Ik ben naar … geweest en het was …

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Zo daar kwam even frustratie én vooral veel vreugde vrij na 2 jaar nauwelijks uit kunnen gaan tijdens Alors on Dance.
Stromae die de AFAS Live in de fik zet met een "zitconcert", de eerste 20 seconden dan.
Traantje wegpinken tijdens L'Enfer, wat. een. visuals.
Kortom, zieke show. Show van het jaar zelfs vooralsnog... honger naar meer.
Nu snel terug naar Brabant voor carnaval, Santé.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
294
386
Naar Whispering Sons geweest in de AB.

Wat. Een. Frontvrouw.
Die blaast als het moet een Russisch konvooi van 60km weg.

Geweldig om nog eens een concert bij te wonen waar alles kan en alles mag.
Ben gisteren ook geweest. Dat is ook het gevoel dat ik overhoud aan dit optreden. Fenne blijft enorm groeien als frontvrouw. Het was fantastisch!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Aan de mensen die naar Damon Albarn zijn geweest: Hoe was die show? Baal nog steeds dat ik niet kon deze week.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.722
2.290
Aan de mensen die naar Damon Albarn zijn geweest: Hoe was die show? Baal nog steeds dat ik niet kon deze week.
Ik vond het een hele mooie show. Heel erg gefocust op zijn laatste album natuurlijk, want slechts twee nummers van de setlist komen niet van die plaat. De show was vrij ingetogen, maar paste goed bij de seated setting. Ook het album vond ik in die setting beter tot zijn recht komen. Je kon erg focussen op de details in de muziek.

In het kort: prachtige uitvoering van zijn laatste album, maar als je naar een greatest hits show op zoek was dan kwam je bedrogen uit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
In het kort: prachtige uitvoering van zijn laatste album, maar als je naar een greatest hits show op zoek was dan kwam je bedrogen uit.
Ik heb het idee dat je dat bij Albarn sowieso al gauw hebt. Lijkt wel alsof dat gewoon nooit gebeurt.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Ja, ik vind het ook jammer dat er vaak weinig dwarsverbanden zijn tussen de verschillende projecten van Albarn. Ik vind hem op zijn best als songwriter, dus de show van woensdag lag veel meer in mijn straatje dan de show met het concertgebouworkest. Ik werd echt meegezogen in die laatste plaat, dus vond het erg sterk. De show was wel aan de korte kant, maar dat mag de pret niet drukken gezien de afgelopen twee jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik vond het een hele mooie show. Heel erg gefocust op zijn laatste album natuurlijk, want slechts twee nummers van de setlist komen niet van die plaat. De show was vrij ingetogen, maar paste goed bij de seated setting. Ook het album vond ik in die setting beter tot zijn recht komen. Je kon erg focussen op de details in de muziek.

In het kort: prachtige uitvoering van zijn laatste album, maar als je naar een greatest hits show op zoek was dan kwam je bedrogen uit.
Volgens mij zelfs maar 1 nummer dat niet nieuw was: Blur albumtrack "Strange News From Another Star", redelijk random maar paste wel goed bij de sfeer! Het andere nummer in het encore was een bonustrack van het nieuwe album.

Verder sluit ik me daar helemaal bij aan. Een mooie ingetogen show waarbij de sound van het nieuwe project goed tot zijn recht kwam.
De nummers werden ook uitgebouwd met langere instrumentale delen en interludes, waar mooi gebruik werd gemaakt van de strijkers en saxofoon en een aantal Ijslandse instrumenten (Damon ging op een gegeven moment op een soort gigantische hoorn blazen haha). Hoogtepunt voor mij was wel de euforische jazzy jam aan het einde van Polaris, met Damon op de melodica.

Ik heb het idee dat je dat bij Albarn sowieso al gauw hebt. Lijkt wel alsof dat gewoon nooit gebeurt.
De solo shows die hij vorig jaar speelde waren nou juist een combinatie van het nieuwe solowerk + greatest hits. Hij speelde in de zomer en het najaar in de UK gewoon grote Blur en Gorillaz hits tussen het solomateriaal door. Maar ik denk dat deze shows toch meer specifiek in het teken stonden van TNTF, vandaar ook de locatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Op de terugweg van The Pineapple Thief in De Boerderij. Na een euforische show van De Staat in Rotown vorig weekend alweer mijn tweede liveshow, wederom genoten! De eerste keer dat ik deze prachtband live mocht zien. Speelde strak en een fijne sfeer in de zaal. Mooie aan hen vind ik dat ze progrock maken waarbij ze nummers klein en kwetsbaar durven te houden. Niet elk nummer heeft een climax en moeilijk doen op de instrumenten staat niet centraal. Wel het nummer en de tekst. Erg van kunnen genieten. Op naar Celeste volgend weekend in Baroeg!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Bicep, afgelopen zaterdag in Paradiso. Keihard, zoals verwacht maar zonder interactie en met een korte speelduur voelde het 'concert' wel een beetje niet-af. Visuals en lasers waren wel echt on point.

Gelukkig nog tot 6 uur in de marktkantine gehangen om alle energie er echt even uit te gooien. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ook bij Bicep in Paradiso afgelopen zaterdag. Veel overeenkomsten met de set in Tivoli van eind vorig jaar had ik het idee, maar iets meer "Bravo-Lowlands" interludes tussendoor. Desalniettemin weer heel tof. Was de show niet gewoon een uur en een kwartier? Op zich prima? Het vloog voorbij inderdaad, maar voor mij persoonlijk was dat ook omdat het zo tof was, incl lichtshow, etc.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Uur en een kwartiertje is randje... Ben weleens bij Wolfmother geweest die maar een uur speelden. Voelde me toch wel genaaid.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Gisteren ook eindelijk weer eens live muziek mogen luisteren. Een Queen tributebandje in de Helling Utrecht. De mannen werden voor het eerst in tijden weer losgelaten en hadden er duidelijk zin in, waardoor het een heerlijk optreden werd. Ik hoop nog wel dat mn trommelvliezen een beetje herstellen die hebben het zwaar te verduren gehad.
In het voorprogramma stond Komatsu uit Eindhoven wat voor mij een verrassend lekker stonerbandje blijkt te zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.693
Uur en een kwartiertje is randje... Ben weleens bij Wolfmother geweest die maar een uur speelden. Voelde me toch wel genaaid.
Ik vind 75 minuten ook wel het minimum ja. Ben een keer bij Sam Fender geweest in Keulen, speelde 50 minuten. Toen was zijn 1e album notabene net uit, dan mag je toch wel iets meer verwachten. Vrijdah Pip Blom gezien, zonder voorprogramma, 50 minuten. Kan daar nog wel mee leven bij zo'n relatief klein indiebandje. Was trouwens erg tof, Pip Blom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ik vind 75 minuten ook wel het minimum ja. Ben een keer bij Sam Fender geweest in Keulen, speelde 50 minuten. Toen was zijn 1e album notabene net uit, dan mag je toch wel iets meer verwachten. Vrijdah Pip Blom gezien, zonder voorprogramma, 50 minuten. Kan daar nog wel mee leven bij zo'n relatief klein indiebandje. Was trouwens erg tof, Pip Blom.
He, dan was jij in Rotown! Jammer dat ik die show moest missen, maar ik zat elders in de kroeg.

Maar eens, een show moet toch wel zeker een uur duren tenzij het echt een jonge band is. Dan reken ik daar niet op.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ik heb een avondje Little Devil te Tilburg gedaan zaterdag. De hoofdact van de avond was Dead Lord, een beetje een mix van blues rock en metal. Instrumental wel leuk, de vocalen vond ik niet altijd even best. Het voorprogramma The Riven viel me eerlijk gezegd niet tegen. Stevige rock met een sterke frontvrouw., vond dit eerlijk gezegd leuker dan het hoofdprogramma. Al bij al een leuk avondje gehad.

We waren niet echt specifiek voor de bands gegaan, maar we waren er meer om uberhaupt bands te zien met wat vrienden en bier :). Dus dan is het een prima score voor zo'n avond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken