Wel een erg geslaagde 1 april idd. Maar heel serieus, ik begrijp dat een metalconcert voor velen een aanleiding is te bieren en bij te praten. Maar ik ben nog gewoon een muziekliefhebber, en vind het heerlijk te luisteren en op te gaan in de muziek. Ben enkele jaren geleden bij Ayreon geweest, machtig mooi, maar zo ontzettend veel gelul om mij heen.. Verknalt echt de halve ervaring. En ik heb er wel eens iemand op aangesproken, ook iemand die het HELE fucking concert blijkbaar met zijn telefoon moet filmen, maar over het algemeen is het antwoord "bemoei je er niet mee", "als het je niet bevalt ga je toch weg?"..In de Nieuwe Nor in Heerlen zijn ze nu een experiment gestart met 'stilte tickets', die toegang geven tot een specifiek gedeelte van de zaal waar niet gepraat mag worden tijdens het concert.
Eerste concert waar dat wordt toegepast is Lordi komende maandag, en daarvoor waren de stilte tickets direct uitverkocht (geen idee hoeveel).
Ben er maandag met een gewoon ticket, benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.
Bekijk bijlage 8493
Als je zo nodig moet bijkletsen op een concert, doe dat lekker bij de bar in de foyer ofzo?