denk ik wel het leukst om hier met twee heen te gaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
wenteldave wrote:

HunterRule wrote:
Morgenavond naar Walk The Line: Indie in TivoliVredenburg. Korte concerten van la loye, Torii, Equal Idiots en YĪN YĪN. Erg benieuwd naar na bijna half jaar geen optredens.


Laat vooral even hoe het was! Ik heb zojuist tickets gekocht voor WTL Heavy en WTL Medieval, maar ben benieuwd hoe het in z’n werk gaat.

Mijn verslagje maar even in dit topic. Het was er leuk om weer eens live muziek te zien en ik vond WTL in Tivoli een geslaagd concept.

Na een ruim inloop halfuur (kom niet te vroeg, je kan prima een kwartier na je tickettijd binnenkomen en bij de groep aansluiten), brachten onze twee ´tourguides´ ons na het eerste optreden in de Hertz, waarbij we telkens prima afstand konden bewaren. Cedric (normaal bedrijfsleider) praatte de boel nog een beetje ongemakkelijk aan elkaar voor dat zangeres la loye ons 3 liedjes toezong waaronder een geslaagde cover van Nick Drake. Ze zong zuiver maar heel bijzonder vond ik het niet. Daarna ging onze tocht verder via een geheime personeelsdoorgang direct naar Cloud Nine. Hier kregen we een vrolijk optreden van Torii voorgeschoteld waarbij het moeilijk was om stil te blijven zitten. De excentrieke zanger stond zelf in ieder geval lekker te swingen in zijn tuinbroek. Daarna een korte pauze op Plein 6 waar een waar we onder het genot van een drankje en de plaatjes van een dj tonden genieten van het uitzicht over de stad. Ook was er een kleine fototentoonstelling van de recente BLM demonstraties. De volgende stop was voor de Equal Idiots in Pandora, dit energieke indie garagebandje uit België was ik het meest bekend voor de concerten van gisteren. Ze stelden niet teleur maar paste wat mij betreft van alle bands van de dag wel het slechtste bij het corona zit optreden concept, hierbij moet je gewoon een beetje kunnen moshen. De dag sloot af in de Ronda met Tori Tori, voor mij het hoogtepunt van de dag. De muziekstijl doet denken aan de Thaise funk van Khruangbin maar dan wat rauwer doordat ze iets meer buiten de lijntjes durven te kleuren. Het sterke optreden was voor mij reden op ter plekke hun plaat te kopen.

Kortom een leuke avond en ik kan het concept zeker aanbevelen voor eenieder die de concerten ook zo mist. Omdat interactie met andere bezoekers door corona nog wat moeilijker en ongemakkelijk is als gebruikelijk is het denk ik wel het leukst om hier met twee heen te gaan.
Dat wordt nog wat dan met die Heavy-variant... Haha. Goed om te horen dat je het leuk vond en dat het concept ook goed uit de verf kwam!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Navarone - Doornroosje - 15 juli

Toch maar weer eens de mogelijkheid aangegrepen om weer wat live muziek te aanschouwen. Vanuit een stoeltje met tafeltje en biertje rustig kijken naar een rock band. Voor dit type bands is dit natuurlijk niet de manier waarop je ze wilt zien, maar anderzijds kon je op deze manier wel alles goed bekijken. Nauwelijks mensen die praatte, maar mocht dan officieel ook niet. Daarnaast speelde ze wel goed, nog niet eerder live gezien, maar toch wel aangenaam verrast. Snap nu wel waarom zanger ook in Queen en Soundgarden cover bands zit.
Leuk avondje, maar volgende keer toch liever weer gewoon staan, al vrees ik dat dat voorlopig nog niet aan de orde is.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Gisteren naar HEISA geweest in Leuven. Wat een band! Brachten dit jaar een schitterende plaat uit maar ook hun vorige EP zeker het checken waard! Nadien even mee gebabbeld en ook gewoon super toffe kerels! Denk dat het een band is die de meeste op dit forum wel kunnen pruimen! En wat doet dat deugd om nog eens iets live te zien! Live deed het me heel fel denken aan bepaalde stukken in TOOL. Geweldige opbouwen in hun nummers die live ongelofelijk tot hun recht komen!

Ook voorprogramma 'The Haunted Youth' was dik de moeite! Was hun eerste optreden ooit en liet wel een goeie indruk na. Jammer genoeg nog niks officieels uitgebracht maar eentje om in de gaten te houden. Hoop dat beide volgende zomer op heel wat festivals kunnen spelen en zeker Heisa zal dat wrs wel kunnen. Staan al op ArcTanGent dus dat is al een begin :D

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6mfDZMAn2eU[/video]
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Gisteren Taxiwars gezien in het Openluchttheater Rivierenhof.

Mooie avond. En die druilerige dinsdag beloofde anders weinig goeds. Maar deze band rond Tom Barman, maar eigenlijk gewoon ook rond alles(!)kunner Robin Verheyen was in topvorm. Het feit dat ze blij waren om eindelijk nog eens op te treden zal wel meegespeeld hebben. Mr. Barman stuiterde, schuifelde en bopte zoals we hem kennen mee op die aanstekelijke jazznummers. Zoals wel vaker hadden die een pak meer oomph dan op de plaat. Mooi ook dat deze band met hun drie platen weinig filler heeft in de set. Taxiwars (het nummer), The Glare, Sharp Practice, Death Ride Through Wet Snow funkten als de beesten. Allen het nummer Bridges (een favorietje) kwam voor mij wat mak over. Ook heel vreemd om Tom de hele tijd zonder gitaar te zien shinen.

Voorprogramma bààn was weliswaar ook jazz, maar kon niet verder afstaan van Taxiwars qua sfeer. Machinaal, strak, stug en luid. Na een stille zomer kwam dit hard binnen. :wink: Beginnen met een minutenlange drone om dan gaandeweg wat meer structuur in je muziek te steken, dat zien we wel vaker bij dit soort acts. Maar deze 2 mannen deden dat met akelige precisie. Prima binnenkomer die wat langer mocht duren.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Zaterdag mijn eerste concert sinds februari (Liam Gallagher) weer gehad. Piece of Pie: The Ultimate Grunge Experience in de Mezz, veel te lang geduurd door het aflasten van wat mijn volle muziek-zomer had moeten worden.

Een Stone Temple Pilots coverband die nu de hele grunge coverde (Pearl Jam, Nirvana, Alice In Chains, Soundgarden, Stone Temple Pilots, Bush, Silverchair).
Eerste Corona-optreden van de band dus speciale avond, ook voor hen. Zanger was goed in vorm, was ik (na aanleiding van filmpjes op hun socials) ietwat bang voor, maar stond live als een huis. Vanaf het balkon anderhalve meter van elkaar, met op de vloer ook allemaal plekken met twee stoeltjes. Waar zeker richting het einde toch goed gedanst werd vanaf de stoeltjes. Twee jongere meiden gingen bij Smells like teen spirit even staand headbangen, maar werden teruggefloten door de security, goed werk. Dik twee en een half uur met een kleine pauze met ongeveer vier nummers per gecoverde band. Alle hits, en wat zijn dat er toch veel.. (Black Hole Sun, Even Flow, Jeremy, Man in the box, Come as you are, Plush, Would?, Lithium, Fell on black days, Glycerine.. ).

Op het gebied van live-muziek dus niet, maar verder is het voor mij een top jaar wat betreft muziek. Nog nooit zoveel nieuwe (en ook heeeel veel oude) bands en artiesten (écht) leren kennen. Waar mijn top100 toen ik twee jaar geleden lid werd van het forum toch vooral vol stond met Pearl Jam, Pink Floyd, Dire Straits en Deep Purple (vanuit thuis, en nog steeds heerlijke muziek) is dat nu veel diverser. Toch, letterlijk en figuurlijk, fijn thuiskomen bij de grunge in Breda. Blijft toch mijn favoriete genre en wat heb ik hierdoor al weer zin om Pearl Jam volgend jaar als alles meezit 3x te zien.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.067
Nick Cave Idiot Prayer in de Filmschuur in Haarlem
We hadden al kaartjes gekocht. Helaas moesten de bioscopen vlak daarvoor weer dicht. Nu bij de eerste de beste kans weer gegaan. Ik verwachtte er niet hel veel van. Een optreden bekijken op een groot doek. Het album was alleen even te beluisteren op Spotify. Vond ik mooi. Maar na gisteravond moet ik toch even mijn mening bijstellen. Dat kwam even binnen zeg. Vandaag ben ik nog aan het nagenieten en luisteren. De nummers zijn zoveel meer gaan leven. De beelden, de locatie, het licht, echt alles. Zo f**king gaaf! Zo blij dat ik nog steeds kaartjes heb voor zijn concert in de Ziggo.

Hoogtepunten:
Girl in amber
Man in the moon
Waiting for you
The mercy seat(!)
Jubilee street
Papa won't leave you, Henry
Galleon ship

Aanrader!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Ik vond niet echt een topic voor dit soort dingen maar ik heb gisteren naar 'The Livestream Experience' bij Twenty One Pilots hun albumrelease gekeken. Over het album zelf ga ik niet uitwijden maar ik kan wel zeggen dat ik het nogal een tegenvaller vond. Er hangt natuurlijk weer een heel verhaal aan vast zoals we van hen gewoon zijn, maar muzikaal was het ver van het niveau van Trench, een van mijn favoriete popalbums ooit. Gelukkig is TOP ook een uiterst entertainende liveband dus toch met veel nieuwsgierigheid gekeken naar deze livestream. En ik moet zeggen, wow, hier werden de verwachtingen wel volledig ingelost en zelfs overtroffen.

Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe zij zo'n show hebben kunnen aanbieden voor een luttele €20 want qua productie was dit next level. Hele arena afgehuurd en een hoop prachtige decors. Twenty One Pilots krijgt normaal veel gedaan op een podium met hun tweeën maar voor de gelegenheid was er een band aanwezig wat de nummers toch wel een nieuwe dimensie gaf, sommige nummers kregen zelfs een heel nieuwe versie. En er was zelfs een hele danscrew! Daarnaast waren er tussendoor ook korte sketches in de vorm van vrij hilarische commercials voor hun merch.

Enige minpuntje vond ik dat het nogal kort was waardoor er ook veel nummers ingekort werden maar buiten dat was het qua performance en productie een van de meest impressionante dingen die ik al zag. Geen idee of dit op YouTube gaat blijven staan, maar hieronder staat een opname, een enorme aanrader als je eens een uurtje vrij hebt en de muziek wel kan appreciëren. Een van de absolute highlights is 'Mulberry Street' (vanaf 12:30 in de video) dat echt de kwaliteit had van een officiële videoclip, maar dan live gemaakt.

 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Update: ik zie dat de opname ondertussen verwijderd is. Indien iemand toch nog interesse heeft, stuur gerust even een PM.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gisteren voor het eerst weer een live optreden meegemaakt. Luwten in Luxor Arnhem. En god, wat was het heerlijk. De band was prachtig in vorm en speelde met waanzinnig veel plezier. En het publiek was er ook duidelijk klaar voor.

Stonden twee grote steigerstellages in de zaal, waarop overal tafeltjes voor twee personen waren gemaakt. Via je app kon je drankjes bestellen en die werden dan in een (corona) emmer met ijs bij je langsgebracht. Ontzettend leuk gedaan.

Maar vooral weer eens livemuziek ervaren, de bas voelen blazen. Heerlijk, wat heb ik het gemist. En wat een ontzettend goede band ook. Ook heel leuk in zo'n intieme setting.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Afgelopen vrijdag naar Zomertheater in Den Bosch geweest, heerlijke avond gehad met een Pink Floyd coverband. Prima georganiseerd en puike bediening aan tafel.. Biertjes bestellen via de tellie en werden gebracht in Emmertjes met ijsklonten.. (fles) Goeie band gezien en een perfecte organisatie aldaar... Daar gaan ze me nog wel eens zien..
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
Vrijdag stond John F Klaver in de Gelderlandfabriek in Culemborg met de show "Klaver plays Clapton".
Ondersteund door een uitstekende begeleidingsband van 6 m\v kwamen nummers van Cream, Derek and the Dominos en uiteraard eigen werk van Slowhand langs. Midden in de set werd het nog even "Klaver plays Clapton plays Marley" toen "I shot the sheriff" gespeeld werd.

Uitstekende avond gehad.

Klein beetje achtergrond:
Klaver won 2 keer de Dutch Blues Challenge en mocht daardoor Nederland 2 keer vertegenwoordigen op de International Blues Challenge in Memphis (USA).
In 2015 kreeg hij van de Dutch Blues Foundation de Best Guitartist Award.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Niet bijster spannend, maar verdomme het was mijn eerste concert van dit jaar. Racoon @ Bij Ons In Breda. Mainstream band natuurlijk maar ik kan ze wel hebben. Ik was echt ontzettend blij om weer eens live muziek te zien. Alleen jammer dat het slecht weer was. Maar ondanks dat toch genoten om weer wat live te zien
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en @Marc

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Eergisteren naar de try-out van Brihang in De Kreun geweest. Leuke show, al hebben mensen het dus duidelijk nog niet begrepen. Evenementen kunnen binnen (zittend) doorgaan, met mondmasker en op veilige afstand van elkaar. Van de 100 aanwezigen waren er naast mezelf en mijn vriendin slechts 2 anderen die het mondmasker tijdens de show ophadden. Dat je als organisator (Wilde Westen) en zelfs als artiest daar niets op zegt begrijp ik niet.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Afgelopen zondag op We Can Dance geweest bij Brugge. Last-minute beslissing, maar we hadden het ff nodig na die tegenslag van vorige week. Dus 3 uurtjes naar België rijden en appartementje geboekt op loopafstand. Dan toch nog een festival! Met de Nederlandse Coronacheck app (met internationale EU Digital Certificate QR) kwamen we zonder problemen binnen als volledig gevaccineerden. En het was heerlijk om weer even tussen de mensen te dansen, in de zon notabene. David Vunk als absolute hoogtepunt.

Het festival zelf was klein (2500 man capaciteit, maar volgens mij niet uitverkocht) en relatief ruim van opzet, met toch nog 3 podia. En helemaal op zand, wat nogal zwaar danst haha maar wel sfeer geeft. Voor eten en drinken hadden ze een systeem dat ik nog niet eerder zag: voordat je in de rij staat een QR code scannen, via een web portaal je bestelling afrekenen, vervolgens naar de bar lopen met de code die je krijgt. In theorie wel interessant omdat je dus aan de bar je bestelling niet meer hoeft door te geven en hoeft af te rekenen, maar er waren alsnog wel rijen, dus vraag me af of het echt sneller werkt gezien de barmensen eerst nog handmatig je code moeten overtypen en dán pas je drankjes gaan maken.

Maar in ieder geval: weer helemaal opgeladen. Echt even wat ik nodig had. Mocht iemand nog een feestje zoeken, ze organiseren nog 5 festivaldagen de komende 2 weekends.

1627983142244.png
1627983320356.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Gisteren ook weer eens naar een lokaal festival geweest. Heerlijk om nog eens wat live muziek te horen na anderhalf jaar.

Ruben Block was leuk om eens te horen maar daar is ook het meeste mee gezegd.

Vervolgens een klein anderhalf uur naar Balthazar. Wat zijn die gasten goed live, echt een aanrader. Volgens mij is elk album wel aan bod gekomen.

Vanmiddag naar de staat en intergalactic lovers kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken