Hardrock & Metal Chat

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
Zo, het geluid op die stream is echt spot on! Net al bij Flogging Molly prima geluid en nu bij Jinjer ook echt flawless. Als het daar op het terrein een beetje in de buurt komt, hebben ze daar een topdag.

Nu al zin in de volgende passage van Jinjer op Graspop, trouwens. Die gaan of de mainstage platspelen, of misschien wel de Jup headlinen nu het daar is uitgebreid. Heerlijke band!
inderdaad, Jinjer is een fantastische live band.
in 8 maanden tijd 3 keer live gezien en was iedere keer even goed.
lijkt me een inkoppertje voor gmm2024, ze lijken ook gewoon nonstop te touren jaren lang dus zullen vast wel weer in de buurt zijn.
zet die als headliner van de jupiler stage terwijl een oude rockband op de mainstage speelt en je hebt een fantastische afsluiter
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
inderdaad, Jinjer is een fantastische live band.
in 8 maanden tijd 3 keer live gezien en was iedere keer even goed.
lijkt me een inkoppertje voor gmm2024, ze lijken ook gewoon nonstop te touren jaren lang dus zullen vast wel weer in de buurt zijn.
zet die als headliner van de jupiler stage terwijl een oude rockband op de mainstage speelt en je hebt een fantastische afsluiter
behalve dat het geluid er 1x uit gevlogen is. anders wel ok. ik zou enkel de zang misschien iets lichter zetten en de gitaar iets hoger
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Vandaag de nieuwste van Lacuna coil uitgekomen.



Vind hem niet slecht,wel lange intro ongeveer 1 minuut.


De single was al eerder gereleased maar vandaag heeft Staind de videoclip ervan losgelaten.

 

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
30
72
Hebben jullie het nieuwe album van Avenged Sevenfold geluisterd? Ze hebben echt een nieuwe weg ingeslagen, wat voor mij echt een exit is. Echt heel erg jammer.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
747
Hebben jullie het nieuwe album van Avenged Sevenfold geluisterd? Ze hebben echt een nieuwe weg ingeslagen, wat voor mij echt een exit is. Echt heel erg jammer.
Ik snap heel erg dat mensen hierop kunnen afhaken. Maar wat een trip, wat een reis is deze plaat. Las op een ander fora de term avant-garde metal, en dat pas perfect. Gaat alle kanten op.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.680
Hebben jullie het nieuwe album van Avenged Sevenfold geluisterd? Ze hebben echt een nieuwe weg ingeslagen, wat voor mij echt een exit is. Echt heel erg jammer.
Het is echt bijzonder ruk. Vind Nobody nog gaan, maar de rest had niet gehoeven. Een akoestisch gitaartje dat met een verschrikkelijk redelijk nog een minuut doorgaat na het nummer is ook wel een zorgelijke toevoeging.

Vond The Stage echt een goed album, achteraf gezien, en daar gingen ze al van het gebaande paden af. Had gehoopt dat hier hetzelfde zou gebeuren, maar helaas.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.359
6.552
Ik snap heel erg dat mensen hierop kunnen afhaken. Maar wat een trip, wat een reis is deze plaat. Las op een ander fora de term avant-garde metal, en dat pas perfect. Gaat alle kanten op.
Damn, jouw beschrijving trekt gelijk mijn aandacht. Van het weekend even opzetten!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.359
6.552
Ik snap heel erg dat mensen hierop kunnen afhaken. Maar wat een trip, wat een reis is deze plaat. Las op een ander fora de term avant-garde metal, en dat pas perfect. Gaat alle kanten op.
Curiousity killed the cat, ik ben er toch maar eens voor gaan zitten.

Ik ben er net voor het eerst doorheen. Duurde wat langer dan gebruikelijk, omdat ik een aantal nummers maar opnieuw bleef afspelen. En dat zegt gelijk genoeg, natuurlijk. Jezus mina, wat een album! Dit had ik echt nooit verwacht van A7X. Avant-Garde dekt de lading inderdaad volledig. Ik snap inderdaad ook dat veel fans hierop af gaan haken, maar holy shit. Ik ben weer volledig aangehaakt juist. Prachtige plaat is het, met veel verschillende hoogtepunten, maar ook heel duidelijk als geheel geschreven is. Ik snap wel dat ze hier een tijdje over hebben gedaan. Puik werk!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en JB.

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
161
203
echt hé twas echt zalig!!! ah wat doe je op een zaterdagmiddag in de tuin zitten terwijl je laptop aan is en live stream checken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.359
6.552
echt hé twas echt zalig!!! ah wat doe je op een zaterdagmiddag in de tuin zitten terwijl je laptop aan is en live stream checken.
Idem hier! Lekker buiten op de laptop alvast een beetje festivalgevoel krijgen met de livestream van RaR. Ben wel benieuwd naar Hot Water Music zo. En Gojira later vandaag wordt top.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.694
Ik word ook wel benieuwd naar dat nieuwe A7x album zo. Op r/Progmetal werd het ook goed onthaald leek het. Weet alleen nog niet wanneer ik zelf tijd ga hebben er goed voor te gaan zitten…
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.359
6.552
Ik word ook wel benieuwd naar dat nieuwe A7x album zo. Op r/Progmetal werd het ook goed onthaald leek het. Weet alleen nog niet wanneer ik zelf tijd ga hebben er goed voor te gaan zitten…
Ik heb hem gister ook in mijn proggroepje genoemd en daar zijn ze ook bijna allemaal overtuigd en verbaasd. Denk zelf dat avant-garde, zoals JB het al noemde, de lading wat beter dekt. Maar er zijn inderdaad een aantal stukken, da's gewoon pure progmetal.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
helaas bury tomorrow gemist
hot water music is niet mijn ding zo te zien, dan maar eens nothing but thieves bekijken
Hollywood Undead, Gojira, Papa Roach en Evanescence ga ik wel mee pakken vanavond
ben benieuwd of Papa Roach een beetje in vorm is, kan ik kijken of het het waard is om die mee te pakken op Graspop. als het even goed is als vorige keer, dan kan ik ver weg blijven
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.359
6.552
Hot Water Music valt mij ook een beetje tegen. Heb me daar niet op ingeluisterd, maar ze worden omschreven als post-hardcore. Dat hoor ik er niet in terug.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.591
4.953
Ik heb hem gister ook in mijn proggroepje genoemd en daar zijn ze ook bijna allemaal overtuigd en verbaasd. Denk zelf dat avant-garde, zoals JB het al noemde, de lading wat beter dekt. Maar er zijn inderdaad een aantal stukken, da's gewoon pure progmetal.
Damn, kermisweekend in het dorp, nog maar een paar nummers kunnen beluisteren, maar kan mij ook al goed bekoren!
Lijkt me typisch zo'n album dat met iedere keer beluisteren alleen maar beter wordt.
Als je dit album hoort, zou je denken dat The Rev nog leeft, die zorgde toch altijd voor de meer experimentele kanten in hun muziek.

Avenged Sevenfold is natuurlijk bij uitstek zo'n band die met bijna ieder album van stijl/genre veranderen, soms subtiel, soms radicaal (ooit zelfs begonnen als metalcore).
Dat is enerzijds misschien wel hun grootste kracht, maar tegelijkertijd ook een van hun grootste kritiekpunten van (tijdelijke) fans.
Met ieder album winnen en verliezen ze fans, omdat ze niet voldoen aan de verwachtingen van velen.
Ik vind het juist altijd van veel lef tonen dat ze gewoon hun eigen gang gaan en zich niet laten inhokken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken