Ik ben naar … geweest en het was …

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
106
204
Misschien mis ik nu iets, dus daar word ik in dat geval graag op gewezen. Maar drijft ze nu de spot met haar laatkomactie op Glastonbury? Dat is dan echt pure minachting naar al je fans die daar op je hebben gewacht en een halve set hebben gekregen.
Nee, dit is gewoon een vast onderdeel van de show. Het tweede nummer zingt ze aan een kaptafel, terwijl iemand met haar haar bezig is. Ging op Glastonbury net zo.

Ik was er wel. Waar ik bij de Glastonbury stream positief verrast was (los van alle diva ellende) door haar zang en de gelikte productie, vond ik het vanavond erg tegenvallen. De a cappella stukjes waren top, maar verder was ik meer onder de indruk van de achtergrondzangeressen dan van haarzelf. In sommige nummers moest je echt goed je best doen om nog wat van haar stem boven de backingtrack uit te horen komen. Daar staat tegenover dat de wederhelft hier al sinds de vorige gecancelde Ziggo show naar uit keek, en een fantastische avond heeft gehad, dus dan zijn andere argumenten niet belangrijk meer.

Wat een jong publiek heeft ze trouwens gekregen. Dat was wel even een generatieshock. Maar los van dat oneindige opnemen en het meisje voor me dat letterlijk bij ieder nummer een andere vriendin videobelde heb ik eigenlijk geen onvertogen woord over ze te zeggen. Iedereen lief, amper geloop en gepraat. Kunnen sommige ervaren concertgangers nog iets van leren.

cc7622bd-9a17-4a9f-b5a7-b4a39b56be3e.jpeg
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.177
2.425
Lana del Rey - 4/7/23

Allereerst dank voor @wenteldave dat ik hierbij kon zijn. Ik had dit voor geen goud willen missen en het was echt bijzonder.

Aangekomen bij de Ziggo Dome met een die hard Lana fan die al sinds haar eerste album naar Lana luistert.

Voorprogramma was Naaz. Wat een flut was dat. Geschreeuw in de microfoon en ik kreeg er pijn van aan mijn oren. Vervolgens zes keer benoemen dat je voorprogramma van Lana bent. Naaz vindt zichzelf te geweldig. Een dikke no van mij.

Vervolgens Lana del Rey. Ze kwam een 20 minuten te laat. Daar stond ze dan. Wauw wauw wauw! Ik had verwachtingen maar dit overtrof alles.

Opvallend hoeveel jonge tiener meiden aanwezig zijn naast natuurlijk de die hard fans. Mensen hebben zich uitgedost in de leukste jurkjes, strikjes in de haren en bloemen kransen.

Alles was loepzuiver gezongen, een top begeleidende band en gewoon kippenvel. Ik moet zeggen dat de sfeer in de zaal abnormaal was. Geschreeuw, gejuich….liedjes volledig meezingen. Dit is een icoon die underrated is en waarvan ik de grootte heb onderschat.

Lana zingt albums van al haar albums met voor mij uitblinkers ‘Ride’ , ‘Venice Bitch’ en ‘ Chemtrails Over The Country Club’. Met gouden confetti, bloemen, een bloemenschommel en magische videobeelden in de achtergrond waan je je in een bijzondere wereld. Het voelde echt een beetje magisch….

Gaat zij festivals headlinen? Nee… ik denk het niet. Dit past niet bij Lana en voelt niet helemaal top. Ze heeft altijd kortere tours en geniet van de verrassingsconcerten die ze nu kan geven. Het is geen dame die ondanks haar melancholische geluid een uitgebreide tour zal gaan plannen…

Deze dame kan zingen en liedjes maken en niet zo beter. Ik heb nu al last van de post concert depressie 😉

Ooh ja…emotioneel werd ze wel van de zaal en de sfeer. Een traantje pikte ze weg. Mensen zouden zeggen dat het gespeeld is…nah…ik weet vrijwel zeker van niet.

IMG_0517.jpeg
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.177
2.425
Lana del Rey - 4/7/23

Allereerst dank voor @wenteldave dat ik hierbij kon zijn. Ik had dit voor geen goud willen missen en het was echt bijzonder.

Aangekomen bij de Ziggo Dome met een die hard Lana fan die al sinds haar eerste album naar Lana luistert.

Voorprogramma was Naaz. Wat een flut was dat. Geschreeuw in de microfoon en ik kreeg er pijn van aan mijn oren. Vervolgens zes keer benoemen dat je voorprogramma van Lana bent. Naaz vindt zichzelf te geweldig. Een dikke no van mij.

Vervolgens Lana del Rey. Ze kwam een 20 minuten te laat. Daar stond ze dan. Wauw wauw wauw! Ik had verwachtingen maar dit overtrof alles.

Opvallend hoeveel jonge tiener meiden aanwezig zijn naast natuurlijk de die hard fans. Mensen hebben zich uitgedost in de leukste jurkjes, strikjes in de haren en bloemen kransen.

Alles was loepzuiver gezongen, een top begeleidende band en gewoon kippenvel. Ik moet zeggen dat de sfeer in de zaal abnormaal was. Geschreeuw, gejuich….liedjes volledig meezingen. Dit is een icoon die underrated is en waarvan ik de grootte heb onderschat.

Lana zingt albums van al haar albums met voor mij uitblinkers ‘Ride’ , ‘Venice Bitch’ en ‘ Chemtrails Over The Country Club’. Met gouden confetti, bloemen, een bloemenschommel en magische videobeelden in de achtergrond waan je je in een bijzondere wereld. Het voelde echt een beetje magisch….

Gaat zij festivals headlinen? Nee… ik denk het niet. Dit past niet bij Lana en voelt niet helemaal top. Ze heeft altijd kortere tours en geniet van de verrassingsconcerten die ze nu kan geven. Het is geen dame die ondanks haar melancholische geluid een uitgebreide tour zal gaan plannen…

Deze dame kan zingen en liedjes maken en niet zo beter. Ik heb nu al last van de post concert depressie 😉

Ooh ja…emotioneel werd ze wel van de zaal en de sfeer. Een traantje pikte ze weg. Mensen zouden zeggen dat het gespeeld is…nah…ik weet vrijwel zeker van niet.

Bekijk bijlage 5827
@Thieske hierbij mijn korte verslagje ! Deel die van jou gerust ook.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
900
In sommige nummers moest je echt goed je best doen om nog wat van haar stem boven de backingtrack uit te horen komen.
Was er echt een backingtrack die meeliep, desondanks volledige live band en backing vocals? Wat jammer...

Fijn vooral diegenen die er konden bij zijn, in elk geval!
Hier geen tickets kunnen bemachtigen met een presale en reguliere voorverkoop die samenviel met Werchter.
Toen ik donderdag vanuit Werchter bij de presale ging kijken was alles al weg, idem op vrijdag... 😢
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Nee, dit is gewoon een vast onderdeel van de show. Het tweede nummer zingt ze aan een kaptafel, terwijl iemand met haar haar bezig is. Ging op Glastonbury net zo.

Ik was er wel. Waar ik bij de Glastonbury stream positief verrast was (los van alle diva ellende) door haar zang en de gelikte productie, vond ik het vanavond erg tegenvallen. De a cappella stukjes waren top, maar verder was ik meer onder de indruk van de achtergrondzangeressen dan van haarzelf. In sommige nummers moest je echt goed je best doen om nog wat van haar stem boven de backingtrack uit te horen komen. Daar staat tegenover dat de wederhelft hier al sinds de vorige gecancelde Ziggo show naar uit keek, en een fantastische avond heeft gehad, dus dan zijn andere argumenten niet belangrijk meer.

Wat een jong publiek heeft ze trouwens gekregen. Dat was wel even een generatieshock. Maar los van dat oneindige opnemen en het meisje voor me dat letterlijk bij ieder nummer een andere vriendin videobelde heb ik eigenlijk geen onvertogen woord over ze te zeggen. Iedereen lief, amper geloop en gepraat. Kunnen sommige ervaren concertgangers nog iets van leren.

Bekijk bijlage 5826
Thanks, duidelijk!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.136
Helaas hier ben ik het niet mee eens mijn verslag volgt zo.
Toch wel als ik je recensie zo lees ;). Blij dat je het naar je zin hebt gehad hoor. Maar ik lees te veel dingen die ik persoonlijk niet goed trek. En dat emoties echt zijn geloof ik best, maar als mensen het daarna prominet dan op social media gaan plaatsen dat ze zelf continu moeten huilen…. Hou je intimiteit bij jezelf denk ik dan.

Einde van deze boomerpost. Maar leuk dat je zk genoten hebt hoor!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.047
3.739
Over Naaz en haar geschreeuw:

Ze maakt wel degelijk goede nummers imo en brengt die live soms wat te hysterisch(?). Maar goed, liever dat dan niet live zingen.

Verder mooi verslag Nik! Het blijft een geweldige studio artiest. Van filmpjes die ik voorbij heb zien komen kan ik zeggen dat ik schrok van de backing track en het volume van haar stem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Voorprogramma was Naaz. Wat een flut was dat. Geschreeuw in de microfoon en ik kreeg er pijn van aan mijn oren. Vervolgens zes keer benoemen dat je voorprogramma van Lana bent. Naaz vindt zichzelf te geweldig.
Ik was er niet bij maar dat zes keer benoemen lijkt me eerder omdat ze er zo blij en trots om was om in de Ziggo te mogen spelen in het voorprogramma van een artiest die ze geweldig vindt. Ze was in interviews ook al enorm gelukkig. Mooi toch, dat enthousiasme.

Mooi verslag verder en goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Headliner
3 dec 2013
5.047
3.739
En ohja: ik wist niet dat ze zó huge was onder jonge fans. Hoezo zou ze geen Lowlands kunnen afsluiten, denk ik dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Lion

Support act
7 mrt 2017
792
1.631
Het tijdschema een kwartier vervroegen, zodat als ze een halfuur te laat komt, mensen alsnog de bus kunnen halen. Ik kon er wel om lachen.

Ik vond het geluid helaas wat matig en ook erg luid. Daar kwam bij dat fans om mij heen elk nummer keihard meezongen, dus was soms moeilijk oordelen of Lana nou goed aan het zingen was. Dit was het verkeerde concert om al mijn oordoppen te zijn verloren in een verhuisdoos. Wat een oorverdovend geluid was het gegil, vooral na Summertime Sadness. Zag veel mensen met de vingers in de oren. Zelden ben ik bij een concert geweest met zoveel enthousiaste fans, maar het mocht van mij wel een tandje minder 😅.

Bij vlagen was dit concert wel erg goed en wist het mijn aandacht gedurende de hele duur vast te houden. Minpuntje vond ik dat ze kortere versies speelde van de nummers waar ik naar uitkeek, zoals A&W en Venice Beach. Die laatste duurde voor mijn gevoel maar twee minuten. Verder oogde Lana vrolijk en moest ze erg veel lachen, en tijdens Mariners Apartment Complex (beste performance van de avond) leek ze oprecht geëmotioneerd. Je kunt erover discussiëren of het echt of nep is, maar vind ik dat niet helemaal eerlijk.

Ik vond Naaz overigens wel prima.

Daar staat tegenover dat de wederhelft hier al sinds de vorige gecancelde Ziggo show naar uit keek, en een fantastische avond heeft gehad, dus dan zijn andere argumenten niet belangrijk meer.
Hier geldt hetzelfde. Lana Del Rey stond al jaren bovenaan haar bucketlist en ze heeft een onvergetelijke avond gehad, dus de minpunten maken voor mij weinig uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.177
2.425
Ik was er niet bij maar dat zes keer benoemen lijkt me eerder omdat ze er zo blij en trots om was om in de Ziggo te mogen spelen in het voorprogramma van een artiest die ze geweldig vindt. Ze was in interviews ook al enorm gelukkig. Mooi toch, dat enthousiasme.

Mooi verslag verder en goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Ik luisterde Naaz al en dit was voor mij een tegenvaller. Misschien dat ze door het enthousiasme soms vergat om ook even alleen met de muziek bezig te zijn? Denk dat ik haar beter eerst op een festival had kunnen bewonderen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.177
2.425
Over Naaz en haar geschreeuw:

Ze maakt wel degelijk goede nummers imo en brengt die live soms wat te hysterisch(?). Maar goed, liever dat dan niet live zingen.

Verder mooi verslag Nik! Het blijft een geweldige studio artiest. Van filmpjes die ik voorbij heb zien komen kan ik zeggen dat ik schrok van de backing track en het volume van haar stem.
ik stond vrij vooraan en herken me dus niet in de backing track en het volume van haar stem? Vriendin die mee was zij dat de show stukken beter was dan in Antwerpen destijds.

Blijf wel zeggen dat Lana echt een diva is maar dat ze dit gedrag vertoont door haar onzekerheid. Het houterige voelde ik aan het begin ook en zij is niet iemand die een jaar lang in allemaal zalen moet staan dat trekt ze niet en heeft ze zelf al vaker aangegeven.

Tja discussie is of je dan een goede live artiest bent. De show van gisteren vond ik echt prima en had me gewoon blij verrast. Had namelijk eerlijk gezegd wat valse noten verwacht…die waren er niet.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.258
4.534
Ik vind juist helemaal niet erg dat iemand niet telkens dezelfde tot in de treurnis uitgemeten discipline op het podium uitvoert (hooguit dat kapseldingetje dan, had niet perse gehoeven), ik zie ook niet in wat daar onwennig aan is.

Er stond een artiest die wat mij betreft ontzettend goed haar briljant repertoire overbracht. Moet wel ook zeggen dat de snelheid van de verkoop mij verbaasde, maar gisteren de extatische sfeer in de zaal en tribunes eveneens.
 

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
145
95
Ik heb zeker genoten van Lana Del Rey en de show, alleen jammer dat er zoveel doorheen gezongen wordt!
Inderdaad heel jong publiek, dit zou op een BKS niet werken denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken