Ik ben naar … geweest en het was …

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Parool is er wat gematigder over. Blijkbaar stond de backing track heel hard?
Misschien waren ze bij een ander concert. Sorry ik kreeg een beetje irritatie toen ik die recensie las van het Parool.

Maar goed recensies blijven meningen.

Ook de Volkskrant vijf sterren.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Lana Del Rey was beter dan ik had verwacht en durven hopen. Die stem van haar is, ondanks de harde backing track, echt niet van deze wereld zo mooi. Zeker niet vlekkeloos, en podiumangst is ook wel merkbaar bij haar maar desondanks enorm dankbaar dat ik hierbij heb kunnen zijn met mijn vriendin. Waarvoor wederom dank naar @wenteldave
Zeker weten één van dé beste concerten van het jaar.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
202
Misschien waren ze bij een ander concert. Sorry ik kreeg een beetje irritatie toen ik die recensie las van het Parool.

Maar goed recensies blijven meningen.

Ook de Volkskrant vijf sterren.

Nou nou… Ik zie je wel vaker een beetje bozig worden als andere bezoekers of recensenten jouw mening niet delen (Pink), maar het kan toch prima dat verschillende mensen hetzelfde concert heel verschillend beleven? Da’s nou net het mooie van muziek. Het kan precies de snaar bij je raken, maar wanneer dat wel of niet gebeurt is soms ondoorgrondelijk. En wat betreft de “objectievere” waarnemingen: misschien stonden ik en Paroolmeneer net op een plek waar de geluidsmix niet optimaal was. Misschien hebben mijn oordopjes per ongeluk een Lana-filter. Misschien ligt de waarheid, als die al bestaat, ergens in het midden. Maar dat doet allemaal niets af aan het feit dat jij (en velen met jou) een fantastisch concert hebben beleefd, en dat vind ik fantastisch.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.303
Nou nou… Ik zie je wel vaker een beetje bozig worden als andere bezoekers of recensenten jouw mening niet delen (Pink), maar het kan toch prima dat verschillende mensen hetzelfde concert heel verschillend beleven? Da’s nou net het mooie van muziek. Het kan precies de snaar bij je raken, maar wanneer dat wel of niet gebeurt is soms ondoorgrondelijk. En wat betreft de “objectievere” waarnemingen: misschien stonden ik en Paroolmeneer net op een plek waar de geluidsmix niet optimaal was. Misschien hebben mijn oordopjes per ongeluk een Lana-filter. Misschien ligt de waarheid, als die al bestaat, ergens in het midden. Maar dat doet allemaal niets af aan het feit dat jij (en velen met jou) een fantastisch concert hebben beleefd, en dat vind ik fantastisch.
Je bent gewoon geen echte fan ;)
 
  • Haha
Waarderingen: DanielNedelko

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Nou nou… Ik zie je wel vaker een beetje bozig worden als andere bezoekers of recensenten jouw mening niet delen (Pink), maar het kan toch prima dat verschillende mensen hetzelfde concert heel verschillend beleven? Da’s nou net het mooie van muziek. Het kan precies de snaar bij je raken, maar wanneer dat wel of niet gebeurt is soms ondoorgrondelijk. En wat betreft de “objectievere” waarnemingen: misschien stonden ik en Paroolmeneer net op een plek waar de geluidsmix niet optimaal was. Misschien hebben mijn oordopjes per ongeluk een Lana-filter. Misschien ligt de waarheid, als die al bestaat, ergens in het midden. Maar dat doet allemaal niets af aan het feit dat jij (en velen met jou) een fantastisch concert hebben beleefd, en dat vind ik fantastisch.
Bozig worden is wel uit de context getrokken. Sowieso lastig om soms emoties te koppelen aan berichten 😂😝.

Plus ik vond P!nk uiteindelijk niet eens de leukste show op Pinkpop. Dus snap de reacties 😂

Maar ben het gewoon oneens met hoe het Parool de recensie heeft geschreven en opgesteld. Er worden dingen uitvergroot die er niet waren.

MAAR sorry ik ben de persoon die hier inderdaad de zoete pop aan het promoten is 💓💓😂…..
 
  • Geweldig
Waarderingen: DanielNedelko

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Mooiste van alles is dat iedereen hier hele uiteenlopende muzieksmaken heeft maar we toch een passie vanconcerten en muziek delen. Het is ook immers dankzij dit forum dat ik toch maar eens Bruce wilde proberen live te bewonderen.
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Ik vond Lana gisteren heel leuk. Ik stond vrijwel achteraan om meer overzicht en ruimte te hebben, maar het geluid en zicht was prima (ik ben niet per se heel lang). Afgelopen jaren al veel gelezen over de live reputatie van Lana, zelfs gewaarschuwd dat wanneer je fan bent, je niet naar een optreden moet gaan, omdat je dan waarschijnlijk geen fan meer zal blijven. Dat viel allemaal heel erg mee. Ja, ze zong niet constant in de microfoon en de hele opbouw van het podium incl. de danseressen was best wel komisch (camp!), maar Lana kwam heel oprecht op me over en de mix van nostalgia (ik was een puber en groot fan tijdens Born To Die), enthousiasme vanuit het publiek en de intimiteit/emoties die Lana toch in zo'n zaal op mij wist over te brengen, maakten dit voor mij een zeer geslaagde show.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover en Oasiss

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
Maar ben het gewoon oneens met hoe het Parool de recensie heeft geschreven en opgesteld. Er worden dingen uitvergroot die er niet waren.

Of dat het jou niet opviel, omdat je betoverd was door het optreden?

Ik lees in de recensie van het Parool vooral dat ze vinden dat ze enorm goede muziek maakt en een magische stem heeft, maar dat ze soms niet te verstaan is door het harde gegil van de fans, dat ook door anderen hier op het forum genoemd is. Het andere grote punt uit de review is volgens mij gewoon exact wat jij bedoelde met de onderstaande quote, waarbij het enige verschil is dat jij iemand lijkt te zien die makkelijk in een andere sferen terecht kan komen bij een concert (dat verder een mooie eigenschap is) en de schrijver van het Parool niet. Zie onderstaande quote van jou en uit het Parool.

Blijf wel zeggen dat Lana echt een diva is maar dat ze dit gedrag vertoont door haar onzekerheid. Het houterige voelde ik aan het begin ook en zij is niet iemand die een jaar lang in allemaal zalen moet staan dat trekt ze niet en heeft ze zelf al vaker aangegeven.
Parool quote:
Zijn sommige artiesten voor het podium geboren, Del Reys biotoop is zichtbaar eerder dat van de beslotenheid van de studio.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Of dat het jou niet opviel, omdat je betoverd was door het optreden?

Ik lees in de recensie van het Parool vooral dat ze vinden dat ze enorm goede muziek maakt en een magische stem heeft, maar dat ze soms niet te verstaan is door het harde gegil van de fans, dat ook door anderen hier op het forum genoemd is. Het andere grote punt uit de review is volgens mij gewoon exact wat jij bedoelde met de onderstaande quote, waarbij het enige verschil is dat jij iemand lijkt te zien die makkelijk in een andere sferen terecht kan komen bij een concert (dat verder een mooie eigenschap is) en de schrijver van het Parool niet. Zie onderstaande quote van jou en uit het Parool.


Parool quote:
Oei. Komt nu toch naar boven dat ik mijn Nederlands examen VWO maar net had gehaald omdat lezen niet mijn sterkste punt is.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
Oei. Komt nu toch naar boven dat ik mijn Nederlands examen VWO maar net had gehaald omdat lezen niet mijn sterkste punt is.

Dat probleem had ik ook hoor, uiteindelijk zijn al die reviews toch maar meningen van mensen en is uiteindelijk alleen iemands eigen ervaring belangrijk. Zelfs al vond heel de ZiggoDome het een verschrikkelijk optreden en jij vond het magistraal, dan boeit het niet wat de rest ervan vond.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Dat probleem had ik ook hoor, uiteindelijk zijn al die reviews toch maar meningen van mensen en is uiteindelijk alleen iemands eigen ervaring belangrijk. Zelfs al vond heel de ZiggoDome het een verschrikkelijk optreden en jij vond het magistraal, dan boeit het niet wat de rest ervan vond.
Ik ben ook van mening dat de plek in een zaal heel erg bepaalt hoe jij een optreden ervaart. Ik had reguliere staplekken maar stond redelijk vooraan als je dan in ring twee zit achteraan is de sfeer al anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Lana del Rey - 4/7/23

Allereerst dank voor @wenteldave dat ik hierbij kon zijn. Ik had dit voor geen goud willen missen en het was echt bijzonder.

Aangekomen bij de Ziggo Dome met een die hard Lana fan die al sinds haar eerste album naar Lana luistert.

Voorprogramma was Naaz. Wat een flut was dat. Geschreeuw in de microfoon en ik kreeg er pijn van aan mijn oren. Vervolgens zes keer benoemen dat je voorprogramma van Lana bent. Naaz vindt zichzelf te geweldig. Een dikke no van mij.

Vervolgens Lana del Rey. Ze kwam een 20 minuten te laat. Daar stond ze dan. Wauw wauw wauw! Ik had verwachtingen maar dit overtrof alles.

Opvallend hoeveel jonge tiener meiden aanwezig zijn naast natuurlijk de die hard fans. Mensen hebben zich uitgedost in de leukste jurkjes, strikjes in de haren en bloemen kransen.

Alles was loepzuiver gezongen, een top begeleidende band en gewoon kippenvel. Ik moet zeggen dat de sfeer in de zaal abnormaal was. Geschreeuw, gejuich….liedjes volledig meezingen. Dit is een icoon die underrated is en waarvan ik de grootte heb onderschat.

Lana zingt albums van al haar albums met voor mij uitblinkers ‘Ride’ , ‘Venice Bitch’ en ‘ Chemtrails Over The Country Club’. Met gouden confetti, bloemen, een bloemenschommel en magische videobeelden in de achtergrond waan je je in een bijzondere wereld. Het voelde echt een beetje magisch….

Gaat zij festivals headlinen? Nee… ik denk het niet. Dit past niet bij Lana en voelt niet helemaal top. Ze heeft altijd kortere tours en geniet van de verrassingsconcerten die ze nu kan geven. Het is geen dame die ondanks haar melancholische geluid een uitgebreide tour zal gaan plannen…

Deze dame kan zingen en liedjes maken en niet zo beter. Ik heb nu al last van de post concert depressie 😉

Ooh ja…emotioneel werd ze wel van de zaal en de sfeer. Een traantje pikte ze weg. Mensen zouden zeggen dat het gespeeld is…nah…ik weet vrijwel zeker van niet.

Bekijk bijlage 5827

Helemaal eens met jouw verslagje. Ik -als 50-er- heb mijn ogen uitgekeken deze avond. Dit is dus wat Beatlemania vroeger inhield. Ik heb me niet gestoord aan de schreeuwende tieners, ik vond het juist fascinerend om te zien. Ik begrijp het ook niet zo goed. De muziek van Lana (melancholische dream pop), en vooral haar teksten zijn normaal geen ingrediënten waar 16 jarige meiden van uit hun stekker gaan. Weten ze wel wie Crosby, Stills en Nash zijn? Snappen ze de verwijzingen naar de Eagles, kennen ze Harry Nilsson, etc. Zouden ze het echte verhaal van de ''tunnel under ocean blv'' kennen en de symbolische betekenis van het nummer? Ik denk het niet, maar het zal ze worst wezen en dat is prima.
Ik heb de show ervaren als een grote trip (en ik doe geen drugs, dus kun je nagaan wat de impact was). Je kan er niet zo goed de vinger op leggen, maar ze heeft iets verslavends. Een verre van perfecte show, chaotische choreografie, veel te veel dansers, en toch past het in de dromerige en chaotische wereld van Lana. Ik vind haar albums geweldig en was een beetje bang voor een anti-climax bij haar optreden, ook na het zien van diverse YouTube filmpjes. Maar man o man wat was dit lekker. Ik heb het geluk dat ik zondag nog een keer mag, en dan op Hyde Park.
Ik heb heel wat concerten gezien in mijn leven, maar deze staat zeker in de top 5
 

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Misschien mis ik nu iets, dus daar word ik in dat geval graag op gewezen. Maar drijft ze nu de spot met haar laatkomactie op Glastonbury? Dat is dan echt pure minachting naar al je fans die daar op je hebben gewacht en een halve set hebben gekregen.
Dat leek misschien zo met die 'kappers act', maar dit hoort bij de show. Deed ze in al haar voorgaande shows ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover en Bob105

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Over Naaz en haar geschreeuw:

Ze maakt wel degelijk goede nummers imo en brengt die live soms wat te hysterisch(?). Maar goed, liever dat dan niet live zingen.

Verder mooi verslag Nik! Het blijft een geweldige studio artiest. Van filmpjes die ik voorbij heb zien komen kan ik zeggen dat ik schrok van de backing track en het volume van haar stem.
Naaz was verschrikkelijk slecht. Wat een drama queen. En waarom het publiek toespreken in het Engels? Ik hoop dat ze genoten heeft van de Ziggo dome, want ik denk dat het de eerste en laatste keer was voor haar. Next.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Headliner
3 dec 2013
5.031
3.708
Naaz was verschrikkelijk slecht. Wat een drama queen. En waarom het publiek toespreken in het Engels? Ik hoop dat ze genoten heeft van de Ziggo dome, want ik denk dat het de eerste en laatste keer was voor haar. Next.
Ik trek het ook niet even goed hoor, maar Naaz heeft genoeg meegemaakt de voorbije jaren. Laat haar blij zijn denk ik dan, het is maar een voorprogramma he.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.196
10.576
Helemaal eens met jouw verslagje. Ik -als 50-er- heb mijn ogen uitgekeken deze avond. Dit is dus wat Beatlemania vroeger inhield. Ik heb me niet gestoord aan de schreeuwende tieners, ik vond het juist fascinerend om te zien. Ik begrijp het ook niet zo goed. De muziek van Lana (melancholische dream pop), en vooral haar teksten zijn normaal geen ingrediënten waar 16 jarige meiden van uit hun stekker gaan. Weten ze wel wie Crosby, Stills en Nash zijn? Snappen ze de verwijzingen naar de Eagles, kennen ze Harry Nilsson, etc. Zouden ze het echte verhaal van de ''tunnel under ocean blv'' kennen en de symbolische betekenis van het nummer? Ik denk het niet, maar het zal ze worst wezen en dat is prima.
Ik heb de show ervaren als een grote trip (en ik doe geen drugs, dus kun je nagaan wat de impact was). Je kan er niet zo goed de vinger op leggen, maar ze heeft iets verslavends. Een verre van perfecte show, chaotische choreografie, veel te veel dansers, en toch past het in de dromerige en chaotische wereld van Lana. Ik vind haar albums geweldig en was een beetje bang voor een anti-climax bij haar optreden, ook na het zien van diverse YouTube filmpjes. Maar man o man wat was dit lekker. Ik heb het geluk dat ik zondag nog een keer mag, en dan op Hyde Park.
Ik heb heel wat concerten gezien in mijn leven, maar deze staat zeker in de top 5
Nu ben ik nieuwsgierig: wat doet Lana met Harry Nilson? Heerlijke tranentrekker diet hit van hem
 

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Ik trek het ook niet even goed hoor, maar Naaz heeft genoeg meegemaakt de voorbije jaren. Laat haar blij zijn denk ik dan, het is maar een voorprogramma he.
Oh zeker hoor, ieder zijn ding. Wel blij dat ik Golden circle had en na 3 nummers toch even een wandelingetje kon gaan maken ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken