Ik ben naar … geweest en het was …

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
Simple Minds gezien in Antwerpen gisteren. Frontman Jim Kerr was goed bij stem. Straalt veel energie uit. Heeft er echt zin in. Goede setlist, goede band, gewoon niks mis mee. Ik dacht dat ze niet echt volle zalen meer zouden trekken maar het Sportpaleis was toch nagenoeg uitverkocht. Staan later dit jaar nog in Groningen als ik me niet vergis. Ga dat zien!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Is er ook iemand bij Bonobo geweest? Ben wel benieuwd hoe ze die nieuwe plaat spelen.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Zondag Strand of Oaks gezien in De Roma. De man was speciaal voor deze ene show vanuit de VS naar België afgereisd en was duidelijk blij en geëmotioneerd om weer te mogen spelen. De show begon en eindigde zeer sterk, alleen jammer dat er in de helft een 6-tal trage nummers achter elkaar gespeeld werden, waarbij de aandacht van het publiek duidelijk verslapte. De sterke finale kon het niet meer helemaal goedmaken. Ik denk dat Strand of Oaks er zelf ook iets meer van verwacht had, het publiek was maar matig enthousiast. Na het optreden is hij ook niet meer met de fans komen praten, ik heb speciaal gewacht tot De Roma sloot. Voorprogramma Jimmy Diamond, dat ook als begeleidingsband van Strand fungeerde, klonk live bijna exact als The War on Drugs, maar kwam er mee weg en speelde een sterke set.

Maandag Nation of Language gezien in Trix. Schitterende band met een fantastische frontman. Ze speelden 1 uur en 10 minuten en die tijd vloog zo voorbij. Ze hebben nog maar 2 albums uit en toch klonk heel het optreden als een greatest hits set. Als ze zo verder doen, zie ik ze nog een best grote naam worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.667
2.293
Net mijn eerste keer Froukje achter de rug en wauw wat was dit waanzinnig fijn zeg!!

Ga er niet teveel over schrijven want de meesten die haar tof vinden hebben haar sowieso al wel een keer gezien, maar wegens omstandigheden (slecht weer, Corona, etc.) haar steeds misgelopen.

De set had hier en daar nog wat kinderziektes, wat wil je van een artiest die eigenlijk nog maar pas komt piepen?, maar erg fijne setlist en heel tof gebracht door haar en de band. Ook erg toffe crew waar ze mee werkt, dus dat was nog een extra pluspunt! :)

Eentje voor in de eindejaarslijstjes en kijk al uit naar de volgende! :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
Sparks in Paradiso. Fantastische setlist (ook 2 nummers van Annette!), geweldig goede band en boordevol energie. Best veel praatjes met het publiek ook. En zelfs Ron waagde nog een dansje (en heeft aardig wat dansmoves voor iemand van 76)!

Lang naar uitgekeken en echt een topavond gehad.

Heel jammer dat die niet op de lineup van Primavera staan. Ze stonden er wel op de 2021-poster.

(Kritiek op de Primavera lineup, deze jongen slaagt erin.)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
16/04/22: fleddypalooza
HIPPOTRAKTOR 7
De band waar ik het meeste naar uitkeek. Hun album van vorig jaar stond zeer hoog in mijn lijstje. De verwachtingen lagen hoog!
Ze hebben die net niet ingelost, ondanks dat het concert nog steeds zeer goed was. De zanger/gitarist was geblesseerd en zong enkel vandaag. Beetje sneu wel voor die 5 noten per nummer. Ik vond de zang iets te zacht staan, waardoor je de hoofdzanger soms moeilijk hoorde, maar vanaf dat hij begon te grunten en te schreeuwen was het wel echt formidabel goed.
Hopelijk de volgende keer nog eens zien in volle glorie met de gitarist niet geblesseerd en de zang wat luider, want dan zou het echt hoog op mijn lijstje beste concerten komen.
Net voor Spoil Engine even met 2 van hun leden gepraat en sympathieke mannen. Ik zou ze sws aanraden deze zomer op bvb alctraz.

COFFIN FEEDER 7
Wat een brok energie! Dergelijke muziek zet ik niet snel op, maar live kan ik het bijna altijd waarderen. Zeker als je een show speelt als deze mannen deden. Het publiek was ook volledig mee.

BARK 7
Eveneens een brok energie hoor. Qua muziek ook meer mijn ding om thuis op te zetten. Een s/o naar de zanger zijn ´prachtige´ haar.

KILL THE LOGO 4
Meh, net als op Parklife konden ze me echt niet overtuigen. Enkel de teksten kon ik waarderen. Nu weet ik in ieder geval dat ik ze geen kans meer zou geven. Er kwam ook echt geen respons vanuit de zaal.

SPOIL ENGINE 9
Ja man, voor mij muzikaal echt het hoogtepunt van de avond. Dat geluid uit die vrouw is gewoon echt gek. Ook de muzikanten deden zeker hun werk.

FLEDDY MELCULY 8
Geluid stond perfect, kon al zijn teksten horen, wat, zo lees ik, vaak niet het geval is. De zaal barstte vanaf de eerste noten los en heb echt genoten van het feestje. Meer moet dat ook niet zijn bij die mannen.
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Gisteren naar The War on Drugs in een ouderwets volle Ziggo. Heerlijke set, prachtig geluid en nog mooiere minimalistische lichtsetup.

vond ook dat het tempo er goed in bleef zitten, ik heb eerdere ervaringen met de band dat ik me halverwege de set niet meer kan concentreren omdat t een soort weelderige jamsessie wordt ?. Hele gebalanceerde setlist zo. Met Thinking of a Place als afsluiter die wel ff binnen kwam..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
16/04/22: fleddypalooza
HIPPOTRAKTOR 7
De band waar ik het meeste naar uitkeek. Hun album van vorig jaar stond zeer hoog in mijn lijstje. De verwachtingen lagen hoog!
Ze hebben die net niet ingelost, ondanks dat het concert nog steeds zeer goed was. De zanger/gitarist was geblesseerd en zong enkel vandaag. Beetje sneu wel voor die 5 noten per nummer. Ik vond de zang iets te zacht staan, waardoor je de hoofdzanger soms moeilijk hoorde, maar vanaf dat hij begon te grunten en te schreeuwen was het wel echt formidabel goed.
Hopelijk de volgende keer nog eens zien in volle glorie met de gitarist niet geblesseerd en de zang wat luider, want dan zou het echt hoog op mijn lijstje beste concerten komen.
Net voor Spoil Engine even met 2 van hun leden gepraat en sympathieke mannen. Ik zou ze sws aanraden deze zomer op bvb alctraz.

COFFIN FEEDER 7
Wat een brok energie! Dergelijke muziek zet ik niet snel op, maar live kan ik het bijna altijd waarderen. Zeker als je een show speelt als deze mannen deden. Het publiek was ook volledig mee.

BARK 7
Eveneens een brok energie hoor. Qua muziek ook meer mijn ding om thuis op te zetten. Een s/o naar de zanger zijn ´prachtige´ haar.

KILL THE LOGO 4
Meh, net als op Parklife konden ze me echt niet overtuigen. Enkel de teksten kon ik waarderen. Nu weet ik in ieder geval dat ik ze geen kans meer zou geven. Er kwam ook echt geen respons vanuit de zaal.

SPOIL ENGINE 9
Ja man, voor mij muzikaal echt het hoogtepunt van de avond. Dat geluid uit die vrouw is gewoon echt gek. Ook de muzikanten deden zeker hun werk.

FLEDDY MELCULY 8
Geluid stond perfect, kon al zijn teksten horen, wat, zo lees ik, vaak niet het geval is. De zaal barstte vanaf de eerste noten los en heb echt genoten van het feestje. Meer moet dat ook niet zijn bij die mannen.
Dikke 2.
Vooral wat Spoil Engine betreft. En het was (bijna?) hun laatste show blijkbaar want de dame in kwestie verhuist naar Amerika. Blij dat ik die eens heb gezien dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
Dikke 2.
Vooral wat Spoil Engine betreft. En het was (bijna?) hun laatste show blijkbaar want de dame in kwestie verhuist naar Amerika. Blij dat ik die eens heb gezien dus.
Ik kreeg een flyer waar ze op stonden van zingem beeft fzoiets dus wss bijna dan
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.289
6.478
Gisteren ook naar The War On Drugs geweest in de Ziggo Dome. Heerlijk optreden.

Eerst even de tip meegeven om niet op P2 te parkeren. Kort op elkaar, het haalt het slechtste in mensen naar boven qua manieren, een kort stukje naar de stoplicht daarna dat lang op rood blijft zodat er nauwelijks doorloop is. Niet doen!

We waren lekker op tijd in Amsterdam dus hadden alle voor een broodje Döner en een koffie daarna. Alsnog voor de deuren opengingen in de rij en na even wachten eindelijk weer eens de Ziggo Dome binnen voor het eerst in zoveel jaar. Dit is een typisch concert waarbij ik van te voren bang was voor the Dutch disease. Dus snel een mooi plekje vooraan uitgezocht en uiteindelijk samen met iemand gestaan via de Kink/festileaks appgroep. Erg gezellig om op die manier mensen te ontmoeten. Het voorprogramma sloot erg goed aan bij de hoofdact. Muziek kwam in de buurt en ze speelden ook erg goed. Ze kwamen zeker over, waren strak en daardoor kwam ik lekker in de sfeer voor The War On Drugs. Daarna duurde het maar een halfuurtje voor TWOD opkwam, mooi op tijd. Vanaf minuut 1 was duidelijk dat dit optreden om muzikale schoonheid zou gaan. Het geluid was vanaf moment 1 precies goed afgesteld. Alle instrumenten kon je in detail horen en de zang was perfect. De hele band was ook vanaf moment 1 in topvorm. En die gitaar in de nummers, het is toch heerlijk. Eerste keer dat ik ze zag, dus ik heb geen referentie kader, maar de nieuwe nummers vielen heel goed in de set met de oude nummers. Lichtshow was schitterend. Ik denk dat dit op Werchter (op DTRH al meer) niet zo mooi uitkomt in het half licht. Ze speelden ruim 2 uur en een kwartier en er kwamen meerdere pareltjes voorbij, met natuurlijk de veelgeprezen Under the Pressure, I Don't Live Here Anymore en Thinking of a Place als hoogtepunten. Maar om alleen die eruit te lichten is oneerlijk want alles was goed. Geen moment saai, maar elk moment was intens genieten.

Ik kreeg via via te horen dat er achterin de zaal en op de tribunes veel werd geluld. Gelukkig had ik hier geen last van, maar wat zonde toch oom daar van te voren al rekening mee te moeten houden en dat zoveel mensen er wel last van hebben. Daar moet het in NL echt eens afgelopen mee zijn!

Voor iedereen die vandaag in België gaat veel plezier (en als je nog twijfelt en op ticketswap hoopt, doen!). Ik ga ze op Werchter wel overslaan voor Black Pumas, want zo goed als hier gaat het niet meer lukken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Gisteren ook naar The War On Drugs geweest in de Ziggo Dome. Heerlijk optreden.

Eerst even de tip meegeven om niet op P2 te parkeren. Kort op elkaar, het haalt het slechtste in mensen naar boven qua manieren, een kort stukje naar de stoplicht daarna dat lang op rood blijft zodat er nauwelijks doorloop is. Niet doen!

We waren lekker op tijd in Amsterdam dus hadden alle voor een broodje Döner en een koffie daarna. Alsnog voor de deuren opengingen in de rij en na even wachten eindelijk weer eens de Ziggo Dome binnen voor het eerst in zoveel jaar. Dit is een typisch concert waarbij ik van te voren bang was voor the Dutch disease. Dus snel een mooi plekje vooraan uitgezocht en uiteindelijk samen met iemand gestaan via de Kink/festileaks appgroep. Erg gezellig om op die manier mensen te ontmoeten. Het voorprogramma sloot erg goed aan bij de hoofdact. Muziek kwam in de buurt en ze speelden ook erg goed. Ze kwamen zeker over, waren strak en daardoor kwam ik lekker in de sfeer voor The War On Drugs. Daarna duurde het maar een halfuurtje voor TWOD opkwam, mooi op tijd. Vanaf minuut 1 was duidelijk dat dit optreden om muzikale schoonheid zou gaan. Het geluid was vanaf moment 1 precies goed afgesteld. Alle instrumenten kon je in detail horen en de zang was perfect. De hele band was ook vanaf moment 1 in topvorm. En die gitaar in de nummers, het is toch heerlijk. Eerste keer dat ik ze zag, dus ik heb geen referentie kader, maar de nieuwe nummers vielen heel goed in de set met de oude nummers. Lichtshow was schitterend. Ik denk dat dit op Werchter (op DTRH al meer) niet zo mooi uitkomt in het half licht. Ze speelden ruim 2 uur en een kwartier en er kwamen meerdere pareltjes voorbij, met natuurlijk de veelgeprezen Under the Pressure, I Don't Live Here Anymore en Thinking of a Place als hoogtepunten. Maar om alleen die eruit te lichten is oneerlijk want alles was goed. Geen moment saai, maar elk moment was intens genieten.

Ik kreeg via via te horen dat er achterin de zaal en op de tribunes veel werd geluld. Gelukkig had ik hier geen last van, maar wat zonde toch oom daar van te voren al rekening mee te moeten houden en dat zoveel mensen er wel last van hebben. Daar moet het in NL echt eens afgelopen mee zijn!

Voor iedereen die vandaag in België gaat veel plezier (en als je nog twijfelt en op ticketswap hoopt, doen!). Ik ga ze op Werchter wel overslaan voor Black Pumas, want zo goed als hier gaat het niet meer lukken.
Gaaf! Superveel zin om ze op Werchter voor het eerst te zien. Festivalshow bij zonsondergang hebben een paar van mijn beste festivalervaringen opgeleverd dus ga er vol voor. Misschien wel voorste vak om tussen liefhebbers te staan
 
  • Leuk
Waarderingen: parelconfituur en Brian

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Dit is een typisch concert waarbij ik van te voren bang was voor the Dutch disease.
Heb me tijdens het voorprogramma met nog wat anderen om me heen mateloos aan een dude staan ergeren. Echt geen minuut achter elkaar naar dat podium gekeken. Constant op z'n telefoon of echt keihard praten tegen z'n maat. En dan sta je gewoon al 20 meter van het podium, je zou toch verwachten dat daar mensen staan voor de muziek. Na het voorprogramma snel nog een paar meter naar voren gegaan en stond toen wel tussen diehard TWOD-fans. Normaal niet zo last van mensen om me heen tijdens een concert maar dit sloeg echt nergens op.
Iedereen in België veel plezier vandaag, je gaat wat meemaken!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
319
Was gister ook in de Ziggo en kan me wel vinden in bovenstaande reacties hier, en ook de recensies elders. Voor mij de derde keer dat ik ze zag, na Rock Werchter 2015 (niet memorabel) en Lowlands 2018 (tegenvallend) was het dit keer wel helemaal raak.

Was door omstandigheden te laat binnen, stond daardoor vrijwel achteraan. De eerste twee songs gemist maar was blij dat ik nog een stuk de zaal in kon lopen, ondanks dat het uitverkocht was. Inderdaad wel wat gepraat achterin, met name bij de bars, maar veel minder dan bij andere concerten en festivals. En ruim de mogelijkheid op een wat betere plek te staan.

De band speelde weergaloos goed, fraai geluid ook. Op momenten mooi ingetogen en op andere meer uitbundig met uitgesponnen solo's en verlegde accenten, steeds met passie. Ben niet echt thuis in het meest recente werk maar dat overtuigde live ook.

Kijk erg uit naar het optreden op down the rabbit hole, gaat schitterend worden.

Vond de lichten een beetje vreemd en niet de show dienen. Dan veel liever bij een ondergaande zon op het terrein in Beuningen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.218
2.153
Vrijdag ook naar the War on Drugs geweest.

Goed gespeeld, fraaie lichtshow, maar toch pakte het mij niet, en dat had ik na ruim 2 jaar geen grote concerten meer eigenlijk wel gehoopt en verwacht. Dat had zeker ook te maken met het lauwe en kletsende publiek, dat een nummer als Living Proof volledig overstemde. Maar ook bij de muziek miste ik een beetje de bezieling die ik wel verwacht had.

Kortom, best mooi concert, maar had eigenlijk op meer gehoopt.
Niettemin, bij een zonsondergang op het grote podium van DTRH kan het daar wel heel bijzonder worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken