Ik zit midden in die ontdekking denk ik haha. Het pas allemaal heel goed in mijn straatje, luister het alleen nog niet heel vaak. Maar dat nieuwe album van The Ocean heb ik inmiddels twee of drie keer door geluisterd, dat valt zeker in de smaak! Had Phanerozoic I & II in het verleden ook wel eens geluisterd, en laatst ook nog eens Pelagial aan gezet nadat ik door Holocene heen was. Het is een hoop om te verteren haha, maar dat is alleen maar een goed teken, dan blijft het lang interessant als het eenmaal echt klikt.Progressive-post is denk ik wel accuraat ja. Al is het inderdaad lastig om die muziek in een hoekje te plaatsen. 'Soortgenoten' zijn Stefan zijn andere band, Hippotraktor, ook te zien op Graspop, het Franse Hypno5e en vanzelfsprekend The Ocean. Dit zijn ook de bands die ik het meeste luister. Alle vier elke dag wel. En ze staan ook alle vier niet geheel toevallig onder contract bij Pelagic Records.
Ik hoop echt dat deze bands door steeds meer mensen ontdekt gaan worden. De muziek bevat dermate veel componenten dat het voor veel metalliefhebbers wel iets aantrekkelijks kan hebben.
Hippotraktor en Psychonaut ben ik vooral ook heel benieuwd naar hoe het live is. De eerste staat sowieso op Graspop dikgedrukt in mijn spoorboekje, en waarschijnlijk in semptember nog eens op Darken the Moon in Mechelen, met @nikita. Psychonaut moet ik nog eens tegenkomen ergens. En over live shows gesproken, was er niet laatst iets aangekondigd voor The Ocean? Daar heb ik ook wel interesse in inmiddels.
Hypno5e ken ik nog helemaal niks van, maar die zal ik in het achterhoofd houden wanneer ik een beetje door deze drie bands heen ben haha. Anders wordt het wat teveel van het goede denk ik. Sowieso is de stal van Pelagic Records dus een goede om eens rond te snuffelen wanneer ik toe ben aan nog meer nieuwe muziek