Gisteren naar Feuerengel geweest in Metropool Hengelo. Zoals de naam al doet vermoeden, een coverband van Rammstein. Normaal ben ik niet zo van de coverbands, maar toen ik ongeveer een half jaar geleden weg ging bij werk zijn een toenmalige collega dat we daar heen moesten gaan. Dus de avond was gecombineerd met eten, gezelligheid en horen hoe het op mijn oude werk ging. Maar eigenlijk ben ik erg onder de indruk geweest van Feuerengel. Metropool is een gewone kleine popzaal (denk aan 1/3 Ronda of 013) en rechthoekig. Dus je zou verwachten dat er niet zoveel mag qua pyro. Niks is minder waar. Vuur tot aan het plafond, toetsenist in een grote ketel waar de zanger met een vlammenwerper (4m straal) op gaat, de halve cirkel met vuurwerk waarmee de zanger zwaait, vuurwerk aan touwtjes boven het publiek, het was echt ongelofelijk. Precies zoals je een Rammstein show voor je ziet en dan in een klein popzaaltje.
Ik heb Rammstein zelf een keer gezien op Werchter en vond dat toen een mooie show, maar ik miste de spontaniteit. Ik snap dat met zoveel pyro alles tot in de puntjes vast moet liggen ivm ongelukken, maar ik had zoiets van eenmaal Rammstein gezien mooi kan van mijn lijstje af. Des te knapper van Feuerengel dat zij ook een pyro-show hadden tot in de puntjes verzorgd, maar ook nog een goede spontane publieksinteractie hadden. Kortom, als je van Rammstein houdt, ga dan ook zeker een keer naar deze band!