Down the Rabbit Hole 2025

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
59
109
Het is toch objectief gezien ook niet zo heel bizar? Jungle is lekker dansbaar, was inderdaad op zaterdag en heeft succes op instagram en tiktok (hoor het in ieder geval continu als achtergrondmuziek bij filmpjes). Ik vind dat The National subjectief ook veel betere muziek maakt, maar ik vind het niet heel verrassend dat zij minder populair waren op een festival dat niet uitsluitend om 'alternatieve' muziek draait.
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.829
9.776
Het is toch objectief gezien ook niet zo heel bizar? Jungle is lekker dansbaar, was inderdaad op zaterdag en heeft succes op instagram en tiktok (hoor het in ieder geval continu als achtergrondmuziek bij filmpjes). Ik vind dat The National subjectief ook veel betere muziek maakt, maar ik vind het niet heel verrassend dat zij minder populair waren op een festival dat niet uitsluitend om 'alternatieve' muziek draait.
Maar daarin is DTRH dan toch wel een uitzondering in de festivalwereld, niet?

Vlak voor het geruchtenseizoen van vorig jaar was hier nog de discussie of Jungle überhaupt wel een headliner zou zijn voor dit festival. Nu ik er nog eens geweest ben, en gezien heb wat voor een festival het geworden is, weet ik: alles wat een dansfeestje is, kan headlinen. Zet daar volgend jaar Sofi Tukker of Confidence Man (iets wat elders gewoon dagprogramma materiaal is), en dat veld staat vol.
 
Laatst bewerkt:

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
59
109
Maar daarin is DTRH dan toch wel een uitzondering in de festivalwereld, niet?
In Nederland niet denk ik. Op Lowlands was het nog extremer geweest. Op Pinkpop gaat the National nooit meer geboekt worden, want veel te ingewikkeld. Ik denk dat zelfs op Best Kept Secret Jungle goed zou kunnen concurreren met the National.

Speelt denk ik ook mee dat het Ziggo Dome publiek dat the National aantrekt niet per se geïnteresseerd is om drie dagen naar DTRH te gaan. Terwijl vrijwel iedereen die naar DTRH gaat denkt 'oh Jungle, die naam zegt me wel wat'. Het festivallandschap in Nederland draait voor het gros van de mensen dat er naartoe gaat steeds minder om de muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.829
9.776
In Nederland niet denk ik. Op Lowlands was het nog extremer geweest. Op Pinkpop gaat the National nooit meer geboekt worden, want veel te ingewikkeld. Ik denk dat zelfs op Best Kept Secret Jungle goed zou kunnen concurreren met the National.

Speelt denk ik ook mee dat het Ziggo Dome publiek dat the National aantrekt niet per se geïnteresseerd is om drie dagen naar DTRH te gaan. Terwijl vrijwel iedereen die naar DTRH gaat denkt 'oh Jungle, die naam zegt me wel wat'. Het festivallandschap in Nederland draait voor het gros van de mensen dat er naartoe gaat steeds minder om de muziek.
Voel toch nog altijd een verschil tussen België en Nederland dan. The National is hier toch een best mainstream naam. Ken niemand die het op z'n minst niet kent van naam. Mijn ma is fan!

Maar goed, mijn bezoek aan DTRH dit jaar was wel een reality check hoor. Echt nooit meer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.829
9.776
Kun je er nog iets over uitwijden? Is dat echt puur door het feestpubliek bij National? Of was de overall ervaring niet bevallen?
Denk dat ik in het 2024 topic al genoeg gezegd heb eigenlijk. Maar vooral dit: muziek lijkt vijfderangs hier. Was in 2019 echt zoveel minder erg dan nu. Er staat meer volk aan te schuiven voor een Porto Party dan dat er mensen naar een Ty Segall, dEUS of Gaslight Anthem gaan. Dit is een festival waar een vijfde van je veld ironisch staat te moshen en pogoën wanneer About Today wordt ingezet. Dan ben je echt rock bottom.

Maar goed, ga niet verder uitweiden. Wil de sfeer voor de mensen die wel uitkijken naar de 2025 editie ook niet te vee verpesten. :) En de positieve noot: mijn favoriete show van het jaar was er een op DTRH. Maakt het toch een beetje goed hoor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.514
2.026
Voel toch nog altijd een verschil tussen België en Nederland dan. The National is hier toch een best mainstream naam. Ken niemand die het op z'n minst niet kent van naam. Mijn ma is fan!

Maar goed, mijn bezoek aan DTRH dit jaar was wel een reality check hoor. Echt nooit meer.
Jammer dat het je zo is tegengevallen. Ik vind het ook opvallend, want als ik het vergelijk met Lowlands en Pukkelpop zie ik niet echt zoveel andere dingen daar gebeuren. En zeker niet als ik vergelijk met Pinkpop, of Werchter (al zijn mijn ervaringen daar uit de vorige eeuw).

Maar dat is uiteraard iets persoonlijks. Zo had ik dat op Pukkelpop, terwijl dat objectief gezien puik festival is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken