Graspop Metal Meeting 2025

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
996
1.082
Buiten de stijl van de muziek is in mij ogen ook de hoeveelheid volk belangrijk.
Een jupiler die driekwart vol staat heeft meer kans op een feestje dan dezelfde band op main met een half gevuld voorvak en een groot hangveld.
Klopt inderdaad. Ook wat afhankelijk wat er op main speelt. Billy Talent stond tegenover Deff Leppard dacht ik, dus totaal andere genres en fans.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.833
8.816
Beartooth lijkt toch meer tickets te verkopen dan de andere headliners van de jupiler stage
Grote bands die de jupiler stage headlinen zoals Hollywood Undead, As I lay dying, Billy talent, Kamelot etc. spelen niet in de afaslive of 2x de 013
Al kan het natuurlijk ook zijn dat Beartooth hun tour rampzalig verkoopt en ze niet eens de 013 één keer vullen. Het blijft lastig in te schatten zonder meer informatie te hebben.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
656
372
Beartooth lijkt toch meer tickets te verkopen dan de andere headliners van de jupiler stage
Grote bands die de jupiler stage headlinen zoals Hollywood Undead, As I lay dying, Billy talent, Kamelot etc. spelen niet in de afaslive of 2x de 013
Al kan het natuurlijk ook zijn dat Beartooth hun tour rampzalig verkoopt en ze niet eens de 013 één keer vullen. Het blijft lastig in te schatten zonder meer informatie te hebben.
Beartooth speelt in belgie 2 avonden in de AB, dat doet toch geen enkele van de andere genoemde bands
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
996
1.082
Beartooth lijkt toch meer tickets te verkopen dan de andere headliners van de jupiler stage
Grote bands die de jupiler stage headlinen zoals Hollywood Undead, As I lay dying, Billy talent, Kamelot etc. spelen niet in de afaslive of 2x de 013
Al kan het natuurlijk ook zijn dat Beartooth hun tour rampzalig verkoopt en ze niet eens de 013 één keer vullen. Het blijft lastig in te schatten zonder meer informatie te hebben.
Billy Talent verkocht vorig jaar nog de AB in snel tempo uit. Maar twee keer is wel wat anders.
Bij Bearooth in de AB was er in ieder geval geen low ticket warning voor de eerste dag, dus inderdaad heel moeilijk inschatten zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
149
200
Ik zie net ook dat Steven Wilson (Porcupine Tree) ook op tour is met zijn soloproject.
Dan zou hij zijn tour wel moeten verlengen.
Ik denk dat hij dan op de mainstage in de middag zal staan of op een kleiner podium.
Als Graspop dit jaar met alleen maar kleinere headliners zou komen, zou ik eerder gaan klagen.
Grote namen zijn mooi en nodig om Graspop Metal Meeting te onderscheiden van middelgrote festivals als Into The Grave, Dynamo Metalfest, Alcatraz enz.

Die namen zijn wel veel duurder lijkt mij. Dus als er één keer een kleinere band staat, wordt dat wel rechtgetrokken met de rest van de line-up.
Ik zie Megadeth echt niet hoger meer staan als dit jaar en 2022. Volgend jaar zou ook wel te snel zijn. Niet te veel direct op herhaling hoop ik toch
Dat is geen headliner. Maar met de krimpende groep headliners, denk ik dat iedere sub/logoband wel doorgeschoven wordt. Maar Megadeth in 2025 gaat niet realistisch zijn denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.833
8.816
Het is een mogelijkheid, maar het is al anders dan de huisstijl die gisteren gedeeld werd
Also, exclusief. Wat zien we als exclusief? FR excl, EU excl, festival excl?
Hellfest boekt graag bands als european festival exclusive, hebben ze al vaker gedaan de laatste jaren
Hellfest met een european festival exclusive van Slayer zou me niet verbazen
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.539
819
Hellfest boekt graag bands als european festival exclusive, hebben ze al vaker gedaan de laatste jaren
Hellfest met een european festival exclusive van Slayer zou me niet verbazen
Het zou me ook zeker niks verbazen. Vooral gezien ze niet volledig willen gaan touren en maar een paar showtjes in principe willen doen, zo ver ik me kan herinneren te lezen althans
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken