Hardrock & Metal Chat

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.600
7.311
@Piebe71 heb je de singles van t nieuwe Winger album al gecheckt? Ik vind t heel gaaf in ieder geval. Lijkt me ook wel een band uit de glam periode die jij kan waarderen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.360
2.849
@Piebe71 heb je de singles van t nieuwe Winger album al gecheckt? Ik vind t heel gaaf in ieder geval. Lijkt me ook wel een band uit de glam periode die jij kan waarderen?
Ik moet eerlijk zeggen dat Winger voor mij altijd een beetje aan de te gladde en gepolijste spectrum van de glam zat. Vandaar dat ik deze singles nog niet had beluisterd. Moet wel eerlijk toegeven dat Kip Winger altijd al een dijk van een stem had. Alleen was de muziek iets te gepolijst. Waarschijnlijk ook een eis van de toenmalige platenmaatschappij. Maar na jouw tip toch maar even "Tears of Blood" en "It al comes back around" een aantal keren beluisterd. Vooral de 2e kan mij behoorlijk bekoren. Er zit nu toch iets meer een wat rauwer randje aan de muziek. Klinkt goed. Deze gaan maar even in mijn Spotify lijst.
Goeie tip. Ga ze toch maar even weer in de gaten houden. Net als de nieuwe nummers van Extreme trouwens. Kan ik je ook aanraden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.600
7.311
Ik moet eerlijk zeggen dat Winger voor mij altijd een beetje aan de te gladde en gepolijste spectrum van de glam zat. Vandaar dat ik deze singles nog niet had beluisterd. Moet wel eerlijk toegeven dat Kip Winger altijd al een dijk van een stem had. Alleen was de muziek iets te gepolijst. Waarschijnlijk ook een eis van de toenmalige platenmaatschappij. Maar na jouw tip toch maar even "Tears of Blood" en "It al comes back around" een aantal keren beluisterd. Vooral de 2e kan mij behoorlijk bekoren. Er zit nu toch iets meer een wat rauwer randje aan de muziek. Klinkt goed. Deze gaan maar even in mijn Spotify lijst.
Goeie tip. Ga ze toch maar even weer in de gaten houden. Net als de nieuwe nummers van Extreme trouwens. Kan ik je ook aanraden.

De eerste single van dat album "Proud Desperado" is ook goed, heb het idee dat het over de bestorming van het Capitool gaat
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.360
2.849
De eerste single van dat album "Proud Desperado" is ook goed, heb het idee dat het over de bestorming van het Capitool gaat
Heb die single ook even beluisterd. Shame on me dat ik dat in maart niet heb opgepikt.
Goed nummer. Harder dan ik mij kan herinneren van Winger. Denk dat ik dat album maar eens even een kans ga geven.
Over de betekenis van die tekst ga ik nog eens even zoeken. Misschien dat @Paddy daar meer van weet.🤗
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.316
5.788
Ik acht de kans niet groot, maar kan het altijd proberen: ben jij of ken jij iemand die een ticket over heeft voor de show van Ghost in AFAS aanstaande 4 juni? Ik koop hem graag van je over!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.526
10.926
Boem! Soen komt erin! Nieuwe single van hun nieuwe album. Weet het zelf niet zo goed, refrein gaat net iets meer richting pop (qua stem), wat ik toch minder trek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.316
5.788
Boem! Soen komt erin! Nieuwe single van hun nieuwe album. Weet het zelf niet zo goed, refrein gaat net iets meer richting pop (qua stem), wat ik toch minder trek.
Is die net uit? Of al eerder? Heb dat refreintje eerder gehoord. Maar dat was wellicht in een teaser. Wel pakkend dan in ieder geval 😅
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.316
5.788
Net, ja. Pakkend absoluut, maar ben nog niet overtuigd. Nieuw weg voor Soen...?
Ach, het klinkt niet heel anders dan hun laatste albums vind ik. De instrumentals zijn lekker en herkenbaar hun stijl. Een nieuwe weg zou ik het niet noemen, gewoon het vervolg van de ontwikkeling die al gaande was (steeds meer catchy songs) in hun laatste paar albums tov de eerste paar.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.526
10.926
Ach, het klinkt niet heel anders dan hun laatste albums vind ik. De instrumentals zijn lekker en herkenbaar hun stijl. Een nieuwe weg zou ik het niet noemen, gewoon het vervolg van de ontwikkeling die al gaande was (steeds meer catchy songs) in hun laatste paar albums tov de eerste paar.
Mwa, vond dat bij Imperial en Lotus (en daarvoor ook nog wel) eigenlijk niet het geval. Die vervelen geen seconde en zijn ook niet bepaald catchy te noemen, vind ik, maar dit pakt me (nog?) totaal niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.316
5.788
Mwa, vond dat bij Imperial en Lotus (en daarvoor ook nog wel) eigenlijk niet het geval. Die vervelen geen seconde en zijn ook niet bepaald catchy te noemen, vind ik, maar dit pakt me (nog?) totaal niet.
Andere beleving dan. Voor mij klinkt het redelijk gelijkwaardig qua zowel hoe catchy het is als in hoeverre het mij kan pakken. Maar ik heb vaak wat meer luisterbeurten nodig voor een echt oordeel.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.624
Ik heb een rare verhouding met Soen. Lotus vind ik in het genre misschien wel één van de beste albums ooit. Die heb ik echt plat gedraaid. Maar alles ervoor pakte me veel minder. En met Imperial had ik eigenlijk al helemaal niets. Ook deze single doet me na een eerste luisterbeurt nog niet zoveel.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.144
7.343
Laten we dit topic ook gebruiken om live streams met elkaar te delen van festivals!
Over 2 dagen begint Rock Am Ring, ben benieuwd of ik die dit keer wel mag kijken
Vorig jaar de eerste dag kon ik de livestream gewoon bekijken, en de overige 2 dagen was het ineens niet toegankelijk voor Nederlanders.
mochten jullie nog grote rock en metalfestivals weten die optredens livestreamen hoor ik het graag
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
Laten we dit topic ook gebruiken om live streams met elkaar te delen van festivals!
Over 2 dagen begint Rock Am Ring, ben benieuwd of ik die dit keer wel mag kijken
Vorig jaar de eerste dag kon ik de livestream gewoon bekijken, en de overige 2 dagen was het ineens niet toegankelijk voor Nederlanders.
mochten jullie nog grote rock en metalfestivals weten die optredens livestreamen hoor ik het graag
Bij mik was dit toen omgekeerd, de eerste dag niet en de andere dagen wel
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
Laten we dit topic ook gebruiken om live streams met elkaar te delen van festivals!
Over 2 dagen begint Rock Am Ring, ben benieuwd of ik die dit keer wel mag kijken
Vorig jaar de eerste dag kon ik de livestream gewoon bekijken, en de overige 2 dagen was het ineens niet toegankelijk voor Nederlanders.
mochten jullie nog grote rock en metalfestivals weten die optredens livestreamen hoor ik het graag
supper idee :D!!! ik weet nog vorige jaar had iemand hier gemeld dat Wacken live stream had. gevolg heel weekend wacken kunnen en nieuwe bands leren kennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken