Hardrock & Metal Chat

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Kwam deze tegen op Facebook. Beste metalband per land. Eens? Of hebben jullie een andere mening?

Bekijk bijlage 8476

Ik weet dat de mannen van Aborted internationaal heel wat aanzien hebben binnen de niche, maar is dat bij Amenra ondertussen ook niet?

Heb exact dezelfde plaatje zien passeren op Reddit, en daar ging het over "Bands met meeste spotifyluisteraars per land" ipv "Beste band".
Aborted heeft meer luisteraars op Spotify dan Amenra.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Naar aanleiding van een Facebookpost van Stubru over een eventuele Zwaarste Lijst met enkel Belgische nummers, heb ik eens geprobeerd een lijst te maken voor mezelf. Hieronder wat mijn lijst zou zijn (niet in volgorde, gewoon op alfabet). Ik heb er rekening mee gehouden geen covers er in te zetten, max 1 nr te kiezen per band, geen nummers die in 2023 of 2024 zijn gereleaset en niks er in te zetten dat al in de reguliere lijst van 2024 stond. Voor zij die eventueel op zoek zijn naar nieuwe bands of iets dergelijk, zal ik mijn lijst ook met jullie delen
Aborted - Divine Impediment
Amen Ra - Plus Prés De Toi
Angeli Di Pietra - Manannan Mac Lir
Axamenta - Incognation
Bark - I Remain Untamed
Bear - Apollo's Heist
Belgian Asocialty - Boerderie
Billy The Kill - Symphonic Revolt
Black Mirrors - Lay My Burden Down
Bliksem - Face The Evil
Brutus - Sand
Butcher - Iron Bitch
Bérelor - Natten Hond
Carnal Desecration - Sacrificial Death
Carnation - Hellfire
Carrion - Defiled Sanity
Channel Zero - Misery
Cobra The Impaler - Spawn Of The Forgotten
Cobracide - Inner Agression
Coffin Feeder - A Good Supply Of Bodybags
Cpex - Dikke Lul
Cyclone - In The Grip Of Evil
Daybreak - don't Count Me Out
Diablo Blvd - Virus
Different Stories - The Masquerade
Dyscordia - Chronic Star
Emperors Of Decay - Buzz Ride
Evil Invaders - Sledgehammer Justice
Fatal Move - Virtual World
Fireforce - Rage Of War
Fleddy Melculy - Pinker
Furia - Digging My Own Grave
Grown Below - Devoid Of Age
Herfst - An Interest In Distress
Hexa Mera - Goliath
Hippottaktor - Silver Tongue
In Quest - Systematic Arythmetic Hatred
Janez Detd - Killing Me
King Hiss - La Haine
Knives To A Gunfight - Purgatory
Leng Tch'e - 1-800-Apathy
Marche funebre - Lullaby Of Insanity
Moments -The Voiceless
Morda - Brand New Order
Mordkaul - Dress Code Blood
Morpheus - Liar
Muddler - Autopsie
Nasty - At War With Love
Off The Cross - Doomsday
Ostrogoth - Full Moon's Eyes
Patroness - Undeceive
Psychonaut - All I Saw Was A Huge Monkey
Rznmr - Zenith
Schizophrenia - Perpetual Perdition
Set Things Right - Goodbye
Spoil Engine - Own Worst Enemy
Stand For Truth - Switchblade
Tangled Horns - Momentum
Temptations For The Weak - Tear It Down
Timer - Yahala
Toxic Shock FT Team Panini - Brainwash
Viva Revival - Painkiller
When Plagues Collide - God Complex
Wiegedood - Ontzieling
Wolves Scream - Mirror
Your Highness - Desertkater
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Zou wat zijn, ik zit alvast keihard te duimen..
Ik zou het erg tof vinden als ze terug komen. Tuurlijk zal niemand ooit Chester vervangen, maar ben erg benieuwd wat Linkin park in petto zal hebben met een nieuwe zanger(es).
Benieuwd of ze albums gaan maken, of net als Pantera t houden op live albums
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.049
Dat en de bloedverziekende Dutch Disease zoals ze het nu genoemd hebben..
In de Nieuwe Nor in Heerlen zijn ze nu een experiment gestart met 'stilte tickets', die toegang geven tot een specifiek gedeelte van de zaal waar niet gepraat mag worden tijdens het concert.
Eerste concert waar dat wordt toegepast is Lordi komende maandag, en daarvoor waren de stilte tickets direct uitverkocht (geen idee hoeveel).

Ben er maandag met een gewoon ticket, benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.

1712233977909.png
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.657
In de Nieuwe Nor in Heerlen zijn ze nu een experiment gestart met 'stilte tickets', die toegang geven tot een specifiek gedeelte van de zaal waar niet gepraat mag worden tijdens het concert.
Eerste concert waar dat wordt toegepast is Lordi komende maandag, en daarvoor waren de stilte tickets direct uitverkocht (geen idee hoeveel).

Ben er maandag met een gewoon ticket, benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.

Bekijk bijlage 8493
Ah dit is tof. Wil je ons op de hoogte houden van deze ontwikkelingen?

Bij Gazpacho vorig jaar in de Boerderij kwam een medewerker van de Boerderij vlak voor de show het podium op. En vroeg op een heel respectvolle manier of mensen niet wilde praten en uitgebreid wilde filmen tijdens de show. "Een foto'tje kan natuurlijk best. En we snappen dat het gezellig is om bij te praten. Maar daarvoor zijn jullie van harte uitgenodigd in het cafégedeelte, welke ook gewoon open is tijdens de show".

Dat werkte geweldig. Het hele concert was het muisstil, zelfs de mensen achter de bar fluisterden tijdens het opnemen van bestellingen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
In de Nieuwe Nor in Heerlen zijn ze nu een experiment gestart met 'stilte tickets', die toegang geven tot een specifiek gedeelte van de zaal waar niet gepraat mag worden tijdens het concert.
Eerste concert waar dat wordt toegepast is Lordi komende maandag, en daarvoor waren de stilte tickets direct uitverkocht (geen idee hoeveel).

Ben er maandag met een gewoon ticket, benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.

Bekijk bijlage 8493
Wacht, dit was toch een 1-aprilgrap? Wel om een signaal af te geven, maar niks meer dan dat.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
W
In de Nieuwe Nor in Heerlen zijn ze nu een experiment gestart met 'stilte tickets', die toegang geven tot een specifiek gedeelte van de zaal waar niet gepraat mag worden tijdens het concert.
Eerste concert waar dat wordt toegepast is Lordi komende maandag, en daarvoor waren de stilte tickets direct uitverkocht (geen idee hoeveel).

Ben er maandag met een gewoon ticket, benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.

Bekijk bijlage 8493

Ik hoop van harte dat het geen grap is! Werk zelf in Heerlen, en de NN is een leuk zaaltje. Benieuwd of dit gaat werken!
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Powerwolf met een nieuw album Wake Up The Wicked op 26 juli 2024.
Dat is snel. Die gingen een jaartje minder touren maar hebben alweer een nieuw album en shows in het najaar.
Hoop dat ze de tijd namen om een kwalitatief album af te leveren. Dat zou nogal bepalend kunnen zijn voor hun toekomstige spots.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.393
Dat is snel. Die gingen een jaartje minder touren maar hebben alweer een nieuw album en shows in het najaar.
Hoop dat ze de tijd namen om een kwalitatief album af te leveren. Dat zou nogal bepalend kunnen zijn voor hun toekomstige spots.

Aan de andere kant is het laatste volledige album ook al weer van 2021. Vorig jaar wel een album, maar een deel waren oudere songs en een deel was tussendoor al als single uitgebracht
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken