Ik ben naar … geweest en het was …

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik vind een uur en kwartier voor Bicep écht te weinig. Sowieso voor bands/artiesten met 2 albums of meer is dit niks, helemaal als ze nummers rekken tot soms 10 minuten. 1 keer bier halen, nog een keer naar de WC + weer op je oude plek bij je maten komen kost al een half uur.

Bij kleinere namen een ander verhaal natuurlijk. Maar vaak betaal je flink, en dan voelt het een beetje genaaid als het binnen een poep en een scheet is afgelopen.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
595
565
Niet naar 'n concert geweest maar gisteravond naar de (try out) van Youp!
Fantastisch! en wat is het weer heerlijk om het theater te bezoeken zónder qr of andere regels... ?
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Uur en een kwartiertje is randje... Ben weleens bij Wolfmother geweest die maar een uur speelden. Voelde me toch wel genaaid.
Fair enough, ik stond een keer bij Joji en dat was volgens mij maximaal 35 min (niet eens geloof ik). Dat vond ik wel heel bizar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Gisteravond voor het eerst in half jaar weer eens live optreden bezocht: The Liminanas. Had ze al eerder gezien (denk op Lowlands).
Goed optreden. Muur van geluid. Band die er overduidelijk veel zin in had. Mooi moment was dat het laatste nummer voor de toegift (cover van The Undertones) gezongen werd door een van de gitaristen. Knettervals, maar met zoveel plezier gebracht dat iedereen stond te lachen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Vanavond geluisterd en genoten van Meskerem Mees. Gitaar, cello en twee mooie stemmen. Dat het in de Lutherse kerk was maakte het plaatje compleet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Ik ben gisteren naar Zwangere Guy in Paradiso geweest en het was geweldig! Hij begon met zijn wat meer gevoeligere nummers en daarna kwamen de beukers. Weer genoeg moshpits mogen meemaken en bij 1 van zijn laatste nummers trilde heel de vloer en ik denk zelfs het hele gebouw. Was net een aardbeving ;). Wat was het fijn om dit weer te mogen meemaken en heb ook geen moment meer gedacht aan corona. Blij dat alles weer mag en ja ik heb zelfs bezwete mensen gemist haha
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Zat inderdaad veel energie in het publiek gisteren! Vanaf Wie is Guy? kwam het echt helemaal los en dat werd doorgetrokken tot aan het eind. Het voorprogramma was wel echt superslecht zeg. Schijnbaar vrij groot in Belgie maar kon het echt niet aanhoren. Edit: Dat zat hem vooral in het bandje wat constant meeliep waar hij zelf overheen 'rapte'. Echt een enorme hekel aan en als zo iets gebeurd kan ik zo'n luie artiest al niet meer serieus nemen.

Vrijdag nog één keer testen voor toegang en dan zijn we van die ellende ook weer af gelukkig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Zat inderdaad veel energie in het publiek gisteren! Vanaf Wie is Guy? kwam het echt helemaal los en dat werd doorgetrokken tot aan het eind. Het voorprogramma was wel echt superslecht zeg. Schijnbaar vrij groot in Belgie maar kon het echt niet aanhoren. Edit: Dat zat hem vooral in het bandje wat constant meeliep waar hij zelf overheen 'rapte'. Echt een enorme hekel aan en als zo iets gebeurd kan ik zo'n luie artiest al niet meer serieus nemen.

Vrijdag nog één keer testen voor toegang en dan zijn we van die ellende ook weer af gelukkig.
Eens dat het voorprogramma niet om aan te horen was door dat kutbandje. Ben tijdens het voorprogramma maar ff bier wezen halen en even gaan plassen want mn oren begonnen er bijna van te bloeden :ROFLMAO:
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Caribou in Doornroosje: wat een optreden zeg. Geweldige afwisseling in de show, lekkere zomerse muziek afgewisseld met enorme knallers. Waanzinnige lichtshow, waanzinnige percussie. En een band die zichtbaar veel plezier had.
Was overigens bij lange na niet uitverkocht. Zonde.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Eindelijk! Na al die "mijn eerste show na de lockdown en het was geweldig" posts te lezen hier kon ik het zelf ook weer eens ervaren.

Mijn eerste post-corona concert stond gepland in eind mei, en dit vond ik gewoon te lang duren. Om deze reden maar besloten om spontaan een Royal Blood ticket van ticketswap af te halen, en zeker geen spijt van gehad. (Behalve dat als ik een week later een ticket had gekocht ik 19 euro ipv. 43 euro had betaald, maar dat laat ik even terzijde)

Royal Blood nog nooit eerder live gezien, was echt genieten om weer eens wat live muziek te kunnen meemaken! Voorprogramma helaas gemist, maar was toch zeker een fijne show, kan niet wachten tot het festivalseizoen. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Holy Shit.
Voor 22 euro via Ticketswap The Amazons gezien, waren echt sterk.
Komt daarna Royal Blood, again, Holy Shit. Ik vind het wel leuke muziek maar ben ook weer niet enorm fan dus daarom last minute via TS een kaartje gekocht. Wat een show man, meest leipe publiek ook wat ik ooit heb gezien. Heel de zaal stond te springen, elk nummer meerdere moshpits en de band speelde fucking, maar dan ook fucking strak. Door annulering van Parijs eergisteren en een show in België gisteren vol technische problemen hadden ze er echt zin in en waren zichtbaar onder de indruk van wat zich voor hen afspeelde.
Beste 22 euro ooit besteed. Holy Shit.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Holy Shit.
Voor 22 euro via Ticketswap The Amazons gezien, waren echt sterk.
Komt daarna Royal Blood, again, Holy Shit. Ik vind het wel leuke muziek maar ben ook weer niet enorm fan dus daarom last minute via TS een kaartje gekocht. Wat een show man, meest leipe publiek ook wat ik ooit heb gezien. Heel de zaal stond te springen, elk nummer meerdere moshpits en de band speelde fucking, maar dan ook fucking strak. Door annulering van Parijs eergisteren en een show in België gisteren vol technische problemen hadden ze er echt zin in en waren zichtbaar onder de indruk van wat zich voor hen afspeelde.
Beste 22 euro ooit besteed. Holy Shit.
Volkomen eens!
Alle energie die 2 jaar opgekropt was moest er bij iedereen even uit!
The Amazons heb ik in 2019 gezien in Rotown als talentvolle act. Mede door Covid hebben ze die status eigenlijk nog steeds. Met een beetje geluk spelen ze binnenkort zelf een AFAS plat. Ik ben er dan zeker bij. Wat zeer prettig was dat de band de volledige beschikking kreeg over licht en het beeldscherm. Dat maakt een optreden, zeker een voorprogramma, leuker om naar te kijken. Vaak moet zo'n act het doen met de minimale middelen.

Royal Blood had er duidelijk ook zin in. Ik was erg benieuwd hoe de nieuwe 'poppy' nummers live zouden klinken. Gelukkig klinken deze live veel vetter dan op de plaat. Het publiek reageerde duidelijk wel minder op de nieuwe nummers. De set zakte in toen Million and One (nieuw), Limbo (nieuw) en Blood Hands (langzaam nummer) achter elkaar gespeeld werden. Maar dat veranderde weer met Loose Change. Tot het eind was het feest.

Kortom genoten.
781 dagen na The Dropkick Murphy's in de Ziggodome weer heerlijk met andere mensen naar live muziek mogen luisteren.

Ik kijk nu al uit naar Royal Blood Pinkpop 2022!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Joslittel

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Gister bij Meskerem Mees (met support van Roos Meijer) in EKKO, Utrecht. Zowel Meskerem als het voorprogramma maakten rustige, prachtige muziek, met een zaal die zo goed als helemaal stil was. Ik stond naast de bar en je zag het ongemak bij het personeel met het neerzetten van bekers, openen van flesjes, omdat je alles zo duidelijk kon horen. Uniek iets in Nederland :LOL: Wel heel tof.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Bert

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
542
406
Gisteren bij Sting geweest in AFAS live.
Wat een baas!
Hij begon met 'russians' met twee 2 Oekraïense cellisten, toen had ie het publiek al helemaal mee.

En het gaat hier op het forum wel eens over de aftakeling van oude artiesten. Nou daar is bij Sting met z'n 71 jaar weinig van te merken.
Persoonlijke hoogtepuntjes: Englishmen in new York, so lonely, fragile (als laatste nummer, wat een einde!)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken