Ik ben naar … geweest en het was …

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
Fontaines D.C. in Trix, wat een topoptreden! Bijna elk nummer kende ik en wat een energie had die frontman, geen moment stil gestaan. Blij dat ik ze vanop de eerste rij heb kunnen zien. Voorprogramma was inderdaad ook zeer goed trouwens
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Ik proef toch veel eensgezindheid hier over hun optredens in de Benelux. Gelukkig maar, want dat betekent dat ze het langer vol kunnen houden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Fontaines D.C. in Trix, wat een topoptreden! Bijna elk nummer kende ik en wat een energie had die frontman, geen moment stil gestaan. Blij dat ik ze vanop de eerste rij heb kunnen zien. Voorprogramma was inderdaad ook zeer goed trouwens
Ik heb er ook een top avond gehad. Boven verwachting goed waren ze.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Begin februari 2020 werd DeWolff in de Maassilo aangekondigd voor 10 april 2020. Naar mijn bescheiden mening één van de beste livebands van de Benelux dus ik dacht: daar ga ik bij zijn! 5 verplaatsingen en bijna exact twee jaar later kwam het er gisteravond dan echt van! Eerst een shout out naar het voorprogramma Ivan & The Parazol. Een band uit Budapest en de naam zei me vaag iets maar wat een goed optreden! Bluesrock in het verlengde van Dewolff en de voorbeelden uit de jaren 60 en 70. Goede zanger, fijne sfeer, mooie solo's. Aanrader voor iedereen die dit werk kan waarderen!

Daarna natuurlijk Dewolff. En ze bevestigde voor ons het status als liveband zonder één enkel probleem. Iets over 9 gestart en tegen half 12 stonden we bij de metro, een topshow van meer dan 2 uur. Volle en mega enthousiaste zaal. Live hebben de nummers zoveel meer impact met prachtige improvisaties en solo's. Gestart met Made it to 27, aardig nummer op plaat maar live gelijk een klap op je kop met een muzikaal hoogtepunt van 4 minuten voordat de eerste zangregel volgt. Het absolute hoogtepunt is en blijft Tired of Loving You. Hoogtepunt van hun discografie en de liveversie tikt makkelijk de 15 minuten aan. De symbiose tussen de machtige gitaarsolo van 5 minuten en vervolgens het Hammond orgel blijft ongekend. Dit nummer zou zonder schaamte op de setlist van Led Zeppelin kunnen staan.

Kortom, ik ben enthousiast! Prachtige avond, schrale opstart van de werkweek. Waar is de koffie?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dit weekend naar Tinlicker geweest @ 013. En het was weer erg goed. Wel moest het publiek even op gang komen, maar dat kwam uiteindelijk helemaal goed.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Gisteren naar Miles Kane geweest in Doornroosje. Alles wat ik had gemist bij de Sisters Of Mercy vorige week was er nu wel: het plezier spatte van het podium. Lekker veel energie, nummers werden scherp gespeeld. Blijkbaar was het het eerste optreden in jaren voor hen. Dat was goed te merken, ze hadden er overduidelijk zin in. Dat in combinatie met de Britse coolness en bravoure maakte het echt genieten. Ook geen toegift, dat kan ik waarderen. Dat vind ik eigenlijk altijd zo'n onzin, dat verplichte nummertje: band even in de coulissen en het publiek moet schreeuwen. Speel gewoon alles wat je van plan bent, bedank het publiek en dan hup het podium af.

Overigens was de grote zaal in Doornroosje echt belachelijk leeg gister. Het balkon was sowieso gesloten en zelfs de achterste bar was met een groot gordijn afgedekt, zodat de zaal kleiner leek. Maar nog steeds was het zo rustig. Ik sluit niet uit dat het ook in de kleine zaal had kunnen passen. Miles Kane is dus blijkbaar niet zo heel bekend/populair. Zonde...
 

Remco

Playlistbediener
15 apr 2015
27
19
Was ook bij Miles Kane gisteren. Heerlijke energieke show en een hele strakke band, al vond ik het concert behoorlijk kort. Met 4 soloalbums (en 2 Last Shadow Puppets-platen) op zak is 65 minuten spelen wel een beetje karig. En inderdaad een behoorlijk lege zaal, wat (gok ik) te maken heeft met dat 'ie nog 3 Nederlandse shows doet de komende dagen. Daar is 'ie inderdaad niet populair genoeg voor. Nu al zin om 'm deze zomer weer op Werchter te zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Net thuis van Whispering Sons in Rotown! Na veel mooie verhalen erover gelezen te hebben deze band eindelijk aan het werk mogen zien in het habitat waarvoor deze muziek gemaakt is. Kleine zalen. Topshow. Intense performance. Waar de Editors moeite moeten doen om de muziek authentiek te verkopen, straalt deze frontvrouw echt iets uit. Het muurbloempje dat na een pittige jeugd ontbloeit is en al haar demonen te lijf schitterend. Schitterend intens gezongen met perfect passende muzikale omlijsting. De nummer met rustige opbouw waren voor mij het meest geslaagd zoals Flood, Screens en Got A Light. Kortom, de verhalen klopte!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Net thuis van Whispering Sons in Rotown! Na veel mooie verhalen erover gelezen te hebben deze band eindelijk aan het werk mogen zien in het habitat waarvoor deze muziek gemaakt is. Kleine zalen. Topshow. Intense performance. Waar de Editors moeite moeten doen om de muziek authentiek te verkopen, straalt deze frontvrouw echt iets uit. Het muurbloempje dat na een pittige jeugd ontbloeit is en al haar demonen te lijf schitterend. Schitterend intens gezongen met perfect passende muzikale omlijsting. De nummer met rustige opbouw waren voor mij het meest geslaagd zoals Flood, Screens en Got A Light. Kortom, de verhalen klopte!
door omstandigheden moet ik ze helaas missen over twee week in de Oosterpoort. Had ze graag weer willen zien
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Ik was bij Julien Baker in TivoliVredenburg Pandora. Wat een fantastische intieme show. Ik ben niet eens zo’n fan van haar albums maar dit was zonder twijfel een van de beste concerten die ik dit jaar ga zien/gezien heb. Ze tourt nog volop, dus als ze in je buurt langskomt laat de kans niet liggen ??
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Gisteren op de valreep via swap met/voor m'n dochter naar NBT geweest en ik was positief verrast!
Voor het laatst gezien op PP 2016 maar wat is die band gegroeid zeg.
Voor m'n dochter was 't de eerste keer Ziggo dus zij was super enthousiast! (mooi om te zien ?)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Gisteren bij Nothing But Thieves geweest in de ziggo. Wat mij betreft een maatje te groot voor ze. Degelijk concert, kutpubliek om ons heen (geen beweging in te krijgen), setlist kon beter. Prima act voor Pinkpop mainstage deze zomer, maar niet voor niks blijft de populariteit in omringende landen sterk achter.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
De meest sympathieke muzikant van het moment. Damian Wilson. Afgelopen donderdag trad hij samen met Adam Wakeman (toestenist geweest bij Black Sabbath) op in het muziekcafé in Enschede. Kon nog precies voor Paaspop.

Waarom de meest sympathieke man? Omdat hij onder het optreden rustig en in alle bescheidenheid verhalen vertelt en het publiek hierin meeneemt. Maar ook omdat hij in de kleine pauze in de set gewoon even tussen het publiek gaat instaan. En zeker omdat een uur voordat het optreden begon hij een rondje door de zaal liep om te vragen hoe het met iedereen ging, of ze er een beetje zin in hadden of hier en daar wat andere grapjes. Het optreden zelf was goed. 2x een instrumentaal nummer van Wakeman, waarvan een keer Iron Man (BS) in Jazz versie. Verder vooral veel Damian Wilson materiaal allemaal ingeleid met een verhaal. Ook covers van The Evil That Men Do (Iron Maiden), Bring Him Home (Les Miserables) en Life on Mars? (Bowie). Leuke, relaxte avond.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Wist niet zo goed waar ik het moest zetten, maar zijn er nog mensen die donderdag naar Dardust in de AB gaan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Wist niet zo goed waar ik het moest zetten, maar zijn er nog mensen die donderdag naar Dardust in de AB gaan?
Dit is ook wel een mooie. Zou morgen een concert in Parijs geven en overmorgen dus in Brussel, maar er wordt nu een post geplaatst dat die shows naar 2023 worden verplaatst. Lekker op tijd ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken