Lana del Rey - 4/7/23
Allereerst dank voor
@wenteldave dat ik hierbij kon zijn. Ik had dit voor geen goud willen missen en het was echt bijzonder.
Aangekomen bij de Ziggo Dome met een die hard Lana fan die al sinds haar eerste album naar Lana luistert.
Voorprogramma was Naaz. Wat een flut was dat. Geschreeuw in de microfoon en ik kreeg er pijn van aan mijn oren. Vervolgens zes keer benoemen dat je voorprogramma van Lana bent. Naaz vindt zichzelf te geweldig. Een dikke no van mij.
Vervolgens Lana del Rey. Ze kwam een 20 minuten te laat. Daar stond ze dan. Wauw wauw wauw! Ik had verwachtingen maar dit overtrof alles.
Opvallend hoeveel jonge tiener meiden aanwezig zijn naast natuurlijk de die hard fans. Mensen hebben zich uitgedost in de leukste jurkjes, strikjes in de haren en bloemen kransen.
Alles was loepzuiver gezongen, een top begeleidende band en gewoon kippenvel. Ik moet zeggen dat de sfeer in de zaal abnormaal was. Geschreeuw, gejuich….liedjes volledig meezingen. Dit is een icoon die underrated is en waarvan ik de grootte heb onderschat.
Lana zingt albums van al haar albums met voor mij uitblinkers ‘Ride’ , ‘Venice Bitch’ en ‘ Chemtrails Over The Country Club’. Met gouden confetti, bloemen, een bloemenschommel en magische videobeelden in de achtergrond waan je je in een bijzondere wereld. Het voelde echt een beetje magisch….
Gaat zij festivals headlinen? Nee… ik denk het niet. Dit past niet bij Lana en voelt niet helemaal top. Ze heeft altijd kortere tours en geniet van de verrassingsconcerten die ze nu kan geven. Het is geen dame die ondanks haar melancholische geluid een uitgebreide tour zal gaan plannen…
Deze dame kan zingen en liedjes maken en niet zo beter. Ik heb nu al last van de post concert depressie
Ooh ja…emotioneel werd ze wel van de zaal en de sfeer. Een traantje pikte ze weg. Mensen zouden zeggen dat het gespeeld is…nah…ik weet vrijwel zeker van niet.
Bekijk bijlage 5827