Het Ticketmaster topic: vragen, opmerkingen, ervaringen en frustraties over te hoge Platinum tickets

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.866
1.083
Ticketmaster : voor al uw vragen, opmerkingen, ervaringen en frustraties.

1000013191.png

Om met de deur in huis te vallen:
230 EUR voor platinum tickets voor Simply Red in het Sportpaleis: Wtf!
Toen ik ze daar laatst zag, betaalde ik 50 EUR voor een zitplaats vooraan.

Het winstbejag van dit bedrijf begint steeds meer extremere vormen aan te nemen!
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.980
3.339
Ondanks dat ik Ticketmaster ook geen sympathiek bedrijf vindt, ben ik van mening dat alle kritiek op prijzen van tickets op Ticketmaster afschuiven ongegrond. Het is echt niet alleen de ticketverkoper die de ticketprijs bepaalt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.389
2.743
Ticketmaster : voor al uw vragen, opmerkingen, ervaringen en frustraties.

Bekijk bijlage 10601

Om met de deur in huis te vallen:
230 EUR voor platinum tickets voor Simply Red in het Sportpaleis: Wtf!
Toen ik ze daar laatst zag, betaalde ik 50 EUR voor een zitplaats vooraan.

Het winstbejag van dit bedrijf begint steeds meer extremere vormen aan te nemen!
Het is wat de zot er voor over heeft.
Ooit zegt de zot foert en hopelijk duurt dat niet al te lang meer.

Ik pas de laatste jaren meer en meer voor concerten wegens te duur, niet om dat ik het niet kan maar niet wil. Ik zal dan maar naar kleinere groepen gaan.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
196
170
Ondanks dat ik Ticketmaster ook geen sympathiek bedrijf vindt, ben ik van mening dat alle kritiek op prijzen van tickets op Ticketmaster afschuiven ongegrond. Het is echt niet alleen de ticketverkoper die de ticketprijs bepaalt.
Ik vind het wel heel kwalijk dat ze dingen verzinnen als die dynamic pricing, dikke midddelvinger naar iedereen die van muziek houdt.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
952
939
Zolang de consument dit gewoon koopt blijft dit bestaan. Net als bij de doorverkoop shops zoals topticketshop.
Die houdt de consument zelf in stand.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
918
805
Maar ik blijf het frappant vinden dat iedereen naar Ticketmaster wijst. Die winst gaat niet naar hen hé. De kosten etc wel (wat ook niet min zal zijn), maar het gros daarvan gaat naar de artiest/management/... zelf.
Maar dat mensen 200+ euro voor een avondje concert betalen is sowieso al onbegrijpelijk. Bij Nick Cave gingen de prijzen ook die richting uit met Platinum tickets. Qua show/productie zit daar geen enkele aanleiding toe die zoiets rechtvaardigen. Bizar dat die tickets toch over de toonbank gaan.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.980
3.339
Ik vind het wel heel kwalijk dat ze dingen verzinnen als die dynamic pricing, dikke midddelvinger naar iedereen die van muziek houdt.
En ook hier is Ticketmaster niet de enige schuldige. Het is gewoon een mechanisme dat vanuit andere branches naar de muzieksector is gekomen en artiesten/management etc. kiezen er doelbewust voor om dit toe te passen voor extra geld (of zoals Oasis zou zeggen: 'om de prijs voor andere laag te houden', lol). Ik begrijp dat er een pispaal nodig is, maar de schuld gaat te makkelijk richting Ticketmaster waardoor andere schuldigen vrijuit gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken